[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:59

Hier hebben we helaas geen longeercirkel maar dit gaat prima :) En Shief staat goed op stem, mocht ze ontploffen (gebeurd zelden) staat ze weer stil op stem of door simpelweg 'voor de voorhand' te gaan staan :) We doen ook wel eens freestylen (Emiel Voest), daardoor remt ze al gauw op lichaamstaal

Mooie auto!! :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:03

__Nicky schreef:
Ik zou ook inderdaad voor de groep met de grotere paarden gaan die ze al een beetje kennen :)

Ziet er goed uit Shanna. Ik zou het alleen nooit durven om zo los in een grote bak te 'longeren' :=

Volgende week komt onze nieuwe auto! Elektrisch (en diesel), automaat en het mooiste; dan kan ik eindelijk zelf alleen met m'n trailer op pad!

[ Afbeelding ]

Jullie ook al aan de hybride-auto?

Wij hebben sinds kerst een Mitsubishi Outlander
Afbeelding

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:04

@shanne fijn het emiel voest, heb keer een clinic van hem gehad in deurne maar echt top asal reageert ook heel erg op lichaams houding als ze iets anders doen dan anders moet ik eerst op me eigen lichaamshouding letten vaak doe ik dan iets verkeerd

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:05

Wat toevallig, hier op de zaak inmiddels precies zo'n zelfde Volvo en dezelfde Mitsubishi. Blijf het apart vinden als ik ze zie staan met een stekker in hun kont.. Haha.

Wel hele mooie auto's meiden!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:05

Ja!
Wij wilden eerst ook voor de Pajero Outlander gaan (we hebben nu een Pajero maar die heeft al ruim 3 ton en valt uit elkaar)! Maar omdat we deze auto zonder bijtelling, ook privé rijden en met allemaal andere voordelen konden kopen (vader werkt in Amsterdam en als je x aantal km elektrisch rijdt in Amsterdam, dan krijg je €5000 per jaar aan subsidie), zijn we voor deze gegaan :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:06

Ah gaaf dat je een clinic van hem hebt gehad! Zou ik ook erg graag willen! Kijk nu vaak filmpjes van clinics op youtube. Maar idd, herken wat je zegt :) Soms dan denk ik; verrek waarom ga je nou langzamer of naar stap Shief :+ En dan kijk ik naar mezelf, oliebol ik sta voor de voorhand :)*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:10

@Nicky hoe werkt dat eigelijk met opladen kan dat thuis ook of alleen op oplaad punten
@shanna ja was echt super leerzaam hoe zijn vriendin met haar Z paard reed zo op lichaamshouden en weinig druk echt super, erg leuk hoe de paarden op je lichaamshouding reageren

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:14

Wij wonen in een appartementencomplex op de begane grond. We hebben stiekem een kabel van ons binnen naar buiten getrokken en daar een gewoon normaal stopcontact gemaakt (dus je kan er ook gewoon de stofzuiger in doen en je auto schoonmaken :+ ). Stekketjes in de auto, stekkertje in het stopcontact en hij laadt op :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:16

oh oke, ja sorry hoor woon in de middel of niks zeg maar dus van dit soort dingen heb ik helemaal geen benul van

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:31

Je hebt toch wel een tv en radio :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:32

@Nicky dat nog net maar geen tijd om daar naar te kijken of te luisteren whaha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:28

Shanna, het ziet er leuk uit hoor met Shief! :j
Dat is zeker al een hele verbetering met het sterrenkijken.
Met de overgangen heeft ze moeite, maar dat hebben veel paarden, Fuego ook nog wel soms, dan wil ie omhoog met zijn hoofd maar als ik hem dan naar beneden vraag gaat hij direct kreunen en schiet overdreven in de verzameling. :+
Ik doe zelf wel altijd veeeel meer aan afwisseling, rij nooit zomaar een paar rondjes hetzelfde.
Met het lang en laag zul je wat meer moeten vragen om naar beneden te komen, telkens vragen en als ze dan gaat gelijk meegeven, komt ze weer omhoog gelijk weer vragen, nu lijkt het alsof je de teugels gewoon lang laat en afwacht of ze naar beneden gaat, maar daar kun je dus zelf veel meer mee doen.

