[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:31

Woogy schreef:
het lange wachten duurt helaas zelfs nog langer...10 maanden om precies te zijn -O- Maar als alles goed gaat hebben gewoon een heel mooi gezond sterk veulentje naast mama staan in maart.

Zo raar, kan het nog steeds niet echt beseffen dat er daadwerkelijk iets in mijn merrie leeft, denk dat dat ook pas komt als ik hem/haar daadwerkelijk op de scan kan zien

Ow ja haha ik zat even in anderen maanden te tellen :')

Woogy

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:08

hihihi, wij zelf zijn niet drachtig, al doen we wel net alsof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:27

Woogy schreef:
hihihi, wij zelf zijn niet drachtig, al doen we wel net alsof :)

Hahaha :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:30

Lijkt me wel ook een heel apart gevoel als je merrie drachtig is van je eigen gefokte friemel :)
Had laatst op stal nog met iemand over dat op dit moment veulens bij mij meer gevoelens los brengen dan mensen baby s :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:50

Barcelano schreef:
Lijkt me wel ook een heel apart gevoel als je merrie drachtig is van je eigen gefokte friemel :)
Had laatst op stal nog met iemand over dat op dit moment veulens bij mij meer gevoelens los brengen dan mensen baby s :D

Vertel mij wat,
Ik was er helemaal van geobsedeerd, het is dat me merrie er anders over dacht :')
De eerste keer met scannen viel ik bijna flauw door alle zenuwen en stres spanningen hoe je het wilt noemen haha. (Da zegt zo mooi, hmm missie mislukt op naar de volgende cyclus)
Daar ging baasje bijna haha :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:37

missfcdb schreef:
Barcelano schreef:

Vertel mij wat,
Ik was er helemaal van geobsedeerd, het is dat me merrie er anders over dacht :')
De eerste keer met scannen viel ik bijna flauw door alle zenuwen en stres spanningen hoe je het wilt noemen haha. (Da zegt zo mooi, hmm missie mislukt op naar de volgende cyclus)
Daar ging baasje bijna haha :')

:D Haha :+
En hoe weinig mensen buiten de paarden om snappen dat niet.
Zo heb ik gezegt als ik me hobby op zou moeten geven omdat we kinderen zouden willen....heb ik liever geen kinderen :+

Heb trouwens de info binnen van de tijden van de amateuren :)
Moet rond 1400 das een mooie tijd :P

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:22

Staat die info ook ergens online dat jij weet Barcelano?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:33

Zal even zoeken voor je.
Ik heb via de mail een pdf bestand gekregen:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:35

Als je een email heb kan ik hem doorverzenden

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:15

Ik kreeg hem ook vanmorgen binnen! Wij hebben om 11:30 uur zadelrubriek en 14:05 rubriek aan de hand. Hier het hele programma:

Uitleg over voorbrengen paard door Luc Hendrix 09.15
1 Hengstveulens 09.30
2 Hengsten 1 t/m 3 jaar (incl. Kampioenschap) 09.35
3 Ruinen (incl. Kampioenschap) 10.00
4 Merries 1 jaar 10.35
5 Merries 2 jaar 10.45
6 Merries 3 jaar 10.55
Kampioenschap Junior Merries 11.15
7 Zadelrubriek Merries 11.30
8 Zadelrubriek Hengsten en Ruinen 12.00
Kampioenschap Zadelrubriek 12.20

PAUZE
Uitleg over voorbrengen paard door Luc Hendrix 13.15
9 Merries 4 t/m 6 jaar 13.30
11 Merries 7 jaar en ouder 14.05
12 Hengsten 4 jaar en ouder (incl. Kampioenschap) 14.40
13 Liberty 14.50
Kampioenschap Senior Merries 15.30
Kampioenschap beste voorbrenger 15.50

Ik denk dat Luc Hendrix de voorbrengers gaat beoordelen, of zeg ik nu iets heel stoms ;)

