[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:38

Kelly, altijd fijn om een filmpje te zien... :j... Zou ik zelf eigenlijk ook vaker moeten doen.

Wat mij is opgevallen is dat Geisha echt travermatig loopt, ze is scheef. Wellicht moet je toch echt een keer serieus nadenken over rechtrichten aan de hand, ik denk namelijk dat Geisha (net zoals Silver, want die was ook hartstikke scheef) daar heel veel baat bij kan hebben.

Kan Irma daar niet iets mee? Anders weet ik nog wel iemand bij jou in de buurt die super is..

Lisa, stoer!!! Fijn dat hij zo snel leert.... :j... Wat zijn je plannen met hem? Hij oogt best groot trouwens...
Letiets, het was ook ranzig... 8-)
Djuun heeft wel echt een eigen mening he..!? Heerlijk als ze bij je blijven als je alleen met een halstertje rijdt, toch wel fijn om te weten hoe ze daar op reageren... Fijne merrie... :D
Eline, gelukkig geen last van je rug meer... Hoe vaak mag je het paardje gaan rijden (wat is het voor paardje?).?

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:43

Ja irma kan dat wel als het goed is. Maar volgens mij pakken wij het sowieso met de les wel mee. Met grondwerk doen we ook schouderbinnenwaarts maar mevrouw is natuurlijk niet gediend van de zweep en als je naast haar loopt loopt ze te klooien met haar hoofd. Vandaar doe ik dit niet vaak genoeg. Irma is helaas even uit de running nu :(
Les van een ander kan hier niet tenzij ik er naar toe ga maar dan zit ik met vervoer! Wat zijn bijv. Goede (simpele) oefeningen ohz?

Trouwens, ik heb de subli seniore priore gehaald. Vanavond eerste portie maar is weken en kijken of dat haar dik maakt.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:51

Eerst proberen met een kleine hoeveelheid Kel. Silver kon dat voer absoluut niet hebben toen hij niet zo goed in zijn vel zat, resulteerde in hele dunne mest!

PB mij even jouw nummer, heb filmpjes op mijn tel staan, Kim legt het e.e.a. daar heel fijn uit, wellicht heb je daar iets aan.

Mag je alleen bij Irma lessen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:17

Jeeee Lisa!!! *\o/* Jij hebt n goede dag gehad for sure! :D Vind hem er ook goed uit zien, in ene volwassen! Vanaf hier hopelijk alleen maar opbouwen en vooral knoerthard genieten!

Ellen, heerrrrrlijk ritjes maken! Maak je nooit foto's? <<)

Djuun is zo geen draak, gewoon n meisje en die zijn nu eenmaal elke dag anders! Love it! Knap dat je op touwhalster rijdt. Heb ik nooit gedurfd hoor buiten! In de bak zonder hoofdstel maar verder nooit in me opgekomen. Vind t echt mooi dat vertrouwen en de durf het gewoon te doen.

Leuk filmpje Kel! Ik vind haar echt al beter marcheren hoor!

Heb van vandaag filmpje rijden Nour. Ging niet zo fijn als woensdag maar aangalopperen ging vele malen beter.
Zien? <<)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:27

Jaaa zien!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:35

Baal enorm van mijn houding, zo veel spanning in m'n body en scheef blegh. Ga ik komende winter keihard aan werken. Heb weer lesjes bij Paulette gepland staan.
Maar Nour marcheert lekker, mooie swung al moet hij wat meer over z'n rug gaan lopen.

http://youtu.be/E1-j3_6Hjqc

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:37

Ik zou Geisha nog zeker volledig aanpakken, zowel binnen als buitenkantje. Ik dacht bij Zaraar dat het voornamelijk aan de buitenkant zat, blijkbaar ook z'n binnenkant niet in orde.
Margot had hem behandeld en gaat hem volgende week vrijdag weer doen.

Zaraar is enorm veranderd de afgelopen 2 weken. Ik galoppeer hem eigenlijk niet meer, hij werd er veel te heet en druk van waardoor hij alleen maar slechter ging lopen, veel meer oprollen en achterhand zwaaide alle kanten op. Nu sinds een week snapt meneer lang en laag en met draven heeft hij zo'n 80% van de tijd z'n lange neus op de grond <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:51

Jaaaa gaaf Lisa! Hij toont erg groot onder jou :P

Lastig Kel. SP is wel een fijn voeder maar idd wat Baukje zegt, opbouwen!

