arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:40

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 12:04

Mooi dier!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:07

nicole2012 schreef:
Saskia1989 sorry een beetje late reactie ik deed mee op een grotebruine arabier. Deed jij mee op die schimmel ruin?

ja klopt ik was 2e. jij 3e? mijne was eigelijk best wel stout hahaha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:18

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:11

Ja, eindelijk! Ik heb nu twee wedstrijden gehad. We rijden nu L1 +3, wilde eigenlijk dit jaar nog L1 uit zijn. Maar ik zie wel waar het schip strand :). Mirka zal ook wel knap zijn ohz. Wel leuk om nog een Arabier in regio ZH te zien starten. Helaas te weinig hier! :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:19

Youko schreef:
Ja, eindelijk! Ik heb nu twee wedstrijden gehad. We rijden nu L1 +3, wilde eigenlijk dit jaar nog L1 uit zijn. Maar ik zie wel waar het schip strand :). Mirka zal ook wel knap zijn ohz. Wel leuk om nog een Arabier in regio ZH te zien starten. Helaas te weinig hier! :+

Toch zijn het er steeds meer hoor :j
Tica heb ik altijd een mooie AV onder het zadel gevonden.
Ze is er gewoon, en lopen kan ze ook :D

Heb vandaag een ritje in het bos gemaakt...nou ik kan je wel zeggen dat ik voortaan Mirka met rijden meer achter de rok aan gaat zitten :+
Opeens kan ze wel lekker vw lopen mooi in de aanleuning :D als ik dat in de bak vraagt gaat ze draken :+

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:45

saskia1989 schreef:
nicole2012 schreef:
Saskia1989 sorry een beetje late reactie ik deed mee op een grotebruine arabier. Deed jij mee op die schimmel ruin?

ja klopt ik was 2e. jij 3e? mijne was eigelijk best wel stout hahaha

Ja ik was inderdaad 3e met mijn hele wilde Arabier (niet dus). Je reed op een leuk arabiertje. <3 Weet je toevallig wie er daar foto's hadden gemaakt?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:43

Ja Jes, daar heeft Tica ook een handje van hoor, ze kan wel leuk lopen.... Als ze er zin in heeft :+ ... Tica draakt ook vaak tijdens een proef, niet echt handig dus haha!

Op mijn manege zie ik vrijwel nooit Arabieren starten. Vroeger kwam er wel eens een vrouw met een vos Arabier, maar haar paard vond de binnenbak te eng en toen kwamen ze niet meer.

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:32

Zowiezo Jan Kan heeft foto's gemaakt. Verder weet ik het niet... ik had al gekeken bij Jan Kan maar op zijn site staat nog niks. Bedankt voor het compliment :D ben ook erg trots op hoe knap ie is, alleen moet ie nu nog wat braver worden haha!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:26

Youko schreef:
Ja Jes, daar heeft Tica ook een handje van hoor, ze kan wel leuk lopen.... Als ze er zin in heeft :+ ... Tica draakt ook vaak tijdens een proef, niet echt handig dus haha!

Op mijn manege zie ik vrijwel nooit Arabieren starten. Vroeger kwam er wel eens een vrouw met een vos Arabier, maar haar paard vond de binnenbak te eng en toen kwamen ze niet meer.

Jij kan natuurlijk lekker op eigen terrein starten:P
Ik weet wel enkele combinaties maar die zijn op 2 handen te tellen misschien zelfs wel op 1 ja :D
En je hebt ze ook die als nrps staan ingeschreven en niet op het forum zitten:P

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:47

Ja, dat is waar, maar op eigen terrein doen we het stuk minder goed dan op uit-wedstrijden :+ . Raar maar waar, maar denk dat het komt omdat Tica toch steun zoekt bij mij. Op eigen terrein voelt ze zich helemaal het 'mannetje'. Helaas start ik weinig uit door vervoersprobleem. Nou ja volgend jaar misschien toch mijn E gaan halen, ben ik ook niet meer afhankelijk van derden.

