[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:55

Miran, ze reageerden allemaal een beetje minnetjes zovan, doei jij hebt ons niet gevoerd afgelopen week :P maar na een uurtje waren we weer vriendjes. Kom je zn kleur zelf weer eens bewonderen samen met Nikita? ;)

Tof dat Fu kan piafferen :D nieuwe cap? Lekker hoor zo'n ritje.

Lekker Yildiz, dat biertje wat ik had was ook een speciaal biertje en wat zoeter

Ik duim ook voor een Jazz-merrie, ik heb zelf een Rock-hengst :')

Set is een 2001 baby :D

YamaSaki

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:56

Ik heb de filmpjes!
Ik zal ze even uploaden, het ziet er misschien wat vreemd uit of onzinnig, maar het zijn echt nog babystapjes die we maken :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:02

Kat leuk dat je een toffe vakantie hebt gehad! Ilya is in 4 dagen flink veranderd! Mooi kleurtje krijgt die :D

Saki, lekker gegrondwerkt dus!

Geisha is nu 1.50 ongeveer. Ik hoop maar verwacht ook dat ze nog wat groeit!

Yildiz, lekker ritje gemaakt dus! Super dat het zo goed gaat met jazzy! Mak paard :D.

Vanmorgen ook een ritje gemaakt. Alleen gestapt en een nieuw stukje geprobeerd op het fietspad naast de autoweg. Ging super. Merk wel dat ze veel meer energie heeft. Helaas is op het harde lopen kl*te voor de voor hoeven. Die slijten dan echt te hard door het sloffen. :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:14

Effe gauw: Nas wordt woensdag gescand :)

Ben kapot. Umoyax zn spulletjes eindelijk aan 'zijn' muurtje gehangen. Bijna 1,5 uur zitten shaken en nu ben ik echt doodop. Havanna knuffelt me al de hele avond zo ongeveer plat en is er na een stuk of 10 pogingen eindelijk in geslaagd om mee naar boven te glippen dus die slaapt vannacht maar bij mij dan :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:15

Spannend met de scan!

Heftig dat je nog steeds zoveel moeite hebt met de verwerking Amy -O-

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:16

Oke hier komen ze! (let niet op mn hoofd..dat is mn "ik ben ontspannen, maar geconcentreerd" blik :') ) Oh en meneer is moddermonster, dus dat zijn die vage vlekken.

De vorige keer dat Naf hier in de longeerkraal was..tsja :')
Stond ie op 2 benen, soms op geen (4 benen in de lucht ninja moves), omdat ie t zo spannend vond in die nieuwe omgeving. Toen ik er weer in ging werd ie iets rustiger en heb ik het goed afgesloten.
Toen ben ik dus te snel gegaan met hem alleen laten, want ik dacht "hij raast wel even uit"...niet dus hij wordt dan alleen maar heter, weer iets geleerd :P

Dus dat niet meer gedaan, maar gewacht tot ik begeleiding had.
Eerst met het halstertouw vast even door de longeerbak gelopen met hem, totdat ie rustig was en t wel prima vond. Mij volgen is gelukkig geen prob, want zelf ontdekken is enger dan bij mij blijven, dat is veilig. Daarna halster los en gebeurde er dit... (tijdje zo rondgelopen en gedaan totdat ie steeds vaker een fractie van mij af durfde).
View My Video

Toen was er ineens dit moment! *\o/*
Ik was zo trots haha en dat dan hierom :7
Maar zelf iets besnuffelen, was een grote stap voor Naffie, hierna ging ie nog meer zelf snuffelen door de bak heen :D
View My Video

Daarna nog even begonnen dus met het gymnastiseren/basis rechtrichten.
Hij kan heel goed achterwaarts..alleen dan met zn hoofd omhoog :P
Vanaf nu gaan we dus met hoofd omlaag oefenen, want dat is beter voor zn spiertjes :j
Ook ging het erom dat ie licht zn bekken kantelt, hij vind t nog lastig en slungelt alle kanten op, maar het is een begin :)
(vooruit is heel leuk...k had snoepjes in mn zak, die hij niet altijd mocht xD )
View My Video

Sorry voor alle tekst..maar wou t ff uitleggen haha

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:17

Begint eigenlijk nu pas binnen te komen.. was heel lang 'niet echt'. Denk daarom nu zo zwaar. Dit zal moeilijkst zijn, de bewustwording. Daarna zal het wel wat minder moeilijk gaan worden. Maar merk nu pas wat een gigantische weerslag het ook fysiek heeft.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:18

wat issie leuk! op het tweede filmpje vind ik hem juist heel onzeker ogen maar op de eerste juist heel relaxt, fijn! Lijkt me een leuk paard om mee te werken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:20

