Imago vond ik idd ook echt waanzinnig trouwens!! De combi van Russisch en Spaans bloed is denk ik idd heel mooi, maar ik ben van mening dat Russisch bloed sowieso gewoon fijn te combineren is. Ben ook heel benieuwd naar wat het gaat doen met Nas dr Egyptische bloed
Barcelano
Geplaatst: 15-08-13 22:54
Heel veel goede showpaarden zijn tegenwoordig een combi van diverse type's........
katjen
Geplaatst: 15-08-13 22:57
Gezien het mooi weer waren we even lekker veel met de paarden in bos. Jullie gaan weer zo snel Even terug te komen hoop ik stiekem ook op een zwarte van sen en mo . Liefste ook nog merrie senna heeft al 2 zwarte zonen word nu wel is tijd voor zwarte dochter .
Kwa fokken vind ik zelf de russen altijd wel wat hebben. Zelf hebben we ook overwegend Russische merries met beetje Crabbet . En een verdwaalde merrie met spaanse lijnen .
En Gasir blijft een knappe kerel al zeg ik het zelf
Gasir is om te kwijlen inderdaad . Zelfde fokker als mijn Spaanse merrie .
Meiden/dames, wie gaan er allemaal naar Renswoude dit weekend? Twee van mijn stalgenootjes gaan straks en het begon bij mij toch ook ernstig te kriebelen.. Ik hoop volgend jaar echt wel mee te gaan .
Hengsten ja er lopen zat mooie maar het moet idd wel een match met je merrie zijn. Als ik asal zou laten dekken zou ik gaan voor 1 met niet te veel body, veel beweging en een easy karakter (mocht bij asal soms wel wat minder).
Asal haar opa is Alexander en de papa van mijn vorige was Gomel en van mijn eerste arabje Baccarat zijn toch wel bekende hengsten
Ik kom mezelf ook weer even melden Ooit heb ik me in dit topic aangemeld, maar het is bij meelezen gebleven. Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik het andere trotse baasje van Asiyah, Remoyo en Jassmir en de zus van Iloontjeehh.
Sadira
Geplaatst: 16-08-13 13:54
Heey! Leuk dat je er weer bij bent.
Heb je je naam veranderd of heette je altijd al zo?
Edit: Op bokt, that is
Laatst bijgewerkt door Sadira op 16-08-13 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Het is nog een beetje een toss-up of ik naar Horse Event ga of naar Raalte Vriendin wil me meeslepen naar HE maar is duur; als dat 'm niet wordt kom ik sowieso naar Raalte
Set_Elkol
Geplaatst: 16-08-13 15:09
wow wat gaat het weer hard Slettel is inderdaad SE, zou ook graag voor een SE hengst gaan dan! bedankt voor je linkjes Amy Gasir is inderdaad een hele gave hengst! Letizia leuk dat je het ijs hebt gemaakt! jetje is inderdaad wel een leuke merrie leuk springen met Noah, Set en ik houden ook van springen maar hebben nooit materiaal weer welkom bokker met naamsverandering ik ben wel in Raalte!
Nas is sinds vandaag zadelmak Stond een beetje te rommelen met haar, uiteindelijk een dekje opgesnord en op haar rug gelegd (maakte ze een heel drama van, alsof het iets levensgevaarlijks was...terwijl haar deken toch stukken groter is ). Danielle gaf aan dat ik net zo goed een zadel op haar rug kon leggen dus een wintectje gepakt (lekker licht en handzaam) en een verzorgster gevraagd Nas even vast te houden. Rustig laten snuffelen...en erop! Maakte ze geen énkel probleem van Paar keer opgetild en weer op haar rug gelegd, ze stond me alleen maar flauw aan te kijken met haar ''duhhuh''-blik Nog even paar pasjes gelopen maar zadeltje lag hondsberoerd en wiebelde dusdanig enorm dat veel meer lopen me niet handig leek. Braaf paard
Vervolgens was het uiteráárd weer een hele happening om haar vliegendeken om te doen, want dát is pas erg!
