[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:09

Ow, dat is een nog slechter teken meestal :+

Ik ging douchen :7

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:10

dat is niet goed Annika :')
Noah was waarschijnlijk uitgegleden in de wei, is af en toe echt een malloot samen met z'n stoere-'jeweetwel'-mannen club :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:16

Herkenbaar, soms kunnen ze zo raar doen!

Bij ons zouden ze eigenlijk morgen de wei opgaan, maar door de regen is dat met in ieder geval een week uitgesteld ;(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:54

Bij ons staan ze gelukkig al wel op wei, maar als het echt rotweer is, net als afgelopen weekend, dan is het echt te nat helaas. Maar ik duim op goed weer... heel snel.

Djuun is trouwens ook redelijke kluns :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:16

Ik hoef bij mijn kliniek maar te zeggen die arabier en dan weten ze al meer als genoeg helaas.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:57

Djuun mag van mij niet bij me in stal staan tijdens het uitmesten, want de kruiwagen is iets te interessant. Dus had dr naar buiten geduwd, de paddock op, maar daar smelt je natuurlijk van de regen :')
Afbeelding

:')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:27

Lama _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:44

Ze was echt zwaar beledigd dat ik dr buiten had gezet _O- Daarna goed gemaakt met een zeer uitgebreide poetsbeurt, waar ze heerlijk van heeft staan genieten. Ze is nu weer echt oude, vertrouwde Djuun :j Best alweer rap, na 2 weken op dr nieuwe stekkie :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:22

Hahaha! Geweldig die kop.
Daya doet dat ook wel eens. Sta ik te mesten en zet ik hem op het gangpad vast aan de spijlen. Staat ie met zijn hoofd echt zo in zijn stal van: dat is MIJN bed ..... Geniaal.
Vandaag na die regen was day ook niet blij om buiten te staan. Veel te nat allemaal. Hij liep ook echt op hoge poten.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:49

Ik zeg altijd dat dit de Patented Djunnah Look is _O- :') De aap :')

Djuun kan natuurlijk zelf kiezen wat ze wilt, maar verder dan dr deuropening kwam ze vandaag niet _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:44

Haha maar dat is toch zielig een AV in de regen.
Weten jullie hier dan niet dat het daar eigelijk nooit regent :+ Zo kijkt Montoyo altijd als het regen.
Van de week was ik in stal bezig en Mo stond buiten in een stort bui.
Ik dacht nah wacht maar even met pakkken anders heb ik zelf een nat pak....

Eentje was Not Amused dat ik er zo over dacht :D

Annika welkom:D
Balen al die blessure s -O-
Maar was er op de thermografie geen artrose te zien door de trauma? het zit alleen maar vast?

Mirka gaat voor 80% zeker gedekt worden.
Even wat opties bekijken kwa of het handig is om het bij ons op stal te laten komen...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:42

Spannend Jessica :):)

En dat van die regen is zooo herkenbaar. Heb toch wel soms het idee dat Djuun dr stal wel tof vind als het nog maar een beetje te hard waait :') 's avonds staat precies het zonnetje op dr stal en staat ze precies in een strook met zon te soezen :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:08

Noah kan dan weer prima in de regen, die staat dan buiten met z'n kont tegen de wind in, en loopt achteruit naar het volgende plukje gras :Y) zolang hij vreten heeft is hij tevreden :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:15

Djuun gaat met dr kop juist in de regen staan. Heb een foto van een stalgenootje van vorig jaar op de wei in de regen. Elk paard met de kont erin, maar Djunnah stond andersom :')
Kwam dr ook een keer uit de regen vissen, kwam ze zijwaarts naar me toe gelopen, want ze wilde niet omdraaien _O-

Djunnah is gewoon een beetje raar :') Heel dr kop is ook zeik en zeiknat als het heeft geregend, terwijl ze dan notabene een droge deken heeft op haar kont! Hoe lomp ben je dan _O-

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 01:31

Jeannette schreef:
Afbeelding

Azim afgelopen februari, toen we hem gingen bekijken.

Afbeelding

Azim vanavond, 4e keer erop na ??? lange tijd.

