[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:17

Nee dat zou wel erg kortzichtig zijn.. :)
Ik bedoel niet een arts want iedereen is een inidividu dus dat wil en kan ik zeker niet zeggen. Maar ik bedoel wel de farmaceutische industrie. Degene die daar aan het hoofd staan hebben wel degelijk dit soort doelen voor ogen. Uit deze industrie word het meeste geld gehaald. En als hun voor ogen hadden om zoveel mogelijk mensen beter te maken, dan gaan er grofgezegd toch te weinig mensen dood en de wereld is al overbevolkt..kijk maar naar al die E-nummers in ons eten. Komt op het zelfde neer. En nee tuurlijk wilt de groenteboer mij niet dood hebben maar als je verder gaat denken..

Geloof jij dan echt dat we nog geen middel tegen kanker hebben? Dat bestraling en chemo een fijn wondermiddel zijn? Nou ik niet..

Waar ik wel over twijfel met die leg-antenne is het placebo effect. Dat geloof ik zeker maar of dat het enige is, denk ik dan weer niet.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:29

Alternatieve en homeopathische geneeswijze komen de laatste tijd zo veel meer op. En er zit echt wel wat in. Ik krijg tegenwoordig steeds meer m'n vraagtekens bij dierenartsen. Die verminderde pupilreflex van Dayem kwam door een verkramping in de zenuw. Dit heeft een homeopaat vastgesteld. Die verkramping kan het gevolg zijn van stress en de verdoving die had gehad om de pees te scannen. Als f.cking dierenarts moet je dat toch weten?!?! Nee, we sturen dat meisje gewoon door voor nog een consult/behandeling. In de reguliere veterinaire wereld gaat het alleen maar om centen verdienen.
Stalgenootje van mij had een paard met erg slechte leverwaardes. Zij heeft er voor gekozen om niet al die chemische troep erin te gooien (paard is er zeer gevoelig voor en krijgt extreme jeuk) en met Margriet met acupressuur, cranio en met celzouten het op te lossen. Er is geen dierenarts meer in de buurt geweest. Na een tijdje weer bloedonderzoek gedaan en toen waren de waardes weer helemaal normaal. En dat zonder chemische bende! :)
Nu heb je dierenartsen natuurlijk wel nodig om de binnenkant te kunnen bekijken maar ik begin zelf steeds meer te geloven dat het zonder chemie kan en met producten op natuurlijke basis (celzouten, kruiden, etc).

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:39

Dat is inderdaad een mooi voorbeeld nicky! Inderdaad kan een homeophaat niet de binnenkant bekijken maar kwa medicijnen is het allemaal om de centen en kan een homeophaat oid vaak meer betekenen. Het is jammer dat het een vrij beroep is en dat jan en alleman zich voor kan doen als homeophaat maar als je een goede hebt, top! En tja, baad het niet, schaad het niet. Dat is met homeopathie.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:48

Ik vind het lastig hoor, ben zeker niet tegen homeopathie maar ben toch ook zeker heel dankbaar en blij dat er dierenartsen bestaan die snel ter plekke zijn en accuraat handelen, anders hadden een heel aantal paarden er al niet meer geweest...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:05

Ja dat is zeker waar maar ik vind het jammer dat het zo zwart wit is. Het zou toch mooi zijn als ze het in de opleiding meenemen zodat ze het kunnen combineren!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:46

Nou ja ik neem.soms kwa medicatie een.beetje van.beide.
uiteindelijk zit er.in de pharma medicatie ook kruiden etc allleen.wordt het beestje een andere naam gegeven en dingen toegevoegt.

Nee geen dip.deze weken gehad,althans niet met Mo.Is al weer paar weekjes geleden waardoor t gebeurd is.

Nee met Mo.geen.klagen;)
Haha op dit moment allemaal leuke dingen die aan.het gebeuren zijn etc:p

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:48

kellaxy schreef:
Ik ben van mening dat de reguliere medici dit afraden om redenen zoals teveel mensen die wellicht heel goed geholpen kunnen worden en daardoor minder sterfte. Dat is het laatste wat ze willen.

:? Ik sta wel achter alternatieve geneeswijzen enzo hoor, maar ik snap niet helemaal wat je hier zegt? Reguliere dokters willen graag meer sterfte? :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:16

Haha ik had dat gister snel getypt maar had het in me bericht daarna al uitgelegd. De farmaceutische industrie wilt in ieder geval niet minder sterfte. laat ik het zo zeggen.. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:24

oh grapje had de laatste pagina niet gezien :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:30

Haha geintje!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:58

Sorry Kelly, maar kan je heel slecht in jouw verhaal vd farm.industrie vinden. Ben je daadwerkelijk wel eens op zo'n bedrijf geweest? Weet je wel hoe verschrikkelijk duur een medicijn maken is? En de controle, op controle, op controle. Want let's face it: jij wilt toch ook geen medicijn gebruiken die niet 100% op alle vlakken is getest?

