[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:13

Oh fijn 2 van die hondjes die het ff verzieken :')
Tennisbaan? Haha is dat normaal hij jullie, een tennisbaan aan je huis ? :D

Geisha is net doorgemeten en er kwamen wat dingen uit.
- een schimmel op de darmen (verklaart buikpijn, waardoor ze haar buikspieren niet aan kan spannen en dus rug wegdrukt waardoor ze daar maar geen spieren krijgt)
-scheve bekken links
- tussen de 5e en 6e cervucale(??) Nekwervel ook scheef.

Waarschijnlijk door een val ooit. Ik denk al te weten welke..
Dusss ze zal behandeld moeten worden door chiropractor en oja.. ze had ook last van merrie gedrag :') waardoor ze zo extreem reageert.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:16

Sieltjuh schreef:
Shan, wat een leuk filmpje van jullie :) Nageven en ontspanning komt vanzelf, vind het er nu al heel netjes uitzien :j Kan weinig verbeterpuntjes geven, eerder: ga zo door :D

Wat is dat nou op die pallets, Nicky? Je stalkast, want dan is die huge :wow:

Amy, fijn dat de mok beter gaat :)

Blehhh, zit echt tegen verkoudheid aan te hikken en mn darmen zijn van slag :+ Zit dus nu met een kruikje op mn buik :+

Vanavond naar Djuun, wilde lange lijnen werk doen. Eerst een rondje in de bak (lees: zwembad) gelopen en besloten dat de roundpen een drogere optie was (Djuun keek me ook echt aan alsof ik gek was dat we dáár in gingen lopen 8)7 ) :+
Ff lekker aan de hand warm gelopen, toen dr even paar rondjes laten draven, maar ze was relaxt 8-) Dus lange lijnen er aan. En net als ik dit sta te doen gaan de lampen van de tennisbaan van de buren aan (eerste keer deze winter dat ik het zie), tennisbaan ligt op 10 meter van onze roundpen ofzo. Oke, geen probleem, behalve dan dat ze hun twee losgeslagen projectielen van honden rondjes rond de tennisbaan lieten rennen terwijl ze keihard aan het blaffen waren {:)-:( En corrigeren van je honden?? Wat is dat???
Weg ontspanning, weg concentratie. Heb het nog even geprobeerd, maar was echt geen doen en kon het haar niet kwalijk nemen als je in het half-duister elke keer van die loeiende gevallen langskomen. Afijn, optoming er maar af gehaald, bakje met appel in stukjes gehaald en wat grondwerk/VD-oefeningen gedaan die lekker simpel waren ("rondje" was weer in trek bij mevrouw :') ). Daar ontspande ze wel weer heel fijn bij :)
Was net voor de regen weer droog in stal, dus heb lekker droog nog bezig kunnen zijn gelukkig :)

Irritant zeg zulke buren {:)-:(
Ja dat is m'n kast. Wij mogen de ruimte voor de stal (nu hebben wij een beetje een rot indeling dus staat de kast steeds bij de buren zeg maar en die van mij dus tegenover de poetsplaats, links naast Dayem is mijn stal) gebruiken voor een kast. Dat is 3 meter lang, 2 meter hoog en 1,20 diep :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:19

kellaxy schreef:
Oh fijn 2 van die hondjes die het ff verzieken :')
Tennisbaan? Haha is dat normaal hij jullie, een tennisbaan aan je huis ? :D

Geisha is net doorgemeten en er kwamen wat dingen uit.
- een schimmel op de darmen (verklaart buikpijn, waardoor ze haar buikspieren niet aan kan spannen en dus rug wegdrukt waardoor ze daar maar geen spieren krijgt)
-scheve bekken links
- tussen de 5e en 6e cervucale(??) Nekwervel ook scheef.

Waarschijnlijk door een val ooit. Ik denk al te weten welke..
Dusss ze zal behandeld moeten worden door chiropractor en oja.. ze had ook last van merrie gedrag :') waardoor ze zo extreem reageert.

Cervicale nekwervel :P Maar wel fijn dat je dit nu weet. Wie heeft dit geconstateerd?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:29

joysjuh1987 schreef:
noooooooo geen sneeuw please dan moet ik iedere keer op en neer naar de binnenbak is zon gedoe

Heee Joyce, kon je dan bij ons rijden? Gezellig!

Wat gaat het hier weer hard, zeg. Kijk even niet en hup weer een stapel pagina's er bij.

