[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:16

Eerlijk gezegt heb ik met Montoyo ook niet de mogelijkheid om hem de halve/hele dag buiten te laten lopen.
Meestal lukt het wel om hem ong 2 uurtjes los te hebben en daarna nog even aan het werk.
Dat is de pech van vervoer afhankelijk te zijn.
Anders kan ie in de ochtend eruit en later op de dag aan het werk en als het lukt nog even los
Dit doe ik namelijk als ik de auto van vriendlief heb ook.

Mirka komt er ook 2 a 3 x uit.
Met werken en als ik haar daarna los zet met vriendinnetje en later op de dag zet die eigenaar ze nog los.

Als ik naar huis gaat gooi ik tussen het stro door heel de stal wortels of brood...hebben ze wat te doen :+

Ik rij al 20 min naar een stal omdat er hier voor een hengst toch meer mogelijkheden zijn zoals weidegang.
Dichterbij huis is het helemaal drama.

Hopelijk ooit me huisje in Brabant met stallen en uitloop en genoeg beweging voor de hengst

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:23

Het is ook moeilijk een stal te vinden die aan je wensen voldoet hoor! En wat dan ook nog in de buurt is en te betalen. In dat geval kan je beter wat van jezelf hebben, alhoewel dat ook nog veel romslomp meeneemt!

Ik ga zo eens kijken of de foto's zichtbaar zijn op mn mobiel!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:24

Sieltjuh schreef:
Het is ook moeilijk een stal te vinden die aan je wensen voldoet hoor! En wat dan ook nog in de buurt is en te betalen. In dat geval kan je beter wat van jezelf hebben, alhoewel dat ook nog veel romslomp meeneemt!

Ik ga zo eens kijken of de foto's zichtbaar zijn op mn mobiel!

:+ Maar wel de rompslomp van mezelf _/-\o_

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:24

Helaas kan ik ze niet zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:23

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:14

Barcelano schreef:
:+ Maar wel de rompslomp van mezelf _/-\o_

Zie je reactie nu pas :+

Ja, daar heb je gelijk in :j Ergens heeft denk ik iedereen wel zo'n (penny?)droom om alles aan huis te hebben, maar weet eerlijk gezegd niet zeker of ik het wel zou willen. Ik vind het ook heerlijk dat mijn paard buiten wordt gezet en dat voer gewoon wordt gegeven.

Djuun begint steeds meer te wennen :) Vandaag maar 3x gehinnikt :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:57

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:47

wie van jullie komt ook gezellig naar de avs amateurkeuring? ik wil misschien ook meedoen. denk niet dat ie heel veel punten haalt want hij heeft geen typische lange zwanennek die aan de achterkant van zn hoofd vastzit, maar een gewone paardennek haha maar ach, ik ga gewoon voor de gezelligheid en ff een dagje uit, mijn eerste keer weg ergens naar toe met hem. :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:02

Daarom heet het amateuren:)
Gewoon voor de fun meedoen.

Montoyo leek een beetje wat gewicht kwijt te zijn geraakt na het nachtelijke bezoek van de andere hengst.
Hopelijk krijg ik hem nog voor 20 mei vol.
Hij krijgt nu naast ze gewone rantsoen 1 kg maislijnzaad brok.
Verdere tips zijn welkom om hem vet te mesten :+

Mirka s achterbeen is ook opgelopen...maar ze heeft een wondje daarop en dan kijgt ze vaker een dik been.
Toevallig was de Da er voor wat veulens en heb ik naar de bult laten kijken.
Kans dat er een een flinks kneuzing zit..heb nu gel gekregen voor te verzachten.

De hengst die los heeft gelopen zit onder de bijt plekken.
Waarschijnlijk van Mirka gewoon dwars door een dikke deken heen.
Ook schijnt die hengst een wondjes te hebben op zijn penis :+

Ik heb mirka s muts ook maar nagekeken maar kan niks raars ontdekken.
Moet wel heel gek lopen als die hengst haar over de deur heen heeft gedekt.

Ik heb ook over de nadelen van paarden aan huis zitten denken...1 daar van is dat vriendlief doordeweeks op de kazerne zit.
Dus zal ik bijv van me paard af vallen is er niet zomaar iemand bij

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:08

mijn wijffies staan 24-7 buiten, echt geniaal :) merkte echt als ze na de zomer 24-7 buiten te hebben gestaan helemaal in zichzelf keerden als ze weer naar 4-8 uur buiten staan de rest in de box gingen. Toen hebben we de overstap gemaakt naar 24-7 in de paddock en ze zijn echt super happy. Tag had helemaal nooit meer stal benen en pony is sterker en gezonder dan ooit. Zit mooi in haar spieren en voelt zich geweldig. M'n drie jarige voelt zich als een vis in het water. Is enorm gegroeid en mooi vol geworden. YAY voor buiten paarden!!

