[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:57

Nicky in welk opzicht is je paard vooruit gegaan dan? Ik merk bij Set nooit veel verschil als ik van voer wissel :o

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:21

Ik heb meteen even geknutseld, straks maar eens even proberen bij meneer.. ;-)..

Care4life sprak mij ook erg aan, maar na 3 weken ben ik me wel af gaan vragen hoe goed het nou eigenlijk is om je paard altijd maar dezelfde kruiden te voeren, wat doet dat? Het blijft een lastig onderwerp. Calcium fosfor verhoudingen zijn vaak niet goed, zeker als je er nog andere dingen bij voert (wij hebben hooi van natuurland, maar nooit een analyse uitgevoerd, dus wat daar nou precies in zit weet ik ook niet).

Ik heb een Suzuki Jimny, ik heb geen grote auto centjes... ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:46

Ik heb een Toyota Starlet :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:54

Ik heb een fiets!

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:05

Haha, Shan, ik een brommer! :))
Mijn man heeft een leaseauto van de zaak, een aygo (heeft ie zelf uitgekozen) en das echt heeeel goedkoop rijden zo, maar hij rijdt er dan ook meestal zelf in.
Op z'n werk vinden ze dat ie een grotere moet nemen voor de uitsraling maar hij vind het wel best zo.
Misschien over een tijdje, dan kunnen we er ook een trailer achter hangen. :))

Barbara, ik deed het bij mijn vorige paard ook al met touwtjes omdat ik die andere dingen meestal niks vind, dit vind ik het beste werken, je kan er van alles mee. :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:11

Miranda ik vind deze foto zoooo cute he!
Afbeelding
Kan er uren naar kijken <3

(ging even in je profiel gluren :+ )

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:15

Nee ik heb het ook niet over reguliere doktoren maar over degene die aan de macht staan van de farmaceutische industrie?

Iedereen heeft zijn eigen mening maar heb je wel eens verdiept in de illuminatie? Waarschijnlijk voor een hoop mensen b*llshit maar ik heb me hier nogal in verdiept en ik werd gek. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen hier niet langer naar te kijken maar het is vooral de farmaceutische industrie die er voor zorgt dat miljoenen mensen onnodig te vroeg sterven. Want de macht hebben over een grote groep mensen kan alleen door troep toe te voegen aan onze natuurlijke behoefte (eten vooral). Daardoor krijgen we te kampen met allerlei kwalen en ziektes waardoor we "verplicht" zijn medicijnen te gebruiken die je veelal alleen maar zieker maken. Uiteraard niet alles hoor en ik zit ook wel eens aan een kuurtje maar zeker bestralingen en chemo vind ik niks meer dan slecht spul. puur chemisch en het maakt je doodziek.

Tuurlijk gaat iedereen dood maar dit hoeft niet door kanker en andere verschrikkelijke ziektes. Natuurlijk gezien sterven wij veel te jong.

Geisha vandaag voor het eerst aan de dubbele longe gelongeerd. Dat ging aardig goed! Je merkt nu wel dat die servicale nekwervel niet lekker zit omdat je er op let. rechtsom kan ze geen stelling naar binnen aannemen, ze neemt juist stelling naar buiten aan. Volgende week donderdag komt de chiropractor. Ik hoop nu dat dit toch wel het einde is van mijn zoektocht naar boze geisha. :D. Verder word er overlegd met de chiroprachtor (is ook DA) wat we doen aan de darmschimmel. Ze wilt waarshijnlijk zelf ook nog even doormeten en zo niet dan krijg ik daar druppels oid. voor.

Ow ik heb een alfa romeo 145 maar die staat te koop haha.. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:21

Shanna_ schreef:
Miranda ik vind deze foto zoooo cute he!
[ Afbeelding ]
Kan er uren naar kijken <3

(ging even in je profiel gluren :+ )

Hihi, ik dacht al, heeft Shanna Zosja gestolen? :D
Lief hè, ziet hij eruit! (Hij is alleen in werkelijk best een monstertje) :D
Het is net een hondje dat beest, hij doet ook van die maffe dingen, hij was laatst naar het geitengedeelte ontsnapt en dan probeert hij op dat huisje te klimmen... 8)7

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:24

Katja, ik merkte dat Ludo zijn vacht ging glanzrn, zijn ogen gingen ook weer glanzen, die waren wat dof. Daarnaast kreeg hij zijn natuurlijke energie terug, door zijn oude voer werd hij een beetje lusteloos leek het wel.

