[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:33

:') Wilde gij er ok ene? :P

Je snapt wel dat ik iemand niet en public ga lopen zwart maken. Gaat over mijn PERSOONLIJKE mening en dus niet over feitelijk een slecht vakman. ;)

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:38

Ja ik zou der ook wel een willen want zodra ik iets heb waar ik een osteo bij kan laten hou ik graag ervaringen naast elkaar voordat ik iemand kies. Tuurlijk snap ik dat je iemand en public niet zwart gaat lopen maken, mag dan van nature blond zijn maar zo erg is het niet hoor ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:38

Ik ben nu ook benieuwd Yildiz :P
Ik ben echt super tevreden, terwijl bij de vorige osteo Djuun gewoon 1 a 2 weken niet goed liep na een behandeling (en er voor wel) en een zeer zuur paard had tijdens de behandeling, zie ik ze tijdens de behandeling van Michael helemaal ontspannen, ze heeft ook echt een klik met hem. Ook direct na de behandeling merk ik verschil met het rijden, dat terwijl ik voor de laatste behandeling voor m'n gevoel helemaal geen problemen had :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:40

Ik moet wel zeggen, dat als je gaat zoeken, er echt over iedereen wat negatiefs valt te vinden, al zal dat bij de een veel meer zijn dan bij de ander. Dat is weer zo'n geval van het koren van het kaft scheiden :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:40

Tataaa ervaring 1 en zo ervaring 2

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:51

Ja moeilijk hoor! En heeft iemand ervaring met margot van laarakkers en hoe zij manipuleert? Zij heeft toen ze hier was een paard behandeld hier die volgens haar kreupel liepen dat paard zat compleet vast in zijn lijf. Maarja de meningen zijn hier op stal verdeeld of dat niet gewoon toeval was..

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:59

Ik ken haar niet, ken zowieso niks van Laarakkers alleen wat ik hier op bokt lees.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:05

kelly: je ziet bij Geisha dat er ene kuil in haar onderrug zit haar bekken is dus naar achteren gekanteld ofwel met een holle onderrug. De rest van haar rug kan dus pijnvrij zijn maar ga zelf eens met je kant overdreven naar achteren staan en probeer dan de rest van je rug boller te maken en zo te lopen...10 passen...

Voorheen vond ik haar heel erg met een naar voren gekanteld bekken staan, achterbenen ver onder de buik en een bolle rug. Ze is ene eind maar nog lang niet klaar.

Wat ik zelf met haar zou doen nu is een fysiotherapeut als je wilt ken ik een hele goede die niet manipuleert maar juist binnen de grenzen blijft om zo het paard bewuster te maken van het lichaam en hoe het beter te gebruiken. Ruin van m'n moeder is door haar behandeld en zijn bekken stond zo scheef dat hij z'n achtervoeten voor elkaar zette. Heb niets dan geweldige ervaringen met haar.

Zoek een instructeur die werkt met Antoine de Bodt methode en neem daar in eerst instantie longeer lessen van, later rijlessen.

Als ik zie hoe je meid al veranderd is de afgelopen weken geloof ik absoluut dat ze kan opknappen maar neem er wel de tijd voor, zal me helemaal niets verbazen als je er een jaar of langer nog mee bezig bent.

Leverbot zie je de standaard lever symptomen, geel tandvlees, huidproblemen, slapte en loomheid.

Margot heeft mijn Zaraar gedaan en was er heel erg tevreden over. Die is immers enorm opgeknapt. Niet alleen maar door zijn behandeling ook de aanpassing in zijn training en de medicaties maar ben zeker tevreden over haar.

Lieve schatjes verder: ik ga op jullie reageren, of niet...weet het nog niet. Ga nu eerst obstacle running doen op het strand met de hondjes. :wave: much love! :+:

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:11

Haha nou misschien tot straks dan!!
Have fun met de hondjes :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:47

Woogy schreef:
kelly: je ziet bij Geisha dat er ene kuil in haar onderrug zit haar bekken is dus naar achteren gekanteld ofwel met een holle onderrug. De rest van haar rug kan dus pijnvrij zijn maar ga zelf eens met je kant overdreven naar achteren staan en probeer dan de rest van je rug boller te maken en zo te lopen...10 passen...

