[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:03

Ja nee liever niet :+ heb dus jarenlang een shet gehad maar heb een enorm weiland wat ik ook zo wil houden voor Set, maar mijn shet werd veel te dik, hoefbevangen, uitbreken, aaaargh. Ik wil nooit meer een shet :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:06

O ja, dat is waar ook, nee dat is dan helemaal niet handig :+ Ik zal m'n ogen open houden voor je, soms wordt er nog weleens wat aangeboden tegen een symbolische prijs ofzo.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:20

Hai!

Miranda, wat voor paardenclub hebben ze opgericht?
Bonjoy, gaaf halster zeg!
Shanna, jouw halster is ook er gaaf :j
Gefeliciteert met je propedeuse!
Katja, wat fijn dat ze rustig is gegaan en dat set ook redelijk rustig bleef. Het blijf altijd naar! Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd :(:)
Fijn dat het met het nieuwe maatje van Set goed gaat, altijd een opluchting!
Lil, wat naar van je collega! Wat heeft ze als ik vragen mag? Ook jij sterkte toegewenst :(:)
Kellaxy, Heerlijke les gehad dus!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:34

@shanna gefeliciteerd met je P
@joyce leuk boek zeg
@katja hopen dat set en dr nieuwe vriend nog even van elkaar komen genieten
@jessica training gaat goed bij jou, top zeg lekker genieten

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:36

Nicky, het is een meneer :). 24 dec opgenomen met galstenen, maar toen stopte zijn lever er opeens mee. Nu zijn zijn organen aan het uitvallen, 8 liter aan vocht in de buik en een biopsie van zijn lever genomen. Heb er een heel slecht gevoel bij. Hierbovenop heeft hij sinds deze zomer suikerziekte, dus heeft ie nu fijn ook veel hypos. Hij ligt dus al een maand in het ziekenhuis en niemand weet wat hij heeft... Echt bizar.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:43

Oh sorry! Pff dat klinkt idd behoorlijk heftig en redelijk herkenbaar helaas!
Kan me voorstellen dat je er een slecht gevoel bij hebt, is niet niks. Zeker niet als hij al een maand in het ziekenhuis ligt en niemand ook maar enig idee heeft wat nou het precieze probleem is.. Pff sterkte ermee.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:49

Jeetje Lilian, wat heftig! Snap dat je daar echt naar van bent, sterkte en ik hoop dat alles goed komt!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:49

Fijn dat iedereen zo lekker bezig is +:)+

Ik had net lesje dubbele longe. Dayem is scheef in z'n bekken dus daar moeten we hard mee aan de slag. Ik zit alleen echt met m'n handen in het haar qua beenbescherming. Het liefst heb ik niks om die benen maar ik hoor hem soms lelijk aantikken als ie even uit balans is. Ik had de ideale beschermers gevonden (Dalmar crossbeschermers). Met redelijk forse poten past ie niet in maatje pony en full is net te groot. Maar nu gaan deze beschermers schuren op de zijkanten van de pezen -:(- Iemand tips voor beschermers die goed ventileren en in maatje M/cob??

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:22

Maak maar snel wat foto's van Pater en Set! :j

Vervelend Lilian, je collega staat toch dichtbij en om dat dan zo snel achteruit te zien gaan...niet leuk.

Mooie halsters dames, ik vind die roze met paarse zo mooi! :D

Djuun heeft dezelfde aanpak als Fuego op het moment, die loopt ook zo heerlijk, het lijkt wel een ander paard! :wow:
Fijn he, als ze zo lekker in hun vel zitten! *D

De paardenclub was wel grappig, vooral omdat de paarden uit de bak moesten omdat de meiden zelf gingen springen. :D
Ze gingen ook wat dingetjes testen, hoe ze de paarden konden lokken en hoe ze één konden worden met het paard. :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:22

Ja, ik vind het maar eng...

Nicky.. Waarom crossbeschermers als ik vragen mag en niet gewone peeskappen? De enige die bij Ses goed zitten en waar we echt alles mee doen zijn die van BR. http://www.ej.nl/products/10000035/3000 ... EVENT+GAZA

Het liefst dan deze (niet roze :P).

