[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:40

Nicky, gecondoleerd.

Katja, moeilijke beslissing maar heus de juiste. Polly heeft nog heerlijk kunnen genieten bij jou en Set.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:49

Mooie halsters Nicky en Shanna! Het staat Sief heel mooi en ik ben benieuwd hoe die van Dayem zal staan!

Klinkt als een super avond bij Vrienden van Amstel Letiets en Ersiel!

Gecondoleerd met je oma Nicky.

Jes weer lekker gereden met Mo, goedzo!

Wat naar dat je zoveel last hebt Brenda! Gelukkig kun je wel functioneren op die medicijnen maar lijkt me toch geen pretje nee!

Ach Kat, sterkte vandaag! Ik denk dat je de juiste beslissing maakt voor Polly :(:)

Ohh heerlijk dat getut met drachtige merries, hihi. Asi staat ook onder een 300 grams deken.

Leuke foto's van Adawi, snap dat je hem mist Kitty! Weten ze ook hoe het komt dat hij zo geboren is? Bedoel: ik zou toch goed schrikken als ik zo'n veulen zou fokken, net als die schimmelmerrie met die misvormde neus, schijnt ook iets niet goed te zijn gegaan tijdens de dracht.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:30

He Kat, moeilijke beslissing maar ik denk dat je een goede keus gemaakt hebt :(:) Maar komt Set dan in dr upje te staan?
Kitty, snap dat je hem mist! die oortjes zijn wel heel erg schattig zeg :+:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:17

Prachtig halster!

Yusraa staat niet onder een deken. Heb wel een 200grams liggen, maar die zit nog netjes in het plastic :P

Fijn dat de crossles goed ging!

Adawi heeft erg leuke oortjes inderdaad!

En nogmaals veel sterkte met Polly!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:28

Sterkte Katja... :(:)
Pol heeft nog een mooi leventje gehad bij je.

Bren, niet leuk hoor, het bepaald zo je leven, al lijkt het soms wat meer op de voorgrond, ik heb dat op het moment ook met mijn rug.
Maar er komen vast weer betere tijden!

Djuun heeft een mooie strandrit gemaakt!
Super meiden! +:)+

Noah geeft zijn best weer gedaan. :j
Fuego zou bij iedere sprong schrikken. :')

Doortje heeft echt giga oren, haha! :D
Lekker dinkie. :j

Mooi halster Shan!
Shieffie ziet er mooi uit. :j

Mooie foto's en filmpjes van Dayem, wat een kliertje met dat hoofd. :P
Mooi halster heb je besteld.
Gecondoleerd met je oma.

Mijn dochter heeft een paardenclub opgericht met een paar vriendinnetjes..die komen vanmiddag hier van alles doen, ben benieuwd.
Ik heb Fuego en Zosja alvast in bubbeltjesfolie gewikkeld. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:13

Heb mijn nieuwe touwhalster + teugels binnen van Horse Beads! Tijdje terug had ik een touwhalter en touwteugels besteld bij Horse Charms, maar die viel erg tegen. Kleuren waren heel verschillend etc.
Ben hier heel blij mee! Past ook mooi bij de rest van het tuig :D Morgenvroeg ff testen!

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:14

Mooi mooi mooi! Die spullen van Horse beads zijn ook wel errrug leuk!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:24

Ohh ik heb er juist eentje bij Horse charms vandaan! Ben er erg blij mee :D Maar gaaf halster hoor!! Mooi ook bruin, mijne is een beetje het omgekeerde van jouwe haha

Dit is 'm
Afbeelding

Afbeelding
Indianenpaard :')
Hij matcht perfect bij onze barebackpad :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:16

Die van jou is wel erg mooi inderdaad! :) En kleurtjes zijn precies omgekeerd, toevallig zeg!

Deze is naar mij onderweg vanuit Californië (USA) :D
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:38

Nou Polly ging heel mooi, dus vredig heen gegaan, Set was wel onrustig en deed een paar galopjes door de wei en hinnikte, maar leek verder niet gestresst of paniekerig meer een beetje dat ze het niet goed snapte, maar ze heeft Polly goed kunnen zien en begrepen dat ze er niet meer is. Morgenochtend hopelijk Pater introduceren.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:40

Fijn dat het in rust en vrede is gegaan. Hopelijk is Setje ook gauw weer wat rustiger.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:34

@set is toch altijd moeilijk maar soms wel beter, goed dat set het heeft kunnen zien zodat ze niet gaat zoeken

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:37

Nicky en Kat gecondoleerd.
Poll heeft een nog van een heel fijn leventje kunnen genieten en is paard waardig gestorven.
Keuzes blijven altijd moeilijk

Interessant boek Joyce.