Voorheen vond ik haar heel erg met een naar voren gekanteld bekken staan, achterbenen ver onder de buik en een bolle rug. Ze is ene eind maar nog lang niet klaar.

Wat ik zelf met haar zou doen nu is een fysiotherapeut als je wilt ken ik een hele goede die niet manipuleert maar juist binnen de grenzen blijft om zo het paard bewuster te maken van het lichaam en hoe het beter te gebruiken. Ruin van m'n moeder is door haar behandeld en zijn bekken stond zo scheef dat hij z'n achtervoeten voor elkaar zette. Heb niets dan geweldige ervaringen met haar.

Zoek een instructeur die werkt met Antoine de Bodt methode en neem daar in eerst instantie longeer lessen van, later rijlessen.

Als ik zie hoe je meid al veranderd is de afgelopen weken geloof ik absoluut dat ze kan opknappen maar neem er wel de tijd voor, zal me helemaal niets verbazen als je er een jaar of langer nog mee bezig bent.

Leverbot zie je de standaard lever symptomen, geel tandvlees, huidproblemen, slapte en loomheid.

Margot heeft mijn Zaraar gedaan en was er heel erg tevreden over. Die is immers enorm opgeknapt. Niet alleen maar door zijn behandeling ook de aanpassing in zijn training en de medicaties maar ben zeker tevreden over haar.

Lieve schatjes verder: ik ga op jullie reageren, of niet...weet het nog niet. Ga nu eerst obstacle running doen op het strand met de hondjes. :wave: much love! :+:

Ik begrijp in je zin even niet wat nou beter is. Naar achteren gekanteld? Ja die kuil klopt inderdaad.. de rijfilmpjes komen zo :D

Veel plezier op het strand!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:24

het is beter dat ze haar achterhand nu beter neer zet en niet verkrampt onder haar lichaam, duidt ook op buikpijn namelijk. Ze zet haar achterbenen goed neer, maar haar bekken niet.
Wat ik dus echt heel erg verbeterd vind aan je meid: Ze zet haar achterbenen beter neer, ze houdt haar buik niet zo strak meer, ze drukt haar borst, onderhals en schouders er niet meer enorm uit. Ze draagt haar hals ontspannen. Ze zit veel beter in haar kleur en kijkt vele malen blijer.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:14

Balen van je auto, Joyce!

Goed bezig, Eline, osteopaat en nieuwe smid!

Spannend, Jaleesa, ik duim hoor!

Haha geweldige modderpootjes, Yildiz! Spannend met zadel voor Nour!

Mooi rondje, Nicky, en gaaf om het zo te kunnen volgen met de hartslagmeter!

Lastig met Geisha, Kelly!

Top, Baukje, weer lekker aan de slag!

Een goede hoefsmid is inderdaad lastig, ik heb er ook al een aantal versleten...

Ik wil ook weer eens een osteopaat naar Ely laten kijken, ik zie er wat aan wat ik niet kan plaatsen. Ook sloft ze weer wat met haar voorhoeven. Iemand een aanrader in de buurt van Gouda toevallig?

Pfff ik loop mezelf echt even voorbij. Druk op werk, verbouwen in huis en dan de 2 merries die weer aan het werk moeten. Ik lig elke avond op de bank te slapen...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:57

Baukje wat een fijn nieuws lekker weer beginnen en genieten super vrees dat je t zandlikken er niet helemaal uitkrijgt mams blijft dat zo nu en dan ook doen hierdoor blijf ik ook prefentief zo nu en dan een zandkuur geven, reem doet t vooral nadat t geregend heeft en eigenlijk altijd op een paar vaste plaatsen, vind t absoluut geen fijn beeld, maar heb nog niks gevonden om te geven waardoor ze stopt dus ik hou me aanbevolen als wat jij geeft gaat werken dan zou ik graag horen waar je t kan bestellen en welke hoeveelheid die je moet geven, tenslotte beter voorkomen dan genezen.