PREMIEKEURING:
09.30 A.F. Papaya (m)
10.00 Aeshah Noor KKA (m)
10.30 Ba’kara (m)
11.00 A.F. Apache (r)
11.30 MW Gladdys (m)
12.00 Chakya (m)
13.30 Adabayor Kossack (h)
14.00 A.F. Montoyo (h)
14.30 Murhib (h)
15.00 Esploratore (r)
15.30 Gonkong (h)
16.00 Habib’s Baron (h)
16.30 El Azhar FM (h)

Heb vooral weer meegelezen, sorry dames maar afstuderen kost toch best veel tijd :+ Hoop dat ik toch nog mee mag kletsen :o

Ik moet natuurlijk wel even op de scan reageren: GEFELICITEERD WOOGY! En nu afwachten wat voor knappe babe daar uit komt.
En ik hoop dat alle paarden snel weer rad lopen, wat een vervelende berichten allemaal!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:42

Ik leef ook nog :D

Gefeliciteerd Woogy! Spannend zeg!!

Las links en rechts over niet rad lopende paarden? :(:) Hopen op snel herstel!

Idd vandaag programma ontvangen, doe jij alleen mee aan de premiekeuring Barcelano? Tamara dacht al dat Umoyax dan tegen Montoyo moest.. Beetje flauw dat de juniorhengsten allemaal bij elkaar zitten, een jaarling is gewoon niet te vergelijken met een 2 of 3-jarige -O- Umoyax is ook niet op en top door de verhuisstress, dus we gaan het maar gewoon avonturen. Hij heeft de voorbereiding echt even nodig dus we zien wel waar het schip strandt :P

Nog mensen naar de tulip cup geweest? :)

Vind het wel spannend zeg, zenuwen gieren nu al door mn lijf! :oo

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:49

Doe alleen maar mee met de premie :+
En Montoyo is 4 dus behoort tot de senior hengsten...al zou je dat kwa karakter niet zeggen :D

Nee hoor dat rennen gaat me denk een hoop pijn bezorgen.
Krijg namelijk altijd last van me schenen met rennen.
En kwa conditie is het helemaal om te huilen :D

Hebben jullie de nieuwsbrief gelezen over de ALV 2012.
Lees een aantal dingen waar me nek haren van overeind gaan staan.
Maar heb geen vervoer om er naar toe te gaan.

Enkele punten:

Bij dezen doet het bestuur van het AVS een dringende oproep aan alle leden van het AVS om de Algemene Ledenvergadering dd. 18 mei a.s. te Nijkerk bij te wonen. Er staan een aantal belangrijke zaken op de agenda waarbij het van belang is dat wij, het bestuur van het AVS, uw mening horen. Dit kan alleen door zelf naar de vergadering te komen en uw stem uit te brengen of een ander lid te machtigen om voor u te stemmen.

Een paar van de zaken die op de agenda staan, willen wij u nogmaals onder aandacht brengen, zoals:

