Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanneb

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:59

Bedankt voor de reacties, ik ga ze eens opzoeken en contacteren!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:23

Weer wat vooruitgang geboekt bij mijn paardje.
Ze hebben er sinds gisteravond op gezeten. Ging niet van een leien dakje. Maar ze waren erop voorbereid. Ze was veel te braaf voor haar doen :P
Grootste probleem, op en af stappen. Daar moet hard aan gewerkt worden. Ze gaat er dan echt heel hard vandoor.
Als ze er eenmaal op zitten is er niks meer aan de hand. Ze kunnen er dan zelfs mee werken.
Maar echt dat op en afstappen is een probleem.
Dus veel oefenen, dan komt ook dat wel goed. Maar dit heeft wel tijd nodig. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 17:21

Op- en afstappen, daar heeft Tie ook hele lange tijd moeite mee gehad! Is uiteindelijk wel goed gekomen, maar kostte wel heel veel tijd en geduld!

Vanmiddag even bij de paardjes geweest. Ze staan sinds zaterdag op een nieuwe plek tussen de Ijslanders (foto's volgen :D ). Prachtige plek met grote groepsstal en vrije uitloop naar de weide. Het ging er natuurlijk in het begin nogal op tussen al die merries, maar de rust lijkt weder gekeerd en ze stonden rustig te grazen op de weide, nog wel wat apart maar dat settled zich vanzelf wel.
Tie en Nour vandaag wat nader bekeken en ze zit, zoals verwacht onder de bijtplekken. Erger nog is dat Nour dr halve staart heeft afgebeten! :( Twee dagen geen staartzak en hij heeft het weer voor elkaar, grrr.. En Nour heeft zelf natuurlijk nog geen krasje opgelopen, de stinkerd!
Vanavond dus even terug gewapend met staartzak en ook de manen gaan weer vast en onder een deken...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:18

dat is wel balen yildiz! Maar wel fijn dat ze een mooi plekje hebben.
Went idd vanzelf.

Nada is ook erg gevoelig op haar benen, als je die perongeluk aanraakt tijdens het op of afstappen of er net een tikkie te dicht in de buurt komt, gaat er alweer vandoor. Maar goed, dit is idd een kwestie van tijd en geduld. Komt vast wel goed ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:50

Oei yildiz, das niet zo mooi, halve staart weg!! Jeetje zeg, wat een draak!

BTW, hebben jullie het glossy magazine van het aankomende NK al gezien? Het is 88 pagina's dik en online geheel te lezen. Wel gaaf hoor. o.a. Mooie uitleg van onderdelen, deelnemers lijsten, programma incl. tijden, interviews etc. Hier de link: http://www.dutchwestern.nl/Dutch_Western/Magazine.html

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:41

Ja is echt k*t, excusez-moi, baal er echt mega van. Ben er al die tijd super zuinig op geweest en dan ff paar dagen niet en je bent te laat. Dat overkomt me dus echt nooit weer! :(
Ff vraagje want ik hoor daar verschillende verhalen over: is tijdens show een faketail toegestaan bij de arabs? Zit er echt zwaar over te denken zo een volgend seizoen te gaan gebruiken, pfff...

Thanks voor de link, ga ik eens op m'n gemakje van genieten! :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:19

Oh dat zou ik echt niet weten. Laatste keer dat ik een paardje heb voorgebracht is in de vorige eeuw geweest. :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:13

Hihi, ik bedoel niet n haltershow (Tie niet echt t type voor), maar straks weer tijdens de pleasure?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:17

Volgens mijn man wel... Maar ff reglement natrekken ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 19:40

Thanks Corine! Hoe voelt dat "mijn man"? *D Nogmaals gefeliciteerd! *\o/*
Bij de Wran mag het in ieder geval wel, maar weet niet bij de Dawra, zal idd eens in de regelgeving duiken.
Ik had ergens gehoord dat het in de states in ieder geval not done is omdat een arab zijn staart draagt en het dan te zwaar zou worden? Glenn?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:01

Hey corine GEFELICEERD !!