Ben het wel eens met Nicky dat de DA's soms wel kennis tekort komen. Sowieso vind ik de Belgische artsen beter dan de Nederlandse over het algemeen gezien. België schijnt de opleiding ook vele malen zwaarder te zijn.

Enne, ben totaal niet tegen homeopathie (zal een beetje raar zijn in mijn werkveld :+ ), maar zie het als een mooie aanvulling naast de reguliere manieren. En ligt ook totaal aan het doel :) Een parasitaire belasting ga je niet met homeopathie bestrijden, een lever die wat belast is kan bijvoorbeeld wel homeopathie uitkomst bieden, om even een voorbeeld te geven.

En buitenom dat vind ik sommige technieken en uitspraken die homeopathen gebruiken erg vaag...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:34

Ik geloof ook niet dat de farmaseutische wereld gebaad is bij dooie, daar verdienen ze zeer weinig op :Y)
Ben zeker niet tegen alternatieve geneeswijzes, maar sommige dingen gaan mij een brug te ver en komt er ook niet in :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:43

Letizia schreef:
Ik geloof ook niet dat de farmaseutische wereld gebaad is bij dooie, daar verdienen ze zeer weinig op :Y)

Dat was ook mijn eerste gedachte :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:57

Wat mijn idee is bij dierenartsen, is dat er ook veel zijn die nogal narcistisch zijn, de dierenartsen die open staan voor nieuwe inzichten en ook naar het baasje luisteren, daar kom je een heel eind mee!
Je kan namelijk niet alles weten, maar zég dat dan ook in hemelsnaam.
Zelf ben ik heel blij met mijn dierenarts!

Siel, wij hebben ook een tennisbaan vlakbij maar die ligt achter de school, je hoort wel altijd dat gemep op die ballen.
En die rennende hondjes hebben we zelf! :P

Jes, het zal best snel weer gewend zijn, straks kun je je niet meer voorstellen dat je zo gespannen was om dit. :j

Haha, Kitty, lekker zo'n maaier, je mag je scheenbeschermers wel om! :P

Leuk dat Dayem een nieuwe collega heeft!
Ja, fijne kast.
En ik ken wel aardig wat pony's die bokkend weglopen in dit standje van je collega, dan had hij niet zo blij geweest. :D
Smart schreef:
Miranda, ik zie dat jij gewoon touwtjes gebruikt als longeerhulp? Geen last van schuurplekjes of iets? Ik zat zelf namelijk ook al te bedenken dat een stuk dik touw, 2 karabijnhaakjes en een ringetje om de touwen bij elkaar te houden ook gewoon moet werken.

Nee, maar ik denk dat Fuego ook niet snel last heeft van schuurplekken.
Maar dat zal bij een 'echte' longeerhulp dan ook kunnen gebeuren.
Ik maak de touwtjes expres vast met een veiligheidsknoop, vind ik juist zo prettig omdat je het dan gelijk los hebt in noodgevallen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:03

Citaat:
Ik maak de touwtjes expres vast met een veiligheidsknoop, vind ik juist zo prettig omdat je het dan gelijk los hebt in noodgevallen.

Zeer nuttige tip/opmerking, ga ik ook doen!! Ik denk dat Silver dat ook niet snel zal hebben... :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:09

Dat komt denk ik ook omdat ik elke dag wel wat anders doe, het gebeurd zelden dat ik hem twee dagen achter elkaar zo met touwtjes longeer.
Ik longeer ook zonder iets of met dubbele lijnen of helemaal los met een sprongetje...en dan zitten we er ook nog op met of zonder zadel dus dat scheelt ook. :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:17

MirandaFuego schreef:
Dat komt denk ik ook omdat ik elke dag wel wat anders doe, het gebeurd zelden dat ik hem twee dagen achter elkaar zo met touwtjes longeer.
Ik longeer ook zonder iets of met dubbele lijnen of helemaal los met een sprongetje...en dan zitten we er ook nog op met of zonder zadel dus dat scheelt ook. :j

Silver doet ook nooit 2 dagen hetzelfde, ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen en af en toe heeft hij lekker een dag vrij en heb ik een dag vrij :P...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:26

Voert er hier iemand zemelen?
Ik voer zemelen maar hier schijnt veel calcium in te zitten wat het zink onttrekt. Nu zit er in pavo care4life ook vel calcium en zit ik te twijfelen of ik zemelen bij zou gaan voeren, hier zit namelijk weer veel zink in..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:48

kellaxy schreef:
Haha ik had dat gister snel getypt maar had het in me bericht daarna al uitgelegd. De farmaceutische industrie wilt in ieder geval niet minder sterfte. laat ik het zo zeggen.. :+

Tja, aan dode mensen verdienen ze niks meer. Dus ik kan deze redenering niet volgen. Ook artsen hebben een eed afgelegd, en zien niet graag mensen sterven. Zit bij het beroep in, artsen zijn aan hun eed gebonden mensen proberen beter te maken. Dat het niet altijd lukt is een tweede. Mensen zijn sterfelijk. Ooit gaat iedereen dood. Er zijn bij mijn weten nog geen onsterfelijken opgestaan om het tegendeel te bewijzen.