Jessica, dat ziet er al heel goed uit. Ze zeggen dat paarden spiegelen. Dus dan ben jij nu voorzichtig, en Mo is ook voorzichtig. Super toch. Hij weet gewoon voorzichtig te zijn met baasje. Later komen de details er wel bij. Jullie hebben ook al show gedaan en mini mo's gemaakt. Dat kost ook allemaal energie. Lekker ontspannen opbouwen is eehh gewoon lekker toch?

Shanna, ook heel lekker ontspannen hoor. Jullie doen het ook super.

Djuun en tennissen en rondvliegende honden/losgeslagen projectielen, dat gaat niet zo samen. Begrijpelijk.

Hier heeft het ook geregend, was niet lekker. Vanavond nog even met Vosseman buiten gewandeld, kon hij lekker gras eten in de regen. Hij was helemaal vies vandaag. Zat onder de modder. Gelukkig was het meeste opgedroogd, dus kon het er zo afgeborsteld worden.
Deze week lekker gesprongen in de les, het ging super. Hij gaat alleen vaak twee keer zo hoog als het sprongetje staat. Enthousiast wordt hij er van.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:38

zoutenootjes schreef:
Jessica, dat ziet er al heel goed uit. Ze zeggen dat paarden spiegelen. Dus dan ben jij nu voorzichtig, en Mo is ook voorzichtig. Super toch. Hij weet gewoon voorzichtig te zijn met baasje. Later komen de details er wel bij. Jullie hebben ook al show gedaan en mini mo's gemaakt. Dat kost ook allemaal energie. Lekker ontspannen opbouwen is eehh gewoon lekker toch?

Zo denk ik er ook over:)
Gelukkig deze instructie nu ook.
Moet gewoon niks van de druk van anderen aan trekken...
het draait met je paard niet alleen om rijden, of zeg ik nu iets raars :+
Helaas bij veel mensen wel..

Kelly nu kan je hier uit verder....dat ze merrie moods had merkte ik ook al...sommigen dingen waren net zoals Mirka kon doen...Bitchy :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:39

Ben ik ook benieuwd naar, Kelly? Zeker naar hoe die schimmel in de darmen is geconstateerd, want een schimmel in een dier wat grassen eet lijkt mij helemaal niet zo raar ofzo :+

Enne, nee hoor, een tennisbaan aan huis is best decadent :)) Buren van stal hebben net als bij ons een mini-camping en hebben dus ook een tennisbaan. Is een mini-camping met iets meer faciliteiten als bij ons, maar nog lopen de kids bij ons, want wij hebben schijnbaar leukere paarden staan dan hun :')

Nicky, Das een behoorlijke ruimte, i-de-aal!! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:43

Sieltjuh schreef:
Ben ik ook benieuwd naar, Kelly? Zeker naar hoe die schimmel in de darmen is geconstateerd, want een schimmel in een dier wat grassen eet lijkt mij helemaal niet zo raar ofzo :+

Enne, nee hoor, een tennisbaan aan huis is best decadent :)) Buren van stal hebben net als bij ons een mini-camping en hebben dus ook een tennisbaan. Is een mini-camping met iets meer faciliteiten als bij ons, maar nog lopen de kids bij ons, want wij hebben schijnbaar leukere paarden staan dan hun :')

Nicky, Das een behoorlijke ruimte, i-de-aal!! :D

Ik heb het kuil gezien op de ouder stal...en weet toen ik daar liep vanuit school wat ze in de stallen flikkeren :o

Verbaast me niet eigenlijk Kel :x :x

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:50

Barcelano schreef:
Ik heb het kuil gezien op de ouder stal...en weet toen ik daar liep vanuit school wat ze in de stallen flikkeren :o

Nee, mij ook niet hoor, maar denk dat een heleboel paarden eigenlijk wel een schimmel meedragen, vanwege het eten van grassen. Maar dat is zomaar een gedachtegang eigenlijk van me, dus weet niet of dat gegrond is. Maar vraag me af hoe dat is geconstateerd :) Want imo kan je alleen een schimmel constateren door een kweek :+ Je kan uiteraard wel een vermoeden hebben :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:54

Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:

Nee, mij ook niet hoor, maar denk dat een heleboel paarden eigenlijk wel een schimmel meedragen, vanwege het eten van grassen. Maar dat is zomaar een gedachtegang eigenlijk van me, dus weet niet of dat gegrond is. Maar vraag me af hoe dat is geconstateerd :) Want imo kan je alleen een schimmel constateren door een kweek :+ Je kan uiteraard wel een vermoeden hebben :)

Klopt...