Hebbie nou een helm op je kop Yildiz? :)) Nee grapje, zit je te plagen. Hij is lekker aan het sjouwen!

Dayem was vandaag stout, heel STOUT _-:(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:52

_O- :j Nicky! Speciaal voor jou! *\%/*
Grapje, is verplicht daar... :roll:

Wat deed ie doen?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:00

Yildiz, gaat goed, hij swingt zo lekker... :)).. Heb je al een planning voor hem?

Silver en ik gaan (als alles meezit) maar eens kijken op de snuffeldag 2 november... :)

Wat deed hij Nicky?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:02

Mijn plan was om hem na mijn redelijk intensieve ritje van gister eventjes RUSTIG wat los te werken in de roundpen. Dayem zijn intepretatie van RUSTIG: in rengalop al struikelend over je eigen benen tegen de zijwant vallend door de roundpen racen en baasje lekker negeren +:)+ :wave:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:12

:') Paard met humor! :D

Leuk Baukje! +:)+ Gaat Lisa ook mee? :P
Ja hij swingt lekker he! Toppertje hoor, maar we zijn er nog lang niet. Proberen beetje basis erop te krijgen de komende weken en dan naar Kris! En volgend jaar wat shows voor de ervaring meepakken.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:24

Jullie moeten even mijn facebookupdate zien. We hebben al een paar dagen een indringer die steeds de kaarsen uit de potten trekt en die op de bank op gaat zitten peuzelen. Net vond ik een gor poepje op de tafel. George (mijn terror teckel) had de indringer in de smiezen en werd helemaal gek (piepen, janken, ....). En ja hoor, we hebben de indringer betrapt!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:25

Heb je in ieder geval niet teveel gedaan haha! Dayem kan nog wel even door... }>

Komt vast goed, ben erg benieuwd naar zijn training bij Krista.. Zal dan vast ook nog wel een keer bij haar lessen, kan ik Nour even bewonderen... :D...

Annika gaat mee... *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:30

Smart schreef:
Eline, gelukkig geen last van je rug meer... Hoe vaak mag je het paardje gaan rijden (wat is het voor paardje?).?

Het is een D-pony, een New Forestje. Hij is wel ingereden, maar vervolgens is een jong meisje hem gaan rijden dat de handigheid niet had en dat volledig op haar handen reed (vandaar dat hij zo vast is gaan zitten enzo). De bedoeling is dat het de toekomstige sportpony wordt van de dochter van de eigenaresse, en nu heeft hij in principe niveau zadelmak. Desiree (en nu voorlopig dus ik, misschien ook wel voor daarna nog) was er voor gevraagd of zij hem op gewone fijne vriendelijke wijze echt wil doorrijden, knopjes erop zetten, en gewoon lekker kilometers maken met hem. :) Ontzettend leuk projectje dus en echt een gouden pony, wat een lief dier.

Nicky, ik ga je facebook zo bekijken, ben benieuwd :=
Leuk dat paarden het altijd zo met jouw idee van een goede dagbesteding eens zijn he :')

Yildiz, ik zal je filmpje eens bekijken :)
Edit: Jeetje wat is Nour toch gaaf <3 vind hem echt fantastisch.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:57

Yildiz gaat super toch! Hij swingt zeker lekker! Ik heb ook een k u t houding hoor. :'). Moet nog wennen aan mijn zadel.

Nicky stoute dayem!! Achter het behang plakken die handel! :')

Ik las net een verhaal hier op bokt van een paard die elke keer kreupel was , ziek, mager, klinieken in klinieken uit, bijna dood en willen inslapen totdat bleek dat die zo scheef was dat daar alle klachten vandaan kwamen. Heel bizar. Er ging een lichtje branden.. zeker na het zien van de foto's van dat paard behalve dat die geen dikke buik had, was het net geisha.
Heb besloten contact op te nemen met degene die haar behandeld heeft. Even mailen. Ben heeel benieuwd wat margot zegt dinsdag! :=

Morgenochtend lekker een stapritje doen met puppy en stalgenootje met haar haflinger.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:21

Dank jullie wel! :o Ja, ben ook benieuwd wat Kris met m gaat doen. Wil in ieder geval al wat bevestigd hebben. Maar heel niet ontevreden met gup! *D

Super Eline! Leuk new forest! Dus nu echt aan de gang? Vertel eens wat meer, foto enzo?