Enne, baat het niet dan schaadt het niet..... Wel eens van Sylvia Millecam gehoord? Zoek maar eens op google. Ik ben wat huiverig voor mensen die van alles beweren wat ze niet kunnen onderbouwen. Ik ga niet zomaar mee met iedere willekeurige voorbijganger, qua gezondheid.

Ooit had een stalgenoot een heel goed voer, en ik moest het ook maar proberen. Het was zoooo goed. Toen heb even ik gevraagd wat er in zat. Dat mocht ik niet weten, dat was geheim recept. Oftewel niet mogen weten wat gevoerd werd. Sorry, maar dat is een grote no go. Paard kan niet zeggen wat ie er van vind, dat moet ik voor hem doen. Ik moet kritisch blijven nadenken. En dus weten wat er gevoerd wordt.

En verder, tja. Als het rijden niet zo vlot gaat, dan kan dat aan heel veel oorzaken liggen. Meest zoek ik het bij mezelf. Ik ben nog niet duidelijk in mijn hulpen. Paard is er nog niet aan toe, en ik vraag al te veel op dat moment. Ik zit links en het moet rechts, of andersom. Je bent nooit uitgeleerd. Meestal hou ik het paard wel aardig tussen mezelf en de grond. De bakrandridders hebben ook wel eens commentaar op me. Maar dan vraag ik of ze zelf even willen opstappen, en dat doen ze dan weer niet := . Het helpt ook dat ik bij een vrij bekende trainer ben geweest voor het inrijden. Dat noem ik en dan is het al gauw: ja, maar die weet het wel.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:28

Nickyyyy schreef:
Shanna, dat was ik geloof ik over de longeerhulp :j Ga vanavond naar Ludo en ga dan door middel van de slof proberen wat Jes al eerder aangaf hier. Dus de slof aan de onderkant vast, door de bit ringen en aan de zijkant vast maken.
Lekker hoor zo langs het strand!

MirandaFuego schreef:
Smart schreef:
Miranda, ik zie dat jij gewoon touwtjes gebruikt als longeerhulp? Geen last van schuurplekjes of iets? Ik zat zelf namelijk ook al te bedenken dat een stuk dik touw, 2 karabijnhaakjes en een ringetje om de touwen bij elkaar te houden ook gewoon moet werken.

Je kan idd ook zelf zon constructie maken :j. Stalgenootje heeft dat ook gedaan, en als je toevallig een pessoa hebt, kan je dat bondje van de pessoa eraf halen en dan heb je alleen nog een lange lijn of touw nodig. Deze knoop je dan aan het bit vast, dan tussen de voorbenen door en zijlangs achter de schouder langs omhoog naar de rug, daar leg je er een knoop in :) En daar doe je het bondje omheen. Die knoop kan je dan idd net zoals Miranda doet, een veiligheidsknoop van maken :j

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:05

iemand ervaring met Care4life? ik voer alleen hooi en soms wat muesli bij na een pittige rit of voor t lekker, of een bakje slobber ofzo...

wat voor auto rijd de rest van jullie dan? vindt de plaatjes die voorbij kwamen er mooi uitzien maar ik ben voor t grove geweld...ik rij een grote amerikaan V8 en mag dik 3000 kg trekken en met 6 personen er in en daarnaast nog laadruimte

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:13

miran vindt je erg creatief hoor met je touwtjes!

pfff wat een bikkels hier joh die gewoon in de regen gaan trainen...ik smelt helaas :P

ik ben ook groot deel eens wat Kel zegt, net als de entingen van je huisdieren wat een zooi er daar in zit al bv....en DA zegt jaarlijks terwijl dat niet hoeft...en vaak geven entingen zoveel zooi in t lijf.

ik wordt me er beetje bij beetje meer bewust van door een kennisje van mij die zich er erg mee bezig houdt, erg interessant...

jullie nog plannen voor t weekend? rijdt er trouwens hier iemand western?

ik ga de regen in, de paarden voeren en naar huis brrr

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:23

Ik rijd in een Peugeot Cabrio... _O- ... Hihi!

Care4Life voer ik ook bij. Vindt Princesa echt HEERLIJK! Net als die Pavo koeken, daar smult ze ook van :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:38

Care 4life heb ik sinds kort in plaats van Natures best, Set vind het lekker en ik vind het ook fijn spul, ik vond de Natures Best lekkerder ruiken maar C4L ruikt ook goed en ze kauwt er goed op, en de ingrediënten spreken me erg aan.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:45

Ik voer care4life, paard is er echt op vooruit gegaan!

Ik rij nog geen auto, geen rijbewijs helaas..

shanna, pessoa heb ik idd ook liggen. Ik ga vanavond is even knutselen bij mijn paard.