Maar denk dat ook inderdaad verkeerd kuil ook een hoop kan doen in het lichaam....
Hopelijk ben je snel weer op de normale rit Kelly :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:56

Tuurlijk Jes, beschimmelt voer moet je nooit willen geven!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:57

Ben benieuwd :)

Ik kwam dit filmpje tegen van een oud collega. Beeld je even in dat dit een mega droge gast is. Vooral die peuk in zn hand doet hem :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:01

Nee klopt maar het kan ook komen door stress, teveel suikers etc. Dit is geconstateerd door mijn staleigenaresse met een leg-antenne.
Klinkt misschien zweverig maar dit is op basis van trillingen en energie. Heeft de cursus bij erik laaraksen (als ik het goed zeg) :+

Haha maar is in ieder geval geen kwakzalver :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:01

Nicky, geweldig dat filmpje. _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:05

Bio-resonantie, Kelly? Want daar heb ik wel een mening over :+ Maar als jij en vooral natuurlijk je paard er baat bij hebben, dan is dat uiteraard het belangrijkste :)
Wat ga je er nu tegen doen eigenlijk?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 01:42

Hmm ja daar lijkt het op. Maar weet niet of het exact hetzelfde is. Je hebt een hoop kwakzalvers in dit wereldje maar die heb je ook in de reguliere geneeskunde. Ik ben van mening dat de reguliere medici dit afraden om redenen zoals teveel mensen die wellicht heel goed geholpen kunnen worden en daardoor minder sterfte. Dat is het laatste wat ze willen. Maar daar verschillen de meningen over haha. In ieder geval verklaart het namelijk wel het een en ander bij geisha.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:46

Ow ik geloof heus wel dat hun intentie goed is hoor :+

Maar wat ga je er dan nu mee doen, nu je dit weet?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:20

Bedankt Siel, Jessica en Ellen! Fijn om een soort bevestiging te hebben dat we op de goede weg zijn :) We zijn er nog lang niet, maar het begin is er :D Heb super veel zin in 9 feb, wordt heel spannend de wedstrijd! Binnenbak + spiegels zijn nieuw voor shief :+

Haha Siel handig joh :+ ben je mooi klaar mee. Wel grappig trouwens, bij ons zit er 3 meter naast de bak ook een tennisbaan :') ook van de buurman

Mooie kast Nicky! En wat een leuke foto van de buurmannen samen :)
Wij hebben ontzettende luxe qua kast :+ Staan op een doe het zelf stal, en hebben een huge oud duivenhok omgebouwd als zadelkast haha, je zou er in kunnen slapen als je wilt :') Wel ideaal, we blijven maar spullen kopen :D ruimte zat hahaha

Jessica zo is het ook hoor! Mijn 'doelen' voor ik op stap zijn er altijd 2: 1= genieten van m'n paard, dus lekker je rondje kunnen rijden en elkaar aanvoelen, goed is goed en veel belonen. 2= is dan altijd 1 specifiek dingetje bijv. oefenen op overgangen.
Maar zolang je het belangrijkste maar niet vergeet, genieten!! Dan komt alles goed :) Bij jullie komt het ook goed!

Haha wat een leuk filmpje Nicky! Zat stiekem te wachten op t moment dat de shet eronder vandaan zou lopen :+ maar die bleef braaf staan!

Interessant Kelly, ga je Geisha nu laten behandelen?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:11

Miranda, ik zie dat jij gewoon touwtjes gebruikt als longeerhulp? Geen last van schuurplekjes of iets? Ik zat zelf namelijk ook al te bedenken dat een stuk dik touw, 2 karabijnhaakjes en een ringetje om de touwen bij elkaar te houden ook gewoon moet werken.

Ik ben trouwens ook een kneusje hoor.. :P

Tamara, wat gaaf, crossen! Dat wil ik ook nog wel een keer doen (moet hij wel zijn benen op gaan tillen :P)...

Annika, ik ben zeer tevreden, verhoudingen zijn wel wat scheef en geef Silver om die reden wel 2 keer per week een slobber met als hoofdingredient zemelen.

Shanna, wat een prachtige foto van het strand, heerlijk genieten, leuk!
Rijden ziet er ook goed uit, ze krijgt lekker de tijd om ook echt de ontspanning te zoeken, vind het een fijn beeld!

Nicky, mooie auto zeg!! Annika ook trouwens haha! Fijne kast ook, ik dacht dat ik het al getroffen had, maar ben nu jaloers... :o

Vervelende buren, die van ons (zijn er gelukkig zelden) hebben weleens van die rare uitspattingen en gaan dan lekker, wannneer je net op je paard gaat zitten bladeren van het dak halen of de bomen kappen, leuk }:0...

Kelly, interessant..!