Afbeelding

Fotos zijn niet erg charmant, maar dan hebben jullie een beeld van mijn kanjer.

prachtig beest! <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:01

Sieltjuh schreef:
Djuun gaat met dr kop juist in de regen staan. Heb een foto van een stalgenootje van vorig jaar op de wei in de regen. Elk paard met de kont erin, maar Djunnah stond andersom :')
Kwam dr ook een keer uit de regen vissen, kwam ze zijwaarts naar me toe gelopen, want ze wilde niet omdraaien _O-

Djunnah is gewoon een beetje raar :') Heel dr kop is ook zeik en zeiknat als het heeft geregend, terwijl ze dan notabene een droge deken heeft op haar kont! Hoe lomp ben je dan _O-

Ik heb ook zo'n rare: als de rest met de kont in de wind en regen staat, staat Ely er vol met haar hoofd in, hoe bedenken ze het?

Wat een gave stal heeft Djuun, met zo'n eigen uitloop, heerlijk!

Jessica, gelukkig was er geen artrose te zien op het thermografisch onderzoek!
Gaaf dat Mirka gedekt gaat worden, volgend jaar een veulentje! Wel lastig om een stal te vinden die daar ook geschikt voor is. Wij hebben altijd wel merries met veulens (1 van de redenen dat ik hier op stal ben gekomen).

Ely zit na het bezoekje van de osteopaat alweer een stuk beter in haar vel, ze is weer gezellig en wil weer bewegen (na de osteopaat kan ze ook weer bewegen, dus dat is reden om de wilde arabier te spelen natuurlijk :D )
De rugspier staat nog steeds strak, maar ik heb het idee dat ie al wel wat losser komt.
Geduld is een schone zaak...
Vandaag was ze weer zo debiel aan het doen, dat ze weer bijna op haar plaat ging. Het blijft een rare...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:41

Annika, we zijn 2 weken geleden verhuisd voor Djuun dr vrije beweging in de winter. Die paddock aan dr stal vast is daarvoor ideaal :j Zo hebben ze direct al bijna 2x zoveel loopruimte.
En blij te horen dat jij ook zo'n rarebier hebt met de regen :')
Fijn trouwens dat ze zich al beter voelt :)

Vandaag heeft mn moeder me gedropt bij de pony van mn tante (Pasja uit mn profiel) en is ze zelf doorgereden naar Djuun. Nu Djuun verhuisd is, staat ze vlak bij de pony van mn tante. Met Pas naar Djuun gereden en toen heeft mn moeder Djuun aan de hand meegenomen en zijn we weer terug naar stal van Pasja gewandeld. Daarna weer met Djuun terug gewandeld naar stal. Pas is 10 jaar ouder (geloof ik) dan Djuun, maar die was beetje hyper en vond hekken "eng", kratten "eng" :') Djuun daarentegen was de koelheid zelve vandaag. Helemaal blij dat ze samen met ander paard op stap ging. Ze vinden elkaar ook zo leuk, dus dat is ook wel fijn.
Hoop dat we straks een fijn zadel hebben, want dan zitten er veel ritjes samen (met mn zus) in de planning denk ik zomaar :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:15

Vandaag had mijn dochter Obstakeltraining met Raiza.
Weet je heel zeker dat ik daar overheen kan lopen? Afbeelding
Ik denk het niet hoor!Afbeelding
Nou als het persé moet, dán spring ik er wel over oké? Jij je zin..
Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:19

Ook onder het zadel natuurlijk. Dan is ze wat stoerder dan aan de hand, vond haar best knap, toch?!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 29-04-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:22

Stoer hoor! Ging ze in 1x door de petflesjes? Heb het vorig jaar met Djuun gedaan, maar die vond de petflesjes echt helemaal niets! Uiteindelijk overigens wel doorheen gekregen hoor :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:26

Nou...aan de hand hebben we het niet geprobeerd omdat we wisten dat dat toch niet ging. Onder het zadel ging ze er na heel even twijfelen vrij snel 3x achter elkaar overheen!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:31

Aah netjes :j Grappig, ik denk dat veel paarden aan de hand juist moediger zijn :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

Ja, dat zei degene die de training gaf ook. Zij gaf als reden aan dat mijn dochter zélf waarschijnlijk soms twijfelde aan de hand en daardoor onbewust een verkeerd signaal afgaf.
Ik vond het heel leuk en leerzaam dit, was door een stalgenoot georganiseerd en gegeven door een Freestyle trainster die haar opleiding bij Emiel Voest heeft gedaan.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:51

Gaaf hoor :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:05