[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:57

Kat, nogmaals, sterkte met de beslissing! Ik denk dat je hoe dan ook de juiste maakt :)

Annika, jeutje, wat is Doortje aan het groeien zeg! Ben enorm benieuwd wat er uit dat DNA onderzoek komt!

Wat een gave vlecht Shan! Echt super strak! Ben je daar nou lang mee bezig?
En halster staat Shief echt heel goed, denk dat hij het beste ook uitkomt op een zwart paard :j

Tam, fijn gecrosst dus, super!

Joyce, ook jij weer mooie punten :) Nog prijs?

Gisteravond super avond gehad bij de Vrienden van Amstel Live :D Echt toppertje!
Vanochtend/middag lekker relax-dagje bij de paardjes gehad :) Alles lekker buiten gegooid. Toen ze even stonden, maar de dekens afgehaald, want zonnetje brak door en het was zaaalig! Daarna Djuun een beauty behandeling gegeven, staart gewassen (kon het niet meer aanzien) en er een stuk afgehaald (sleepte over de grond als hij los hing). Vervolgens nog een ronde met dr gewandeld en daarna kon ze weer lekker terug bij de groep in het zonnetje in de bak. Zaaalig <3

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:08

Wat goed Joyce! Fijn als je gewoon lekker je proefje kunt rijden zonder echt goed te hebben geoefend! Ik had dus gister die van ons geoefend voor 9 feb, ging erg goed, dus komende tijd ga ik lekker andere dingen met haar doen :) En tegen die tijd nog ff 1xtje oefenen

Knap hoor Tamara dat je uiteindeijk wel alles foutloos kan rijden! Toppers! +:)+

Ja Kat lastig, maar nogmaals, volg je gevoel :) Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Ze heeft al een prachtige leeftijd behaald en kon nog lekker bij jou wat maanden op het land vertoeven.

Gaaf hè Siel die vlecht, ik vond m ook erg tof :D Weer eens wat anders dan de gewone vlecht. Maar ja best wel haha, je maakt hele kleine slagen zegmaar, kleine plukjes.. Heb het niet geklokt maar vind het niet vreemd als ik er ongeveer een half uur mee bezig was :') En juist daarom braaf peerd :+:

Haha ik zag het op fb van de staart! Die was erg lang ja! Hoop dat die van Shief ooit nog zo lang wordt, maar hij is nu al goed aan het bijtrekken na de veulies die eraan hebben geknabbeld!
En klinkt als een heerlijke ochtend! Ik was op mn werk maar was stralend weer buiten! Goed balen dan haha, maarja heb gister een heerlijke dag op stal gehad :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:09

@katja was sneu zeg
@sieltjuh nee was 14e maar weer blij met mijn wp maak opzich niks meer kan toch al wel over maar het is weer leuk meegenomen, fijn zon dagje op stal

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:12

Prachtig halster zeg Shanna!

Ik denk idd ook de beste keuze voor het dier Katja, als het heel lastig :(:)

Lekker bezig geweest Siel. Flink gespaard met die staart zo te zien!

Vanmorgen is mijn lieve oma overleden op 85 jarige leeftijd. Ging de laatste tijd al slecht, lichaam was gewoon op. Vanmorgen heel vredig ingeslapen. Bij Dayem wat afleiding gezocht en wat foto's geschoten en wat wordt ik dan toch blij van die boevenkop van hem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 19-01-14 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:17

Gecondoleerd Nicky en sterkte met het verlies. 85 is een mooie leeftijd, maar altijd komt zoiets nog te vroeg.
Mooie foto's heb je getrokken van Dayem, fijn dat hij voor wat afleiding kon zorgen.

Shan, een half uur! Pff.. heb je dan geen kramp in je vingers? :')
Maar resultaat is wel gaaf :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:23

Gecondoleerd Nicky met het verlies, ze heeft een mooie leeftijd behaald, al blijft het niet leuk als ze gaan :(
Mooie foto's dan Dayem! Mooi zo zn witte koppie met zwarte manen! Hoop altijd bij schimmeltjes dat de manen lang donker blijven, vind dat zo mooi!

Haha jawel :') Vooral links, omdat ik rechts stond zegmaar, en ik de vlecht op de manenkam maak haha. Maar Shief der manen hangen rechts, de volgende x ga ik links staan, dan krijg ik hem denk ik makkelijker recht op de manenkam :) Omdat al die haren automatisch naar rechts gaan hangen, moest ik nu met mn linkerarm veel moeite doen haha :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:24

wat een zwarte manen inderdaad! Mooi,

en gecondoleerd met oma :(:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:29

Dank jullie wel meiden!

