[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:22

Letizia schreef:
Maar jij mag het ook vertellen hoor, ik kan wel gaan gokken dat het iets met Mo te maken heeft, maar voor het zelfde geld ben je van plan om zelf broodjes te gaan bakken en die te verkopen :+

Jaa jij mag nooit meer raden...heb er altijd van gedroomd om bakker te worden _O-

Broodjes bakken...= oven in de fik bij mij :oo

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:28

Flamberen noem je dat! :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:30

Letizia schreef:
Flamberen noem je dat! :P

Ow heet dat zo tegenwoordig....

Dus ik ben de nieuwe jamie oliver nu :7

Je kon er iemands harsens mee inslaan zo hard en zwart waren ze 8-)

Ik mag dus niet meer met vuur spelen O:)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:43

Van die afbakbroodjes dat lukt me nog wel :D .
Verder ben ik niet een broodbakkertje taarten bakken is veel lekkerder
Of cupcakes ben best wel handig in de keuken ooit met kerst 5 gangen diner gemaakt voor 12 personen.
Ik was wel dood einde van de dag en doe het nooit meer .

Maar ik beleer paarden bij mij aan huis en heb zelf me paardjes.
verkoop paardenvoer vanuit duitsland na nl.
En werk als thuis verkoopster voor reico hond,katten voer ,natuurlijke supplement voor honden katten paarden , plus dieren benodigheiden en beheer reico nl .
En zo hebben voor mensen ook alles op natuur algen basis,vitamine pillen handcreme,badzout enz.

En heb zo nog wat ideetjes , zoek evt nog verkooppunten voor reico in omgeving zuid-holland zeeland en noord-brabant . alles gaat via dropshipping en je verdient dan een pecentage van wat je verkoopt.
En in toekomst evt mogelijk uitbreiding met paardenvoer maar daar moet ik dan eerste even transport enz voor regelen en moet wel animo voor zijn.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 02:24

Ik geef Engels bijles/privéles. Maar niet via een of andere instantie maar voor mezelf, dus heb me idd als bedrijf aangemeld staan bij de KvK enzo :)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:58

Jeetje wat gaan jullie hard,heb het laatste deel een beetje bij gelezen en ben niet vrolijker van geworden van sommige opmerkingen, zelfs gekwetst en boos.
Zeker als het over kanker gaat, aangezien mijn broer daar nog geen 2 jaar geleden aan overleden is
Ben benieuwd wat jij doet als je het ooit te horen krijgt!
Reden dat ik niet veel ben geweest komt omdat mijn zus in het zh heeft gelegen
Eerst dachten ze bloedpropje in haar hoofd,lang verhaal kort te maken het was haar hart.
Gelukkig gaat het nu weer beter.
Ken gaat goed,gaat eindelijk beter aankomen.
Ya is helaas kreupel, ze had zich verstapt op de laan.
Ga proberen jullie bij te houden weer ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:02

Jeetje dat is ook schrikken!! Gelukkig gaat het beter, beterschap voor je zusje :(:)

Ik ben al op stal en het is nog donker :+ Noah kijkt me ook aan met een blik van "spoor jij wel?" >;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:11

Op de discussie hier ga ik niet in, maar blegh wordt er een beetje misselijk van :n snap echt niet hoe je zo kunt denken

@ Yashilha jeetje dat is schrikken zeg! Is je zus weer thuis? Beterschap iig
En hopelijk loopt je paardje gauw weer beter!

@ Tam, haha ik ken die blik :+ Maandag reden we half 9 weg naar het strand, was half 8 op stal. Deed het licht aan en Shief had nog echt van die slaperige halfdichte oogjes :(:)
Vandaag crossen? Have fun!!! +:)+
Ik ga zo ook naar stal, heerlijk aan de studder! :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:17

Tammy_ schreef:
Jeetje dat is ook schrikken!! Gelukkig gaat het beter, beterschap voor je zusje :(:)

Ik ben al op stal en het is nog donker :+ Noah kijkt me ook aan met een blik van "spoor jij wel?" >;)

Hahahaha, ik ben ook al op stal geweest, ze staan nu lekker buiten.. Eerst maar eens wat eten en dan mag hij straks nog aan het werk... :P

Yashilha (weet je echte naam niet), sterkte met je zusje!

