[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:55

Ik zou dan Cavalor Support geven Amy :j Je kan sowieso met http://www.cavalsoft.com berekenen of ze te korten heeft in het rantsoen.

zoutenootjes

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:00

Hoi allemaal. :wave: . Op dit moment in meeleesmodus. Ik ben meer buiten aan het rijden. Net had ik een bijleespost, maar die is ineens weer weg, dus nu maar opnieuw beginnen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:07

Ik had net echt iets stoms :+ ... Ik dacht dat veendrenkstof poeder zou zijn dus ik maak de emmer (had de emmer stevig vast) voorzichtig open en toen ik het zag glimmen bewoog ik de emmer blijkbaar teveel en zat de veendrenksmurrie dus op mijn gezicht.. Voelde me echt even :+ :+ :+ :+ ...

Net wel heeeerlijk met Silver gewerkt, eerst aan de hand bezig geweest en daarna even met de bbp.. Stap ging fijn en toen een klein drafje, voelde heel goed aan, ontspande en liet mij zitten, heerlijk paard is het toch <3 <3 <3 <3 <3 ....

De smurrie vindt hij trouwens heerlijk.... :j

Bren, gaat vast allemaal wel lukken, tot nu toe zijn ze allemaal vrij makkelijk...

Silver mag ook alleen nog maar Bio-ron en de snoepjes van treurniet. Laarakker verkoopt ook Bio-ron dus ik dacht; ja leuk, maar nu is alleen Bio-Ron goed zeker. Ik had dus allemaal testzakjes meegenomen en niet gezegd wat voor merk het was. Bio-Ron zat daar ook bij en zonder dat ze wist wat het was kreeg ik toch die zakjes steeds terug... Altijd even testen he haha!

Amy, afbouwen kan wel inderdaad, maar het is echt raar weer, alles leeft nog haha.
Gelukkig heb je weer een mobiel.... :')
Silver mag trouwens geen zoutblok meer...
Heeft ze iets extra's nodig? Ik geef eigenlijk niets, alleen wat brokjes omdat ik anders de psylliumvezels niet kan geven.

Miran, fijn! Al moet ik zeggen dat honden die achter de bal het water in springen hier ook niet altijd een succes zijn... Is er bij jullie ook zoveel water gevallen? Ben blij dat het hier wat droger is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:16

Die tekorten kun je dan alleen berekenen als je precies weet wat er in je ruwvoer zit...

Hey lekker toch Ellen, buitenrijden!!

Haha Baukje, veendrek dus! :P
Weer helemaal verliefd op je paard haha! :D

Ja, hier veel water maar de bak droogt nu alweer mooi op gelukkig.
Het weekend gaat heel mooi worden dus heb wel zin in m'n buitenrit!
Even afwachten hoe hij gaat reageren op iemand met de fiets ernaast ipv lopend..

Gister na het longeren trouwens weer lekker zonder zadel erop gezeten, doe ik veel te weinig want het is zo leuk en je voelt ook zo veel!
En maandag komt de zadelmaakster voor de laatste controle, dit is de 'echte' (ik had een invaller) dus ben benieuwd hoe zij er na kijkt. :j

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:28

Ja, Miranda!!! We gaan nog een keer afspreken, hoor. Mag jij de foto's doen, die doen het bij mij toch nooit _O- Miranda.
Gaat vast goed met de fiets, dat lukt hier ook altijd. Het touw is zelfs een keer in de ketting gekomen, en toen stond paardlief rustig te kijken hoe we het uit de knoop haalden.
In het weekeind gaan we een oefencross in het bos doen! Heb er zin in.

Oe Baukje, heb je gelijk een schoonheidsbehandeling gehad. Dat was niet zo leuk. Zetten ze het niet op de verpakking?

Amy, toen paard nog bij een ander adresje stond gaf ik hem een halve summerfit koek af en toe, naast zijn gewone voer. Dat vond hij heerlijk en hij deed het er goed op. Er zit wel wat suiker in, maar de kachel moet toch ook branden, denk ik zo. Verder is mijn ervaring dat het heel sterk verschilt per paard wat werkt en wat niet werkt qua voer.