Ik hoop nog een weekje aan pony's houding te kunnen werken als ze terug is van de wilde hengst, even de puntjes op de i zetten voor de keuring.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:25

Ik heb er wel aan zitten denken om naar de keuring te gaan.
Maar Duuc is nog veel te slecht dat zou gewoon waardeloos worden dus ik ga niet.
Misschien ooit nog een keer.
Hier staan ze ook allemaal 24/7 buiten van de mini shet to de engels volbloed en dat gaat echt super.
Ze worden er ook echt NIET vrolijk van als ik ze op stal zet pff engels volbloed was gewend 22 u per dag op stal te staan ongeveer. Maar zet ik hem nu weer binnen loopt hij alleen maar rondjes of kijkt bij de deur of hij al eruit mag haha.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:49

Wij willen ook ooit naar de amateurkeuring waarschijnlijk, maar eerst maar eens zelf een trailer hebben. Dat is toch stukken makkelijker :)

Djuun was weer helemaal de oude vandaag :D Heerlijk rondje gewandeld, super relaxt :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:16

Wat een raar bagger weer vandaag
Wij kunnen op stal de trailer huren, is goedkoper dan via een bedrijf.

Mirka s achterbeen is ook flink opgelopen :(
Ben nu maar steeds gaan stappen op het harde en afspuiten.
Ook smeer ik er spul op en geeft haar ene kruid tegen dikke benen.
Hopelijk reageert ze op het wondje dat er op zit.
Baal nu wel want rijden ging zo fijn -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:26

Hè Jessica, dat is idd behoorlijk balen :x Heb je klei om te coolen? Dat deden wij altijd erop smeren na het koelen, dan blijft het langer koel (en klei kan je heel lang bewaren, wij hebben al jaren een grote pot op stal staan en spul werkt nog steeds). Desalniettemin is het gewoon klote :\

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:53

Was mn moeder aan het helpen foto's van dr telefoon af te halen, kom ik een foto tegen van Prins :')
Afbeelding

_O- Rarebier :')

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:13

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:54

:D die foto leert hij voor giraf :+

Nee heb geen klei meer.Ooit wel gehad :+
Heb wel een heel apotheek ondertussen.
Ik smeer er nu doorzichtig spul op geloof met prednison er door of zoiets :+
Vandaag 2x gestapt en 2x keer gekoeld.
Nog geen verbetering :(
Het wordt ook niet minder....dus ik denk niet dat het een reactie(vocht is) op het wondje.
hopelijk is het niet de pees die een opatater heeft gekregen.
Bel denk morgen even de Da om te overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:05

Barcelano schreef:
:D die foto leert hij voor giraf :+

Nee heb geen klei meer.Ooit wel gehad :+
Heb wel een heel apotheek ondertussen.
Ik smeer er nu doorzichtig spul op geloof met prednison er door of zoiets :+
Vandaag 2x gestapt en 2x keer gekoeld.
Nog geen verbetering :(
Het wordt ook niet minder....dus ik denk niet dat het een reactie(vocht is) op het wondje.
hopelijk is het niet de pees die een opatater heeft gekregen.
Bel denk morgen even de Da om te overleggen.

Ow jeej ;(
Ben je mooi klaar mee dan :(
Heb je al overleg gehad met de eigenaar van de hengst?
Frapant dat die een wondje had op zijn pik :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:08

Nog niet echt overlegt...
Ja ik weet dat ze het ook banketstaaf vind.
Denk dat meneer met zijn 5e been is gaan swaffelen en tegen een bout is gekomen :+
Daar zat namelijk ook bloed.

Montoyo is super rustig.
Als dit bij Barc was gebeurt had ik een paard van ong 50 kilo lichter en een paar dagen over de pis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:14

Barcelano schreef:
Denk dat meneer met zijn 5e been is gaan swaffelen en tegen een bout is gekomen :+

Montoyo is super rustig.
Als dit bij Barc was gebeurt had ik een paard van ong 50 kilo lichter en een paar dagen over de pis

Auw een bout :x Dat is net z'n gevoel lijkt me als een vent zijn rits sluit en zijn Piep er tussen zit :x :') :x
Messchien kan die eigenaar hem ruinen mits hij niet goedgekeurd is voor zijn stamboom (Ras)
Gelukkig is Mo er rustig onder.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:25

Prins is gewoon een clown :+

Jessica, balen hoor. Idd misschien verstandig om even te overleggen met de DA. Ik duim mee dat het niet dr pees is, daar zou je mooi klaar mee zijn :x
En gelukkig is Mo rustig.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:37

missfcdb schreef:
Barcelano schreef:

Montoyo is super rustig.

Auw een bout :x Dat is net z'n gevoel lijkt me als een vent zijn rits sluit en zijn Piep er tussen zit :x :') :x
Messchien kan die eigenaar hem ruinen mits hij niet goedgekeurd is voor zijn stamboom (Ras)
Gelukkig is Mo er rustig onder.