En ik had me voorgenomen mezelf nergens in te mengen, maar ik wil toch ook even zeggen dat mijn moeder WEL van kanker genezen is na een operatie en bestraling.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:27

Ja mijn zus is weer thuis gelukkig.
Hier nog 1 al op stap geweest om 5 uur eerste keer voeren :D
Nu zo boodschappen doen en dan weer terug voeren en buiten zetten.
Smart ik weet ook al jullie namen nog niet :+ maar ik heet Connie

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:32

Fijn dat ze weer thuis is :j, maar lekker vertroetelen!
Connie, aangenaam, mijn naam is Baukje..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:42

@connie wel ff schikken van je zus zeg, gelukkig is ze weer thuis
@tamara onwijs veel plezier vandaag
@jessica broodjes flamberen ik vind het knap haha
Vandaag weer lekker met de paardjes aan de slag morgen weer concours met asal

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:20

Goedemorgen,

Oef ga me er niet in mengen maar geneeskunde ben blij dat ze steeds meer kunnen maar helaas voordat ze vele mensen kunnen helpen moet je testen en helaas wil dat niet altijd lukken, en toch door de missers leren ze weer zodat ze vooruit gaan tot het wel ontwikkelen van werkende produkten.
Ik ben blij dat er pijnstillers bestaan want zonder word het werken wel erg zwaar, slik dagelijks tramadol maar hoop tzt dat ze voor fibro andere werkende dingen ontwikkelen, zodat we weer normaal kunnen leven zonder dagelijks afwegingen te maken.
De jaarlijkse entingen bij paarden tis dat het moet voor wedstrijden en shows maar als dat niet hoefde zou ik het anders doen zeker omdat we er bij hebben die entreacties krijgen gelukkig nu wel entstof die die narigheid aan onze paarden niet geeft. Maar bv onze honden en katten geven we enkel als pup en kitten de benodigde entingen of als ze het bv voor buitenland oid nodig zouden hebben verder doen we ze niet enten.
Qua voer wilde ook over stappen om te proberen die meteoza maar waar ik het kan bestellen en waar het weg moet komen is niet echt duidelijke communicatie waardoor t vertrouwen met leveren beetje minder is dus heb er eerst vanaf gezien en momenteel krijgen ze basisbrok, fiber arab muesli, lucerne en 1 a 2 keer per week slobber en natuurlijk hooi in het najaar en winter is er altijd een himalaya liksteen in de stal (vanaf de lente en zomer zitten ze er amper aan) en daar doen ze het goed op.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:22

Connie wat schrikken van je zus :(:)

Bren wij enten ook niks, alleen heb ik Set nu laten enten vanwege de dracht :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:01

Artsen zijn waardeloos. Ze kijken nooit verder dan hun neus lang is. Maar goed, blij dat ze er zijn. Ben best wel van de homeopathie en dergelijke maar óók van de reguliere geneeskunde. Ooit op vakantie binnen een dag enorme blaasontsteking gehad, kon alleen nog maar huilen op de vloer van de badkamer, zo'n pijn. Die arts komt binnen, zegt ''vanmiddag niet in het zwembad springen'' (dus ik versleet hem voor gek want in NL ga je aan een of andere kuur van 2 weken en voel je je nog daaaagen beroerd), geeft me een shot van het een of ander in mn rug en binnen een uur was ik op de been :D Ook kuurtje ab gehad hoor maar die man heeft echt mn vakantie gered :D

Ben heel blij met mn busje, eindelijk kan ik zelf trailer trekken. Was voor mij ook wel echt mazzel hoor dat ik het via de zaak kon doen :)

Ennuh Jes ook hier eigen zaak dus haha. Als je wat wil weten let me know :)

Jeetje wat schrikken van je zus!!! Gelukkig is ze weer thuis en beter iets met haar hart dan een bloedprop in haar hoofd lijkt me zo :(:)

Nas is medeplichtig geweest aan een brute moord -O- Konijnenhok stond naast haar stal (stuk gezelliger voor konijn) en toen ik er gisteravond was stond de buitendeur van de stal open, dus ook open gelaten. Was dus niet de bedoeling. Nas heeft het hok open gepeuterd en konijn is aan de wandel gegaan, waarna de hond hem heeft gegrepen ;(

Ik ga even spammen, want de site is er eigenlijk :D

www.valdesarabianstud.nl

T is nog heel basic, gaandeweg vul ik m steeds meer aan, wil vandaag ook nog even aan de slag met logo etc. Maar het begin is er :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:04

Zoo jeetje. Ik was het niet van plan maar ik denk dat ik helemaal weg kan blijven hier. Sorry is sorry toch? #)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:17

Van mij hoef je niet weg Kelly maar het zijn gewoon best heftige dingen die je schrijft. Op dit punt begrijpen wij elkaar gewoon niet maar dat zal wel met meer dingen zo zijn want gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ;)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:29

Leuk hoor om je eigen bedrijf te hebben Kathinka en Eline! :)

Wat schrikken van je zus Connie, gelukkig gaat het nu weer beter! Fijn dat het goed gaat met Ken en balen van Ya.

