[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:58

Dankjewel :D Zeer trots Djuun :D (ik doe het ook samen met mijn zus Letizia, die komt hier ook vast weer snel kijken ).
Enne, wij staan ook niet ver van strand, maar Djuun is gewoon best een beetje allergisch voor water _O-
Op vorige stal konden we niet eens in de buurt komen van één van de wasplaatsen en de andere wasplaats hebben we dr eerst achteruit in moeten zetten, eer ze er eens normaal op kon lopen :')
Op deze stal is wasplaats nooit zo'n issue geweest, maar het is nog steeds niet dr grootste hobby, water :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:59

Oow echt Kat, zag idd net de foto :D Gaaf zeg :D

YMJArabians

Water staat nog op ons lijstje! :D Wel een paar keer 'gezwommen' in mijn manegetijd, nog niet met Yussie.

Set_Elkol

ja best leuk :D de meeste AVs hebben loads of zussen broers en halfzussen en broers maar Set nauwelijks! 4 volle en 1 halve zus.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:00

Djuun heeft idd best wat broers en zussen vanaf vaders kant, maar geen van moeders kant :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:10

Wat een mooie foto's komen er voorbij :D en leuke foto's ook met Djuun zo :D

Zonder zadel op Nas te water....check :D Nou de rest nog :')

Beiden aan artrose, op verschillende plaatsen. Blijft heel ellendig.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:13

Ja, zeker ellendig Amy... :\

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:13

Tie ook op 1 hand te tellen... Wel weer heel internationaal wat wel weer leuk is maar ook heel lastig te volgen.

Jaaaaa zwemmen!! Met Nour nog niet van gekomen maar met Tie...
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:16

mooooooie Tie!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:33

Aaj allergisch voor water is wel beetje jammer als je vlakbij het strand woont, verhuizen dan maar :')

Wij zitten vlakbij een meer en vlakbij de zee. Vaak vinden paarden een meer toch fijner om te wennen dan de zee.

Shamit was een echte snorkelaar, ze is hier voorop aan het duiken :=
Afbeelding

Deshje heeft eind deze zomer voor het eerst echt gezwommen. Ervoor wel al een hoop keer aan de hand en onder het zadel tot zijn buik erin geweest.
Afbeelding

En Raffi heeft ook deze zomer in zijn eerste maand bij ons al zijn eerste zwemles gehad. Prima geslaagd, want na wat gesnork dook hij er zo in +:)+

Afbeelding

Van Shamit hebben we een paar weken na haar overlijden haar paps nog mogen bewonderen bij Aurid. Onze Shamitje was Aurid zijn aller eerste zelf gefokte veulen (als het mij goed is verteld :Y) ) Van broertjes en zusjes heb ik geen idee.
Desh is de halfbroer van Sivmayall en hij heeft geloof ik nog wel meer broertjes/zusjes.
Raff heeft een volle broer, Aslaan al Shams welke in Zweden staat. Verder een hoop broertjes/zusjes via zijn paps zijn kant neem ik aan.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:53

Ah 6 en 13. Nog veels te jong? Wat was er mee?

Leuk al die foto's in de zee! Ik ben met pijn en moeite paar x in de zee geweest. Maar nog niet gezwommen. 1 x zijn we wel kopje onder gegaan beide. Begin april, koud dat t was. En wonder boven wonder had mijn gsm het gewoon overleefd haha.

Ik ben afgelopen augustus voor 2e x geopereerd aan mijn been. Mocht de 2 grote platen en 30 schroeven eruit. Wat een opluchting. Heb er bijna geen last meer van. Sneller moe been en kan nog niet rennen, maar ach als dat het is.

Ik ga t ook nog niet aandurven om met neckrope te rijden. Ga vast niet goed komen haha. Wel heel vet zo op het strand.

Geweldig die foto's van Katja en de boksessie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:06

Knap dat je daar dan zo goed van hersteld bent! Vaak wilt zo'n hele ijzerwinkel toch niet veel goeds zeggen...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:55

Gave foto's zeg! Kan niet wachten op de zomer..