Als ze met longeren echt ontploffen heb ik ze nooit zomaar stil, dan gaan ze echt keihard bokken en rennen, maar ik loop dan gewoon een beetje mee en dan komen ze bocht ook wel weer om.

Nou, leuke auto hoor, maar ik moet zeggen dat auto's me niet zo veel interesseren, als het maar goed rijdt vind ik het best.
Ik vraag met af wanneer het vandalisme met die stekkertjes gaat komen, dat dan weer wel. :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:40

Thanks Miranda voor de tips! Ze heeft idd moeite met de overgangen, maar oefening baart kunst :). Met dat teugels langer laten worden klopt deels, ik nodig haar wel wat uit maar niet extreem veel. Shief is een paard dat nooit uit zichzelf naar beneden gaat met de neus over de grond, ook niet met showen. Probeer het nu in hele kleine stapjes te oefenen, steeds een stukje verder :) maar wat meer uitnodigen klopt! Ging hier al richting uitstappen want we reden al een poos haha baas was moe :+

En ja ik ben ook fan van meer afwisseling! Alleen nu met iemand in de bak staand even wat minder. Shief wordt altijd vrolijk haha als we het ene figuur na de andere overgang rijden, die oren dan de hele tijd :p

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:57

Ja, ik zie zo vaak mensen die dan alleen maar op de hoefslag en af en toe een volte rijden, dat lijkt me nou zo saai voor het paard..ook vraag ik dan af hoe ze merken of een paard soepel is, zo wordt het heel lastig rechtrichten.
Je merkt ook dat ze er alleen maar beter van worden als je veel afwisselt, ze zijn alerter en ze worden er natuurlijk ook leniger van.
Fuego gaat altijd heel makkelijk naar beneden, ook als ie zelf los is, das wel makkelijk.
Maar dat betekent ook niet direct dat ze dan kunnen ontspannen als ze iets moeten doen hoor, je kan er alleen wel weer op terugvallen en voor de afwisseling van houding.
Maar Shieffie gaat best lekker zo, als je nagaat dat ze dit allemaal helemaal niet gewend is, zie je hoe snel ze toch nieuwe dingen leren!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:16

Ja dat ben ik met je eens! :) Shief lijkt dan ook, hoe meer ik afwissel, minder er tussenuit te willen piepen.
En merk ook hoe belangrijk t is niet alleen op de hoefslag te rijden, Shief is dan wel niet meer een jonge gup, maar wel qua beleren. Tis goed om ze dan van de 'steun van het hek' te halen, gaat ze lekker op eigen benen lopen :j

Ja ze leert echt super snel! Dat verbaast me echt :) en dan rijden zowel Angela als ik best weinig in de bak. Nu iets meer omdat ik mn proefje aan het oefenen ben, haha spannend!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:06

Mooie auto! Ik had begrepen dat een hybrid niks mag trekken maar dat is dus niet zo? Vond het zelf raar sowieso hoor dus miss verkeerd geïnformeerd :+

Heerlijke foto van Shief op het strand!!

Mok is al stukken minder gelukkig, dus lijkt stiekem mee te vallen :)
Paarden vandaag buiten gedaan, ze waren erg blij met me :') Umoyax was echt pissig toen ik hem weer uit de bak plukte en ging dravend richting stal en Nas heeft de hele tijd alleen maar met dr hoofd binnen gestaan _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:10

@Amy gelukkig dat het meevalt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:16

Wat gaaf dat je met Shief naar het strand bent geweest Shanna! Ik vind het er heel netjes uitzien op het filmpje, zeker als je bedenkt van hoe ver jullie gekomen zijn :j

Wat een weer hè, hier heeft het ook zowat de hele dag geregend. Moyo kan ook zo lekker boos worden als het regent :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:27

Haha zo herkenbaar die anti regen arabieren :') Shief houdt er ook niet van, gaat dan met haar hoofd onderste boven lopen :+

Zullen we nog sneeuw krijgen deze winter?

Bedankt Ilona! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:31

noooooooo geen sneeuw please dan moet ik iedere keer op en neer naar de binnenbak is zon gedoe

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:49

Hier stonden de pony's ook nog op te drogen in de stal Haha.

