[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:30

Haha

Ja blijft terug komen he die gekke bekken en arabieren :+
Mo kan echt soms koppen trekken....clown :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:32

Haha ja vind het altijd wel prachtig! Moet zo vaak om ze lachen

Sinds pers ben ik echt gevallen voor dit ras :+: Nooit arabieren gekend maar wil nooit meer anders

Moest om hem altijd zo lachen.. Als hij het zat was om foto's te maken kwam hij echt zo recht op je af lopen om je een beuk te geven van 'kom baas we gaan, ben der klaar mee' :') Niet eens schuren, nee echt een beuk haha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:36

Haha Barc was echt een zachtgekookt eitje...heel erg foto geil..
Mo is gewoon op een grappige manier een kwa jongen...me instructie moet ook altijd om hem lachen :D

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:44

Haha klinkt als een heerlijk paard, hou wel van wat karakter :j

ff wat anders.. weten jullie een leuke site voor mooie western hoofdstellen voor een leuk prijsje? Westernzadel komt er voorlopig niet, maar we hebben net de freestyle pad binnen, dus een leuk donkerbruin western hoofdstel zal niet misstaan

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:46

Western spul...die komt ook binnekort op stal :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:47

Sieltjuh schreef:
set_elkol schreef:
hee wist niet dat djamal een halfbroer was van Djuun! Volgens mij werd hij in een van de eerste avs magazines die ik ooit kreeg omschreven als pony-achtig :+

Pony-achtig? :+
https://www.google.nl/search?hl=nl&auth ... c#imgdii=_
:o?

Zelfde papa trouwens :) :j

heb ik niet bedacht haha :P ik ben ook altijd nieuwsgierig als ik een arabier zie, ik vind ze niet allemaal mooi maar ook niet gauw lelijk :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:50

Dat heb ik ook...
Veel Av s hebben ergens wel dezelfde voorouders/grootouders...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:01

:j zo staat er een bejaarde Arabische ruin in ons dorp, Pater. Hij is nu 30 denk ik, stond vroeger samen met mijn IJslander. hij is een schimmel en Set en hij hebben een soort onbeschrijfbare aantrekkingskracht tot elkaar <3 ik heb gevraagd of ik een keer langs mag komen om zijn paspoort te zien want ik vraag het me al 5 jaar af, wat voor bloed hij voert :D Hij doet me wel denken aan Pas van Mooney.
Ik merk trouwens dat Set snel aantrekt naar Arabieren, alsof ze toch anders communiceren. En schimmels vind ze ook altijd interessanter :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:10

Dat doen arabieren ook.
Mirka en Mo waren meteen maatjes de een kon niet zonder de ander :P

En toen DM Samara van de trailer afkwam Hinnikte Mo meteen en andersom...Mo doet dat niet bij iedere paard/merrie namelijk..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:12

Djuun was ook helemaal gek op Prins van Dilan en andersom. Stonden niet eens naast of bij elkaar in de wei en stonden wel altijd naar elkaar te murmelen :j
Dus denk dat dat daar toch wat herkenbaars in zit ofzo.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:14

Haha het is de geur van de woestijn

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:30

Gekke bekken....ik ken het :') Arabieren hebben gewoon goed gevoel voor humor. Of misschien is het dat woestijnbloed en denken ze dat ze een vleugje kameel in de pedigree hebben? :+

Ohh arabs discrimineren echt verschrikkelijk hoor! Op ras én op kleur :j
Nas is gelukkig opgegroeid met quarters en quarabs naast arabs dus misschien dat zij iets minder discrimineert, geen idee eigenlijk, bij mij heeft ze alleen maar met arabs gestaan... :P
Umoyax doet altijd zn eigen ding een beetje, heeft wel paar maanden met gemixt gezelschap gestaan dit jaar maar gedroeg zich niet anders dan tussen rasgenoten. Hij is altijd redelijk op zichzelf. Blijft daardoor gelukkig ook mooi heel meestal want hij gaat gewoon vreten en bemoeit zich er verder niet mee :')

Ik heb wel eens begrepen dat hij voor het afspenen altijd alleen met mams stond, misschien dat hij daardoor redelijk op zichzelf is? Staat nu wel eens een keertje met een minishet maar dan wel als die onder een draadje kan vluchten, toen we ze introduceerden in de bak werd Umoyax meteen gebombardeerd tot ponypletter. Of eigenlijk werd die mini dus gebombardeerd door Umoyax :')

Schimmels zijn trouwens de ergsten hoor! :oo Schimpies stick together ofzo denk ik := Hoewel Nas nu ook een beetje buiten de boot valt met haar 3 bruine vriendinnen, maar dat zijn moeder dochter en kleindochter dus wellicht ook geen helemaal eerlijk vergelijk :P

Overigens geloof ik oprecht dat rassen elkaar opzoeken. Of in ieder geval soortgelijke rassen. Volgens mij heeft een PRE wel een beetje hetzelfde temperament en karakter als een arab, dus ik kan me voorstellen dat dat wel een geslaagde combi is. Maar een arab en een fjord ligt zó ver uit elkaar...
Ik als mens zoek ook andere mensen op die een beetje dezelfde ''vibe'' hebben.
Laatst in t magazine stond trouwens ook een interessant artikel over de verschillen tussen koudbloeden en warmbloeden (effe grof gesteld, het is al laat :+ ). Ging over de leefomstandigheden/bedreigingen en de ontwikkeling van het ras als gevolg daarvan. Een arab bijv moest behendiger zijn dan een fjord; de arab had te dealen met een poema die zn prooi besluipt en aanvalt, waarbij behendigheid, snelheid en hoge mate van alertheid de belangrijkste wapens zijn. Een fjord moest het oplossen met wolven die hun prooi lang opjagen en dan aanvallen als die echt moe is, waardoor uithoudingsvermogen en brute kracht zwaarder woog dan behendigheid.
Zoiets, please do correct me if I'm wrong en wellicht dat de wakkerderen onder ons die aan willen vullen met minder wazige info? :+
Anyway; wat mijn punt dus was ( :') ); even die twee voorbeelden aanhoudend zijn het paarden met compleet verschillende prioriteiten. De fjord spaart zijn energie en vindt vermoedelijk de arab, die door de wei danst met de staart op de rug, maar verschrikkelijk dom. Andersom vindt de arab de fjord wss maar doodsaai en lomp.

jip en janneke are taking over my brain......tijd om af te sluiten _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:40

Setel vindt op zich elk paard lief maar heeft toch duidelijk een soort magnetisme met de schimmel-Arabier. en op een buitenrit met een grote groep trok ze naar schimmel Andalusiërs. Ik vind het erg leuk om te zien dat het zo is, daarom hoop ik ooit nog met Set een volbloed Arabier te fokken zodat ze lekker uit logeren kan bij har eigen ras :j :D deze eerste kruising is gewoon voor mijn plezier maar een volbloed fokken staat ook wel hoog op het lijstje.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:09

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:44

wat leuk mn naam staat in de link :+ ohja het is mijn quote waar die heen wijst :D

ik wilde vandaag gaan rijden met Set maar daar dacht ze anders over, en aangezien het begon te druppen heb ik haar voor 1 keer d'r zin gegeven en ben weer omgedraaid :+ toen dacht ik, misschien wil ze wel door de wei een galopje doen! gewoon los even lekker showen. Dus ik op dezelfde manier als altijd een beetje aanmoedigen en me mn halstertouw zwaaien, draaft ze 3 passen weg, draait weer om recht op me af en een meter voor me komt ze heel lichtjes omhoog (niet steigeren, eerder net geen meter van de grond met haar voorbenen) en met haar oren half naar achter met een heel onbegripvolle blik zo van 'wat wil je nou van me'. :roll: met haar voorbenen heel sneuig hangend en een hele domme blik. Dat ws mijn paardendag voor vandaag := heb er maar een schep muesli ingegooid en een dikke knuffel gegeven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:22

Ow leuk gaat eens kijken. Had ik nog niet gezien hihi
Heb net nieuwe foto's van onze cos op fb geknald *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:34

komt net een knappe MM Sultan dochter voorbij bij ITP :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:35

set_elkol schreef:

Had ik gezien vooral foto een <3 <3 <3 <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:36

ja he, ik vind het een aansprekende dame

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:39

set_elkol schreef:

Jaaaa zag ik net ook! <3 Heb t vaak niet zo op de Sultankids maar dit is echt een fraaie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:59

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:03

Prachtige foto's! Zag ze idd al op fb :D

Ook effe die sultan opgezocht, idd wel weer eens iets heel anders haha. Bunschoten dit jaar was ook een prachtige nakomeling van Sultan, was ook een schimmel maar weet de naam zo effe niet..
Knappe merrie dit maar mij te simpel/lang in het hoofd, koppie had verhoudingsgewijs wat korter gemogen naar mijn smaak. Desalniettemin heel andere sultan dan anders idd!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:17

Ja ben het wel met het koppie eens :j Maar vind het verder wel een aansprekend paard :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:24

Nu ben ik nieuwsgierig, linkje?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:13

amyz schreef:
Desalniettemin heel andere sultan dan anders idd!

Dit soort dingen vind ik altijd razend interessant haha :D Ik vind Sultan geen stempelhengst, veel te veel verschillende nakomelingen gezien. Mede hierdoor viel Sultan voor ons af om evt. mee te dekken, ik zag te weinig bij meerdere nakomelingen welke punten hij verbeterde t.o.v. de merrie, behalve dat veel nakomelingen erg grof zijn. Puur mijn mening hoor, vind Sultan zelf wel mooi en hij heeft ook zeker mooie nakomelingen er tussen zitten :)