Smart, die verhouding klopt idd niet. Ik ben nu ook zoekende naar iets wat dat stukje opvult. Dus als je nog een tip hebt. Daarnaast heb ik begrepen dat ik eigenlijk ook zemelen moet gaan voeren omdat in care4life en lucerne heel veel calcium zir en dat trekt het zink eruit ofiets?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:29

Ik voer zo'n 3 x in de week care4life. Ze krijgt op deze stal nu om de dag slobber met zemelen. Ik wil voorkomen dat ze zo erg afvalt door de plek waar ze nu staat. Ze bewegen gewoon heel veel.Geisha gaat trouwens nog niet zelfstandig het voerstation in. Het is ook net een trailer :+ Dus veel oefenen tot ze het snapt maar ze legt de link nog niet..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:41

Kelly, ik vind echt dat je te ver gaat met je betrekking tot chemo en bestraling, meerdere dierbare van mij hebben hun strijd tegen kanker gewonnen dankzij dat er zulke behandelingen bestaan! Ja, chemo is heftig, maar dat is kanker ook!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:43

Over de illuminatie toestand ga ik niet eens beginnen, ik sta god-zij-dank iets minder achterdochtig in het leven....

Is idd een schattige foto van Zosja <3

Djuun krijgt ook care4life, fijn voer :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:49

Fuego krijgt taartjes in plaats van paardenvoer, bevalt hem heeel goed! :j
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:53

2 halster touwen en.je hebt een soort van longeer hulp..;)

kwa training vandaag weinig te vermelden..Mo heeft bijna 3 uur in de relax stand gestaan op de paddock.
Denk dat hij hard aan het nadenken was:p hihi

Morgen denk longeren en dan Zo of Ma rijden..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:57

Gelukkig heb ik mijn opa nog dankzij chemo en bestraling.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:01

Letizia schreef:
Kelly, ik vind echt dat je te ver gaat met je betrekking tot chemo en bestraling, meerdere dierbare van mij hebben hun strijd tegen kanker gewonnen dankzij dat er zulke behandelingen bestaan! Ja, chemo is heftig, maar dat is kanker ook!

Amen _/-\o_ Misschien moeten we maar ophouden over dit onderwerp en gewoon over onze Arabieren praten.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:02

Ik volg jouw redenatie ook niet echt Kelly, sorry!

Bofkont die Fuego! :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:06

Lekker taartje! Vind ie vast heel vervelend!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:09

Ja, ik snap niet dat jullie paarden allemaal van die droge brokken krijgen, die arme beestjes... :D

Mo was dus ook niet actief...Fuego ook niet, ik moest hem de paddock insturen want hij bleef voor het hekje staan dromen. :')
Zeker bang voor natte voeten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:09

Djuun gereden in de roundpen, dus niet te lang, want de bak was echt te bluppie. Kon goed merken dat ze weinig buiten was geweest ivm het prachtige weer :Y)
Maar uiteindelijk best fijn kunnen rijden, jammer dat het uitstappen weer wat minder was :+

Ik heb een groen/gele fiat panda en nee, daar past geen trailer achter :P Vroegah had ik een nissan micra met trekhaak, die gebruikte we weleens om trailer laden mee te oefenen en reed ook wel eens een klein stukje met een lege trailer, hilarisch om te zien natuurlijk :+
Gisteren passeerde m'n moeder en mij nog zo'n giga 4x4 auto, dus zei al tegen m'n ma dat er zo iets kwam als ik de staatsloterij zou winnen :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:11

Wij kunnen best wel trekken met de aygo, moet ook wel want we hebben elke week een kar vol mest en halen ook voordroog en stro ermee.
Een zware auto heeft als voordeel dat je geen e rijbewijs hoeft te hebben.
Zo'n arabje is ook niet zo superzwaar natuurlijk.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:13

Ja, dat zou de Panda ook wel kunnen, maar er zit geen trekhaak aan :P
Heb nog gevraagd hoeveel dat kost, want is toch wel handig, gezien m'n ouders ook geen trekhaak hebben, maar dat was €500, vond ik net iets te veel -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:14

Als ik dit jaar geen huis koop, wil ik een auto die een trailer kan trekken :')
Of dat ook te realiseren is.... En een handige beslissing :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:18

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:20

Hahaha geniaal :')

Ik wil ook wel meteen een vrachtwagentje hoor, slaan we die trekhaak wel over :Y)