Trouwens, vorig jaar werd een dressuurwedstrijd voor Arabieren in Heerjansdam georganiseerd. Ik was natuurlijk weer te laat -O- ... Maar weet iemand of dat nog eens georganiseerd gaat worden? Lijkt me wel heel leuk om daar aan mee te doe :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:58

Youko schreef:
Ja, dat is waar, maar op eigen terrein doen we het stuk minder goed dan op uit-wedstrijden :+ . Raar maar waar, maar denk dat het komt omdat Tica toch steun zoekt bij mij. Op eigen terrein voelt ze zich helemaal het 'mannetje'. Helaas start ik weinig uit door vervoersprobleem. Nou ja volgend jaar misschien toch mijn E gaan halen, ben ik ook niet meer afhankelijk van derden.

Trouwens, vorig jaar werd een dressuurwedstrijd voor Arabieren in Heerjansdam georganiseerd. Ik was natuurlijk weer te laat -O- ... Maar weet iemand of dat nog eens georganiseerd gaat worden? Lijkt me wel heel leuk om daar aan mee te doe :j

Jaa september uit me hoofd;)
Ik wil dan me debuut maken met Montoyo :D
Denk alleen niet dat we dat gaan redden _O-

Doedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:06

Youko schreef:

Dat was ik met Rasputin,die vond de geluiden achter de wand zo eng en ik kreeg geen tijd om hem er een paar keer langs te rijden helaas :(
Hij ging echt in paniek dus ik heb dat inderdaad niet doorgezet |(

Youko schreef:

Ja die wedstrijd heb ik georganiseerd en dit jaar is hij weer op 8 september. :j
Je kan alle informatie vinden op http://www.avsweb.org onder evenementen.
Je mag mij ook altijd een pb sturen. ;)
Leuk als jullie komen!!!!!

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:58

Ik rijd dagelijks een arabiertje, en ik ga er ook mee op wedstrijd.
Over het algemeen gaan we vooral op jumping, maar we hebben wel al eens een dressuurwedstrijd gereden om het maar eens te proberen. Hij is nog maar een paar maanden echt bezig met springen, en hij doet het best goed.

De dressuurwedstrijd liep goed af, daar hadden we 61,05% Dat was voor beide de eerste dressuurwedstrijd!

We hebben nu al 5 jumpings gereden samen hier de uitslagen:
1ste jumping (oefenjumping) 60cm @ Stal Vanaken : 1ste plaats ^^
2de jumping (niet officieel) 90cm @ mijn school (vandaar het niet officieel was) : weet niet hoeveelste we geeindigd waren, hij had 1 weigering :)
3de jumping 90cm showproef @ Stal Vanaken: 10de plaats
4de jumping 80-90cm @ verbrande brug: 20ste plaats
5de jumping (oefenjuming) 80-90cm @ Binnenhof : Foutloos, maar weet niet hoeveel we geeindigd zijn :)

Deze foto is van de jumping op school
Afbeelding

Deze foto is van in de verbrande brug
Afbeelding

En deze foto is van de dressuurwedstrijd
Afbeelding

En hier heb je het album met enkele foto's van de jumpings:
http://www.mijnalbum.be/Album=FFARHRYG

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:51

Oh was jij dat? Ja zonde he, maar er zijn er zat die onze binnenbak (en buitenbak) eng vinden hoor ;). Wel begrijpelijk dat je niet meer komt, brengt zoveel stress met zich mee. Maar wel jammer hoor, vond het altijd zo leuk om arabiertjes in actie te zien :j.

Ik vind Heerjansdam heerlijk starten en ik wil echt graag eens een keer meedoen met zo'n Arabieren wedstrijd, helaas valt het dit jaar weer op de bruiloft van mijn nichtje. Kan ik weer niet meedoen :(:)...

Doedel schreef:
Youko schreef:

Dat was ik met Rasputin,die vond de geluiden achter de wand zo eng en ik kreeg geen tijd om hem er een paar keer langs te rijden helaas :(
Hij ging echt in paniek dus ik heb dat inderdaad niet doorgezet |(

Youko schreef:

Ja die wedstrijd heb ik georganiseerd en dit jaar is hij weer op 8 september. :j
Je kan alle informatie vinden op http://www.avsweb.org onder evenementen.
Je mag mij ook altijd een pb sturen. ;)
Leuk als jullie komen!!!!!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 16:44

Jongens, ik denk dat ik dit topic maar eens verlaten moet..

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:57

weet iemand of er al foto's zijn van de keuring in alkmaar??

