[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:50

Jeetje Lisa wat duurt dat allemaal lang bij het AVS -O- had ik toen met Mish ook al last van.

Tiene, balen inderdaad van de manen van Fin. Gelukkig groeien manen weer aan :)

Joyce, autopech is naar. Ik heb ook net een nieuwe auto moeten kopen - was niet helemaal een handige timing financieel, maar wat moet dat moet he. Je kunt ook gewoon je auto inruilen als je een nieuwe koopt, is dat geen idee?

Amy, ooh naar is dat he, telefoon vergeten. En dan zul je net zien dat je hem nodig hebt.

Wij hebben inmiddels contact met een osteo gehad, die aan de hand van de filmpjes in elk geval denkt wel iets te kunnen betekenen voor ons. Ik ben erg benieuwd :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:03

Eline, heeft ze niet gewoon pijn aan haar hoeven?
Dat ze daarom zo wild deed?
Die hoefsmid heeft zo te zien helemaal niks aan haar hoeven gedaan iig..

Ik ben even aan het bijlezen hoor, straks de rest!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:24

Ik heb goed nieuws!!!
Net weer naar de stal van Rieky Young gebeld, nu was ze er wel en ik mag mijn cv opsturen en misschien heb ik over 2 weken werk :D *\o/* :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:30

Mish lijkt wel erge spierpijn te hebben, ze loopt heel afwisselend niet lekker.

Joyce, wat een heerlijk huis! :j

Tam, nu afwachten, het zou wel fijn zijn als je er nu klaar mee bent! :j

Tieneke, dat zou mooi zijn als je een vast contract krijgt!
En die manen er af, zonde, gelukkig groeit het wel weer.
Het kan wel komen door de eczeemmug, met dit zachte weer stikt het ervan.

Kelly, met vaak ontwormen kunnen ze ook maagklachten krijgen en dan blijf je aan de gang, das het probleem.
Ik vind haar ook vrij langzaam herstellen, de kans is groot dat als ze één keer wat minder is alles er weer af is.
Volgens de diagnose die je hebt gehad moest ze toch ook veel sneller aankomen?
De grootste verandering vind ik de billen, te zien aan de foto's die je van achter had genomen, maar daarbij moet je ook erg naar de stand van de benen kijken, dat kun je daarop nu niet zien.
Je kan niet achteraf nog 100 bijdoen, dan onder doseer je en heb je nog meer kans op resistentie...

Met ontwormen geef ik iets meer, maar niet veel meer dan nodig is, voor mij komt het precies goed uit om ze samen met één wormenkuur te ontwormen. (de ene 200, de ander 500)maar ze zijn allebei wel 50 kilo lichter dan dat.
En ze hebben duidelijk nooit ernstige besmetting. :+

Jaleesa, dat spannend!
Zou top zijn! :j

Annika, wat fijn zeg, ze heeft het vast naar haar zin daar. :j

Fue lag lekker te slapen vanmorgen om 11 uur, zeker een wilde nacht gehad.. :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:36

Jaaa maandag mag ik langskomen *roze wolk, zevende hemel alles erop en eraan* *\%/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:32

Super Jaleesa! Nog even doorduimen dus!

Tiene, volgens mij heb ik nog helemaal niet gereageerd op jouw post? En dat terwijl ik me idd afvroeg hoe het met je gaat en je al in t topic miste. 25 pillen... Wow! :oo Hopelijk gaat t dan beter op den duur?
En Fin z'n manen eraf?!! Pfff, hoe kan dat dan? Ben mega zuinig op die lange lokken dus zou hartverzakking krijgen.. :x

Amy, je bent t steeds meer een plek aan het geven dat immense verdriet, fijn!
Enne... Ik zou er serieus voor terug rijden, kan in mijn hoofd ook niet zonder :=

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:42

MirandaFuego schreef:
Mish lijkt wel erge spierpijn te hebben, ze loopt heel afwisselend niet lekker.

Joyce, wat een heerlijk huis! :j

Tam, nu afwachten, het zou wel fijn zijn als je er nu klaar mee bent! :j

Tieneke, dat zou mooi zijn als je een vast contract krijgt!
En die manen er af, zonde, gelukkig groeit het wel weer.
Het kan wel komen door de eczeemmug, met dit zachte weer stikt het ervan.

Kelly, met vaak ontwormen kunnen ze ook maagklachten krijgen en dan blijf je aan de gang, das het probleem.
Ik vind haar ook vrij langzaam herstellen, de kans is groot dat als ze één keer wat minder is alles er weer af is.
Volgens de diagnose die je hebt gehad moest ze toch ook veel sneller aankomen?