Canisia, waar staan de paarden?
Dat snorkelen verderop, gaaf!
Ook al blauw voor jullie schimpie haha, is toch wel in hè....
Talithaa, klinkt heftig!
Yildiz, balen van Nour! Heeft hij er ook echt last van? Silver loopt er heel snel kreupel op, merk het dan op het harde...
Thx voor de tip, straks maar even bestellen... Nicky wees me nog op Aloe Vera, jij ervaring mee?
Tam, weer lekker gereden, lekker hoor!
Siel, soenuh soenuh..... Leuke merrie is het toch ook... :j
Kat, wat een stoere foto's!
Joyce, wat heeft Yus daar een mooie uitstraling, super zacht!

Silver heeft nog een aantal half broertjes en zusjes, Brenda is beter op de hoogte denk ik zo... :j

Na de uitglijder van zondag, gisteren maar even met Silver gespeeld... Hij was wat stijf, maar volgens mij is dat het ook wel.... :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:21

Zoenfotos met Djunekind! <3 No way dat Tie zon knuffeldoos is! Jazzy en Yazahra dan weer wel.

Wow flinke ijzerwinkel! Ga je op termijn wel weer alles kunnen Talitha?

Ze blijven leuk die snorkelpics!

Nee Nour heeft er nooit kreupel op gelopen. Hij is uberhaupt nooit kreupel geweest. Tis alleen wat zacht maar dat spul helpt goed en ben er ook steeds snel bij. Omdat ie er nog niet helemaal vanaf is gaat t spul ook mee naar Kris. Stinkt wel heel erg!
Aloe Vera geen ervaring mee.
Fijn dat Silver er niks aan heeft overgehouden!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:34

Het gaat hier weer als een speer
Moet maar iets vaker proberen te reageren zodat ik ook op meer mensen kan reageren.
Welkom nieuwe meekletsers weer een hoop knapperds erbij in dit topic
En ookprachtige foto's zal later wel even kijken of met tablet plaatsen me ook gaat lukken laptop werkt niet meer mee grr
Amy oef dat is minder leuk thuiskomen wat was er met deze paarden aan de hand ook sterkte voor de eigenaren, hopenlijk kan je nu mede door de DA het verlies van umoyax ook wat meer een plekje geven dat jij gedaan hebt wat je kon en hem waardig hebt laten gaan :(:)
Yildiz wanneer ga je dekken dan mooie combi ik ben benieuwd leuk leuk nieuwe veullies helaas betekend dat je dan ook keuzes moet gaan maken, maar als ze net zo'n huisje krijgen als dat ik met Silver bij Baukje heb is dat toch een heel stuk minder erg.
Reem heeft ook genoeg half broers en zussen geen volle van moeders kant staan de meesten in belgie.
Baukje Silver heeft iig wat ik zo even weet 11 halfbroers en zussen hiervan zijn er ook een paar halfbloedjes waaronder welshjes en haflo's, en via mams kant komt er tzt ook nog een halfbroer/zusje bij
Sirel had 2 volle zussen beide ook in ons bezit geweest Golden Jubilee hebben we laten inslapen en Kwiaty staat nog bij hem op stal onze oma.
Zal nu snel weer verdergaan hoop vanaaf wat uitgebreider mee te kleppen ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:50

gelukkig Silver alleen wat stijfjes

Haaai Bren

Jongens ik ben zo moe en heb weer rugpijn, niet te doen. ben echt onuitstaanbaar en chagrijnig haha.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:11

Arme Nour :(:) vervelend zeg. Begreep ik nou goed dat het daar een beetje in de grond zit zeg maar? Heb ook nog een tijdje op een stal gestaan waar ze bijna allemaal mok kregen, zat ook in de grond.

Nas heeft sowieso geen volle broers of zussen, wel via entebbe wat familie. Geloof dat er nog een andere van in nl is.

Paarden hadden beiden vorm van artrose. Blijft klote. Paard wat ik kende was FH Kars, zie dat ze het inmiddels op fb heeft gezet ook. Velen kennen hem wel. Ze hebben 8 jaar geknokt tegen ernstige hko maar nu was het op ;(

Die rare holling was voor mij een beetje het laatste stukje van de puzzel. Begint langzaam een plekje te krijgen maar de pijn blijft natuurlijk.