Haha ja hij wist nog niet zeker of hij dat hout wel kon beknabbelen hoor, dat was namelijk toch wel spannend :P
Maar hij deed t wel! En dat op eigen initiatief.
Je ziet daar idd heel goed dat ie nog heel weinig zelfvertrouwen heeft :j

Altijd moeilijk Amy, maar ik vind dat je een heel mooi plekje hebt gemaakt voor hem :)
En bij de ene duurt het proces langer dan bij de ander, gun jezelf de tijd en er is geen goed of fout in dat soort momenten :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:22

komisch die jonge paarden, Blue krijgt (logischerwijs) veel minder eten dan Set, en als ze dan niks meer heeft en Set wel heeft ze iets nieuws bedacht namelijk haar tong uitsteken uit spanning/opwinding dat ze ook nog eten wil. Zal eens een foto zoeken :P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:22

_O- klinkt briljant

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:28

Afbeelding
kan degene die ik bedoelde niet vinden haha maar deze is ook briljant

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:31

Omg :') zogenaamd heel onopvallend enz xD

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:35

ja net een kind :D volgens mij begint ze ook met wisselen want ze smakt na het eten.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:37

Naahw gossie Blue krijgt grote poownietandjes <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:53

Miran had heel jouw post niet gezien! Was dus toch best spannend tochtje incl hoge schooloefeningen?
Maar toch braaf geweest! Ja iedereen profiteert nu natuurlijk van t mooie weer. Vandaag op onze stal start devils run. Ze verwachten 1000! Bezoekers. Ga denk ik zo maar ff in de bak rijden voordat de kermis los barst... :')

Amy... :(:) Goed dat t nu toch komt en dat je het toelaat.. Heel veel sterkte! ❤️
Fingers crossed voor Nas woensdag! Merk je iets aan d'r?

Aah lieve tong foto! En Ilya is echt n spannend toverballetje!

Nu krijg ik de filmpjes op m'n Phone niet geopend.. |(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:28

Tante Yildiz: ik heb je nog beantwoord in PB ook, we gaan zo lekker door de war :) Vind dat Tante Yildiz wel past bij Tante Yildiz :D

Amy: neem de tijd he, het is pas net een half jaartje geleden(nog niet eens?) dus tijd zat :)

Wat een jonge peerdjes allemaal zeg, Pony is van 1999

Afbeelding
Blije paardjes <3

Zaraar was gisterochtend wat traag, met longeren eveneens. Gisteravond maar de thermometer erin gestoken. 39 :( Vandaag dus absoluut niet rijden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:50

maar Lisa dat scheelt maar 2 jaar met Set en 3 met Tie en Fu toch, je dame :P

Hoe komt Zaraar aan die verhoging joh?

I love the schimmel :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:13

Fijn dat geisha meer energie lijkt te hebben! Is toch een goed teken!

En Fu kan piafferen :D

Arme Zaraar, hoe komt ie daar nou weer aan? Balen zeg!

Wat is de devils run? Klinkt heel heftig :=

Zo filmpjes kijken van Naf :)

Blue _O- ben nu wel benieuwd naar een echt goede foto van het tong uitsteken want het klinkt wel mega grappig :')

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat ze drachtig is maar vorige keer zat ik er ook faliekant naast :+ ze probeerde laatst wel een veulen te jatten en sinds eergisteren doet ze aan vd! :oo *\o/* maar dat zegt ook niks natuurlijk :+

Nog geen 4 maanden geleden idd... maar was bezig mn 'atelier' naar mn kamer te verhuizen zodat ik meer ruimte heb en mams geen last van de rommel. En zijn spullen lagen daar ook.... ben blij dat het nu hangt maat voelde me gisteravond echt ronduit beroerd.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:27

