[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:11

Pff, wat een aap Nicky :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:52

:D

En dan ook maar het filmpje met het enige stukje dat ie heeft lopen klooien vandaag (en waar ook die fotootjes uit zijn :P ). Ik ben even heel lelijk met m'n handen maar hij moest z'n kop omhoog houden :+

Laatst bijgewerkt door __Nicky op 18-01-14 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:54

Netjes!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:01

Netje opgelost toch Nicky :j Hij staat een beetje te hopsen en je lost het imo prima op :j

Mensen, zit nog op een roze wolk joh :D :D :D
Jullie hebben het vast al voorbij zien komen op FB, maar hier nogmaals beeldmateriaal :D

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:05

@Joyce ik ben gister avond geweest vond het eigelijk een beetje tegenvallen er werd een presentatie gedaan voor aangespannen met AMHA daar kwam ik voor maar de beurs was ech kleurn
@Nicky wat een boefje zeg, hij oogde toch zo braaf haha
@sieltjuh waaaaw heerlijk was vast genieten echt mooi
@Amy de site ziet er goed uit
@brenda ik kan je helaas de hand schudden heb nu ook nieuwe medicatie iedere keer weer naar het ziekenhuis pffff niet leuk, lig tegenwoordig meer in bed dan dat ik eruit ben

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:50

Ohhh wat ziet dat er heerlijk uit!!! Dat moet echt genieten zijn geweest :D

Ik heb de medicatie echt opgegeven. Helpt het bij jou wel dan Brenda? Bij mij deed het echt helemaal niks -O-

Bedankt iedereen :D Ik heb de site zelf gemaakt, wel via een handig programmaatje dus niet zo ingewikkeld als de site van de store, maar toch... Ben er stiekem dus best een beetje trots op en ben blij dat jullie hem ook mooi vinden! :D

Al-Djannah is Arabisch voor 'het paradijs'', dat is waar ik ben als ik met mn paarden ben, ik kan me geen betere plaats ter wereld indenken (hoewel....ergens waar het warm is :+ ). Vandaar dus de naam :)

Ik heb het even opgezocht maar de uitdrukking is ''heeft het niet van een vreemd'', maar toch bedankt voor de tip! Zijn nou net van die dingetjes die er tussendoor kunnen glippen idd. :)

We zijn echt 2 separate fokkerijen zeg maar (voor zover ik mezelf wil bestempelen als fokkerij met maar 2 paarden :+ ) maar aangezien we hetzelfde doel nastreven en ik natuurlijk daar op het erf sta is er wel een samenwerking. Maar wel dus gewoon echt ieder zn eigen paarden en veulens. :)

Umoyax is vandaag losgewerkt door een vriend van ons die vroegah wel iets met paardrijden deed. Heb m eerst zelf even lekker laten lopen en daarna die vriend de bak in, ging best heel netjes, weer even trots op mn peerd :D Kan nou niet echt zeggen dat die vriend het zo perfect deed maar Umoyax deed toch erg zn best om het te snappen en goed te doen (al nam ie de boel af en toe wel behoorlijk in de maling hoor hihi).
Nas dr voet gewassen, heerlijke tut is het ook. Een en al drama, die voet. Was toch bezig dus staart (iets minder drama, maar nog steeds was het heeeel erg) en dr manen gewassen, maar bij dr manen gaf ze echt geen krimp :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:57

oh je hebt gelijk met die uitdrukking :j

gekke mensen hier in Groningen zijn helemaal losgeslagen met de gas-demonstraties :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:21

Nicky, Ely doet een moord voor zemelen. Heb ze een tijdje gevoerd om te kijken of de dunne mest die ze toen had beter zou worden.

Beterschap voor je zus, Connie!

Ahhhh dood konijntje...

Paardenfokken-boek is een mooi boek, Joyce :j

Djuun braaf op het strand, super!

Stoute Dayem, gaaf dat je dat op film hebt!

M'n kleine meisje, alweer 4 maanden oud <3
Afbeelding Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:24

@annika woooow die wordt echt wel groot,, leuk hoor

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:30

ze wordt echt groot en paard-achtig! ik ben benieuwd of ze nou een kruising is :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:41

set_elkol schreef:
ze wordt echt groot en paard-achtig! ik ben benieuwd of ze nou een kruising is :)

Nog 10 werkdagen wachten op de DNA-test :=

Maar het echte veulen-achtige is er nu wel vanaf ja. Sinds vandaag ook geen veulenhalstertje meer om, maar een nieuwe, maatje Shetlander :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:53

Haha tof! en spannend 10 dagen zijn zo voorbij!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:54

Wat gaaaf op het strand met Djuun! *\o/*

Ik ken de beurs ook niet Joyce, leuk en handig alvast dat je een mooi boek hebt gescoord!

Gaat al goed zeg met Dayem! Ziet er heel netjes uit (op die paar jolige sprongen na, hihi)

Wat een mooie betekenis Amy, de site ziet er toppie uit!

Wat een mooi kleurtje krijgt Doortje! Ben benieuwd, denk aan het koppie (neusje) te zien geen volle AV, maar daar wordt ze echt niet minder op, vind dat juist wel leuk! En ach.. wie ben ik, de DNA test zal het antwoord geven :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:00

Ik zou ook denken kruising, maar de DNA-test kan nog verrassend uitpakken!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:18

Ja zeker! Het is toch wel zo dat je een mogelijke vader moest doorgeven Annika en dat ze daarmee dan haar DNA vergelijken? Er is niet zoiets als een hele databank van hengsten waaruit dan gewoon *pling* een match uitkomt toch?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:24

Iloontjeehh schreef:
Ja zeker! Het is toch wel zo dat je een mogelijke vader moest doorgeven Annika en dat ze daarmee dan haar DNA vergelijken? Er is niet zoiets als een hele databank van hengsten waaruit dan gewoon *pling* een match uitkomt toch?