En Yildiz...oh, ging er vanuit dat je show bedoelde omdat het idd bij de WRAN wel mag. :D
Ik ben het nog nooit tegen gekomen in het dawra regelboek en is volgens mij is het ook niet toegevoegd tijdens een ledenvergadering. Dus volgens mij mag het gewoon. Daarbij is op een wedstrijd van de dawra wel een bitcontrole en bodycheck, maar een staartcontrole...nope heb ik nog nooit gezien :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:34

Een bodycheck?!!! :oo Hebben die paardjes hun stinkende best gedaan, worden ze vervolgens in elkaar gebeukt, dat is toch sielugh.... :+
Sorry, kon t niet laten... :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:53

Zo'n fake-tail is wel toegestaan Yildiz, er staat immers nergens dat het niet mag :D Behalve als je de Western beredenklasse bij bv het NK AVS rijd, dan staat er ook een ECAHO jurylid in de bak en zou ik het dus niet doen, aangezien het volgens ECAHO een verandering van het uiterlijk is. Zoals ook zwarte lak, zwarte makeup etc.

Vraag me alleen af of het wel echt mooi staat? Ik vind ze altijd zo zwaar tonen die nep-staarten, een Arabieren staart is toch vaak wel wat vlassiger.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 09:31

Ja dat vraag ik me ook af, maar ik denk dat je met n schaar een heel eind komt? Je hebt ze ook in verschillende diktes dus ik had al bedacht om de dunste te nemen. Ook zit er verschil in de bevestiging en vroeg me af wat het beste/ mooiste is?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:34

pffff ik durf het je niet te zeggen, ik heb er eigenlijk verder geen ervaring mee.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:19

Vlassig...mijnus niet hoor.
Ergo ik heb bij Nirvana inmiddels twee staartzakken in gebruik voor 1 staart. Waarom....omdat ik dat kleine elastiekje niet echt meer gemakkelijk om de gehele staart krijg en als het me lukt, dan krijg ik met veel pijn en moeite der gehele staart in 1 zak. Dus nu heeft ze er twee in..... :+
En ca elke twee maanden gaat de schaar erin, omdat ie dan weer te lang is. Idem bij June.
Junes veulen loopt ook al met staartzak, de zak is nog te lang in vergelijk met der staart, maar das weer makkelijk voor de vliegen.
Yep ik zweer bij die zakken, gecombineerd met cowboy magic. Zo nu en dan komen de staarten weer eens uit de zakken (meestal pas voor een wedstrijd om te wassen of als het elastiekje verteert is en de zak dus is afgevallen... :o ) en dan hoppa cowboy magic erin en dan flink met de manenborstel er doorheen. En dan ben ik echt niet voorzichtig. Uitpluizen dat doe ik niet.
Ik vind het echt een uitvinding die staartzakken, nooit een stro-tje erin, makkelijk hoor :P
Wel krijg ik natuurlijk de nodige reacties van niet western mensen, maar ik leg het graag uit.

Te zwaar qua gewicht?? Die staarten gaan nog altijd net zo makkelijk op hun rug als er aanleiding voor is. ;) :D

Hier June, paar weken na geboorte van haar veulen. Tijdje geen wedstrijd gehad, dus die staart mocht lekker door groeien. Voor de fotoshoot mag ie uit de staartzak. Als ik dan weer een wedstrijd heb en ik moet hem af knippen, blijf ik jammer vinden, maar ja ....
Afbeelding

Tja en qua bevestigings voor- en nadelen... ik denk dat je dat het beste in het western topic kan vragen, volgens mij wordt het m.n. in de halter van de western veel gedaan. Daar zitten denk ik genoeg mensen die er ervaring mee hebben.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:12

Ze ziet er prachtig uit Nancy! <3 En die staart... kun je niet wat opsparen voor mij, tis de goeie kleur!;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:24

Jeetje, wat een woestijn quarter is het ook, die straalt gewoon power uit. En idd prachtige staart!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:18

@ yildiz, ik heb nog een behoorlijk lange echte arab staart hier liggen in jouw kleur, helaas zonder bevestiging...is van de moeder van Nirvana geweest. Als ik je ermee kan helpen...let me know.