De financiële problemen met het daaruit voortvloeiende voorstel tot het instellen van een extra contributie voor leden met meer dan één paard op hun naam
Een voorstel vanuit de leden voor de normverlaging van spermakwaliteit voor het goedkeuren van hengsten voor de dekdienst
De vraag of wij als stamboek lid moeten blijven van de Koepel Fokkerij en de daaraan gelinkte steun voor de sectorraad paarden met de daaruit voortvloeiende consequenties t.a.v. de contributie
En een heel belangrijk punt zijnde een grootschalige bestuursverkiezing: Dit jaar treden de heren Gideon Reisel (secretaris), Aad Kuijf (penningmeester) en Pieter Stoop(bestuurslid) af en zijn niet herkiesbaar.Het gevolg is dat er nogal wat veranderingen binnen het bestuur optreden:
Dhr. Stefan van de Hoogenband is aftredend, maar hij is wel herkiesbaar en wordt door het bestuur voorgedragen als bestuurslid. Het bestuur meent dat dhr. van den Hoogenband zijn portefeuille van Gebruik uitstekend beheert en actief en vernieuwend bezig is met gebruikszaken als voorzitter van de gelijknamige commissie. Continuïteit van de lopende zaken is met een eventuele verlenging gewaarborgd.
Mevr. Sandra Boogaard heeft haar ambitie uitgesproken om de taak van penningmeester over te nemen. Mevr. Boogaard is accounting manager van beroep en kan derhalve een professionele bijdrage leveren op het gebied van de de financiën van het AVS. Het bestuur juicht dit toe en draagt haar graag voor.
Mevr. Gerda Stuive-Verkuil stelt zich op voordracht van het bestuur beschikbaar voor de functie van secretaris. Inmiddels is mevr. Stuive aan een inwerkperiode begonnen met de aftredende secretaris om zodoende goed beslagen ten ijs te komen en alle processen over te nemen. Haar gedegen kennis van automatisering, showorganisatie en fokkerij is daarbij een zeer solide basis.
Daarnaast zijn er nog twee bestuursvacatures gesteld door het bestuur. De dames Eveline Calis-de Wit en Marijke Slok Soede-Vermeulen worden ook namens het bestuur voorgesteld als bestuursleden. Ook zij lopen vanaf het begin van dit jaar mee met het bestuur om zich te familialiseren met een eventuele bestuursfunctie. Gebaseerd op deze periode meent het bestuur dat beide dames veel van de toekomstvisie van het bestuur delen, goed in het team passen en een welkome aanvulling zouden zijn en zij worden derhalve ook door het bestuur voorgedragen.
Mevr. Marianne Dijkman en de Dhr. Willem Veltman hebben kenbaar gemaakt ook kandidaat te zijn voor één van de vacatures van bestuurslid, beiden op de voordacht van minimaal 10 leden. Als motivatie voor deze kandidaatstelling geven beide kandidaten aan dat zij van mening zijn dat zij op basis van hun ervaring een positieve bijdrage willen leveren aan het bestuur der vereniging en dat door het ontbreken van kandidaten vanuit de leden er niets te kiezen zou zijn op de betreffende ALV, hetgeen in het algemeen niet als positief wordt ervaren.
Het bestuur hecht veel waarde aan het gezond voortbestaan van het AVS en hoopt dat de vereniging als geheel en haar leden in het bijzonder, de keuze van de samenstelling van het bestuur aan zullen grijpen om vooral vooruit te kijken en de rumoerige bestuurstijd die de vereniging het laatste jaar heeft gekend achter zich te laten liggen. Wij hopen dan ook op een nieuwe, frisse wind voor het AVS en hopen dat het nieuw verkozen bestuur uw steun en vertrouwen zal krijgen.

Het is aan u, als leden van onze vereniging, om tijdens de Algemene Ledenvergadering uw stem uit te brengen en om zo tot een goede keuze te komen, zodat er een bestuur samengesteld kan worden dat zich met plezier en prettige samenwerking kan inzetten voor u als leden van het AVS en om in goede harmonie, de toekomst van onze vereniging tegemoet te kunnen zien.

Namens het AVS bestuur,
Bé Blaak, Voorzitter

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:57

NAJJAR klassewinnaar Ridden Class Hengsten & Kampioen Ridden Class Tulip Cup 2012, afgelopen weekend :D <3

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:41

Barcelano schreef:
Ersilia: Bij ons heeft iemand voor zijn haf een zadel van Nina aangekocht.
Zij zelf kwam niet maar een medewerker, het meisje is erg tevreden over de gang van zaken en haar zadel.
Iemand anders heeft Arno Brand.....Dat loopt niet geheel soepel.
Zadel aangekocht maar uiteindelijk ging die schuiven, hebben opnieuw contact met hem opgezocht.
Zadel opnieuw gevuld en bleef schuiven.
Om het verhaal kort te maken zijn ze niet zo happy met de service.

A3 Zadelservice verkoopt ook Massimo maar ook andere merken...