De grootste verandering vind ik de billen, te zien aan de foto's die je van achter had genomen, maar daarbij moet je ook erg naar de stand van de benen kijken, dat kun je daarop nu niet zien.
Je kan niet achteraf nog 100 bijdoen, dan onder doseer je en heb je nog meer kans op resistentie...

Met ontwormen geef ik iets meer, maar niet veel meer dan nodig is, voor mij komt het precies goed uit om ze samen met één wormenkuur te ontwormen. (de ene 200, de ander 500)maar ze zijn allebei wel 50 kilo lichter dan dat.
En ze hebben duidelijk nooit ernstige besmetting. :+

Hoe bedoel je "als ze een keer wat minder is"?
Ze herstelt langzaam ja maar kwa gewicht is het lastig inschatten of er nog wat bij moet. De ribben zijn soms zichtbaar maar dat mag wel geloof ik. Die buik is veel te dik maar ze krijgt ook veel ruwvoer.. en ze glanst wel enorm.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:38

Jeetje Jaleesa, spannend! Ik help je duimen!

Ik vind Geisha nog steeds veel te smalletjes van boven met juist een dikke buik eronder, en ik moet bij zo'n beeld toch altijd aan wormen denken... Dikke buik dus wel zat voer erin, maar toch niet fatsoenlijk aankomen. Dan zit er toch nog steeds iets niet goed denk ik hoor...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:02

Moet ook steeds aan wormen denken. Ben benieuwd wat er uit gaat komen na de pramox. Wel vind ik haar meer glimmen. Tie is steeds erg mager en arm qua bespiering na zoogperiode maar die heeft echt maar 1 of anderhalve maand nodig om in conditie te komen. Natuurlijk is elk paard anders maar met jouw zorg en toewijding had ik haar echt al wat drastischer veranderd willen zien. Kan niet anders of er zit nog dwars?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:22

Ja ik kom misschien hier net om de hoek kijken maar ik moet hierin Yildiz wel gelijk geven, je beweegt hemel en aarde voor Djuun maar ook in mijn ogen zie ik haar niet genoeg verbeteren. Je bent ondertussen wel een dikke anderhalve maand verder dan had er meer progressie moeten zijn. Ik weet niet of Laarakker ook met zo'n camera naar binnen gaat maar die man is natuurlijk ook niet heilig he ;) tis nooit erg om meerdere mensen aan het jasje te trekken, meer ogen zien meer.
In ieder geval hoop ik dat er gewoon wat schot in haar lichamelijke verbetering komt, dat is jullie beide van harte gegund.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:36

Zie aan Geisha vooral een paard wat haar bovenlijn niet aantrekt met rijden en haar buik laat hangen eerder dan een wormen buik. Gezien hoe haar bekken in elkaar is gezakt(ziet er nu wel beter uit dan vorige foto overigens!) lijkt het mij eerder dat last heeft van haar bovenlijn.
Zaraar zat enorm vast in z'n onderrug en z'n billen bleven heel bloot en papperig en z'n kruis ging steeds meer pieken :\ inmiddels is z'n achterhand en onderrug zo goed als helemaal vloeiend en z'n billen worden enorm!

Mijn mening, eerlijk en ongezouten. Ze was slecht en je bent nu op zo'n 30%. Wormen kunnen veel doen maar gooi het niet alleen daar op. Met een 4 jarige merrie piaffe trainingen doen heeft haar enkel slechter gemaakt. Je gaf regelmatig aan dat ze haar achterhand er niet onder kon zetten. Dat is geen onwil geweest. Maar een paard waarvan voor en achter niet kunnen samen werken omdat boven z'n werk niet kan doen.
Geduld hebben en jezelf niet blind staren, probeer haar zoveel mogelijk bovenlijn training te geven met de neus ongeforceerd op de grond. Dan komt de rug omhoog, die trekt de buik op en dan kan het achterbeen onder treden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:45

Was er al niet een osteo bij geweest? Ben van mening dat goede bespiering niet vanuit niets kan komen, moeten ze toch wel wat reserve hebben. En idd, als er verder geen blokkades meer zitten kun je met die oefening van Lisa mooie spiertjes gaan kweken. :j