De eigenaar laat hem niet ruinen hoor:)
Hij is niet GGK.
Verder is het geen rotzak van een hengst ofzo.
Alleen de pech dat ie steeds op een of andere manier weet te ontsnappen.

Ik was trouwen Mo heerlijk aan het longeren en had me regenjas in me kast laten hangen krijg ik precies die plens bui op me kop :+
En raad eens wat die Oranje monster doet...
Hoppa zo zijn kant tegen de regen in...Ik zeg hallo wel door blijven lopen staat hier ook niet voor me lol :+

Ik wil het zonnentje kan ik lekker wandelen of buiten rijden met een van de tweeling 8-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:50

Oh wat naar zeg! Idd even overleggen met de da :) Wel fijn dat Mo er zo rustig onder is gebleven.

Mooie foto van Prins :') Heb ook nog zo'n foto van Biscuit in mn profiel staan, die studeerde voor Lama :j

Umoyax inmiddels ingeschreven voor de amateurkeuring :D Die had ook weer een stunt van de week hoor.. Stond m in zn stalletje te poetsen en dan zet ik hem meestal vast, zo ook nu. Ging ie kauwen op zn touwtje en op het moment dat ik het touw pakte om hem wat korter te zetten trekt hij zn hoofd achteruit....met dat touw nog in zn klep. Grote paniek door de druk in zn mond en ik was blij dat ik het touw net los en in mn handen had, want hij kwam zelfs omhoog in zn stal :oo Stootte vervolgens zn hoofd tegen het dak ( :') ) waarop ik heel hard ''RUST'' brulde. Toen bleef ie heel verbouwereerd staan en liet het touwtje weer uit zn klep vallen, dat hóófd van m _O- Je kon mij wegdragen. Vervolgens heeft hij een hele tijd met zn hoofd tegen mij aangedrukt gestaan, hij was helemaal siewugh en moest érnstig getroost worden :') Hij zet dan ook echt zo'n gezicht op, prachtig gewoon.

Antha is weer terug naar haar eigenaresse, heel jammer, ging juist zo fijn met rijden maar waren omstandigheden waardoor het niet meer werkte.
Gisteren hebben we een heel fijn plekje gevonden voor de mannen want we gaan weg waar we nu staan (ook weer een verhaal apart). Maar tjeeee wat komen ze op een fijn plekje!! Micado en Vijoy krijgen beiden een buitenbox van 3,5 bij 4, maar waren er maar 2 van vrij. Nu heb ik toch een voorkeur voor een binnenbox maar de enigen die vrij leken waren in een wat krappere schuur, beetje donker, was er niet helemaal gek van. Tot ik heel brutaal een rondje ging lopen en in een andere schuur een lege box zag. Mooi ruim en licht opgezet, heel breed gangpad, raam achter iedere stal, echt zooo mooi! Die box bleek idd vrij dus Umoyax krijgt een box van 3,5 bij 3,5 :D En ze mogen met zn drieën buiten spelen op een gigantisch stuk, fijn achteraan dus komen verder eigenlijk geen andere pensionklanten. Ook wel prettig met 3 jonge hengsten... We maakten ons wat zorgen over het buitenzetten aangezien Micado niet zo makkelijk is met vreemden maar ook dat probleem is opgelost; op die stal laten ze ze zelf naar buiten gaan ipv aan een halster en touw. Binnenhalen doen we zelf zodat ze ook netjes blijven meewandelen :) Echt, ben helemaal happy! Wat een fijne plek zeg! Zo mooi licht en ruim en zo'n heerlijk stuk waar ze buiten kunnen spelen.. Prachtig hooi waar voldoende van wordt gegeven... En we kunnen lekker het erf gaan verkennen, dat miste ik nu toch wel. Hebben nu natuurlijk alleen een bak en paddock en daar kunnen we gewoon het hele erf over en hoeven we niet gelijk de weg op om nieuwe gebieden te verkennen. Ben helemaal blij :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:02

Gelukkig heb je een plek weten te vinden voor de paarden.
Zal wel aardig wat stress hebben opgeleverd.
hopelijk krijgen de mannen het fijn daar.

Montoyo staat ook nog ingeschreven.
Hij krijgt nu slobber en maisbrokken.
Hopelijk krijg ik hem weer in conditie anders stel ik de premie keuring uit.

Nog steeds werk zoekende -O-
Ik wil zo graag een auto weer...dan kan ik lekker naar me horsies :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:09

Nou geen verbetering in Mirka s been.
Ze loopt er zelfs in draf niet rad op.
Overleg gepleegt met de Da en die adviseert om langs te komen voor een scan/foto.
ben ik mooi klaar mee -O-
Hopelijk is er niks van binnen kapot