Jij had er zin in vanmorgen Tam! :D

Aahh arm konijntje en Nas is ook al een houdini, het zit hem echt in de naam hoor! :D Ik vind het een hartstikke mooie site, en lekker overzichtelijk! Wordt het veulen van Nas en Umoyax dan van beide fokkerijen of interpreteer ik dat nu helemaal verkeerd?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:34

Nog mensen naar de Paard2014 beurs in Hardenberg geweest? :). Heb zelf een interessant boek over paarden fokken gekocht en een mooi halster voor Yus als ze op vakantie naar de hengst gaat :D.

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:41

Even site gespiekt zit er mooi uit Amy , heb het zelf gedaan of laten doen.
Arme Nijntje :( ,hier liep een van me katten van de week ook met konijn in de bek lopen hier van die wilde konijnen in de zomer vangen ze altijd de kleintjes vind ik wel sneu hoor maarja is de natuur op een invasie konijn zit ik ook niet te wachten.

En de verder gewoon blijven terug komen hoor , verschillen zijn er toch overal.
Gelukkig hebben we hier een ding altijd in gemeen /3

Even snel bij typen zou wel heen maar nu beetje laat

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:38

Ik ken dat helemaal niet Joyce, wel geslaagd dus :)

Heftig zeg Brenda, Tramadol is niet zo maar een pijnstiller, ik hoop echt dat ze idd iets beters voor deze ziekte kunnen ontwikkelen!

Ik ben blij dat ik artsen ken die wel capabel zijn, als ik naar bv mijn huisartsen kijk (keus uit 3 :P ), ken ik hun ook allemaal van m'n werk, we noemen elkaar ook gewoon bij de voornaam :+ Dus dat praat in ieder geval al een stuk makkelijker :)

Site ziet er goed uit Amy! :j
Arm konijn :=

Van mij mag je gewoon blijven hoor Kelly, maar sta niet raar te kijken als je heftige reactie's krijgt wanneer je de knuppel in het hoederhok gooit en je zelf ook door blijft gaan :) Voor mij is dit hoofdstuk verder afgesloten, dus ga er ook niet meer op in.

Leuk om te horen van ieders bedrijfjes! Ik zou nog wel iets van thuiswerk er bij willen doen voor een extra zakcentje :j

Een heerlijke ochtend gehad! Met Ersiel besloten om met Djuun naar het strand te gaan, Ersiel had wel zin om te rijden, dus zo gezegd, zo gedaan. Toen we net het erf af gingen kwamen we het buurmeisje tegen, die ging ook naar het strand met haar IJslander, dus samen opgereden. Bleek een leuk duo, op een uitbarsting op het strand na, met een galopje wat iets harder ging dan de bedoeling was, waren ze echt ook super braaf. Ersiel en Djuun hebben zich stoer gedragen! Ik heb terug gereden op een paard wat een tikje moe was, maar verder zeer voldaan over zichzelf, wat is het toch een topper <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:52

Arm konijn :+

Ga je site zo bekijken Amy

Niet bij Paard 2014 geweest, heb je toevallig het boek van Paul de Vries gekocht?

Kelly ik vind het niet zo gek dat je een boze discussie op gang hebt gebracht, je hoeft niet meteen weg te blijven.

Bren heftig dat je zoveel last hebt, dat wist ik helemaal niet :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:56

Jep, paardenfokkerij van Paul de Vries. Was een beetje aan het kijken naar een goed boek. Niet zo'n penny boek of iets dergelijks.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:06

Ja mooi boek he, wordt ook altijd weer genoemd in de Dikke Buiken topics. Welke maand wil jij ook alweer gaan dekken? Lukt het al met de hengstenkeuze.

Amy mooie site, ik zag 1 klein foutje bij Umoyax, in de eerste zin staat kwaliteiten van een 'vreemd', in plaats van een 'vreemde' :) hoe kom je bij de naam al djannah? Ben benieuwd of het een betekenis heeft.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:09

Mooi geworden Amy je site!

Klinkt als een lekker ritje Letiets :)

Ik heb ook lekker gereden! Hij was wel een beetje een boefje maar al minder als de vorige keer. Zelfs perongeluk een galopje gemaakt :P Hij begint beenhulpen gelukkig ook steeds beter te begrijpen :)

Eerst natuurlijk baasje plagen }>

Afbeelding

En daarna braaf zijn :)

Afbeelding