Ik ontworm eigenlijk nog steeds zoals ik altijd al deed en ook per seizoen afhankelijk een andere wormkuur, eerder dus zelf en nu samen met dierenarts die het juiste middel per seizoen meegeeft, doe ook geen mestonderzoek maar op gevoel als ik t niet vertrouw dan trek ik aan de bel, heb net afgelopen week de pramox gegeven Reem en Quest ee n hele en Mas een halve, en hij krijgt straks wanneer t mag de andere dosis omdat er bij hem wat uitkwam dus voor hem nog even extra ( we wisten dat hij misschien er last van zou hebben ookal was er niet veel te zien aan hem, maar toch in overleg met Da en daarom ook de pramox die hij nu zowiezo zou meegeven dus kwam goed uit, en binnenkort dus nog een kuur en als ik het dan nog niet vertrouw maar even een onderzoek ;) )

Kelly ik ben benieuwd in hoeverre Geisha gaat veranderen daar ik bij haar eigenlijk de hele tijd wel heb dat haar achterhand er niet echt top bijstaat maar in hoeverre dit gerelateerd is aan haar problemen of toch ook aan de combinatie die gemaakt is(geloof dat ik van beiden wel eens een foto ben tegengekomen met bij mijn weten ook waar de achterhand in bepaalde mate ook een zelfde soort stand had) maar denk wel dat je qua trainen nog veel zou kunnen verbeteren zodat zij steeds meer verbeterd, ze is ook nog jong waarbij je niks vollop kan doen , maar denk wel dat lang en laag en er zeker voor zorgen dat ze niet over haar tempo gaat lopen waardoor ze haar passen niet af kan maken (waarbij ik wel heb dat dat dan voor t gevoel megatraag is, maar dat dat tempo ook wel beter word hoe beter ze haar lichaam kan gebruiken hoe makkelijker het gaat)

Eline fijn dat je een smid hebt gevonden die jullie gaat bijstaan je meisje is ook zo hard aan t groeien waardoor t niet in t hele lichaam netjes op volgorde gaat het heet niet voor niets naarling , en ze zeggen daarmee ook wel als veulen mooi bekijk ze dan pas weer als ze 3 jaar zijn de tussenliggende periode zijn ze vaak gewoon lelijk en raar in verhouding ( dit vonden we bij quest ook en die gaat nu meer en meer op paps lijken)

Yildiz oef mooi zadel ik duim dat t lukt allemaal.

Annika hoe komt t zadelloos?

Jaleesa denk dat er wel meer smeden zijn die je niet kent hoor haha ook mijn man komt dagelijks namen ten ore waar hij nooit van gehoord heeft ;)

Dit weekend met het mooie weer wat ze hebben beloofd gaan de paardjes nog lekker naar t land, omdat ik vaak dat in mijn uppie moet doen neem ik even geen risico moeten wel een weg over waar niet iedereen altijd netjes langsrijd helaas, dus wie weet kunnen de boys dan samen tenslotte is er dan ook een belangrijk element aanwezig GRAS haha en genoeg ruimte.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:06

Yildiz, top als hij tussen de ruinen mag. Ik heb geen idee hoe lang ze daar naar buiten gaan...
Thx voor je pb, helder verhaal.. :j
Annika, af en toe wel rust nemen (ben ik zelf ook echt een ster in) en met je paardjes kroelen...
Bren, familiekwaaltje :+ ... Ik vind het ook een akelig beeld, ben er altijd wel alert op dus hij krijgt ook altijd wel een kuurtje. Maar zoals je al zegt, beter voorkomen dan genezen.
Ik ga nu http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... kstof.html geven, hoef je niet veel van te geven en is dan dus ook niet duur. Ik ga het uitproberen en houd je op de hoogte... :j
Grappig dat Quest steeds meer op Sirel gaat lijken, Silver is wel echt een mengelmoesje van beide, hij heeft echt van beide iets haha.. Op sommige foto's zie ik Reem en dan weer Sirel... :D
Samen op het weiland moet vast lukken, hoofd omlaag is al 1 voordeel haha... :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:22

Die veendrenkstof klinkt goed, Baukje!

