[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:22

Als jullie op dit tempo blijven doorgaan kan ik het natuurlijk nooit bijhouden :+

Jes ik heb je filmpje bekeken, brave Mo! Je ziet inderdaad wel spanning vanuit jou, maar dat komt vast goed! Toen wij Shief aan zadelmak maken waren (lees: poging doen om te blijven zitten als Shief in paniek schoot :+ ) ging ik altijd neuriën of zingen :) Toen onze zadelpasser kwam passen, was Shief uiteraard ook erg gespannen en paniekerig met passen, maar zij ging steeds zingen en Shief werd gelijk rustig. Toen ben ik dat zelf ook gaan toepassen maar dan om zelf niet gespannen te zitten en daarna ging het erg snel! Geen spanning meer.. Misschien heb je er wat aan :)
Weet natuurlijk niet verder hoe het zit, maar volgens mij heb je die hulpteugel helemaal niet nodig! Hij loopt nu soms wat ondersteboven :)
Keep up the good work!! +:)+

Letietz, gaaf dat vlechten! Ik had toevallig vorige week een visgraatvlecht bij Shief geprobeerd, voor eventueel op de wedstrijd :) Zal is kijken of ik die foto kan uploaden

Kat, Set de staart is mooi wit!! *D *D

Ik las ergens iemand die vroeg of anderen de longeerhulp gebruiken. Ja, ik! Erg fijn ding :j Heb er ergens wel een fijn filmpje van! *gevonden*

Zomer 2012, toen was Shief nog niet OHZ en was ze nog erg lastig met ontspannen en nageven.. Dus ik was eeeeerg blij met hoe ze hier liep! :j

Maandag naar het strand geweest met Pief, wat een heerlijk dier is en wordt ze toch <3 Zo trots, 1 jaar lang hebben we niks mbt tot zadelmak maken kunnen doen en bewust niet gedaan vanwege haar paniek, en nu zijn we weer 1 jaar verder en inmiddels een jaartje ohz en ze is zo braaf geworden!! Dit was de 4e x strand ohz en de 2e keer dat ze heeerlijk relaxt was! :+: Ze was al braaf op het strand maar nu genoot ze er zelf ook van!
Afbeelding
Dit koppie, daar smelt je toch van <3

Om in de trant van de filmpjes te blijven, ik heb ook nog wel een rijfilmpje in de bak :j Zal even gaan zoeken.. Leuk om te delen en wellicht zien jullie nog andere aandachtspuntjes dan ik zelf al zie :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:40

Annika, lastig! Maar snap inderdaad wel waarom.. Bah de herfst duurt nu wel echt té lang :+ Doe mij maar vorst met een zonnetje!
Maar ik zou ook gaan voor de groep van de tinkermerrie etc. Die kennen ze al en je geeft aan dat de andere groep wat onrustiger is. Snap je twijfel wel hoor :) Haha Shief staat hier ook nu met een Fries, een kruising tuiger en 2 tinkers terwijl ze voorheen alleen met arabjes stond. Maar gaat goed hier in de groep, soms is er wat ruzie mja wat wil je met 5 merries :+ Maar heb niet het idee dat de grootte van de paarden daar verschil in doen :) Al moest ik even 2x slikken toen die van 1,76 in de kudde kwam :') ze schelen 20 cm haha

Edit: 5 op een rij
Afbeelding
Shief op links
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 16-01-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:42

@shanna wat een mooie foto en natuurlijk heerlijk zo langs het strand

Ik zit in de boeken en nog wel even heb volgende week en die week erop weer heftige toetsen..dus ik lees wat ik bij kan houden
@annika wel jammer idd maar ook wel weer begrijpelijk

Gister aaf asal gereden in de stromende regen en oh wat was ze gepikeerd haha maar liep uiteindelijk wel heerlijk

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:59

Shanna wat een mooie foto. Wat een lief koppie!

Lastig Annika van dat land. Maar begrijp het ook wel. In de lente/zomer is het wel lekker als er gewoon gras op staat. En als het weer zo blijft dan blijft de grond ook zo nat. Ik denk trouwens dat het niet erg is om ze tussen 'grote' paarden te zetten. Ze hebben vast al genoeg met elkaar geneusd en kennen elkaar ook al. Maar je komt er maar op een manier achter, en dat is even proberen.

