Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:21

amytje schreef:
heey maar weten jullie ook waarom magnum spyche zo mooi is. omdat ze hem hebben verbouwd. en dat vind ik dus niet kloppen. door een paard te verbouwen om te winnen vind ik heel erg laag. het os wel een mooi paard maar hoe hij eerst was vond ik hem beter. een paard verbouwen is niet goed, dat is net zo erg als de beste paarden opkopen en alles winnen. zoals die oliesheiken doen.

dat is mijn mening over het verbouwen enzo.

kussjes Amytje

Verbouwd???? Hij is echt niet opgegeven voor Extreme Makeover hoor, dat heeft ie niet nodig.

MP is alleen geholpen aan een ontsteking en een bindweefselverdikking op zijn hals aan de onderkant. Zijn hoofd, hals, body en benen zijn puur natuur, daar is helemaal niets aan veranderd!

Er gaan idd geruchten dat het wel zo zou zijn, maar als je iets verder kijkt en leest dan je neus lang is, zie je precies waar die geruchten vandaan komen, van het bovenstaande dus.

Het is gewoon een gruwelijk mooi paard, met een enorrrrme lange hals erop, maar als je bijv hier in NL gaat kijken naar de leasehengst van Forelocksarabians, zie je direct dat het natuurlijk is, deze pas 3 jaar oude schoonheid is een zoon van MP en heeft dezelfde prachtige hals en type van zijn vader.

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:57

Hazzebaz schreef:
deze pas 3 jaar oude schoonheid is een zoon van MP en heeft dezelfde prachtige hals en type van zijn vader.

Kleine correctie Honnors is een kleinzoon van MP
Maar wat Amytje 'schrijft' is natuurlijk allemaal BLABLABLABLA

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:01

ArabianRanch schreef:
Hazzebaz schreef:
deze pas 3 jaar oude schoonheid is een zoon van MP en heeft dezelfde prachtige hals en type van zijn vader.

Kleine correctie Honnors is een kleinzoon van MP
Maar wat Amytje 'schrijft' is natuurlijk allemaal BLABLABLABLA

Sjips ja Isa, je hebt gelijk... Dat komt ervan als je zulk soort onzin leest over deze topper.

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:04

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-06 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:05

wat een onzin MP verbouwd ik schatter me hier helemaal kapot, beschamend zo jaloers men kan overkomen zeg

als je als zijn nakomelingen bekijkt herken je direct zijn bouw erin, ben benieuwd of al die honderden nakomelingen ook omgebouwd zijn

MP is een schitterende arabier met zeer veel souplesse, deze foto die de topicstarter plaatste is niet de mooiste maar men moet hem eens van meer als 1 foto zien, als ik mijn arabier van onderen fotografeerd heeft ie ook een giraffe nek en ziet het er niet uit.

groetjes

HorseGurl13

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:42

Ben het helemaal eens met iedereen die Arabieren super mooi vind!! Vind ze zelf namelijk ook prachtig!!!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:17

Hazzebaz schreef:

Het is gewoon een gruwelijk mooi paard, met een enorrrrme lange hals erop.

en dat is dus net één van de dingen die mij tegenstaan aan dit paard, die nek is te lang, het is net een giraffe. Ik vind de filmpjes van hem in beweging ook akelig, die hals, het lijkt net zo'n wackeldackel (zo'n hondje met bewegend hoofd voor op de hoedenplank). Dat vind ik echt een nadeel van die amerikaanse arabieren, het is allemaal té. Geef mij maar Pladykt, die vind ik 100 keer mooier..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:44

Dat rond om de ogen en de neus dat is helemaal glimmend. Erg lelijk vind ik. Ik vind sommige arabieren mooi. Maar niet deze, en zoiezo dat hoofd vind ik lelijk van een arabier

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:53

Urbann schreef:
Dat rond om de ogen en de neus dat is helemaal glimmend. Erg lelijk vind ik. Ik vind sommige arabieren mooi. Maar niet deze, en zoiezo dat hoofd vind ik lelijk van een arabier

Beetje babyolie.. Hebben mijn paarden ook op wedstrijd

__Tiientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:00

Best wel gezeik eigenlijk op Arabieren, terwijl ze zo mooi zijn!

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:41

Tja mensen met arabieren die op shows gaan smeren ze in met speciale make up voor paarden.
en mensen met sportpaarden toileteren de manen staart etc.
Knippen ze tot hand breedte met wedstrijd gaan ze in de knot...

Zo heeft iedere tak in de paarden zijn eigen dingen.....

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 05:57

speciale makeup vindt ik onzin hoor, ze gebruiken gewoon babyolie, waardoor de huid van het paard zichtbaar wordt en aangezien de huid zwart is komt het hoofd mooier uit, men vindt het zo erg bij arabieren, dan heeft men nog niet op kwpn keuringen en veilingen gekeken, daar worden de paarden ook met olie ingesmeerd hoor.

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:30

RhealLover schreef:
speciale makeup vindt ik onzin hoor, ze gebruiken gewoon babyolie, waardoor de huid van het paard zichtbaar wordt en aangezien de huid zwart is komt het hoofd mooier uit, men vindt het zo erg bij arabieren, dan heeft men nog niet op kwpn keuringen en veilingen gekeken, daar worden de paarden ook met olie ingesmeerd hoor.