Vervelend zeg katja!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:06

Zeker leuk die zonder zadel foto's.
Ik heb er wel een ergens maar geen zin om te zoeken, van Nikita heb ik er veeeeel!
Meestal staat het niet op de foto van mij, Fu is heel braaf zonder zadel en hoofdstel. :j (jullie begrijpen dat ik niet zo naar buiten ga..) :')

Kat, hele leuke foto's!
Jut en Jul erachteraan.. :D
Gelukkig doet ze het bokken voor de grap en niet om je eraf te gooien. (dat is wat ik zie, anders had je er ook allang naast gelegen haha!)
Heb je rugpijn doordat je ongesteld moet worden? >;)
Of stijfheid, want dat moet je meer rijden! :))
Ik heb m'n wormenkuren binnen. :j

Amy, ook wel fijn dat je nu nog even bevestigd krijgt dat je een juiste beslissing hebt gemaakt. :j

Baukje, ik doe Fu's hoeven nu een tijdje met aloë vera, helpt wel goed maar het is lastig te zeggen op dit moment of het afdoende gaat opknappen.
Fijn dat ie niks heeft van de glijpartij.
Lieve foto ook!

Canisia, leuke foto!
Grondwerk is altijd goed! :))

Siel, ze heeft de evil eye! :D

Joyce, ook leuke foto van jou en Yus!

Tam, fijn dat je hebt kunnen rijden!
Misschien joggingbroek aan of had je dat?

Thalita, met dat ijzerwerk kun je natuurlijk ook het water niet in. :P
Wel fijn dat het nu de goede kant op gaat! +:)+

Nu weet ik niet of ik op iedereen heb gereageerd...solly als ik iemand ben vergeten.. :')

Ga straks even rijden, de paarden zijn wel giga knetter van de kou, zijn elke keer aan het racen en stoeien en Fu komt dat zo grappig aangehuppeld als ie de stal ingaat. :D
Ik wilde een stukje filmen maar toen ging hij stilstaan en gapen alsof hij zich doodverveelde... :roll:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:05

Haha, dat willen filmen als ze iets grappigs doen, en vervolgens ermee ophouden ken ik Miran, Munir heeft daar ook een handje van _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:39

Amy: wat 'fijn' om die bevestiging te hebben van je DA, maakt er niets beter op, maar het bevestigd het gevoel met de realiteit. Je mannetje was een echt kind van Allah, sterk, trots en kei en keihard :(:)

Rotstraal sucks, gelukkig zelf zo goed als geen last van gehad, een keer één van de harddravers maar dat was snel opgelost.

Ik heb het scheit druk ineens met alle paarden op stal, en geniet er volop van!! Heerlijk om met ze te rommelen en bezig te zijn <3

Gary gaat even niet zo goed :( Heeft een drukking op z'n elleboog waardoor hij nu geen spalk verband meer om kan. Hij loopt nu dus met een sok om z'n pootje om hem iets te beschermen. Donderdag moeten we een foto laten maken of hij mag gaan opbouwen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:15

Miran ik heb rugpijn omdat 1 wervel steeds weer scheef gaat, dan laat ik het weer rechtzetten en is het weer wachten tot de ellende begint. Nee Set bokt me er niet zomaar af, ze bokt niet gemeen (hoewel ik ook precies weet hoe ze bokt en dus niet val)

He vervelend van Gary zeg

Miran ook geen leuke filmpjes kunnen maken dus :P Hier deden de paarden raar, ze weigerden naar het hek te komen en ik moest Set echt ophalen. Ergens van geschrokken misschien..?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:26

Ai, dat is naar Katja! Naar wat voor therapeut ga je? Ik heb zelf veel baat bij een manueel therapeut :D

He bah, wat sneu van Gary! Altijd balen als het genezingsproces niet verloopt zoals je hoopt...

Ben bezig een fotocollage te knutselen voor mijn boktprofiel, kwam ik deze foto tegen van 14 mei 2013, droppie <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:33

Mooie, wijze Yus!

Naar een orthomanuele arts, gaat net een stap verder dan een therapeut. Hij zet met best veel kracht en pijn de wervel weer recht.
En als ik er ben geweest dan gaat het ook super, dan kan ik weer autorijden, liggen/slapen zitten etc zonder klachten maar op de een of andere manier verschuift de wervel toch elke keer weer opnieuw.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:06

Ik heb altijd veel baat bij de chiropractor.
Saaaaie donkere kkkkkoude dag vandaag zeg.
Druk, druk, druk blij dat deze dag bijna voorbij is!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:07

die hielp bij mij niet, heb alles geprobeerd. deze helpt maar de wervel luistert niet lang genoeg :+

koud he!