Maar goed, ben weer trots! Ben haar sinds een paar dagen ook heel rustig aan het oppakken aan de longe en nu tot oktober zo'n beetje ben ik van plan haar voor te bereiden op de voorbereidingen ( ) voor het inrijden van het voorjaar. Nu dus longeren goed aan het bevestigen en spelenderwijs laten wennen aan dus een zadel etc zodat ik haar straks zonder problemen kan oppakken om spiertjes te gaan kweken
Ik zag het op FB Amy Wij hebben ook alles spelende wijs gedaan met Djuun, tegen de tijd dat ik er op ging, was dat totaal ook niet spannend Het enigste waar wij tegen aan liepen was de singel, hoe rustig we het ook deden, dat was echt drama, die liet zich gewoon vallen. Maar ook daar zijn we (gelukkig ) overheen gekomen
@amy knap paard, toch weer de zee in om zadelmak te maken? of om de vliegendeken op te doen, asal is ook spelende wijs zadel mak gemaakt. Als veulen liep ze over het gang pad met een dekje en een singeltje op haha de kinderen van de fokker konden het niet laten, ze was zo lief en hun deden er vanalles mee. Asal was 3,5 toen 1 vd kinderen binnen kwam het het nieuws dat ze op asal had gezeten. Toen ik haar met 4 oppakte ben ik er eigelijk opgegaan als of ik haar iedere dag reed en tot op de dag van vandaag heeft ze nog nooit echt iets gedaan
Hihi hoop idd nog een aantal keren te gaan voordat het te koud wordt, werkte wel super Momenteel druk bezig met de stemcommado's dus wellicht kan ik dat dan zelfs nog even oefenen icm beenhulpen...
Spelenderwijs is beste als je t mij vraagt Ik doe alles op gevoel, als ik ineens zin krijg om een zadel erop te leggen dan doe ik dan maar ook geen moment eerder. Meestal komt het dan ook wel goed Biscuit was als jaarling al tuigmak http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4CG8WVYJ.jpg
Maakte er werkelijk níks van, zo'n koele pony is dat...
Singel kent Nas ook al, heb wel eens longeersingeltje op gehad en dat aansingelen was uiteraard peanuts wel zo handig idd dat Djuun zich niet meer laat vallen bij het aansingelen
Met spelenderwijs worden al die dingen ook gewoon de normaalste zaak van de wereld.. Dan is het ''effe tussendoor'' en is het geen ''ding'', drempel ligt dan veel malen lager + ze hebben de tijd om de informatie rustig te verwerken. Vind het ook zo'n onzin om alleen maar naar een paard te kijken tot ie 3 is... Nooit begrepen wat daar nuttig aan is, dan ineens komt er zó veel op ze af en moeten ze alles heel snel maar verwerken, nee dat is handig Dat vind ik ook het mooie van die shows...ze leren er zó veel van op jonge leeftijd...
Ik doe op zich ook niet gek veel met Umoyax, Nas heeft natuurlijk effe een stoomcursus gehad nadat ik haar kocht dus heb ik steeds wat meer in handen gehad. Umoyax is op zich al heel nuchter en al een hoop gewend, ben nu wel wat meer met hem bezig aangezien ie gewoon mentale uitdaging nodig heeft. Biedt mij ook weer uitdaging om hem bezig te houden tot ie groot en sterk genoeg is om rijpaard te worden, maar volgens mij kan ie niet wachten. Laatst maar weer met hem bij de bak gaan staan kijken, hij vindt dat echt zo leuk...blijf me erover verbazen. Ken geen enkel ander paard dat je er een enorm plezier mee doet om te gaan staan kijken als er gereden wordt Maar goed, soort zoekt soort...ik ben af en toe een beetje mal, en dus sporen mn paarden gewoon ook niet helemaal
Set_Elkol
Geplaatst: 16-08-13 17:17
Joyce Raalte is zondag 15 september ik zag inderdaad Djunnah op de bokt facebook! leuk ze had best veel tems voor uitgelicht volgens mij maar ja..
ziet er niet verkeerd uit opzich. maar wel twee namen in de ad verkeed gespeld, kon m eerst niet vinden op allbreed vader moet Najm EL Dine zijn ipv Al, en de ruin zelf heet Mo'desh ipv desch