Ja, ik heb de naam van een hengst waardoor Dos gedekt is (in ieder geval, dat heeft degene gezegd waarbij ze toen stond). Dus daarmee wordt Doortje's DNA vergeleken.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:12

Joyce, ik ben ook op de beurs (Hardenberg) geweest, met wat andere bokkers mee. Het was wel leuk, maar ook druk. Vooral bij het springen. Er waren twee ringen, een voor de shows en een voor de springwedstrijd. Ook nog wat kraampjes in de hal. Best gezellig.

Gaaf filmpje op het strand van Djuun. Wat loopt ze netjes en braaf.
Dayem gaat ook al zo lekker. Dat huppelen valt reuze mee, vind ik. Het is meer een beetje vrolijk doen. Huppel, huppel, in galop.
Mooie site, Amy. Ziet er goed uit (ik doe het je zeker niet na, dat site bouwen :o .)

Spannend Annika. Nog twee weken en dan resultaat hopelijk.

Ziekte, ja. Helaas genoeg meegemaakt in de familie, laten we het daar maar op houden. Hier ook wat artsen in de familie. Sommigen mensen werden beter. Het blijft moeilijk.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:29

Wat wordt Doortje groooot! Ben heel benieuwd naar de uitslag van DNA test :) Ik vind haar echt super cute! <3

Meiden ik had het al gezegd, maar super dan Djuun!! Was ook heerlijk weer ervoor! Braaf hoor :j

Haha Nicky hij is lekker jolig! Gelukkig zijn het geen heftige boksessies (of zijn die niet vastgelegd :+ ), maar je lost het netjes op!

Amy, je site ziet er goed uit!

Zo, ik heb gister lekker de hele dag op stal gestudderd! Wat ben ik toch gek op die lieve Shief <3
Lekker getut en voor het eerst een visgraatvlecht op de manenkam geprobeerd, ziet er mooi uit vind ik zelf! Dus dat gaan we doen met de wedstrijd, blijft ook heel goed zitten! (Volgende keer moet ie ff rechter nog :P )
Afbeelding
Ze is zo heerlijk lief, blijft de hele tijd stokstijf stilstaan tijdens het vlechten, alsof ze het weet :+: Zodra je klaar bent beweegt ze weer haha

Toen even foto's gemaakt van Siel der super gave halster!! Hij staat zo chique op Shief!
Afbeelding
Afbeelding
Ze is hier praktisch ongepoetst hoor, maar toch een beauty :D
Longeerstukje die eraan zit was ff noodoplossing, heb nog niks gouds :+

Daarna gingen we rijden in de bak, ze pakt het zó goed op!! Proefje geoefend en die ging best oké!
Ja ik ben echt super trots op mn lieve beesie :+: Heerlijk dier

Sorry voor de spam, maar moest even kwijt hoe gek ik op der ben :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:56

oooooh gaaf dat halster! :+:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:42

@shanna wat gaaf die vlecht, komt haar halsje zo mooi uit, dat halster is ook super, kleur staat haar erg mooi

Hier net conours gehad, vd week maar 1 keer gereden maar dacht ach ik maar een b proef en houd haar mooi in de running, ik heb zelf erg last van me lichaam met de kou maar dacht ach gaan met die banaan. Asal dacht er ook zo over en begeleide mij volledig door de proef, wat slordige foutjes van mijn kant maar toch nog 187 straks even bellen of ik nog prijs had zooooooo trots <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:43

Die vlecht ziet er goed uit Shanna!! Mooie foto met het halster :D
Wow An, Door is echt een knappe baby! Nou ja, inderdaad een beetje baby-af al, schatje :+:

Gisteren gecrosst, nou Noah vond het maar vreemd die crosshindernissen in de binnenbak :') op alle crosshindernissen 1-2 stops, maar wel goed opgelost en weer nieuwe dingen geleerd. Afgesloten met een super rondje zonder stops, trots op mijn kleine crosspoown :+:

En gisteravond nog een date gehad en dat was ook heel erg leuk := :+:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:48

@tamara het was dus super leerzaam is ook fijn en top afgesloten en nog een leuke date kortom een succesvolle dag dus

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:49

Jaa was een top dag!!
Lekker samen gereden op wedstrijd dus, toppie Joyce! :D fijn toch dat je ookal heb je maar 1x gereden deze week dat je dan toch een mooie proef neer kan zetten, netjes hoor!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:53

@tamara ja mag echt in mijn handen knijpen met Asal hoor ze gaat echt voor mij door het vuur

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:05

egopost

Polly onze oude pony ging vandaag weer minder, had vannacht zo te zien weer een verstopping gehad want slijm aan haar neus en in de stal overal, maar was nu weer helemaal fit en hongerig, maar zo lijkt wel een beetje chronisch en ik denk einde verhaal want met zo'n oude pony wil je ook niet lang aanmodderen.. Misschien moet ik zelf nu de knoop doorhakken. Denk eerder dat ze wel eens ergens een tumor heeft zitten. Morgen komt de dierenarts sowieso al Set enten en ik ga 's ochtends maar even bellen voor consult, misschien gelijk morgen maar al..