[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:09

Shanna_ schreef:
*\o/*

Haha big business! De sharimo is gewild :p

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat voor hengst bij Shief zou passen :D
Mo zou echt super gaaf zijn :j ik gaat wel ff zorgen dat ik Shief op de trailer krijg hahaha

Ik zou persoonlijk op jou parel een zwarte parel gebruiken.
Ik ken er wel een paar staan wel in het buitenland ;-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:11

Alleen krijg je op Mo zo moeilijk een zwarte hengst....

Maar we hebben de combi Senna Mara en Mo ook :D

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:13

Aan wie is die al verkocht, Amy? :=

Hihi volgens mij is 't maar goed dat mijne nog zo'n uk is, kan ik ook niet in de verleiding komen door allerlei mooie hengsten :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:13

Erop krijgen lijkt me het probleem niet, is alleen zo zinloos _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:14

Haha 8-)
Nee beide hebben wel een gat :+
Alleen de rest nog ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:16

:')
Arme Mo, t is toch wel de bedoeling dat ie hetero blijft lijkt me _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:17

amyz schreef:
:')
Arme Mo, t is toch wel de bedoeling dat ie hetero blijft lijkt me _O-

Ow dat is ie nog wel hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:17

Barcelano schreef:
Alleen krijg je op Mo zo moeilijk een zwarte hengst....

Maar we hebben de combi Senna Mara en Mo ook :D

Wil niks zeggen jes ;-)
Ken combinatie's ouders 2 vossen. Zoon zwarte hengst.

Daarnaast het Veulen van onze Cos 2 witten ouders Veulen donker.
Duimen dat die zo blijft;-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:25

Dat snap ik ;)
Bedoelde meer dat Mo al op een zwarte merrie heeft gezeten dus de combi Mo x zwart in de maak is :)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:14

wow de onderste hengst mag wel is hier langs komen.
Vinden de dames vast niet erg hier :D
Senna heeft tot nu toe 3 veulens.
Met zwarte hengst had ze zwart veulen en uit mijn donkerbruine hengst is een homozygoot zwart hengst gekomen.
En uit een licht vos een donker vos .
Nu duimen voor een zwarte dame dan mag deze zeker blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:55

Barcelano schreef:
Dat snap ik ;)
Bedoelde meer dat Mo al op een zwarte merrie heeft gezeten dus de combi Mo x zwart in de maak is :)

Gaat duimen voor je op een prachtige zwarte Veulen :-)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:44

Leuk obderwerp hengst en merriekeuzes en exterieur.
Vind het zelf interesant om de rapportages van premiekeuringen te lezen, dan weet je waar je op zou kunnen letten bij een hengstenkeuze al is het dan nog een gok vooral als beide nog geen nakomelingen hebben voor vergelijk wie wat doorgeeft.
En daarnaast heb je weer persoonlijke smaak en voor ieder ook een eigen doel.
Zoals wij fokken dan zeer kleinschalig en enkel voor de hobby maar fokken niet voor de shows want met de crabbets is die tijd wel voorbij, het type van hun zien ze niet graag meer op shows, en nuvinden wij het rijden persoonlijk ook leuker en voor de grap eens een show( de bedragen voor training en show zijn voor de leuk niet leuk meer) en daarom nu de amateur op de nationale harstikke top.
Wat kwamen er weer leuke topics voorbij ik hou er wel van om het hele paard te zien en vooral in actie en niet enkel hun prachtige koppies

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:43

Suus, welcome (back)! :D
Weten jullie al meer van het NK trouwens (waar en wanneer)?

Amy, wat is Nashwa toch een lieverd :j Een echte merrie meid hè :j Dat zadel ligt idd bedonderd, maar zolang je het niet vast maakt en op gaat zitten zal het weinig aanrichten :P

Katja, dat is inderdaad een ukkie in die advertentie, maar wel een knappe kleine daarom :j
En ik zou zeker wat van jezelf meegeven bij een veulen. Djunnah heeft ook heel simpel een S. achter dr naam, duidt op meisjesnaam van de fokker :)

Barcelano schreef:
Hij komt ook bij Flaxman.

Wel eens geweest daar? Daar sta je ff te :~ van alle mooie paarden (het zijn er véél!!) :j Hebben er daar bijna een ruin gekocht, maar lag wat boven ons budget :)

Bren79 schreef:
Wat kwamen er weer leuke topics voorbij ik hou er wel van om het hele paard te zien en vooral in actie en niet enkel hun prachtige koppies

Helemaal mee eens :j Ik vind het ook leuk om de paarden aan het werk te zien, al is het maar om aan te tonen aan alle mensen die en vooroordeel hebben dat het een zeer veelzijdig ras is :j