Lekker in de regen gereden dus Joyce? Princesa vind het ook niks hoor dat gespetter, die gaat ook schudden met haar hoofd om de druppels eraf te krijgen. Is niet zo lekker rijden. Maar fijn dat Asal lekker liep!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:04

@lilian ja asal die schrok iedere keer in de hoek van spetterend water als was het volgens mij meer omdat ze liever naar binnen wilde haah

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:06

Wahahaha! Zo'n momentje had ik ook gister. In de binnenbak zit een plekje waar het lekt.. Rijd ik een volte, valt die druppel net op haar kont. Nou alsof ze werd aangevallen door een kudde leeuwen.. Sjonge jonge, ik vind echt dat er voor Arabieren een soort van Oscar voor best acteur/actrice moet komen hoor. Niet te geloven...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:12

whahaah ja Asal is ook een heuze drama queen dan hoor woow maar ze herpakt zich wel heel snel moet ik zeggen heb wel heel fijn kunnen afsluiten

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:34

Barbaras, gezellig! Gil maar wat, ik ga er in mee :D. Moet het wel wat beter weer worden. Droog zou al leuk zijn bijvoorbeeld :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:35

Momenteel ben ik ook bezig een bachbloesem samen te laten stellen voor geisha. Zit er ook aan te denken om een combi te laten maken voor zowel mij als geisha.

Annika ik zou ook voor de groep er naast gaan. Lijkt me wel moeilijk je veulentje tussen de grote paarden te zettem hihi.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:48

barbaras schreef:
katja, rij jij Set normaal wel en mag ik vragen waarom ze nu stilstaat?

Ja wij zijn van de buitenritjes, liefst zou ik endurance starten maar dat is te lastig zonder trailer. Normaal is het elke winter sowieso wat minder met rijden, dan is buitenrijden gewoon veel minder leuk. Meestal doen we dan wel relaxte ritjes, en het weer is op het moment helemaal niet verkeerd natuurlijk!

De voornaamste reden is haar dracht, en dan niet door het veulen nog natuurlijk maar door haar humeur, ze wil maar 1 kant het erf af en de andere kant weigert ze finaal met omhoog komen en achteruit lopen erbij, de andere kant op vindt ze leuk en gezellig maar ook daar blijft ze na 2 km stokstijf stilstaan en wil niet meer.
Ik kan haar wel doorpakken, en zou dat in het verleden ook gedaan hebben maar op dit moment kies ik ervoor om haar en haar hormonen gewoon lekker even wat rust te gunnen. De laatste keer dat ik haar probeerde door te pakken omdat ze niks meer wilde bleek ze te weigeren vanwege een verwerping van haar vruchtje (de eerste dracht dit jaar), en ik weet dat het staken echt geen onwil is maar dat ze gewoon last heeft van zichzelf. Ik heb in 7 jaar nog nooit onenigheid met haar gehad en qua rijden zijn we ook 2 handen op 1 buik.
Dus ik zie het niet als uittesten of moedwillig weigeren en vervelend doen. Ik ga het wel weer een beetje oppakken nu ze weer beter in haar vel zit.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:49

Jullie bevestigen mijn gevoel over de paddockgroep. Morgen maar even met de stalbaas praten, want die was er al vanuit gegaan dat ze bij Ely in de groep kwamen.

Vandaag is Doortje trouwens alweer 4 maanden oud *\o/*

Stalbaas vroeg wanneer ik wilde afspenen. Ik hoop ze toch nog de zomer samen te kunnen houden, als Dos het trekt. Daar maakte hij zich weer wat zorgen over...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:50

@annika kleine meisjes worden groot, gaat wel snel zeg

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:51

Naar een drachtige merrie moet je luisteren, zeg ik altijd maar, Katja :D

Ik laat het echt van Ely afhangen wat we doen. Gaat ze stilstaan onderweg naar de paddock, dan gaan we niet losgooien. Wil ze wel naar de bak, dan gaan we daar wat oefeningetjes doen. Stopt ze al na 2 passen de stal uit, dan mag ze lekker terug naar stal.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:53

Kat gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt :)

Tijd vliegt Annika!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:53

Ja wij zijn natuurlijk wat minder ver, maar ze geeft al vanaf het begin heel duidelijk aan wat ze wel en niet wil. En dankzij onze wei beweegt ze gewoon heel veel, wat ik erg belangrijk vind, ook strekt ze af en toe ineens uit zichzelf de benen :D ik reed de laatste paar ritjes die ik maakte ook zonder zadel, merk dat ze het dan minder als iets serieus ziet en veel lekkerder mee wil.