Tie zag er vanochtend trouwens weer schandalig uit :')
Afbeelding

Maar nu met reden: Had weer super getraind met Jes! Wat gaan die twee toch goed he (had ik dat al es gezegd?! O:) :P ).
En ook wel grappig mijn tricolore dame :=
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 16-10-14 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:49

die reserve hebben ze nodig ja, maar als blokkades zitten wordt het lastig om ergens spieren te krijgen. Zoals zij haar bekken gekanteld heeft kan ze onmogelijk haar rug en zeker haar onderrug gebruiken waardoor ze d'r buik laat hangen. Eerst hield ze alles strak en had ze het worsten model buik strak getrokken en rug eveneens. Nu is de buik wel ontspannen, alleen de rug kan ze nog niet gebruiken. Het komt wel :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:51

Haha, had net m'n post aangepast. Denk dat we hetzelfde bedoelen! ;)
Om die fijne oefening/houding die jij beschrijft aan te kunnen nemen moeten ze wel los zitten anders krijgen ze dat fysiek gewoon niet voor elkaar.
Met n bezemsteel in je rug is het lastig buigen

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:54

Zoo als je dat in een hond hebt word er grof geld voor betaald Yildiz, maaruh Tie ziet er lekker uit he, net een varkentje :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:57

Maar is t dan gewoon kwestie van loslaten werken door iemand en dan kan ze zakken, kijk ik weet niet hoe ze er eerst uitzag ken haar alleen hoe ze er nu uit ziet dus kan misschien ook niet zo goed een oordeel vellen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:57

Ik vind de vooruitgang van Geisha ook tegenvallen... En inderdaad wat er al gezegd is, het zouden ook best leverbotten of lintwormen kunnen zijn.

Gaaf Jaleesa, ben benieuwd :)

Is het zo nat bij jullie Yildiz?

Ik heb net een fijn trainingsrondje gemaakt in het bos. Kort maar voor meneer best intensief. 18 minuten, 2,36 km met een gemiddelde van 7,8 km/h. Intervallen van 1 minuut draf, 2 minuten stappen, enz. Voor het eerst echt een gerichte training en dat ging best goed! Hij moet alleen echt leren doseren want het is het liefst hard, harder hardst :+ Trainen met hartslagmeter vind ik zo interessant, zeker om het dan zo terug te kijken De laatste piek was een stukje omhoog draven, vandaar hogere piek in hartslag. Verder herstelt ie best netjes en snel!

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:59

Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van goed los maken, en dan het vertrouwen krijgen om te kunnen zakken. Die spieren moeten oprekken zodat ze haar bekken en onderrug kan gaan ondersteunen. Geisha zou ik absoluut gaan rechtrichten en dan vooral aan de dubbel longe zodat ze haar nieuwe houding onbelast kan leren.
Ik zou haar voorlopig ook niet rijden tot haar bekken goed staat en de spieren er omheen sterker kunnen worden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:02

Nivky: Haha ik bedoel dus Nicky: is de Langevelderlaan de gene die naar de Langevelderslag loopt? Indien ja moet ik eens kijken hoe we bij dat bos kunnen komen moet niet te gestoord ver zijn

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:05

Nee Langevelderlaan loopt niet naar Langevelderslag. Dat is nog een stukje verder. Toen wij nog op jullie stukje stonden ging ik wel eens onder de man naar het strand :) Wel een stuk rijden maar het is te doen. Dan moet je over het spoor, via de Leidse Vaart richting manege Bakker (Schulpweg) en daar het bos in.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:05

Goed bezig Nicky.
Lisa jij weet het zo lekker te verwoorden he "Indien ja kies dan uit de volgende opties" :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:07

Nicky: doen we dan linksom rotonde bij autocorrs en dan rechtsaf over het spoor langs de esso(vlakbij HANO) en dan en dan en dan? of ga je rechtsom langs het keukenhof?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:07

Of rechtrichten aan de hand, echt n aanrader! +:)+

Nicky wat cool ziet dat er uit! Wat voor app heb je? Heb/had Endomondo maar doe er nu niets mee omdat ik toch geen KMs kan maken. Die hartslag is gaaf om te zien!

Ja heeft vannacht weer geregend >;) Bak bij de meiden is letterlijk bagger ondanks het geultje wat is gegraven...
Morgen weer Nour rijden gelukkig hebben we daar binnenbak en n top buitenbak. T luxepaardje! :D
Volgende week gaan we trouwens, geheel onverwacht, een zadel passen op Nour.
Duimen jullie mee dat ie past? Het is mijn droomzadel... <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:09

Zal me het schompus duimen voor je Yildiz!!

Zie net dat ik 10 minuten geleden op m'n werk moest zijn...en ik zou theoretisch gezien nog moeten douchen...*zucht*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:10

Thnx! ;)

Ohoh, racen dan maar! Enne "theoretisch" zou je ook Italiaans kunnen douchen he?! :P
Werk ze!