Vandaag wederom heerlijk gereden terwijl er nog 2 paarden bereden werden.
In de poetsplaats stond er een te flippen maar Mootje bleef stik braaf *\o/*
Dat zijn van die kleine dingentjes waar ik toch weer helemaal happy van wordt..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:59

Kat, sterkte meid :(:)

Mooie halsters meiden!

Fijn Jes :)

Djuun vanavond aan de longe gehad en ze ging toch aan de sjouw <3 Ze liep echt suuuper!! <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:23

Sieltjuh schreef:
Kat, sterkte meid :(:)

Mooie halsters meiden!

Fijn Jes :)

Djuun vanavond aan de longe gehad en ze ging toch aan de sjouw <3 Ze liep echt suuuper!! <3

Super dat Djuun lekker liep...ik kan er ook van genieten ook al is het aan de longe :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:07

Ja, zo heerlijk los door dr lijf. En ze sprong op beide handen gelijk in galop aan met maar één stemphulp. Dat is wel eens anders geweest, dus super! :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:03

Zo, ik heb een 100 grams onderdeken voor Dos gekocht via Marktplaats. Die kan dan onder haar 200grams deken en als ze het daarna nog koud heeft, kan haar 100 grams regendeken daar weer overheen. Daar moet ze het maar even mee doen haha.

Hebben Fuego en Zosja de penny-club overleefd, Miranda?

Mooi touwhalster, Joyce! En dat namenboek, supergaaf! Ben wel benieuwd of er nog mooie namen instaan beginnend met een E? <<)

Fijn dat het inslapen rustig is gegaan, Katja. En Set vandaag Pater goed accepteert, maar dat moet wel goedkomen!

Mo en Djuun goed hun best gedaan zo te horen!

Ely was bloedchagrijnig gisteren. Het binnenhalen duurde haar te lang en toen ging ze met 2 benen uithalen naar haar vriendje. Gelukkig niet raak, maar dit is gedrag wat ik al een tijd niet heb gezien. In stal ook veel bakkeleien met haar buurpaarden, ze had echt even haar dag niet geloof ik.

Lekker nog even met Doortje bezig geweest. Laatste tijd was voetjes geven lastig, maar gisteren is het kwartje weer gevallen geloof ik. Lekker knuffelbeertje <3

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:16

Ben wel netjes aan het meelezen hoor dames maar even weinig tijd om te reageren.. Collega van mij ligt al een tijdje in het ziekenhuis en gaat heel slecht. Ben er best mee aan zeg maar. Het is zo'n collega waar je meer een vriendschap mee hebt dan dat je alleen collega's bent. Dus ben een beetje in mineur.

Katja, ook al via Facebook gezegd. Maar je hebt iets heel nobels gedaan. Je hebt een pony een aantal prachtige laatste maanden gegeven en meer had je niet kunnen doen. Schouderklopje voor jou.

Miran, hoest afgelopen met de Penny Club en Fuego en Zosja? :)

Ik vind die touwhalsters wel heel mooi :)!

Jes, het zijn de tekenen dat jij een goed opgevoed en fijn paard hebt! Weinig hengsten die kalm blijven, maar zijn ballen zitten hem dus duidelijk niet in de weg :). Kan me voorstellen dat je dan trots bent!

Lekker dat Djuun zo fijn liep. Knappe dame :).

Annika, Ely haar tampon zat dus ook even verkeerd :P. Maar toch lekker dat Door dan weer zo knuffelig is :).

Ik heb gister ook weer heerlijk gereden, tempo gaat eindelijk goed omhoog en de buiging gaat ook steeds beter. De grote binnenbak gebruikt ze niet voor haar kabouter verzinsels. Dat vind ik wel heel fijn. Eindelijk ook continu nageeflijk in de galop zonder dat ze soms zo'n Arabieren sprint trok. Ik geloof dat Ses het wel fijn vindt op haar nieuwe stek. En dat geeft mij weer een hoop rust :). Nu maar weer eens iemand charteren om wat foto's te maken, want ik zie verbetering in de spiegels van de bak, maar wil wel graag weer even beeld zien :).