Wat bedoel je precies Kelly? Dat ze scheef is? Dat zijn alle paarden toch in meer of mindere mate? Of begrijp ik het niet goed? :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:30

Stoute puberpony Nicky!!

Ik weet nog niet of ik mee ga tante Yildiz, moet er nog even goed over denken.

Annika las iets over brave Ely, tenminste mijn über geheugen bracht dat niet weer boven ;) . Wanneer ga je erop? :D Zeker als ze zo braaf en lief is dan moet je er juist op, ook goed voor je eigen vertrouwen.

Zondag is het de intentie weer op meneer Zaraar te gaan en dan zonder safetyline stappen. Mijn grote sterke held, hij is zooooo lief <3 ben nog steeds helemaal happy ermee!
Mijn plannen met hem zijn uiteindelijk dressuur rijden. Bovenal heel erg genieten!!

Ik heb bijna 1 hele dag geen energy gedronken. Ben best wel een beetje boel trots op mezelf, al voel ik me nu best wel ellendig en kan ik maar beter slapen zodat het gauw over is.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:46

Ja wel dat is zeker zo maar als het extreem is schijnen ze er tochaardig ziek van te worsen. En dan beland je van het 1 in het ander in een cirkel..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:48

Ik wil net het topic naar je linken inderdaad!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:23

Ja vind het bizar. Dat wist ik echt niet!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:44

Linkje?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:07

Goedemorgen, heb je weekend kan je nog niet uitslapen "zucht" rotpijn maarja maar genieten van t mooie weer.;)

Lisa ow wat top en wat een leuk setje zijn jullie ik had ook gedacht dat hij groter was (hoe groot ben jijzelf? Ben benieuwd naar de vorderingen onder t zadel.
Yildiz dat gaat ook lekkerfijn dat hij zo relaxt aanpakt ben heel erg benieuwd als hij straks bij Krista is want geloof dat hij erg makkelijk leert dus keep us updated (waar gaat de concentratie naar uit welke onderdelen wil je gaan starten? )
Kelly t rijden gaat wel steeds beter dus dat vind ik top, ik weet niet waar jullie met les voornamelijk mee bezig zijn? Ik zou me iets meer gaan concentreren op het volgen van je hand dat ze gaat zakken met haar koppie, en ik bedoel meer t halsstrekken als in de krul lopen ( hierbij zal ze nog haar rug gaan ontrekken aan wat we voor haar juist willen zien) gaat t halsstrekken (volgen van de hand beter) zal ze ook haar rug meer gaan bollen, ontspannen en beter gebruiken waardoor haar achterhand automatisch meer gaat werken zonder dat het vanuit pushen gebeurt ( hiermee vind ik persoonlijk de westerntouch fijn werken ipv de dressuurprikmanier) denk als jullie dit onder de knie krijgen je haar ook van bovenop haar ook weer kan helpen met de scheve bekken en het over het algemeen soepel worden ( en dan word het figuren rijden hoefslag volgen etc ook steeds makkelijker) het echte ondertreden van achterhand als richting een verzameling rijden is voor haar echt nog te vroeg eerst de ontspanneng is rug en lijf in een relaxt doch voorwaarts basistempo kan ze haar kracht opbouwen, vanaf daar komt de verzameling ook wel, mijn ervaring arabs hebben een mega will to please echter het kantelen van de bekken voor de verzameling kost hun meer moeite door hun bouw, maar zodra ze krachtiger worden gaat het hun wel makkelijker af en doen ze het wel en merk je dat ze dit gaan aanbieden, en het ze op een speelse manier uitdagingen geven werkt vaak ook prettig ( dit is de ervaring die ik met ze heb qua rijden ze zijn slim en leren snel het gehamer op hetzelfde word saai en ook voor jezelf saai, en juist met uitdaging worden zescherper want met hun will to please en het snel leren moet je soms een beetje spelen om de uitdaging erin te houden.
Vind het moeilijk onder woorden te brengen middels typen omdat veel dingen bij mij op gevoel gaan, en met die dingen heb ik dan vaak ook dat ik heb kom langs en dan wil ik het laten voelen maarja niet iedereen woont om de hoek ;)
Mis Katja haar babyspam haha ben nieuwsgierig hoe groot en verkleurd Ilya alweer is

