ik geef al jaren een hele spuit aan de volwassen dieren. Veulens een halve. Nooit last van gehad eigenlijk.
2 keer per jaar testen vind ik zelf wat weinig, ik test ze om de 2,5 maand.
Had destijds een draver die er wormig uit zag en ineens een spoelworm van een cm of 30 uitmestte. Kuur erin gevolg niets. Andere kuur erin, weer niets. Naar de kliniek 'wat moeten we doen' we kregen een fles mee met een 40 cc spuit. Elke ochtend 5 dagen lang zo'n spuit erin stoppen. Emmers...ik bedoel letterlijk EMMERS! spoelwormen en lintwormen. Zijn mest was schoon getest daarvoor. Na een dag of drie kwam er geen worm meer uit.
Uiteindelijk is hij enorm ziek geworden met nog altijd onbekende oorzaak en heeft een poos op de kliniek gestaan waar ze dus ook ineens een spoelworm in z'n stal aantroffen. Mest getest weer vrij. Kuur erin, andere kuur erin, 5 dagen kuur helemaal niets. Na een flank scope besloten ze hem op tafel te leggen om raar donkerbruin vocht wat ze in z'n buikwand zagen liggen...Heel z'n darmen zaten vol met die ranzige spoelworm klootzakken...
Wurmen zijn dus echt niet makkelijk uit te roeien, bij sommigen domweg niet.
België vind ik een top land, veel te gezellig en onbezorgd. We zijn inmiddels onze zoektocht naar een huisje aan het uitbreiden tot die zijde van de grens 
Vind deze foto van Geisha niet gek mooi, heel erg gepixeld oortje naar achteren. Wel is ze echt een knappe blondie. Haflo was het toch?
Laatst bijgewerkt door Woogy op 16-10-14 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt