Jes ik heb je filmpje bekeken, brave Mo! Je ziet inderdaad wel spanning vanuit jou, maar dat komt vast goed! Toen wij Shief aan zadelmak maken waren (lees: poging doen om te blijven zitten als Shief in paniek schoot
) ging ik altijd neuriën of zingen
Toen onze zadelpasser kwam passen, was Shief uiteraard ook erg gespannen en paniekerig met passen, maar zij ging steeds zingen en Shief werd gelijk rustig. Toen ben ik dat zelf ook gaan toepassen maar dan om zelf niet gespannen te zitten en daarna ging het erg snel! Geen spanning meer.. Misschien heb je er wat aan 
Weet natuurlijk niet verder hoe het zit, maar volgens mij heb je die hulpteugel helemaal niet nodig! Hij loopt nu soms wat ondersteboven

Keep up the good work!!
Letietz, gaaf dat vlechten! Ik had toevallig vorige week een visgraatvlecht bij Shief geprobeerd, voor eventueel op de wedstrijd
Zal is kijken of ik die foto kan uploadenKat, Set de staart is mooi wit!!
Ik las ergens iemand die vroeg of anderen de longeerhulp gebruiken. Ja, ik! Erg fijn ding
Heb er ergens wel een fijn filmpje van! *gevonden*Zomer 2012, toen was Shief nog niet OHZ en was ze nog erg lastig met ontspannen en nageven.. Dus ik was eeeeerg blij met hoe ze hier liep!

Maandag naar het strand geweest met Pief, wat een heerlijk dier is en wordt ze toch
Zo trots, 1 jaar lang hebben we niks mbt tot zadelmak maken kunnen doen en bewust niet gedaan vanwege haar paniek, en nu zijn we weer 1 jaar verder en inmiddels een jaartje ohz en ze is zo braaf geworden!! Dit was de 4e x strand ohz en de 2e keer dat ze heeerlijk relaxt was!
Ze was al braaf op het strand maar nu genoot ze er zelf ook van!
Dit koppie, daar smelt je toch van

Om in de trant van de filmpjes te blijven, ik heb ook nog wel een rijfilmpje in de bak
Zal even gaan zoeken.. Leuk om te delen en wellicht zien jullie nog andere aandachtspuntjes dan ik zelf al zie
ze schelen 20 cm haha
. Moet het wel wat beter weer worden. Droog zou al leuk zijn bijvoorbeeld

Maar hem heb ik pas een maand, dus ik durf daar nog niet veel op te zeggen. Hij blijft in ieder geval mooi op gewicht. Zijn weerstand was naar mijn idee wat laag (koliek, vieze ogen etc), maar dat begint nu ook weer bij te trekken. Dus tot nu toe ben ik er positief over. 

nee grapje ken jou paard natuurlijk niet