[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:00

Ja dat is wel waar letizia! Ze is mentaal veel meer ontspannen en vrolijk.

Oeh even lezen!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:01

Nou, die had ik wel maar is niks bijgekomen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:02

Zo daar staan wel rake dingen in hea. Weer wat geleerd Letiets thanks :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:05

Vind zulke dingen altijd erg interessant, vroegah kreeg ik altijd de nieuwsbrief van de Bosdreef, geen idee waarom ik die niet meer krijg... Maar daar stonden ook altijd super interessante dingen in :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:11

Ja ik heb hier ook de interessante topics op medisch gebied gestipt, gewoon voor het geval dat.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:18

Heel handig topic, thanks! Lastig. Iemand zegt daar dat de kuur voor een paard van 575 kg is ipv 700. Ik heb baar voor 450 kg gegeven. Ze weegt (meetlint) 420. Hoop niet dat ik dan onder heb gedoseerd. Op de bijsluiter staat echt 700 kg..

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:23

Tja dat weet ik ook niet, maar weet zeker dat de rest je daar verder bij kan helpen.
Ik ga naar bed tot morgen!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:25

Wow das wel heul krap hoor Kelly! Je hoeft niet op de kilo te doseren, ik geef nas altijd gewoon een hele kuur voor 700kg. Liever overdoseren dan te weinig!
Ik vind haar nog steeds wormig ogen, vooral door die buik denk ik... Ze gaat wel vooruit maar is nog steeds niet waar ze wezen moet.
Ken een merrie die kwam ook maar niet aan, bleef schraal en spieren wilden maar niet. Die bleek leverbot te hebben. Toen dat was aangepakt is ze binnen no time enorm opgeknapt. Zou toch met Geisha ook haalbaar moeten zijn als je het probleem te pakken hebt!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:34

Ligt toch echt aan het type wormenmiddel of je kan overdoseren. Heb het ook een keertje gedaan met Djuun, want dacht dat het niet uitmaakte. Gevolg: paard stond van top tot teen onder de bobbeltjes :+ := Gelukkig trok dat snel weg, maar echt ideaal natuurlijk niet :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:38

Ik overdoseer altijd (flink), nooit gekke dingen gehad. Misschien gevoeligheid bij Djuun? :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:27

Heb t idee dat ze meer glanst Kelly! Klopt dat?

Overdoseren kan meestal geen kwaad, maar met Equest pramox dus wel! Zeker bij jonge paarden kan dit (levens) gevaarlijk zijn!! Echt wel heavy spul.
Begin november gaat die er weer in; de volwassen paarden krijgen voor 450 kg en Zaartje voor 200 kg (advies DA).
De pramox die ik nu heb liggen is idd een spuit voor 575 kg.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:21

Pramox kan idd kwaad bij jonge en kleine dieren, ik geef Djuun wel de hele spuit, zij zit rond de 400kg :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:45

ik geef al jaren een hele spuit aan de volwassen dieren. Veulens een halve. Nooit last van gehad eigenlijk.

2 keer per jaar testen vind ik zelf wat weinig, ik test ze om de 2,5 maand.

Had destijds een draver die er wormig uit zag en ineens een spoelworm van een cm of 30 uitmestte. Kuur erin gevolg niets. Andere kuur erin, weer niets. Naar de kliniek 'wat moeten we doen' we kregen een fles mee met een 40 cc spuit. Elke ochtend 5 dagen lang zo'n spuit erin stoppen. Emmers...ik bedoel letterlijk EMMERS! spoelwormen en lintwormen. Zijn mest was schoon getest daarvoor. Na een dag of drie kwam er geen worm meer uit.
Uiteindelijk is hij enorm ziek geworden met nog altijd onbekende oorzaak en heeft een poos op de kliniek gestaan waar ze dus ook ineens een spoelworm in z'n stal aantroffen. Mest getest weer vrij. Kuur erin, andere kuur erin, 5 dagen kuur helemaal niets. Na een flank scope besloten ze hem op tafel te leggen om raar donkerbruin vocht wat ze in z'n buikwand zagen liggen...Heel z'n darmen zaten vol met die ranzige spoelworm klootzakken...