Brenda, ik heb m'n zadel verkocht tijdens de dracht van Ely, omdat ik niet helemaal tevreden was over hoe hij op haar lag en ik er zelf ook niet lekker in zat. Dus binnenkort maar op zoek naar een nieuwe!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:41

Succes met je zoektocht al wel iets op t oog of iig welk type enz?

Baukje tx heb t direct even opgeslagen klinkt ook wel aannemelijk aangezien ze niet zomaar zand likken maar bewuste plaatsen uitkiezen.
En jaaa ik hoop dat t gaat lukken natuurlijk wel spannend een volwassen hengst bij een andere hengst (ok tis nog een puppie) te zetten, maar doordat quest nog erg speels is en omdat de dame des huizes niks van ze moet hebben weinig last van de hormonen tot nu, en we hebben Sier natuurlijk als voorbeeldig voorbeeld die ook super is met andere paarden en ook in een kudde kan staan.
En idd bij Silver zie ik van beide de dingen terug zowel uiterlijk als karakter vind daf wel leuk om te zien
Laatst bijgewerkt door Bren79 op 17-10-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:41

Bio-Ron is fijn voer Baukje! :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:15

Goed nieuws Baukje, fijn! Nas drinkt altijd zeewater vind ik ook waardeloos -O-

Ik ben vandaag gelukkig weer mobiel :D

Even in de laatste minuten pauze; kriebel-seizoen loopt ten einde dus nas kan van de marstall exzem af. Wil haar de winter toch iets bij blijven geven en dan iets wat haar een beetje ondersteunt in energie en vitaminen. Iemand een idee? Ze krijgt 2x per dag halve schep subli muesli van stal dat blijft, dus gaat echt om aanvulling.
Gisteren liep ze niet lekker effe balen. Maar kaptoom zit wel echt super! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:25

Zeewater drinken is met mate niet slecht ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:28

Amy ik ziu nog niet gaan stoppen hoor daarmee tis nog te warm buiten waardoor de veroorzakers ook nog flink actief zijn zou pas stoppen alsde temparaturen overdag ook onder de10 graden zijn.
En zo te lezen zou Nas ook wel wat hebben aan die Bio-ron ;)

Oh heel Tieneke haar bericht gemist oef wat een medicatie pffff maar als t maar gaat helpen dan is t t waard
En jammer van de manen maar die groeien wel weer aan, hebben Rose paar jaar terug volledig gekortwiekt en daar is inmiddels niks meer van te zien weer een mooie lange bos manen ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:41

Kelly, ik bedoelde dat als ze een keertje niet helemaal lekker is dan heeft ze nu echt nog steeds geen reserve en is het gelijk weer vel over been...er moet in mijn ogen nog steeds iets niet in orde zijn, want het duurt echt te lang..
Fuego was einde zomer afgevallen en ik wilde hem iets dikker, dan zie ik in een week of drie al verandering.
Mijn pony was toen hij klein was nogal een scharminkel, kwam niet aan wat hij ook kreeg, maar dat kwam door een bacterie in zijn darmen, toen dat eenmaal genezen was werd hij gelijk beter.
En als je het beter wil maken met trainen, dan moet je wel heel goed weten waar je mee bezig bent, dat is nog niet zo eenvoudig.
En de ontspannen houding kan ook komen juist omdat ze niet heeft gewerkt en je niet aan haar spieren hebt gezeten.
Het blijft dus heel lastig om achter te komen waar het aan ligt...maar ik zou eerst kijken of ze echt gevulder kan voordat ik iets met werken zou gaan doen.
En een osteo is wel handig hoor, dan kan haar stand al verbeteren voordat je iets gaat doen.

Nicky, weer volop aan de training!
Maar sommige paarden gaan nooit doseren hoor, dat moet je dan blijven doen om ze te beschermen.

Yildiz, zou tof zijn van dat zadel!