Thanks Shan

Annika ik las het nu pas, ik zou ook de bekende maar wat grotere paarden-groep kiezen :) en dat je later wilt afspenen snap ik ook wel, ik ben benieuwd of Dos het aan kan.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:56

Ja lekker paard op 't land, zoals 't hoort :D Ze kan lekker de hele dag bewegen, komt niks te kort :)

Filmpje van Shief rijden in de bak is onderweg :) Ben benieuwd wat jullie vinden

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:10

Cool Tam, leuk hoor dat je dat gaat doen!

Leuk Shanna, fijn dat ze relaxed is op het strand, kun je lekker samen genieten!
Ze heeft ook een lekker plaatsje daar.

Annika, die grootte maakt echt helemaal niks uit, ze zijn verder gewoon precies hetzelfde.
Fuego stond ook in een groep met 16 groters, waar hij gewoon de baas was.
Dus gewoon kijken of de karakters passen dan komt het wel goed.

Set is gewoon met zwangerschapsverlof, lekker toch?
Rijden is heus niet zo belangrijk voor een paard als wij willen geloven, als ze altijd buiten lopen redden ze zich prima zonder. :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:22

Ow had je berichtje over het hoofd gezien Tamara! Maar super tof!! Ik doe het je niet na, dat crossen :D Wordt ook goed weer aankomend weekend!

Hier filmpje van Shief, uit november
Afbeelding

Ga er alleen bij zeggen dat we in de tussentijd veel gewerkt hebben aan een wat lager tempo en meer activiteit, daardoor is de aanleuning nu al een stuk beter geworden :) Heb bewust de mindere stukjes erin gelaten. Ontspanning in draf was er voorheen 0, Shief liep bij Saturnus en Mars met der hoofd :+ Dus was hier al erg blij mee! Inmiddels zijn we dus ietsjes verder :j
Verder ga ik lekker niks zeggen wat ik ervan vind! :D Ben benieuwd naar jullie punten
(einde is trouwens een poging tot wat hals laten strekken, vind ze heel moeilijk maar hier ging ze al stukjes! en onze focus was die dag de overgang van stap naar draf :) )

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:26

Sorry ik heb niet alles helemaal bijgelezen, heb nu even korte pauze op werk.

Barcelano, ik heb pas vorig jaar de diagnose gekregen. Ik eet nu geheel glutenvrij en tot nu toe zijn mijn klachten vrijwel weg! Ik merk het ook wel wanneer het fout gaat, bijvoorbeeld wanneer ik bij iemand anders eet waar er toch een besmetting plaats vind. Ach, dat neem ik wel voor lief.
Wel blijven mijn ijzerwaardes aan de lage kant, al zit daar in vergelijking met voorheen echt verbetering in. Ik voel me wel fitter. Al heb ik soms écht de balen in het dieet..

Annikab, ik ben over de Metazoa wel tevreden tot nu toe. Voer het nu een paar maanden aan mijn mini shet, waar ik ook mee men. Al zit ik er wel aan te denken hem haver bij te voeren, omdat ie dat wel kan gebruiken bij het mennen, maar dit heeft hij bij alle voersoorten.
Jim staat er nu ook op, hij is er dol op! Ik gebruik het ook als beloningsbrokjes :o Maar hem heb ik pas een maand, dus ik durf daar nog niet veel op te zeggen. Hij blijft in ieder geval mooi op gewicht. Zijn weerstand was naar mijn idee wat laag (koliek, vieze ogen etc), maar dat begint nu ook weer bij te trekken. Dus tot nu toe ben ik er positief over.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:43

Ik had er ook overheen gelezen Tam. Ben vet jaloers! Zo leuk een indoor cross! Ik wil ook!!!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:46

@tamara ik had er ook overheen gelezen maar super gaaf

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:52

Ik zou ook inderdaad voor de groep met de grotere paarden gaan die ze al een beetje kennen :)

Ziet er goed uit Shanna. Ik zou het alleen nooit durven om zo los in een grote bak te 'longeren' :=

Volgende week komt onze nieuwe auto! Elektrisch (en diesel), automaat en het mooiste; dan kan ik eindelijk zelf alleen met m'n trailer op pad!

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:53

@Nicky zow die ziet er wel super uit, waarom zou je niet in zon grote bak durven longeren dan doe ik met asal ook wel niks aan de hand in het begin afgezet maar nu is dat niet meer nodig

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:55

Ja het is echt een leuk bakkie!

Mochten ze even ontploffen heb je niks om ze af te remmen en dan zie ik die benen al tussen alle lijntjes inkomen :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:55

oke soms moet je beetje vertrouwen hebben ;-) nee grapje ken jou paard natuurlijk niet