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:29

He wat kleute Brenda! :(:) Beterschap en hopelijk toch een fijne dag! Wordt prachtig weer!
Dank je! Ben ook benieuwd hoor!
Nour got pleasure all over him, dus daar gaan we m (ook op advies Toto) eerst in starten en dan nog horsemanship is ook een leuk weinig belastend onderdeel.
Verder ben ik nu met m bezig met showmanship, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat haalbaar is met n hengst. Sta dan steeds op de veulenpositie niet echt handig, dus hij is steeds aan t klooien met de leadline, grrr _-:(

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:55

Bren79 schreef:
Goedemorgen, heb je weekend kan je nog niet uitslapen "zucht" rotpijn maarja maar genieten van t mooie weer.;)

Lisa ow wat top en wat een leuk setje zijn jullie ik had ook gedacht dat hij groter was (hoe groot ben jijzelf? Ben benieuwd naar de vorderingen onder t zadel.
Yildiz dat gaat ook lekkerfijn dat hij zo relaxt aanpakt ben heel erg benieuwd als hij straks bij Krista is want geloof dat hij erg makkelijk leert dus keep us updated (waar gaat de concentratie naar uit welke onderdelen wil je gaan starten? )
Kelly t rijden gaat wel steeds beter dus dat vind ik top, ik weet niet waar jullie met les voornamelijk mee bezig zijn? Ik zou me iets meer gaan concentreren op het volgen van je hand dat ze gaat zakken met haar koppie, en ik bedoel meer t halsstrekken als in de krul lopen ( hierbij zal ze nog haar rug gaan ontrekken aan wat we voor haar juist willen zien) gaat t halsstrekken (volgen van de hand beter) zal ze ook haar rug meer gaan bollen, ontspannen en beter gebruiken waardoor haar achterhand automatisch meer gaat werken zonder dat het vanuit pushen gebeurt ( hiermee vind ik persoonlijk de westerntouch fijn werken ipv de dressuurprikmanier) denk als jullie dit onder de knie krijgen je haar ook van bovenop haar ook weer kan helpen met de scheve bekken en het over het algemeen soepel worden ( en dan word het figuren rijden hoefslag volgen etc ook steeds makkelijker) het echte ondertreden van achterhand als richting een verzameling rijden is voor haar echt nog te vroeg eerst de ontspanneng is rug en lijf in een relaxt doch voorwaarts basistempo kan ze haar kracht opbouwen, vanaf daar komt de verzameling ook wel, mijn ervaring arabs hebben een mega will to please echter het kantelen van de bekken voor de verzameling kost hun meer moeite door hun bouw, maar zodra ze krachtiger worden gaat het hun wel makkelijker af en doen ze het wel en merk je dat ze dit gaan aanbieden, en het ze op een speelse manier uitdagingen geven werkt vaak ook prettig ( dit is de ervaring die ik met ze heb qua rijden ze zijn slim en leren snel het gehamer op hetzelfde word saai en ook voor jezelf saai, en juist met uitdaging worden zescherper want met hun will to please en het snel leren moet je soms een beetje spelen om de uitdaging erin te houden.
Vind het moeilijk onder woorden te brengen middels typen omdat veel dingen bij mij op gevoel gaan, en met die dingen heb ik dan vaak ook dat ik heb kom langs en dan wil ik het laten voelen maarja niet iedereen woont om de hoek ;)
Mis Katja haar babyspam haha ben nieuwsgierig hoe groot en verkleurd Ilya alweer is

Bedankt voor je heldere uitleg! Aan t eind van het rijden laat ik de teugels wat losser waardoor ze met haar hoofd laag gaat lopen maar het echte stofzuigen doet ze nooit. Wat jij zegt ovet arabs klopt helemaal. Ze begint hetzelfde elke x saai re vinden. We zijn bezig met haar actief te laten lopen en probeten haar wat langer en lager te laten lopen.

Ik wil best een x langs komen hoor! :D