Wurmen zijn dus echt niet makkelijk uit te roeien, bij sommigen domweg niet.

België vind ik een top land, veel te gezellig en onbezorgd. We zijn inmiddels onze zoektocht naar een huisje aan het uitbreiden tot die zijde van de grens :)

Vind deze foto van Geisha niet gek mooi, heel erg gepixeld oortje naar achteren. Wel is ze echt een knappe blondie. Haflo was het toch? ~~}>
Laatst bijgewerkt door Woogy op 16-10-14 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:46

:oo :oo :oo
Ik ben gewoon mn telefoon vergeten vandaag 8)7 Nou moet ik de hele dag op mn werk zonder mobiel te zijn -O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:51

wat een vrijheid Amy! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:53

Neeee ik voel me echt gehandicapt gewoon :+ De laatste keer dat ik ongewenst niet-mobiel was is op de havo geweest, dus minimaal 8 jaar geleden _O-

Ik heb m wel eens uit gezet, maar dan was het een bewuste keuze. Dit was gewoon een schok daarnet :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:01

weten belangrijke mensen waar je werkt? Hebben ze daar eventueel een telefoonnummer van mocht er iets echt mis zijn?
Dan is er niks aan de hand toch :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:03

Wat een prachtig plekje, Joyce!

Je paarden gaan goed dus, Yildiz, top! Ik zou Nour gewoon langzaamaan wat meer op gaan pakken, Krista kennende zal ze hem niet overvragen.

Knappe Zaraar met z'n zadeltje!

Ben ook niet zo'n fan van het uiterlijk van de Franse arabjes....

Weer een nieuwe fase van verwerking dus, Amy!

Balen van het AVS, Lisa, hier is al wel alles binnen!

Gefeliciteerd met je verloving, Tieneke! Leuk he, dat plannen! Wanneer willen jullie gaan trouwen? Wel balen van de manen van Fin :(:)

Ik zie de laatste tijd niet meer zoveel verbetering bij Geisha, Kelly, ben benieuwd wat Laarakker ervan zegt! Altijd overdoseren bij wormenkuren inderdaad, ik geef toch standaard voor zeker 550 kg, terwijl ze dat echt niet zijn.

Oeh je telefoon vergeten, ik zou ook helemaal gek worden :o

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:11

Zal ik er dan nu nog 100 instoppen?
Hahah ja dat oortje inderdaad. Heb de foto geknipt want haar lichaam leek wel van een koe :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:03

Goedemorgen!!

Haha staat er straks in de krant "Massale emigratie van Nederlanders naar België" en allemaal dat liedje van het goede doel zingen :P

En Kel als er niks uitkomt waarom zou je dan wachten met een endoscopie? Helemaal na wat Lisa vertelde over die draver.

Ooh Amy, ik weet helemaal hoe je je voelt. Mijne is in t sop gevallen en heb nu zo'n oudje, maar ik mis mijn samsunnetje best wel. Voelde me ook heel kaal toen ik t oudje nog niet had.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:18

Oja ik had gisteren een bijzonder momentje. Ik had wat gegrondwerkt met Ely en ze was zo superrelaxed dat ik bij mezelf dacht: als ik nou hulp had gehad, had ik gevraagd of diegene me even een voetje had gegeven...
En dan te bedenken dat ik er normaal niet zonder bodyprotector opga :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:31

Zo fijn he van die relaxte dieren en zonder zadel? Vond dat altijd zoo niet prettig zitten als ze een keer te hard stapten of iets :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:42

Ik heb geen zadel op het moment, dus geen andere keus als ik erop zou willen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:43

@kelly ik vind wel dat je verschil kunt zien hoor, je kijkt ook een stuk happy''er, die buik ben ik minder over
@Annika super dat Ely het zog goed deed

Hier auto pech....ding doet echt vreemd dus gister ook geen les gehad. Het is ook wel een oudje loopt ook niet hard op mp IKMOETEENANDEREENWELNU!!!!!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:07

Je hebt toch die site ikwilvanmijnautoaf.nl of je doet m gewoon naar n handelaar wie weet kan je m inruilen tegen een nieuwer model.