Ik ben met Jim aan het oefenen met voetjes geven, heel fijn met die natte benen.
Hij snapt het begrip "voetje" wel al, alleen 9 van de 10 keer word ie met veel kracht in mn hand gegooit om vervolgens nogmaals te maaien. Hij krijgt beloning bij rustig geven. In de tussen tijd dat ik niets vraag, maait hij m ook wel eens naar voren en dan beledigd kijken als er geen beloning volgt :') baldadige peuter

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:21

Fijn dat de mok goed gaat!

Doe maar geen sneeuw! Is op zich wel heel even leuk maar dan 2 dagen en in één keer alles weg maar niet die vieze drap en gladheid...

Dayem heeft een nieuwe buurman, ook een 3 jarige. De jongens zijn helemaal geobsedeerd door elkaar. Constant naar elkaar brullen als de heen weg gaat of terug komt, zo lief :)

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:22

@Nicky leuk om die foto te gebruiken als stalnaambordje aangezien de naam op de achtergrond staat erg leuk

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:53

Shan, wat een leuk filmpje van jullie :) Nageven en ontspanning komt vanzelf, vind het er nu al heel netjes uitzien :j Kan weinig verbeterpuntjes geven, eerder: ga zo door :D

Wat is dat nou op die pallets, Nicky? Je stalkast, want dan is die huge :wow:

Amy, fijn dat de mok beter gaat :)

Blehhh, zit echt tegen verkoudheid aan te hikken en mn darmen zijn van slag :+ Zit dus nu met een kruikje op mn buik :+

Vanavond naar Djuun, wilde lange lijnen werk doen. Eerst een rondje in de bak (lees: zwembad) gelopen en besloten dat de roundpen een drogere optie was (Djuun keek me ook echt aan alsof ik gek was dat we dáár in gingen lopen 8)7 ) :+
Ff lekker aan de hand warm gelopen, toen dr even paar rondjes laten draven, maar ze was relaxt 8-) Dus lange lijnen er aan. En net als ik dit sta te doen gaan de lampen van de tennisbaan van de buren aan (eerste keer deze winter dat ik het zie), tennisbaan ligt op 10 meter van onze roundpen ofzo. Oke, geen probleem, behalve dan dat ze hun twee losgeslagen projectielen van honden rondjes rond de tennisbaan lieten rennen terwijl ze keihard aan het blaffen waren {:)-:( En corrigeren van je honden?? Wat is dat???
Weg ontspanning, weg concentratie. Heb het nog even geprobeerd, maar was echt geen doen en kon het haar niet kwalijk nemen als je in het half-duister elke keer van die loeiende gevallen langskomen. Afijn, optoming er maar af gehaald, bakje met appel in stukjes gehaald en wat grondwerk/VD-oefeningen gedaan die lekker simpel waren ("rondje" was weer in trek bij mevrouw :') ). Daar ontspande ze wel weer heel fijn bij :)
Was net voor de regen weer droog in stal, dus heb lekker droog nog bezig kunnen zijn gelukkig :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:09

Adawi oh pas een jaar...
gelukkig zijn de producten tegenwoordig steeds beter.
Ik heb het sinds ongeveer mijn 10e.
Krijg niet per definitie buikpijn van verkeerde dingen eten.
Maar door de ziekte heb ik wel chronische vermoeidheid bij gekregen.
Ik zelf maak me brood zelf van glutafin heet dat merk...dat is nog te pruimen :+
Gooi ook alles in de brood rooster :D

Shanna jij rijd netjes met geduld en er zitten hele fijne stukken tussen.

Ik heb Mootje ook nog gereden vandaag.
Kreeg hem nu beter op lengte omdat ik meer aan het rijden ben weer *\o/*
Wis zelfs niet meer of ik nu gedraafd had zonder de lijn er aan _O-

Haha me stalgenoot lachen...jawel dat had ik wel gedaan....dat betekend dat ik dus al minder aan het nadenken ben en gewoon rijd _O- *\o/*

Daarna met zelfde stalgenoot met haar paarden wezen wandelen.
Eentje brak los want die zette even zijn gewicht in de strijd.
Meneer konden we dus van het geploegde akker vandaan plukken..
Hij wilde achter de reeen aan :=
Wel even bij de boer langs gegaan...
Kon gebeuren zei die beste man...