@ hey corine, je schiet al aardig op zeg, 36 weken alweer!! Is het een beetje vol te houden??

Gaan er trouwens nog mensen hier op het topic naar het NK de Uithof komende week??
Wij gaan zondag er al ff heen, de bak verkennen met de dames en natuurlijk de lokatie.

Ik start in ieder geval de volgende onderdelen:
Trail DAWRA met Nirvana
Reining DAWRA met beide dames
Reining WRAN Senior L2 met beide dames
en als ze lekker lopen en de bak goed is....schrijf ik er misschien nog wel eentje bij voor de amateur trophy op vrijdag. Dat lijkt me zooooo gaaf om dan te rijden, maar ja....voorlopig nog twijfel twijfel twijfel hier bij het team.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:36

Wsl kom ik met Krista vrijdag kijken, dus schrijf je maar gewoon in!! Komt wel goed met onze aanmoediging ;)

Ja, het is nog te doen, ben snel moe maar geen gekke dingen verder op wat maagzuur na, maar ja, daar begon ik ook al mee :r ;)
Dus bij leven en welzijn durf ik nog wel ergens naartoe, den haag is ook maar uurtje rijden en anders kan kris me voor derde keer in de ambulance stoppen (hey Kris, eigenlijk wel goed idee niet?? ;) )

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:38

corine1981 schreef:
Wsl kom ik met Krista vrijdag kijken, dus schrijf je maar gewoon in!! Komt wel goed met onze aanmoediging ;)

Ja, het is nog te doen, ben snel moe maar geen gekke dingen verder op wat maagzuur na, maar ja, daar begon ik ook al mee :r ;)
Dus bij leven en welzijn durf ik nog wel ergens naartoe, den haag is ook maar uurtje rijden en anders kan kris me voor derde keer in de ambulance stoppen (hey Kris, eigenlijk wel goed idee niet?? ;) )

:oo :oo :oo :oo
3x is scheepsrecht bedoel je?!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:48

Ja, twee keer door een val en dan de derde keer een beVALling... Beter dan weer iets breken ;) (behalve de vliezen)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:23

neee niet joelen of fluiten bij June!!! Dan denk ze dat ze in de showarena van het AVS loopt whaaaaa. Dat ging bij de eerste DRHA wedstrijd ook helemaal fout destijds. hihi.

Nou corine, nog ff door sjouwen met die buik hoor ;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 08:34

corine1981 schreef:
Ja, twee keer door een val en dan de derde keer een beVALling... Beter dan weer iets breken ;) (behalve de vliezen)

_O- Laat m toch nog maar even zitten, haha!
@CT: ik ben nogal een onpraktisch mens (ja die heb je ook;)), dus ik zou niet weten hoe ik die dan bevestigd zou moeten krijgen, ik kom niet eens uit de Lego beschrijving van m'n zoontje, haha!

Ik ga zaterdag naar t NK, moet er dan nog iemand rijden? Geen Dawra denk ik hè?! -O-

Gisteren is m'n nieuwe bridle en borsttuig binnen gekomen! Billy Royal met zilveren ferrules, ben er helemaal mee in m'n nopjes! Tja, Nour moet er straks natuurlijk ook knap bij lopen, hihi! :D
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:28

wauw wat mooi yildiz!

Nancy wat heb je een prachtig paard!
Prachtige staart, dat heeft mijn arab niet hoor, die heeft een echte arab staart hihi, zo'n pluim en niet zo heel lang en ook niet dik :P