Nou :wave: allemaal!
Vanochtend/middag heeeerlijk met Djuun staan tutten. Heb dr uitgebreid gepoetst (ze was weer miss stront) en dan gaat ze echt staan slapen, dat vind ze zo heerlijk dat getut. Daarna lekker een ronde van een uur wezen wandelen. Lekker hoor :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:07

ik vind een gevarieerd topic ook het leukste :)) mooie koppies, leuke bodies, soms wat arbeid-foto's :)
lekker tutten met Djuun! Ik wil eigenlijk nog een middagje gaan prutsen met set want haar manen waren ineens zo vettig, ik was ze normaal nooit maar ga het nu voor de winter gauw nog even doen denk ik :j ze heeft volgens mij tegen een boom aan staan schuren en ineens voelt het alsof ze gel in haar manen heeft gesmeerd :P en daarnaast wil ik even allerlei details schoonpoetsen die ik vaak oversla, zoals uier en muts :P vooral haar uier heeft ze een hekel aan als je m aanraakt en dat wil ik nou toch eens een keer afleren, ze tilt haar achterbenen op als ik het probeer en hoewel ik weet dat ze nooit zal trappen is het toch een eng gevoel. langzaam aan maar gaan oefenen denk ik.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:49

Djuun vind uiers poetsen ook geen feestje. Eerste keer toen ik het probeerde wilde ze me echt trappen :') Toen maar tijdje zo gelaten en toen ze ons meer kende weer geprobeerd. Ze vindt het niet leuk, maar trappen naar ons haalt ze niet in dr hoofd gelukkig.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:53

ik heb deze week twee dikke plakken/korsten tussen de tepels uit gehaald uit die gleuf zeg maar terwijl ze stond te eten, ze trok haar benen op maar deed verder niet veel, ik gaf haar maar een klap op de billen elke keer als ze het deed :+ dat hielp wel. Ik wil er gewoon aan kunnen zitten voordat het veulen komt. en een beetje schoonmaken. Ik moet het ook juist niet te voorzichtig doen, maar eerder doortastend en hoppakee vingers ertussen :P hoop dat ze het uiteindelijk juist lekker gaat vinden.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:54

Mezelf net ff gekieteld en nieuwe iPod gehaald. Ik liep namelijk stiekem ontzettend te balen dat mijn oude vertrouwde iPod Nano uit 2006 kapoet was :+ Na 7 jaar redelijk intensief gebruik opzich niet zo raar natuurlijk, maar toch. En bij de MM hadden ze een mooie actie. De iPod Nano 16gb Yellow voor €111,- ipv net als alle andere kleuren voor €158,-! Vond ik nogal een verschil. Kan mij die kleur bommen!
Dus nu weer helemaal blij met mn nieuwe iPod :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:56

set_elkol schreef:
ik heb deze week twee dikke plakken/korsten tussen de tepels uit gehaald uit die gleuf zeg maar terwijl ze stond te eten, ze trok haar benen op maar deed verder niet veel, ik gaf haar maar een klap op de billen elke keer als ze het deed :+ dat hielp wel. Ik wil er gewoon aan kunnen zitten voordat het veulen komt. en een beetje schoonmaken. Ik moet het ook juist niet te voorzichtig doen, maar eerder doortastend en hoppakee vingers ertussen :P hoop dat ze het uiteindelijk juist lekker gaat vinden.

Jaaa, dat kan soms ranzig zijn daartussen! Wij doen het eigenlijk altijd met een babydoekje :j Sowieso hebben wij altijd babydoekjes in de poetstas liggen :j
Djuun tilt niet eens dr been op, maar ik zie het aan heel dr kop dat ze het eigenlijk niet zo leuk vindt :') Sommige paarden vinden het inderdaad heeerlijk :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:56

haha nu heb je een bananen-ipod! ach af en toe wat groters voor jezelf kopen is lekker toch :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:00

Ja, als ik het zelf niet doe... :P

Ik vind hem trouwens niet eens heel erg lelijk geel:
Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:13

Ik lees al een tijdje gezellig mee! Over 3 weken komt mijn AV geisha khan mijn kant op. Ze is 3,5 en word nu beleerd. Geisha is een dochter van gusar khan en gaga.

Wat komen er hier praaachtige arabieren langs zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:15

ja jouw mooie inteeltje! :+ ik vind haar echt een plaatje, met mooie blonde manen. Ik vind haar echt heel leuk :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:18

Hihi ja! Gelukkig is het niet te zien aan geisha. Toch?! _/-\o_ :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:19

Nee hoor :) kan je ook iets meer over jezelf vertellen en wat je met Geisha wil gaan doen? :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:25

Ik ben kelly, 23 jaar en ik woon in vlaardingen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik op wat onderlinge dressuur wedstrijdjes na vooral recreatie gereden heb. Buitenritjes, crossen etc. Geisha is endurance gefokt maar hier heb ik geen ervaring mee. Ik wil kijken hoe geisha het in de dressuur doet. We hebben beiden nog veel te leren maar hier heb ik helemaal zin in! Wie weet wat voor talenten mijn inteeltje heeft. Zelf ben ik altijd gek geweest op springen alleen heb ik hier nooit de mogelijkheden voor gehad. Ik ben wel van plan om met geisha te gaan starten als we er klaar voor zijn want de ambitie is er! Nu nog kijken of geisha daar zin in heeft..