Nadine, gefeliciteerd met Najjar :)

Hele verhaal over AVS bestuur, ben geen lid :7

Fokken, misschien gaan wij ons er ook ooit aan wagen :) Maar of we AV hengst nemen, of misschien wel ander ras...

Met Djuun vanavond tussen de buien door gewandeld. Daarna mocht ze nog ff in de roundpen, zodat wij op het gemakje stal en wei konden schoonmaken. Djuun wilde liever naar binnen, die voelde al een bui aankomen (en Arabieren smelten van water). Ze stond nog geen 3 minuten binnen, begint het toch te hózen _O-
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:45

gefeliciteerd Nadine!! en laten we eerlijk wezen, Najjar IS toch ook gewoon geweldig, hij heeft het verdiend!!
Dat bekkie van Djuun, ze zal maar nat worden :')

De wei op stal is afgesloten, hij moet bijkomen van alle regen en lompe grote paarden die er op lopen en geen seconde stil staan en dus alles kapot lopen :( Dus ik heb vanmiddag een teleurgestelde Noah maar in de bak gezet :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:47

Hier staat bijna alles ook binnen hoor Tamara. Alleen wij hebben geluk denk ik met onze staleigenaresse die ze toch gewoon nog paar uurtjes op wei zet. Liep trouwens door de wei, om poep te ruimen, maar op een paar kleine slib-spoortje na was hij gewoon intact nog :P Overigens is het alleen het pad naar de wei en bij de ingang dat het drassig is, de rest is gewoon bijna droog (iig geen plassen), maar de weides liggen ook hoger dan de omringende weilanden :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:50

voor het gras is het beter om even een paar dagen rust te krijgen, maar er zit 1 paard tussen die echt geen rust in zn kont heeft. En eigenlijk staan er gewoon teveel paarden op 1 stuk, dus er zitten heel wat slipsporen en kale plekken in. maar als het goed is gaan ze de wei nog wel een keer rollen, zodat er niet al teveel kuilen in komen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:01

Ja, begrijpelijk hoor dat ze er niet op staan, ik vroeg het me ook af of ze naar buiten waren geweest, maar de modder aan Djuun dr benen (en buik) gaf het antwoord :')

Wij hebben sowieso niet zo heel veel wei trouwens en aan het einde van het seizoen worden ze bijgevoerd, maar vind het het belangrijkste dat ze gewoon buiten staan. We hebben ruwvoer van hoge kwaliteit (als de staleigenaresse een baal open maakt wat ze niet goed vind, dan brengt ze het gewoon terug) en of ze dan gras of kuil eten, maakt me niet veel uit :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:24

Noah staat er ook niet voor het voer maar voor het buiten zijn inderdaad, en lekker samen te kunnen spelen. Hij is al dik zat, heb liever een mager weitje waar hij de hele dag op staat dan een volle wei voor een paar uurtjes :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:38

Helemaal mee eens hoor :j Eigenaresse had ze graag nu al 24/7 buiten gehad, maar het weer zit niet mee helaas :\

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:42

Deze stille mee lezer meld zich ook..
Ik ben Julie, 22 jaar, en ook mijn arabier is nu opeens kreupel! :(
Mag ik bij het clubje?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:42

Daya smelt ook van regen hoor... Die is me een partijtje pissig als je hem niet binnen haalt als er een paar druppels op zijn hoofd komen! Maar hij heeft wat mij betreft pech hoor. Jammer van die regen, hij neemt het maar zoals het komt :D Buiten spelen, is buiten spelen. Anders blijf ik op en neer rijden - wat ook onmogelijk is in verband met werk.

Vandaag ook in de regen gereden... Hij was echt zó chaggie. Alleen toen de regen stopte ging hij ineens de sterren van de hemel lopen <3

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:56

Welkom Julie :wave:
Wat balen van je paardje :\ Wat is er gebeurd?

Jolinda, ik vind dat je zo'n lekker ding hebt :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:58

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:04

Haha Dankje Sieltjuh! Ik vind Djuun ook om te kwijlen :Y)
Lekkere paarden zijn het ook.