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:14

Leuk Joyce, dat namenboekje :D Kan je lekker gaan koekeloeren naar namen voor je veulie :j

Kat, nogmaals sterkte! Je hebt iets heel moois gedaan, ze heeft heerlijk bij jou gestaan de laatste maanden :(:)

Djuun lekker aan de sjouw :D Heerlijk is dat hè! Daarom longeer ik ook zo graag, dan kan ik lekker naar Shief kijken ipv als ik erop zit haha

Mo ook weer braaf! +:)+

Annika Dos heeft ook maar een super baasje aan jou hoor! Lekker warm onder de dekens :)

Fijn Lilian! Heerlijk gevoel moet dat zijn nu je ziet dat ze lekker op der plekkie is daar!
Wij zijn nu een beetje aant zoeken naar spiegels, die hebben wij niet :+ mis ik wel echt haha, nu moet ik alles gevoelsmatig beoordelen haha

Ik heb nog een leuk filmpje van zaterdag :) Dan is het altijd mijn dienst om de paardjes buiten te zetten, Shief is zo schattig <3

Staat keurig te wachten tot je haar komt ophalen, eerder loopt ze de box niet uit haha
En loopt lekker los mee naar de wei, blij ei :)

Ohh en ik kreeg gister te horen dat ik m'n herkansing goed had gemaakt, dus mijn Propedeuse is binnen :D *\o/* Blij! Had al mn punten vorig jaar (1e jaar) gehaald, behalve 1 toets. Dus tis fijn om 'm nu dan toch binnen te hebben! Als ik 'm niet had gehaald mocht ik niet op stage in maart, dus ben blij :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:41

Gefeliciteerd Shanna met je P! Toch lekker als je die in the pocket hebt!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:44

Gefeliciteerd met je P!!! En wat een leuk filmpje :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:57

Kat, het is nooit leuk maar ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen.

Fijn dat je het al naar je zin hebt op de nieuwe plek. En ses ook natuurlijk :D

Fijn dat djuun lekker liep! Vind ik ook altijd heerlijk om naar te kijken haha!

Gefeliciteerd met je P. Fijn gevoel zeker!

Gisteren weer een lesje gehad en wauww wat ben ik trots en blij.. ze zocht gelijk mn hand op en heeft bijna de hele tijd mooi nageeflijk gelopen. Bizar vond ik het! Zelfs een stukje galop gedaan en dat met 2 andere paarden in de bak! We moeten nog wel werken aan het voorwaartse in draf. Ze reageert redelijk op been maar valt gauw weer terug.

Na 20 min was het goed zo! Ze begint het volgens mij weer leuk te vinden en ze zit zeeeker beter in haar vel.
Nu 2 x per week 15 min erop voorlopig en dan later opbouwen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:58

Mooie touwhalsters meiden!

Echt leuk Miran dat jouw dochter ook zo lekker met de paardjes bezig is!

Mooi boek Joyce, daar kun je vast een hele mooie naam in vinden! Ik weet nog net wat Ibn en Bint betekent maar verder dan dat kom ik niet hoor, haha. Wel heel leuk om ook een stukje geschiedenis te lezen.

Fijn dat ze vredig is gegaan Kat. Je hebt haar een prachtig laatste half jaar gegeven.

Djuun liep lekker te sjouwen, heerlijk is dat!

Haha die Ely! Asi was ook bloed chagrijnig toen ze tegen het einde liep, was echt geen land mee te bezeilen :') Maar ik hoop voor jou dat ze dat nog even uitstelt anders heb je nog 2 maanden (ongeveer toch?) last van een chagrijnig paard, haha!

Gefeliciteerd met je P Shanna, heerlijk gevoel is dat! Dat filmpje is echt geweldig! Ik heb Jas ook geleerd om mee te lopen, stil te staan en achteruit te gaan zonder touwtje, wel alleen in de bak hoor want het is nog niet zo bevestigd dat ik hem ook op het erf vertrouw :P En Jas kan soms van die buien hebben dat hij lijkt te zeggen: "baaaas, ik snap het niet meer, help, help wat moet ik doen, paniek!" :')

Wat een goede berichten Kelly, echt super!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:59

Settel stond vanmorgen heel rustig in de wei en was blij me te zien. toen Pater erbij kwam gebeurde er niks, geen gilletjes, helemaal niks. Pater stapte door de wei en Set stapte erachter aan, snuffelend en benieuwd. Pater had meer zoiets van huuuh blijf van me af :P Dus komt wel goed denk ik. Enige enge is dat Pater ook 30 is, ik wilde dat ik geld had om zelf een jonge gezelschapspony erbij te nemen nu..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:02

Fijn Kat!

Is iets van een shetje eventueel niet een idee? Die veulentjes worden soms zowat gratis weggegeven of een paard dat wegens een oude blessure ofzo niks meer hoeft te doen en waar een plekje voor gezocht wordt? Soms is er best wel zoiets te vinden, maar zo met Pater is ook gezellig natuurlijk voor Set!