[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:56

Spannend Amy :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:59

Pfft echt wel! Umoyax is altijd wel lief op vreemd terrein maar toch vind ik het enorm spannend :+ Laadt ie wel? Gaat ie niet uit zn plaat daar? Gaat ie wel zn best doen? Sla ik geen modderfiguur?

:=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:06

Je gaat er heen voor de ervaring, toch :D Om wat te leren!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:07

Bij ben ik toen al info gaan zoeken over AdB en had er toen al een beetje mijn twijfels over.

Daarom zeg ik rechtrichten hoor je ten allertijde te willen bereiken.
Maar niet door middel om hem er door heen te rijden....en daar wringt het bij mij.Ik vind dat je bij een paard die pijn heeft niet kan eisen er door heen te lopen.
Zij verklaren daar HKO te genezen is......dit is echter niet zo....wel denk ik dat je het een paard makkelijker kunt maken.

Ik gaat zelf neig kwa rijden richting het klassieke rij kunst.

Maar ben wel benieuwd naar zo clinic...

Mo vandaag gereden door de instructie die me verder gaat helpen.
Hij liep echt super goed...

Dus wat dat betreft heb ik hem hoe arrogant het ook klink niet slecht afgericht.

probleem zoals ik al eens zei:) is dat ik te veel twijfel aan me eigen kunnen en daardoor Mo in de steek laat.
Voorbeeld is met nageven dat ik gewoon dus me teugels weg gooi :+

Ik ben er zelf ook nog opgestapt.
Wat heb ik weer heerlijk gereden in volle ontspanning :D

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:39

amyz schreef:
Pfft echt wel! Umoyax is altijd wel lief op vreemd terrein maar toch vind ik het enorm spannend :+ Laadt ie wel? Gaat ie niet uit zn plaat daar? Gaat ie wel zn best doen? Sla ik geen modderfiguur?

:=

Het gaat helemaal goed komen ik voel het gewoon! Gewoon rustig blijven en blijven ademen dan komt alles goed :) . Ik zie je morgen, heb er zin in!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:22

Oh leuk ben jij er ook! Tot morgen dan! :D
Idd blijven ademen.......... Aan de andere kant; Umoyax is altijd veeeeel braver als ik sta te trillen van de zenuwen :') Hmm... Ergens in het midden uitkomen dan maar. Wordt fast fijn dressuurpaard....tot ik over mn zenuwen heen ben :')

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:02

Vandaag kregen we te horen dat Justin pappa gaat worden. Hij heeft een niet arabier gedekt, en zal begin aug 2013 voor het eerst pappa worden +:)+ *\o/*
Kan niet wachten tot volgend jaar :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:14

Gefeliciteerd Natas :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:14

Gaaf! Wat voor ras heeft hij gedekt?

Vanochtend ff onweer afgewacht en uiteindelijk in zonnetje heerlijk gereden <3 Ben toch dol op dat beest he <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:52

Gefeliciteerd! (Jouw avatar is een foto die een vriendin van mij heeft gemaakt, was toen met ons mee naar Sint-Oedenrode :-))

Hier is het wel koud, maar geen onweer en een lekker zonnetje erbij. Fijn dat je lekker hebt gereden!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:10

Nu is het hier heerlijk! Zonnetje, prachtig weer :)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:06

Sieltjuh schreef:
Gaaf! Wat voor ras heeft hij gedekt?

Vanochtend ff onweer afgewacht en uiteindelijk in zonnetje heerlijk gereden <3 Ben toch dol op dat beest he <3

ras is onbekend helaas. Maar voor mij een mooie gelegenheid te zien wat hij nu qua arabisch type gaat doorfokken.

Iloontjeehh schreef:
Gefeliciteerd! (Jouw avatar is een foto die een vriendin van mij heeft gemaakt, was toen met ons mee naar Sint-Oedenrode :-))

Hier is het wel koud, maar geen onweer en een lekker zonnetje erbij. Fijn dat je lekker hebt gereden!

jou`n vriendin heeft imo een van de mooiste foto`s van hem gemaakt, ben der echt heeeeeel erg trots op. <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:22

Ben ook benieuwd hoor! Vind hem erg aanspreken :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:01

Me to!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:48

Oh spannend, is idd mooie kans om te zien hoe hij fokt :j Gefeliciteerd iig :)

Vandaag onwijs leuke dag gehad!
Umoyax moest vanmorgen even de ezel uithangen met laden, uiteraard..... Stond alsnog binnen 5 min hoor. Na uurtje rijden aangekomen, paarden op stal gezet en eerste uitleg gehad. Toen paarden opgehaald en de bak in. Umoyax was wat wakker, maar liep er verder alsof ie dagelijks op vreemd terrein door een bak banjert... Eerst geoefend met stilzetten, dat deed ie vrij netjes toen ik het eenmaal snapte :+ Toen met er een paar meter voor staan maar Umoyax kwam steeds een stapje naar voren en wilde maar niet op mij blijven letten. Dus Luc m uiteindelijk even genomen en door eropaf te ''rennen'' geprobeerd t m effe duidelijk te maken... (ruimte claimen zeg maar, effe in short). Had ie al bij meerdere paarden gedaan en die waren stuk voor stuk zwaaaaar onder de indruk. Dus toen Umoyax ezelig deed en hij besloot hetzelfde te proberen verwachtte hij dat Umoyax ook wel even flink achteruit zou gaan...
....
En wat doet mn uk,..,... Die blijft doodleuk staan, en maar kijken van ''ben je wel goed joh'' _O- Luc moest uiteindelijk concluderen dat Umoyax wat koppig was :') Wel gelukt, maar ging iets minder vlot dan bij de andere paarden := Dat hóófd van Umoyax, moet er nog steeds om lachen _O- Ergens tussen verbaasd, arrogant en beledigd in :')
Anyway, daarna met showzwepen aan de slag om ze bij de les te houden, dat vond Umoyax best geinig, zo'n stokje, maar dat het de bedoeling was dat ie er van onder de indruk zou zijn kwam niet helemaal over.
Iets later ging ie wel ineens fobisch doen voor de vuilniszak waarmee werd gewapperd, normaal steekt ie zn hoofd in dat soort dingen dus hij had effe ernstige aanstelleritus :D