Misschien voor jullie ook leuk, bij Coursera (http://www.coursera.com), start op 27 januari een cursus van 5 weken over het hele reilen en zeilen met betrekking tot voeding/spijsvertering bij een paard. De cursus is gratis.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:20

Smart schreef:
Annika, ik ben zeer tevreden, verhoudingen zijn wel wat scheef en geef Silver om die reden wel 2 keer per week een slobber met als hoofdingredient zemelen.

En jij voert de brokjes met de lucerne erbij toch? De lucerne had ik namelijk laatst geprobeerd van een stalgenootje, maar dat ging er niet echt in bij de dames hier, mutsen :n

Zemelen eten ze hier wel met liefde, dus dat scheelt.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:24

De luzerne wilde Silver in het begin ook niet eten hoor, ik heb het opgebouwd met hele kleine beetjes en nu eet hij het gewoon. Er zit geen melasse in, dus is minder zoet en ook minder lekker. Ach, als ze eenmaal doorhebben dat ze niets anders krijgen willen ze het wel haha :D...!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:29

Goedemorgen!

Katja, schone staart! Ze ziet er tevreden uit! :j
Gelukkig dat Polly ook weer beter is, dat ze wat afgevallen is is niet zo raar, komt er vanzelf wel weer bij.

Jes, gaat het inmiddels wat beter? Las dat je woensdag avond een dip had.

Annika, dat zou mooi balen zijn als ze van het land af moeten. Wel begrijpelijk als ze alles kapot lopen maargoed wel balen.. Denk idd beter bij de grote paarden die ze al kennen, dat komt vast wel goed.

Shanna, dat was ik geloof ik over de longeerhulp :j Ga vanavond naar Ludo en ga dan door middel van de slof proberen wat Jes al eerder aangaf hier. Dus de slof aan de onderkant vast, door de bit ringen en aan de zijkant vast maken.
Lekker hoor zo langs het strand!

Nicky, mooi auto. Lekker dat je dan zelf op pad kan! :D
Leuk zeg een nieuw maatje voor dayem :D
Grote kast ook volgens mij! die van mij is juist klein :')

Geloof dat we geen sneeuw meer krijgen toch? Bedoel ze zeiden ook dat het ging vriezen en heb er nog niks van meegekregen..

Adawi, jouw paardje is dus lekker aan het puberen!

Idd met Luzerne gewoon blijven proberen en blijven geven, hier een stalgenoot waarvan haar paar het eerst ook niet at. Een paar dagen gewoon blijven geven en uiteindelijk at hij het gewoon op :j

Zo gisteren lekker met mijn broer op stap geweest en in de avond samen met vriendlief doorgebracht. Vanavond weer naar Ludo en lekker aan de slag met hem :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:41

kellaxy schreef:
Hmm ja daar lijkt het op. Maar weet niet of het exact hetzelfde is. Je hebt een hoop kwakzalvers in dit wereldje maar die heb je ook in de reguliere geneeskunde. Ik ben van mening dat de reguliere medici dit afraden om redenen zoals teveel mensen die wellicht heel goed geholpen kunnen worden en daardoor minder sterfte. Dat is het laatste wat ze willen. Maar daar verschillen de meningen over haha. In ieder geval verklaart het namelijk wel het een en ander bij geisha.

Even tussen door hoor, maar lees ik nu goed dat jij denkt dat reguliere artsen tegen leg-antennes zijn omdat mensen anders langer gezond blijven en dus langer blijven leven?
Serieus, denk jij dat? -O-
Ik denk echt dat je een arts niet meer zou kunnen kwetsen dan om zo iets te zeggen, of begrijp ik je nou helemaal verkeerd?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:43

@Annika, misschien is de kruidenbrok van Equifyt wat voor je? Zit ook geen melasse in :)

Lekker bezig geweest Nicky, hoe is het met je rug?

Gaaf Tam! Succes! :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:47

Ja gaat wel goed, steeds beter eigenlijk. doe veel oefeningen om mijn rug, buik en beenspieren sterker te maken. Daarnaast zit ik 2 x in de weke bij sportfysio :j

Doe nog wel rustig aan, zoals vanavond hoef ik niet te mesten, dat wordt gedaan :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:16

Letizia schreef:
@Annika, misschien is de kruidenbrok van Equifyt wat voor je? Zit ook geen melasse in :)

Lekker bezig geweest Nicky, hoe is het met je rug?

Gaaf Tam! Succes! :)

Ik heb Ely vroeger al eens op Equifyt gehad. Weet eigenlijk niet meer waarom ik daarmee gestopt ben :?
Ik weet nog wel dat ik vond dat ik daarvan zoveel moest voeren.
Me er nog maar eens in verdiepen...