Ik hoop ook dat ze (zo lang mogelijk) zwart blijven, vind het prachtig!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:45

He Nicky, sterkte met het verlies :(:) Wel fijn dat je lekker bij je paardje kan uitwaaien :)
Katja, lastig zeg... maar Pol heeft een super ouwe dag gehad bij jou, als er niks anders op zit kan je haar met een gerust hart laten gaan :)

Ik heb net maar weer eens mijn tas leeg gegooid, en wat een zooi komt daar uit!! Ook al haal ik hem om de zoveel tijd leeg, toch zit ie steeds weer vol met oude bonnetjes, spaarkaarten die al maanden niet meer geldig zijn, haarclipjes en allemaal los kleingeld in alle vakjes en ritsjes die mijn tas heeft.... :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:46

Gecondoleerd Nicky

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:26

Haha heeeel herkenbaar Tam!

Ik kijk net even in mn profiel, is 1 foto echt gigantisch groot nu in eens :') :') nja he, kan elk detail goed bekeken worden _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:30

Zo kan ik zien dat je je sperriem verkeerd om aan hebt, Shan :P

Haha Tam, zeker herkenbaar :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:40

Ja hebben wij altijd :') vergeten t steeds te veranderen.. en als ie dan weer goed zit, belandt ie na t invetten wel weer zo om :P vraag me niet hoe haha, automatisme

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:47

:') Haha :P

Ik ben daar echt een neuroot in. Hoofdstel moet ook altijd helemaal goed recht zitten met heel de voorpluk er netjes door enzo :') _O-

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:03

Ja voorpluk heb ik ook! En de neusriem, frontriem etc. recht! Maar heel lang zat onze neusriem dus zo zoals de foto (het onderste stuk, dus waar je m vast maakt), want daar zat geen losje meer :') Sinds een week zit ie weer netjes haha, had het maar ff weer gefixt (na maaaaanden)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:04

Haha, goed man :') :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:05

*\o/*

Zal morgen, speciaal voor jou, mn sperriem ook fixen :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:13

Gecondoleerd Nicky.
Sterkte met Polly, dergelijke keuzes zijn altijd moeilijk!

Hier rustig weekend. Vriendje en ik zijn een nachtje naar een van der Valk geweest. In de cupido suite, jacuzzi op de kamer etc.! Lekker luxe :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:54

Haha foei Shanna, sperriem verkeerd :')
Joyce, lekker joh! Jaccuzzi klinkt goed <<)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:28

Lekker weekendje gehad zo te horen Joyce :)

Haha heel herkenbaar Tamara :P

Met wat activiteiten en de amateurkeuring in het vooruitzicht, heb ik toch maar m'n portemonnee open getrokken en het halster besteld :+ Nu nog maar opzoek naar een slipketting en leren hondenriem :=

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:40

Mooie set, Nicky (of heb je alleen het halster?)?
Zilveren slipketting ga je wel vinden. Ik zou trouwens niet voor een hondenriem gaan, maar voor een show-leadrope :) Zo één als Amy heeft bijvoorbeeld in haar shop:
http://www.arabianhorsestore.com/nl/lederen-lead.html
Hondenriemen hebben vaak een musketon en deze een gesp, wat ik persoonlijk net wat netter vind :j
Maar je moet het natuurlijk zelf bepalen, denk dat een hondenriem wel wat goedkoper is :P
Heb zelf trouwens eentje gekocht van biothane :) Ook makkelijk spul, maar minder soepel dan leer :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:47

Ik heb het alleen het halster. Borsttuig ga ik te weinig gebruiken voor dat geld :P

Zat net even foto's te kijken maar valt mij niet op of het een leidsel met een gesp of musketon is. Volgens mij hebben we hier ook nog wel een leren hondenriem liggen, ff zoeken. Scheelt toch weer geld.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:50

Ja, weet niet of je het echt ziet hoor, maar vind het persoonlijk net wat sjieker staan :P Maar ben daar misschien ook gewoon een zeikerd in hoor _O-
Denk dat het uiteindelijke effect niet echt opvalt :')
Je hebt sowieso al geluk dat het een zilveren is, goud schijnt rottiger te zijn om goede ketting een lead te vinden.

Heb trouwens één ring van mijn ketting vervangen door een kleiner ringetje, want die stomme ringen gingen door geen één halster-ring meer heen :roll: Door er één te vervangen lukte dat wel.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:52

Ik zie niet zo goed op de foto of die ringetjes goud of zilver zijn. En al zijn ze goud, dan vind ik het niet zo storend als er een zilveren ketting bij zit. Desnoods maak ik die ringetjes ook zilver :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:58

Ow, ik dacht eigenlijk zilver aan de gesp te zien, maar als ik zo naar de ring kijk, weet ik het eigenlijk ook niet zeker idd!