Kelly, ik ga mee met de post van Woogy (Lisa). Die heeft het erg goed verwoord.

Bren, je knappe paarden heb ik op facebook ook al voorbij zien komen. Het is zoooo genieten van de foto's.
Het zand likken is herkenbaar hoor. Dat doen ze hier ook af en toe. Blijkbaar is het toch lekker om af en toe te doen.
Hopelijk blijft de post nu staan....

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:33

Veendrek :') :') :') Haha!
Fijn gevoel is dat toch he! Ik hou daar ook van, zal van de week eens kijken of ik een stukje kan filmen met de bbp...

Buitenrijden zag ik inderdaad al voorbij komen op FB, lekker hoor! Verder alles goed met je?
Misschien dat het wel op verpakking staat hoor, maar ik natuurlijk niet de moeite gedaan eerst alles te lezen :o ...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:43

Zucht net dus dikke bui hier gehad dat word nu ook aquatrainen :+ gelukkig droogt de bak wel weer snel op en is voor t eerst weer dat ie zo nat is.
Baukje jaaa filmpje leuk leuk en haha je eigen schoonheidsbehandeling alla veendrek mjam "kuch"
Eline fijn en beterschapvoor diegene met gebroken enkel
Ellen jullie gaan ook super heerlijk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:37

Heyline: Hoe is het nou eigenlijk met je eigen rug? Die was toch ook behoorlijk in de kreukels??

Hamy: Ik gebruik voor Zaraar de cool-mix van havens en daar doet hij het waanzinnig op. Staat op ene half schepje per dag en meneer is gewoon dik, zit lekker in z'n velletje en beweegt top. Denk dat ik na het echte weide seizoen de dames er ook maar op ga zetten.

Hellen: Fietsen heb ik met Pony ook wel gedaan in onze jonge jaren, heerlijk vond ze het.

Hihi..doe alles wat mogelijk is direct samenvoegen met Hey :D

Ik ben echt rete blij BLIJ!! *\%/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:43

:D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappe woeste hengst ben zo trots op de grote lieverd!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:45

@ Woogy: Ja klopt, maar die is inmiddels weer goed hersteld :)

Wat een ontzettend leuke foto's! Hij is echt stoer!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:53

fijn van je ruggetje :D

En lief he, zo lief zo'n brave lieve kanjer hou van mijn grote vriend!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:55

Het lijkt me echt een leuk paard :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:00

dat issie ook, hij doet de domste dingen dat je niet anders kan dan je schouders ophalen en je afvragen of hij het niet bewust doet. Maar na twee keer been aanleggen en 'voorwaarts' had meneer al door 'been aanleggen betekend dat ik moet gaan lopen'...<3 hij leert zo gruwelijk snel...voor de rest van de dag ben ik gezellig!!
Ondanks ik vandaag ben gestopt met energy drink en ik me enigszins slapjes begin te voelen door het afkicken...komt goed.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:17

Aah gaaf zeg Lisa :j Hoe hoog is ie nou? Wat heeft ie boven z'n knie?

Het klinkt echt heel ranzig Baukje :')

Hopelijk is je zadel goed Miran :)

Hee Ellen :wave: Ik zag al leuke foto's voorbij komen op FB :)

Leuk Eline, je nieuwe verzorugpoownie :D

Vanmorgen rondje met Djuun gedaan, ze was duidelijk nog niet vergeten dat we de laatste keer rijden geen vriendjes waren, dus de eerst 10 minuten snuiven en zeiken *zucht* Het lijkt ook gewoon alsof dat haar manier van "ik heb er geen zin in!!" is :Y) Maar goed, daarna fijn kunnen rijden, dit keer amper zeuren bij het bruggetje en op de terugweg had ze er helemaal zin in. We reden met touwhalster en er liep een paard voor ons, dus daar wilde ze graag achteraan, goede test hoe ze doet op dat halster, maar kon ze zonder moeite bij me houden. Uiteindelijk toch aangesloten bij dat paard, bleek ook een bekende te wezen en na dat we weer gesplitst waren lekker verder kunnen rijden op een goed tempo :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:26

Hij is net geen 1,50 maar moet zeggen, merkte er helemaal niks van toen ik erop ging zitten, hij is flink en breed :)
Hij heeft als maand oud veulentje in de hekken gelopen toen z'n vader uit was gebroken en alle draden en palen tegen de vlakte had getrapt. Links voor had hij een wond die gehecht moest op z'n bovenbeen bandages erom tegen de vliegen en die hebben drukkingen gemaakt :( Zelfs voor rechtsvoor, daar had hij ook wel echt een lap van z'n pijp af...