Haha, Baukje, ik heb de bovenkant nog niet dicht.. :=
Maar Fuego is nog niet echt aangekomen..volgende week als ik tijd heb maar aan de gang.
Met rijden gaat goed, de bak is nu wat minder dus heb hem los gelongeerd en dat ging super, hij beweegt fijn en laat de achterbeentjes goed werken.
En morgen ga ik weer naar buiten, dan gaat Tineke mee op de fiets, kijken hoe dat gaat.
Vorig weekend was ik naar het zuidlaardermeer en dat ging goed, al wordt hij wat zenuwachtiger als we verder weg gaan (en als er honden het water inspringen achter een bal aan) :+
Met Silver gaat het dus goed!
Fijn dat je weer wat kunt gaan doen.
En ik vind hem er super uitzien. :j

Eline. zei ik toch, die hoefsmid heeft zo te zien niks gedaan.
Fijn dat je iemand hebt gevonden die geduldig is. :j
En als ie op de koninklijke stallen komt kan hij vast wel omgaan met je prinses! :D

Lisa, je hebt deo en deo, ik gebruik rexona maar niet die luxere geurtjes, die werken al minder, als ik goede deo opheb ruik ik de volgende ochtend nog steeds fris!

Annika, haha, je wordt oud! :P
Erg druk, met paarden alleen is het al niet te doen dus wat jij nu doet is ook niet vol te houden.

Amy. er zijn op het moment echt megaveel mugjes idd, dus nog even wachten. :j
Er zijn zooooveel dingen die je kunt geven, less is more denk ik altijd maar, ik zou gaan voor lucerne zonder melasse.
En als Nas zeewater drinkt hoef je geen zoutblok. :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:48

Ziet er naar uit dat ik er een tijdelijke bijrijdpony bij heb :') Desiree reed sinds kort een pony (die ene waar ik laatst vanaf gelazerd was), maar die heeft nu haar enkel gebroken dus die kan er voorlopig niet op. Pony is sinds mijn val door de hele mallemolen gehaald - was bijna ter dood opgeschreven door de dierenarts, zo vast zat hij in zijn hele lijf en zo slecht was ie... maar is nu naar de chiropractor geweest, tandarts, hoefsmid, alles heeft ie gezien... Hij kon nog geen halve tel nageven en alleen maar met zijn rug weggedrukt lopen.
Vandaag voor het eerst sinds ik eraf gelegen heb weer echt erop gegaan en wat een verschil... nog wel heel erg zoekende, maar toch... wat een verschil.
https://www.youtube.com/watch?v=ZaV6U_7 ... e=youtu.be

Amy fijn dat de kaptoom zo goed zit :)

Woogy, vind het altijd interessant om te lezen hoe jij naar zo'n paard als Geisha kijkt :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:01

Eline, dat gaat dan nu wel beter! :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:13

Het is dat 'met mate' wat ze niet helemaal snapt alleen _O- zoutblok maakt ze ook dankbaar gebruik van idd :j

Ik wil het langzaam af gaan bouwen en dan alvast gaan mengen met het nieuwe voer, zodoende :) ze is natuurlijk ook niet echt een eczemer en daarbij ben ik benieuwd wat er gebeurt zonder dit voer van de winter, ben het sinds deze zomer gaan gebruiken en ze doet het er fijn op, dat sowieso. Alleen is ze soms zo lui :+ als ze een geluidje hoort zit er ineens wel pit in hoor dus daar ligt het niet aan en ze heeft er geloof ik nog nooit zo goed uit gezien dus tekorten zijn er denk ik niet. Al geef ik nu wel vitaminepoeder bij en daar gaat ze goed op :)

Leuk eline dat je weer een bijrijdpaardje hebt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:54

Ja, ik hoorde dat ze ze van een vitaminesupplement 'wilder' worden, mijne krijgen dat standaard want ze krijgen verder alleen ruwvoer en ze doen het daar prima op. :j
Waarom wil je er dan precies mee stoppen want het is zo kort dat er geen mugjes zijn eigenlijk..