Er wordt idd speciale make up gebruikt ipv babyolie. De olie loopt snel uit en geeft een onnatuurlijk effect. De make up, die verkrijgbaar is in zwart ( mag niet op de shows worden gebruikt) en blank, geeft het gezicht meer diepte, waardoor bepaalde trekken beter uitkomen. Het gaat hoofdzakelijk om de grootte van het oog, de neusgaten en de breedte van de kaken. Dat kun je met de make up allemaal bereiken.

Rianne_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:03

hallo

ik ben zelf helemaal gek van arabieren en het is wel waar dat magnum spyche is verbouwd. maar alleen mensen die er geen verstand van hebben zeggen dat het niet zo is en je kunt het nazoeken

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:35

kjoetie schreef:
Hazzebaz schreef:

Het is gewoon een gruwelijk mooi paard, met een enorrrrme lange hals erop.

en dat is dus net één van de dingen die mij tegenstaan aan dit paard, die nek is te lang, het is net een giraffe. Ik vind de filmpjes van hem in beweging ook akelig, die hals, het lijkt net zo'n wackeldackel (zo'n hondje met bewegend hoofd voor op de hoedenplank). Dat vind ik echt een nadeel van die amerikaanse arabieren, het is allemaal té. Geef mij maar Pladykt, die vind ik 100 keer mooier..

thanx zal het vanavond even zeggen tegen Pladykt

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:50

hij is gewoon kwijl Pladykt vind ik gewoon het schoolvoorbeeld van een prachtige arabier, geweldig mooi paard, helemaal zo als ik het ras graag zie- en zoals ze imo ook horen te zijn ipv die doorgefokte amerikaanse gevallen. Amerikanen doen altijd rare dingen met paarden (nou ja, in het algemeen,en zeker met beesten, ook wel ), je ziet hetzelfde bij de amerikaanse tinkers, die beesten hebben zoveel sok, dat het gewoon niet mooi meer is- maarja,dat vinden die amerikanen dan weer prachtig

Wat is Pladykt zijn stokmaat?

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:54

kjoetie schreef:
hij is gewoon kwijl Pladykt vind ik gewoon het schoolvoorbeeld van een prachtige arabier, geweldig mooi paard, helemaal zo als ik het ras graag zie- en zoals ze imo ook horen te zijn ipv die doorgefokte amerikaanse gevallen. Amerikanen doen altijd rare dingen met paarden (nou ja, in het algemeen,en zeker met beesten, ook wel ), je ziet hetzelfde bij de amerikaanse tinkers, die beesten hebben zoveel sok, dat het gewoon niet mooi meer is- maarja,dat vinden die amerikanen dan weer prachtig

Wat is Pladykt zijn stokmaat?

Pladykt is 1.57...en ook wij vinden hem natuurlijk een enorme kanjer,en vind het erg leuk om te horen dat je zo enthousiast over hem bent..is altijd leuk om te horen als eigenaar zijnde

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:20

ja, en dat uit de mond van een barokke anda/lusi/friezenliefhebber

ja ik vind hem echt heel gaaf

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:54

kjoetie schreef:
ja, en dat uit de mond van een barokke anda/lusi/friezenliefhebber

ja ik vind hem echt heel gaaf

een mooier compliment kunnen we bijna niet krijgen

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:56

ik vind het wel mooie paardjes , alleen die hals is inderdaad lang lijkt een beetje onstabiel ..

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:05

kjoetie schreef:
ipv die doorgefokte amerikaanse gevallen.

Niet dat ik lastig wil gaan doen hoor maar vind jij de OM El Arabs ook van die doorgefokte amerikaanse gevallen dan? Beetje jammer....

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:36

om heel eerlijk te zijn: naar mijn smaak zijn ze inderdaad net ietsje te. Maar dan zeg ik er meteen bij dat ik veel liever naar hun paarden kijk dan naar Magnum Psyche. Ik vind OM EL SHAHMAAN en ESTOPASAN mooie paarden bijvoorbeeld. Er zitten gewoon voor mij steeds wat storende factoren bij die paarden. Ik vind ze vaak net wat te hoog op de benen en de achterhand en achterbenen vind ik vaak gewoon echt niet mooi (en niet functioneel, zo'n recht achterbeen), maar dat is een kwestie van smaak en hoort ook wel bij het ras- en ik kijk er dan met dresuurruiter-ogen naar . Maar dat die staarten dan zo potsierlijk lang moeten zijn... begrijp me goed, ik ben dol op lange manen en staart, maar dat vind ik dan weer too much..

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:44

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-06 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:35

Zoo, en nu kom ik ook even aanwaaaien

Magnum is een van mijn favoriete hengsten. Ik vind sommige foto's ook vreselijk lelijk!! Maar moet je die filmpjes eens bekijken!!

Prachtig toch!?!

Ik word een beetje misselijk van al die vooroordelen over de Arabier. Dat ze altijd schrikachtig zijn, en altijd alleen maar willen rennen.. Of wat dan ook.. Pff, mensen die zulke uitspraken doen. Hebben duidelijk geen verstand.

Ik ben trouwens ook voor een subforum!! dus nog een stem erbij!

Rianne_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:25

ben het met je eens over die vooroordelen linda v