Top van je rit met Djuun...merries he ;)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:59

Lisa superleuke foto's! Hij is zeker stoer! En hij oogt groter trouwens :j

Letiets, wat een merrie heb je ook :') Gelukkig heb je toch fijn gereden!

Klopt helemaal bren, haar achterhrand klopt niet helemaal. Als je kijkt naar haar voorhand en dijen, die zijn al aardig bespierd. Nek komt ook langzaam. Tot dat je haar achterhand ziet.
Gusar heeft een mooie bouw vind ik.
Even foto zoeken..

Afbeelding
Gusar

Afbeelding
Gaga (25 jaar)

Aan de longe loopt ze super. Ik doe ook oefeningen waarbij ze haar rug moet bollen. Dit kan ik helaas niet vanaf achter doen..:') Doe ik de oefening na het longeren, reageert ze helemaal niet heftig. Dan merk je toch dat haar rug los is. Ik weet dat het heel moeilijk is om op de juiste manier te longeren maar ik denk dat ik het aardig doe.

Ja en ik doe enorm mijn best om er reserves op te krijgen.. Ze is veel vrolijker maar het zit hem in die bekken/rug/achterhand/buik. Ik zie na een week of 3 ook verbetering hoor maar ze lijkt op een bepaald punt niet dikker te kunnen worden.
Ze glimt ook gewoon..

Lisa, ik denk dat jij best wel gelijk hebt trouwens. Wormen zou wel kunnen maar zou ze dan niet veel lustelozer zijn, slecht in haar vacht zitten etc? Lijkt mij wel.. Dan zou ze helemaal niet aankomen in spieren en vetjes denk ik. Wie heeft zaraar toen los gemaakt? Ik moet eerlijk zeggen dat haar billen geen vooruitgang meer hebben gemaakt, heb ik het idee. Haar rug dan eigenlijk meer.

Vind het zo moeilijk. Waar doe ik goed aan. Moet ik het van binnen gaan zoeken? (wormen oid.), is het iets in haar buik, of in haar bekken waardoor ze rugpijn heeft? Of heeft ze rugpijn waardoor ze haar bekken zo kantelt en haar buik laat hangen. Pfoehhh weet het echt niet. In ieder geval, had ik me vergist want a.s dinsdag komt margot al. :j :D
Ik overleg me onzekerheden eventjes met haar en dan kijken wat we doen. Als zij het zo aan wil kijken, laat ik iemand komen. En tja, doe ik dan een osteo? Fysio? Of iemand die van binnenuit kijkt..

-O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:02

Gaga heeft d'r bouw ook niet helemaal mee, maar niet zoals Geisha vind ik. Vind het ook rot voor je hoor, niet echt leuk om zo aan je eerste paard te beginnen :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:09

Dit is Gusar toch btw?
Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:10

Nee dat heeft ze zeker niet maar ik kan er de vinger niet opleggen.. Is het omdat zij ook geen spieren heeft omdat ze oud is? No idea.. Ja ik vind het echt poedersuiker maar ja, ik hoop dat het goed komt.. Als het maar geen 4 jaar meer duurt.. :n

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:11

Ja dat is hem letiets!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:13

Heb hem vorig jaar op de foto gezet bij de Endurance Zeeland, als je foto's wilt moet je het zeggen :)

Nee, hoop zeker niet dat jullie nog zo lang moeten aan modderen :\

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:15

Oh ja vind ik wel leuk! Ik dacht al, onbekende foto haha.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:22

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:23

Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:14

En een stukje galop. Beetje ver weg. I know