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:29

Aangezien die crossbeschermers ultra licht zijn een speciaal cooling systeem hebben. Benen komen er nooit warm onder vandaan. En ze zaten echt als gegoten! Baal echt als stekker :( Ik vind dit BR beschermers veel te warm worden met dat neopreen...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:35

Ja crossbeschermers vind ik altijd zo'n fijn prijskaartje hebben... En zonde om daarmee te dressuren.

Even denken... Want er is laatst bij ons een eventing winkel op bezoek geweest.. Oh ja 'Canter Equipment Eventing'.. Misschien dat zij iets hebben? Het is altijd lastig met de maatjes van onze AV's qua benen... De ene keer pony, de andere keer cob..

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:37

Nicky, ik heb gewone beschermers en ook daar komen Ludo zijn benen eigenlijk zelden warm onder vandaan. Als dat een keer wel zo is spoel ik ze daarna gewoon af. Is dat geen idee?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:39

Crossbeschermers zijn echt heerlijk in gebruik. Ook voor dressuurwerk zijn ze prima. Ik hoef niet bij ieder kleur dekje een andere set beschermers. Ik investeer liever wat meer geld in één goede set, dan verschillende pruldingen in leuke kleurtjes :+

Ik had hem laatst losgegooid met de Dalmars om en hij is toen tussen het hek blijven hangen met z'n been. God dank dat ie beschermers ook een harde plaat aan de voorkant hebben. Met gewone peesbeschermers had ie z'n helemaal been gestript. Nu slechts een deuk in de beschermer....

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:42

Wat tikt ie precies aan Nicky? Als ik beschermers om doe bij Djuun, dan gaat mijn voorkeur uit naar springschoenen zodat ze haar hoeven niet aantikt :)

Sterkte Lilian, kan me voorstellen dat zo iets niet in je koude kleren gaat zitten :\

Hopelijk kunnen jij en Set nog even vooruit met jullie weidemaatje Kat :)

Soms voel ik me ook zo'n kneus he :+ Vorige week had ik na m'n avonddienst in de zorg iets wat niet helemaal lekker zat in m'n linker bovenarm, maar verder niet veel aandacht aan besteed en donderdag amper iets van gevoeld. Gisterenavond weer het zelfde, maar nu had ik activiteiten gehad, dus niks intensiefs. Vannacht al niet lekker m'n draai kunnen vinden door m'n arm en vanmorgen gewoon echt last, heel spastisch mezelf aan kunnen kleden (staart in doen gaat dan ook heel makkelijk :+ ), brufen ingenomen en toch maar gewoon naar stal gegaan. Gelukkig trok het wat bij met bewegen, wilde eerst in de bak, maar dat zag ik nu niet zo zitten, dus maar naar buiten gegaan. Gelukkig heb ik een heel lief paard, dus heerlijk gereden :+:
Ga ik om boodschappen, kijk in m'n binnen spiegel, zie ik m'n oog opzwellen #) allergisch reactie of zo, tsjonge :+

Heb wel even nagedacht waarom het rijden in de bak niet lekker gaat en ben tot de conclusie gekomen dat het probleem toch gewoon bij mij ligt, altijd goed, jezelf even een spiegel voor houden. Ik vrees dat ik toch iets te veel druk op Djuun heb gelegd en daar kan zij totaal niet mee omgaan, ons kleine binnenvettertje :(:) Wilde dus vandaag oefenen, maar in de bak er niet meer van gekomen, daarom het buiten geoefend, nu is ze normaal toch al braver/rustiger buiten, maar als we zo maar met z'n tweetjes zijn kan ze het best spannend vinden, goed oefen materiaal en ook geslaagd :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:46

Fijn dat het uiteindelijk goed is gegaan :) Wat naar van je oog. Enig idee waar het van komt?