Maar al met al een topdag gehad en enorm veel geleerd! Merkte tegen de middag écht dat Umoyax beter stilstond en beiden hadden we echt veel bijgeleerd. :) Alles werd heel fijn en helder uitgelegd.

Umoyax ging daarna weer klieren bij de trailer, tot ik een handje biks voorhield... Toen wist ie zómaar ineens weer hoe hij de trailer in moest :)*

Al met al echt enorm trots op uk :D Hij deed t allemaal toch maar mooi effe en heeft zich voorbeeldig gedragen.... Hij is alleen erg, uhm, karaktervast _O- Maar oh wat was ie heerlijk relaxed, mijn kanjer! :D
Marengo was ook mee en deed het ook keurig, die was nog nooit op vreemd terrein geweest dus was helemaal knap van hem! Laden ook heel lief... Ze gedroegen zich top, de jongens.

En nu ben ik heeeeeeel moe :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:05

Valt niet mee dat voorbrengen he Amy?
Heb met Barc Jan Calis een clinic mee gedaan....nou mij kon je na een rondje al aan het zuurstof hangen :D

Natas Super dat hij al een merrie gedekt heeft.
Spannende 11 maanden dus :D

Helaas kan ik nog niet showen met me M&M veulen omdat Tante Truus niet drachtig was.

Vandaag met Mirka weer een buitenstap rij ritje gemaakt.
Heen weg was ze super.
Terug weg was ze was rillerig :+ Tja dat is dus typisch Mirka.

Mo gaat zoals die gaat....Lekker :P
Weinig klagen aan :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:12

Dit was eigenlijk alleen voor het opstellen dus hoefden niet te rennen :P Vooral zere spieren en een moe hoofd hahaha.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:14

amyz schreef:
Dit was eigenlijk alleen voor het opstellen dus hoefden niet te rennen :P Vooral zere spieren en een moe hoofd hahaha.

Ow haha dat scheelt weer :+
Maar wel leerzaam zo voorbreng cursus.

Ik wil het me vriend eigenlijk wel leren :P Maar of hij wil :+
Hij heeft wel conditie want doet regelmatig hardlopen etc

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:17

Je hebt een eigenwijsje dus Amy? als je hier bent laat ik je mijn manier wel even zien, die is véél makkelijker en eveneens uitermate paardvriendelijk ;) ik pak ze op de shows (degenen die we er ineens bij krijgen) in 5 minuten. Dat werkt ook bij extreem eigenwijze pownbeesten :j
Het is gewoon een vast systeem, dat leer je ze in een paar minuten :) En dan kun je rustig aan de zijkant gaan staan en blijven ze toch netjes in de houding <<) Het enige is dat ze zo enthousiast worden na een tijdje dat ze willen gaan overstrekken, maar das een kwestie van corrigeren en niet overvragen :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:49

Ik vrees dat als Djuun opgesteld wordt op show dat dat er zo uit gaat zien :=
Afbeelding
:')

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:54

_O- _O- Maar wel een onwijs leuke en lieve foto! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:17

Daarom durf ik niet met Djuun op show _O- :))

Super interessant hoor Amy! Wil zoiets ook een keer doen :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:25

Super dat Umoyax zo braaf was! Ik vond de uitleg van Luc op de amateurkeuring ook heel helder en interessant en vond ook dat hij heel vriendelijk omging met het voorbeeldpaard.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:21

Iloontjeehh schreef:
Super dat Umoyax zo braaf was! Ik vond de uitleg van Luc op de amateurkeuring ook heel helder en interessant en vond ook dat hij heel vriendelijk omging met het voorbeeldpaard.

Waar waren jullie nou? :(

Hij was vandaag ook lief voor het voorbeeld paard die moest even laten zien dat hij los kon staan op de wasplaats zonder een stap te verzetten :wow: .
Gister maakte Yack er met binnenkomst meer show van, en moest ik vandaag met een vuilniszak aan de zweep rond rennen :)

Ga hem volgend jaar toch maar een keer mee nemen naar de show en misschien ook naar premiekeuring na zeer positief comentaar van Mevr. Modderman!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:59

myrnaV schreef:
Iloontjeehh schreef:

Waar waren jullie nou? :(

Hij was vandaag ook lief voor het voorbeeld paard die moest even laten zien dat hij los kon staan op de wasplaats zonder een stap te verzetten :wow: .
Gister maakte Yack er met binnenkomst meer show van, en moest ik vandaag met een vuilniszak aan de zweep rond rennen :)

Ga hem volgend jaar toch maar een keer mee nemen naar de show en misschien ook naar premiekeuring na zeer positief comentaar van Mevr. Modderman!

Druk met tentamens en andere dingen, ik dacht wel dat Suus wilde gaan maar we hebben het er niet meer over gehad. (Ik wist ook eigenlijk niet meer dat het dit weekend al was :P)

Knappe Yack <3