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:55

Op de site van Jan Kan misschien?

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:10

Ja daar ook! Maar ik zag geloof ik nog iemand foto's maken..alleen weet ik niet waar ik die kan vinden. Iemand een idee?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:07

*Schaamschaam* Ik kom hier veel te weinig..
Komt waarschijnlijk doordat ik momenteel geen wedstrijden start, maar toch.
@Kim; heel veel sterkte met het verkopen van je kanjer! En natuurlijk hoef je het topic niet te verlaten :)
@Alle Zuid-Hollanders; vanaf januari start ik met in ieder geval 1 AV in kring Merwede. Ik denk dat ik de gewone wedstrijden wel gewoon in Zuid-west Brabant start, maar mijn vereniging zit in Liesveld, dus voor selecties en dergelijke moet ik toch richting Merwede :)
Iemand hier die toevallig ook in die kring start?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:00

BabiiVeeraa schreef:
*Schaamschaam* Ik kom hier veel te weinig..
Komt waarschijnlijk doordat ik momenteel geen wedstrijden start, maar toch.
@Kim; heel veel sterkte met het verkopen van je kanjer! En natuurlijk hoef je het topic niet te verlaten :)
@Alle Zuid-Hollanders; vanaf januari start ik met in ieder geval 1 AV in kring Merwede. Ik denk dat ik de gewone wedstrijden wel gewoon in Zuid-west Brabant start, maar mijn vereniging zit in Liesveld, dus voor selecties en dergelijke moet ik toch richting Merwede :)
Iemand hier die toevallig ook in die kring start?

Dat is toch omgeving Gorinchem etc? (kring merwede)
Waar kom je dan officieel vandaan?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:21

Gorinchem hoort er idd bij, net als Sprang-Capelle, Werkendam, Leerdam, Sleeuwijk en Lexmond (nog meer plaatsen, maar deze plaatsen weet ik toevallig uit mijn hoofd)
Ik woon zelf in Etten-Leur, kring West-Brabant. Maar ik start mijn andere AV via Vereniging Arabische Sportpaarden, en die zitten in Liesveld. Daar ga ik dus ook voor starten met Cuba :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:24

BabiiVeeraa schreef:
Gorinchem hoort er idd bij, net als Sprang-Capelle, Werkendam, Leerdam, Sleeuwijk en Lexmond (nog meer plaatsen, maar deze plaatsen weet ik toevallig uit mijn hoofd)
Ik woon zelf in Etten-Leur, kring West-Brabant. Maar ik start mijn andere AV via Vereniging Arabische Sportpaarden, en die zitten in Liesveld. Daar ga ik dus ook voor starten met Cuba :)

Oke bestaat de vereniging nog dan:)
Ik wil aangezien Mirka niet drachtig is volgend jaar beginnen met starten.
Dat wordt denk ik dan ook via de verenging voor Arabieren.
Beide staan vlakbij Gorinchem;)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:06

Die vereniging bestaat nog. Ik ben daar ook lid van.
Ik woon alleen een eind uit de buurt en met de huidige dieselprijzen is he niet echt leuk om met de vrachtwagen zon eind te rijden.
Cuba? is dat de ruin die van ( nou ben ik haar naam kwijt) in ieder geval een grote vos?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:05

Iedereen is een beetje stilletjes hier. Zal wel door de vakantieperiode komen. Bij mij ook weer stil, had Tica net fijn in de training na blessures van een jaar, maakt ze een koprol anderhalf week vóór de wedstrijd. Helaas voor ons, was ze gelijk 3 weken van de baan ;(. Heb de afgelopen jaar zoveel pech met haar gehad. Ik had me voorgenomen dit jaar L2 te starten, maar ik kom gewoon niet aan de wedstrijden. Die ene wedstrijd die ik had kunnen rijden dit jaar, deed ze het goed. Nu moet ik weer opbouwen, wordt het langzamerhand een beetje zat. Ik denk dat ik in de twee jaar dat ik op mn huidige stal sta, maar bij elkaar een half jaar heb kunnen rijden. Ik heb dan ook de knoop doorgehakt en besloten om Tica te verhuizen naar een pensionstal... Het is daar een stuk rustiger, misschien wel beter voor mijn hittepetit. Wel jammer, want we hebben een leuk groepje op Waalzicht...