Goedemorgen, heb je weekend kan je nog niet uitslapen "zucht" rotpijn maarja maar genieten van t mooie weer.

Lisa ow wat top en wat een leuk setje zijn jullie ik had ook gedacht dat hij groter was (hoe groot ben jijzelf? Ben benieuwd naar de vorderingen onder t zadel.
Yildiz dat gaat ook lekkerfijn dat hij zo relaxt aanpakt ben heel erg benieuwd als hij straks bij Krista is want geloof dat hij erg makkelijk leert dus keep us updated (waar gaat de concentratie naar uit welke onderdelen wil je gaan starten? )
Kelly t rijden gaat wel steeds beter dus dat vind ik top, ik weet niet waar jullie met les voornamelijk mee bezig zijn? Ik zou me iets meer gaan concentreren op het volgen van je hand dat ze gaat zakken met haar koppie, en ik bedoel meer t halsstrekken als in de krul lopen ( hierbij zal ze nog haar rug gaan ontrekken aan wat we voor haar juist willen zien) gaat t halsstrekken (volgen van de hand beter) zal ze ook haar rug meer gaan bollen, ontspannen en beter gebruiken waardoor haar achterhand automatisch meer gaat werken zonder dat het vanuit pushen gebeurt ( hiermee vind ik persoonlijk de westerntouch fijn werken ipv de dressuurprikmanier) denk als jullie dit onder de knie krijgen je haar ook van bovenop haar ook weer kan helpen met de scheve bekken en het over het algemeen soepel worden ( en dan word het figuren rijden hoefslag volgen etc ook steeds makkelijker) het echte ondertreden van achterhand als richting een verzameling rijden is voor haar echt nog te vroeg eerst de ontspanneng is rug en lijf in een relaxt doch voorwaarts basistempo kan ze haar kracht opbouwen, vanaf daar komt de verzameling ook wel, mijn ervaring arabs hebben een mega will to please echter het kantelen van de bekken voor de verzameling kost hun meer moeite door hun bouw, maar zodra ze krachtiger worden gaat het hun wel makkelijker af en doen ze het wel en merk je dat ze dit gaan aanbieden, en het ze op een speelse manier uitdagingen geven werkt vaak ook prettig ( dit is de ervaring die ik met ze heb qua rijden ze zijn slim en leren snel het gehamer op hetzelfde word saai en ook voor jezelf saai, en juist met uitdaging worden zescherper want met hun will to please en het snel leren moet je soms een beetje spelen om de uitdaging erin te houden.
Vind het moeilijk onder woorden te brengen middels typen omdat veel dingen bij mij op gevoel gaan, en met die dingen heb ik dan vaak ook dat ik heb kom langs en dan wil ik het laten voelen maarja niet iedereen woont om de hoek

Mis Katja haar babyspam haha ben nieuwsgierig hoe groot en verkleurd Ilya alweer is