Hij tikt overal aan en kan met longeren niet zonder voorbeschermers en springschoenen... Ik heb deze ook nog liggen. Ga die voorlopig maar gebruiken, zijn opzich wel zacht van binnen alleen beschermen minder.
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... -voor.html

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:48

He gats Letiz, toch geen ontsteking in je arm?
En je oog dicht....nu nog een bult op je rug en je gaat steeds meer op quasimodo lijken! :D
Wat heb je buiten geoefend?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:48

Als hij zich echt aantikt tegen zijn benen kan je het beste een beschermer nemen met een harde schaal aan de buitenzijde. Neopreen bv beschermd wel tegen wondjes, maar niet tegen een peesbeschadiging :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:50

Haha, oog is niet dicht gelukkig :P Ik heb gewoon hele gevoelige ogen en allergieën, dus het zal dat wel wezen, heb ook gelijk antihistamine ingenomen, dus de jeuk is in ieder geval weg :P
M'n arm is een vreemder verhaal, hoop idd niet dat ik tegen een ontsteking aan zit te hikken :n

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:51

Die dressage boots hebben een harde schaal dus beschermd wel enigszins maar wil het liefst ook aan de voorkant een harde plaat...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:52

Nicky, anders kan je is kijken op paardendrogist.nl, heb dan eventueel nog een kortingsbon van 10% voor je. en heel misschien heb ik ook nog €5,- korting bij agradi, zou ik thuis even na moeten kijken..

Letiz, klinkt niet alsof het goed is.. zou er voor de zekerheid even na laten kijken.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:54

Ooh, wat ik geoefend heb is heel bewust zijn van mezelf en zonder enige druk rijden, maar wel leiding houden, heel veel complimentjes geven, daar groeit ze altijd zo van :+:
Heel basic dus, maar wat ik weleens vergeet, zeker in de bak :Y)
Djuun is een heel lief paard (tegen mensen :+ ), maar een echte binnenvetter, daar moet je zo mee uitkijken, ze is uiteindelijk nog zo jong en groen en heeft die sturing gewoon nog nodig. Ik ga er soms te makkelijk vanuit dat ze iets wel weet en kan, terwijl ze gewoon af en toe nog die bevestiging moet horen. Weer een goede leerschool voor mij :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:00

Letizia schreef:
Haha, oog is niet dicht gelukkig :P Ik heb gewoon hele gevoelige ogen en allergieën, dus het zal dat wel wezen, heb ook gelijk antihistamine ingenomen, dus de jeuk is in ieder geval weg :P
M'n arm is een vreemder verhaal, hoop idd niet dat ik tegen een ontsteking aan zit te hikken :n

Mijn man heeft ook last van een ontsteking in zijn arm, af en toe is het gewoon gloeiend heet op zijn bovenarm!
Je kan er beter snel bij zijn, want het blijft een lastig probleem en des te eerder je voorzichtig doet des te beter. :j
Ik hoop dat het gaat meevallen.
Ja, dat blijft lastig vind ik, Fuego is helemaal niet zo ver in de opleiding omdat we alles eigenlijk heel basic hebben gehouden en hij ook als hobbelpony dienst doet.
Ik vind het ook lastig om niet te veel te vragen, dan doe ik er soms net een stapje te veel bovenop.
Achteraf denk ik meestal:"Dat had ik even kunnen laten wachten" maar op dat moment ben ik weer te fanatiek... :+
Al ben ik wel goed met belonen, hij krijgt ook vaak voerbeloning en kan heel goed op de rem gaan staan als ik braaf zeg. :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:05

Haha, Djuun heeft ook heel lang gedacht dat "braaf" klaar was met wat je aan het doen bent, in Djuun haar geval wat dat dan meestal stoppen met lopen :+
Nu kan ik het gewoon zeggen tijdens het rijden en dan weet ze dat ze juist door moet gaan met wat ze doet :P En als ik "goed!" zeg dan groeit ze vaak nog een beetje extra.
Terug komen in tempo of een overgang terug maken doe ik dmv "hmmmmm", dat werkt zo goed :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:05

Ik hou m'n arm in de gaten hoor :j Als het van de week niet beter gaat, zal ik de huisarts eens verblijden met mijn aanwezigheid :)