Ja blijft terug komen he die gekke bekken en arabieren
Mo kan echt soms koppen trekken....clown
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nooit arabieren gekend maar wil nooit meer anders
Niet eens schuren, nee echt een beuk haha 
Sieltjuh schreef:set_elkol schreef:hee wist niet dat djamal een halfbroer was van Djuun! Volgens mij werd hij in een van de eerste avs magazines die ik ooit kreeg omschreven als pony-achtig
Pony-achtig?![]()
https://www.google.nl/search?hl=nl&auth ... c#imgdii=_
Zelfde papa trouwens![]()
ik ben ook altijd nieuwsgierig als ik een arabier zie, ik vind ze niet allemaal mooi maar ook niet gauw lelijk
zo staat er een bejaarde Arabische ruin in ons dorp, Pater. Hij is nu 30 denk ik, stond vroeger samen met mijn IJslander. hij is een schimmel en Set en hij hebben een soort onbeschrijfbare aantrekkingskracht tot elkaar
ik heb gevraagd of ik een keer langs mag komen om zijn paspoort te zien want ik vraag het me al 5 jaar af, wat voor bloed hij voert
Hij doet me wel denken aan Pas van Mooney.

Arabieren hebben gewoon goed gevoel voor humor. Of misschien is het dat woestijnbloed en denken ze dat ze een vleugje kameel in de pedigree hebben? 

Schimpies stick together ofzo denk ik
Hoewel Nas nu ook een beetje buiten de boot valt met haar 3 bruine vriendinnen, maar dat zijn moeder dochter en kleindochter dus wellicht ook geen helemaal eerlijk vergelijk
). Ging over de leefomstandigheden/bedreigingen en de ontwikkeling van het ras als gevolg daarvan. Een arab bijv moest behendiger zijn dan een fjord; de arab had te dealen met een poema die zn prooi besluipt en aanvalt, waarbij behendigheid, snelheid en hoge mate van alertheid de belangrijkste wapens zijn. Een fjord moest het oplossen met wolven die hun prooi lang opjagen en dan aanvallen als die echt moe is, waardoor uithoudingsvermogen en brute kracht zwaarder woog dan behendigheid. 
); even die twee voorbeelden aanhoudend zijn het paarden met compleet verschillende prioriteiten. De fjord spaart zijn energie en vindt vermoedelijk de arab, die door de wei danst met de staart op de rug, maar verschrikkelijk dom. Andersom vindt de arab de fjord wss maar doodsaai en lomp.
deze eerste kruising is gewoon voor mijn plezier maar een volbloed fokken staat ook wel hoog op het lijstje. 

ohja het is mijn quote waar die heen wijst
toen dacht ik, misschien wil ze wel door de wei een galopje doen! gewoon los even lekker showen. Dus ik op dezelfde manier als altijd een beetje aanmoedigen en me mn halstertouw zwaaien, draaft ze 3 passen weg, draait weer om recht op me af en een meter voor me komt ze heel lichtjes omhoog (niet steigeren, eerder net geen meter van de grond met haar voorbenen) en met haar oren half naar achter met een heel onbegripvolle blik zo van 'wat wil je nou van me'.
met haar voorbenen heel sneuig hangend en een hele domme blik. Dat ws mijn paardendag voor vandaag
heb er maar een schep muesli ingegooid en een dikke knuffel gegeven

Maar vind het verder wel een aansprekend paard
amyz schreef:Desalniettemin heel andere sultan dan anders idd!
Ik vind Sultan geen stempelhengst, veel te veel verschillende nakomelingen gezien. Mede hierdoor viel Sultan voor ons af om evt. mee te dekken, ik zag te weinig bij meerdere nakomelingen welke punten hij verbeterde t.o.v. de merrie, behalve dat veel nakomelingen erg grof zijn. Puur mijn mening hoor, vind Sultan zelf wel mooi en hij heeft ook zeker mooie nakomelingen er tussen zitten