Morge,

Miranda gaat echt de goeie kant op met t buitenrijden toppie en tsja hij wil je toch laten voelen dat ie klaar is voor de hogeschool haha
Katja jeej leuke vakantie gehad en ow wat is Ilya toch weer veranderd gaaaf zijn maantjes echt al zilver mooi! Haha gekke bekkenshow van Blue
Oef balen van Zaraar hoe gaat t nu
Amy mooi gedaan langzaam krijgt t een plekje... ben benieuwd met Nas hoop dat ze mooi drachtig is
Baukje Silver ziet er top uit heerlijk dat hij zich goed voelt lekker dier <3
Verder sorry niet helemaal top bijgelezen dus vast wat vergeten :o
Gister paardjes naar t land gebracht ging wel goed enkel vond Mas dat t draad tussen hem en Quest niet nodig was oops dus maar even aan het wisselen van land geweest en straks ipv prikpaaltjes toch maar even palen erin voor nette tussenscheiding, had Quest nog vast toen het gebeurde dus geen nare toestanden, maar nam geen risico Quest er al zo bij tezetten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:10

He, beterschap met Zaar! Y;(

Maar uhm... Tante Yildiz, dat klinkt als een ouwe zeikmuts... >;) En bedankt! _-:(
Mooie schimmel idd! <3 Wie is dat?

Bren, wanneer gaan ze bij elkaar?

Devils run, een run van verschillende afstanden door het bos. Hardloopevenement. Kom er net van terug. Het was druuuuuk! Nour in de buitenbak gereden, ontspanning was ver te zoeken natuurlijk met al die toeters en bellen maar hij is er niet tussenuit gepeerd, alleen een freeze op de vlaggen die ze ophingen en het water van de biertap die in de bak uitkwam was vreemd.
Maar t vreemdste vond hij de mannen die in de piesbakken stonden te pissen, prachtig gesitueerd haha! _O-
Uiteindelijk met losse teugel uitgestapt, gevoerd en lekker op de verste paddock met z'n vrienden gezet. Daar komt niemand en is t lekker rustig want echt, 1000 man in de stalgangen is wat veel van t goede. :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:14

Priskazka is de schimmel :D Kingsize x Pritcha(Aromat)

Ik ben echt geen hardloper, dappere mensen :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:28

Hardlopen is zo vreselijk leuk! Ben ik ook pas recent achtergekomen hoor haha, maar vind het heerlijk om in het donker te gaan joggen op het strand, pak dan een km of 10 met de hondjes samen. Altijd ene heel avontuur ;)

Zaraar had nog steeds 39 graden. Is wel fit verder. Eet goed en geen dikke benen, was wel lekker aan het kuchen dus denk weer een goede verkoudheid. Kind is nog zo vreselijk zwak :( Als hij morgen nog zo hoog zit bel ik de kliniek voor advies.

De schimmel is inderdaad Tante Prisjes, de voogd van de veulentjes. Hadden haar gedekt met Mashallah maar mevrouw had andere plannen 21 dagen was ze drachtig 40 dagen leeg _-:( Volgend jaar gaan zij en Pony tegelijk naar Jan toe om gedekt te worden, vroeg in het jaar meer dan genoeg tijd om goed gesext te worden <<)

http://www.allbreedpedigree.com/priskazka Tersk merrie van een vriendin maar wij mogen haar gebruiken. Heerlijk paard is het. Inmiddels een stukje meubilair dus ;)
Afbeelding
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:05

Leuke schimmel :j

Mooi gedaan Amy, het is altijd goed om een soort ere-plekje te hebben, ik heb voor Dar een kistje met haar spulletjes en in het deksel zitten foto's en natuurlijk haar tekening met Djuun samen boven de tv :) De pijn slijt wel hoor, maar heeft tijd nodig en met vlagen zal je toch weer een groot gevoel van leegte hebben...
Duimen draaien woensdag!

Wat een drukte Yildiz!

Lekker dat de paarden nog even naar buiten kunnen Brenda, hier zit het er helaas al een paar weken op, de wei moet flink onder handen worden genomen, dus ja...

Sexy Blue :))
En die Ilya, kleurbommetje <3

Leuke filmpjes YamaSaki! Ik zou alleen zelf m'n paard niet achterwaarts vragen met druk op het halster, maar met een hand op de borst :)

Ziet en ontspannen maar actief uit Yildiz, leuk filmpje :)

Aah super dat Fu zo groeit (letterlijk en figuurlijk :') ) met buiten rijden Miran!

Zijn de paardjes de nacht een beetje goed doorgekomen Joyce? :)

Nou ja, door al die drukte hier, hebben de meeste helemaal over mijn post heen gelezen -O-
Plaats ik m'n topicje nog een keer :P
[RIJ-ITP] Rondje strand met AV Djunnah
:Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:40

wat toont Junnah ineens volwassen!! :)