[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:47

Ik vond het altijd zielig omdat je wel eens op tv zag hoe ze geslagen werden met die stokken en soms xo hard onderuit gingen.. maar dat valt best mee geloof ik! Geisha kan echt mega hard. Volgens mij zou zij een goed renpaard zijn :D
Als je die in t land ziet gaan, weet je niet wat je ziet. Vrouwtje doet haar ogen dicht dan :
Vandaag de pramox er in gestopt. Hopen dat het wat doet.. of juist niet want dan weet ik dat er niet veel meer in zit. Straks weer de foto. Ik moet helaas nog 1,5 week wachten op laarakkers. :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:49

Heb jij de kanten dan ook opgegooid, dat je als het ware een kommetje krullen krijgt?
Vonden ze heerlijk, hadden zelfs een paard op stal wat zijn hoofd dan op de bovenste rand liet rusten als ie lag. Gek dier.

Edit@Kelly: Anderhalf week nog, vind je dat niet enorm lang duren? En fingers crossed dat er niks uit komt :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:06

Jaaa nu wel maar de afgelopen weken is de tijd voorbij gevlogen :j.
Weet iemand of de larven van de bloedworm er ook uitkomen na een wormenkuur? Heb nog nooit een bloedworm gevonden omdat het alleen de larven zijn. (Bloedonderzoek)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:10

Gewoon zorgen dat je lekker druk blijft.
Ik ga zo veer de tweede keer in mijn leven witlof proeven, vond het de eerste keer zo vies, nu (op andere wijze bereid) nog maar een keer proberen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:33

Asal kan ook keihard maar daar is ze vaak te lui voor hihi
@kelly bloedworden kunnen er zeker wel uitkomen kleine rode wormpjes maar dit heb ik alleen gezien nadat een paard in het bloed ontwormt werd doen ze volgens mij tegenwoordig al helemaal niet meer

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:55

Volgens mij was je zin nog niet af :)

Ja, het was duidelijk dat ze ermee besmet was maar ik heb ze nooit , ook niet na de vorige keer ontwormen. Heb de eerste keer pramox gegeven en daarna equimax. Elke keer gekeken maar iemand zei dat die dingen wel jaren blijven zitten maar wat moet je dan doen? Het lijkt me niet dat je al die tijd om de 3 maanden moet ontwormen ivm resistentie.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:55

Ohnee geintje, ik las het verkeerd! :")

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:57

@kelly ik zou gewoon je DA raadplegen, ik weet niet beter dan dat het eruit moet en hoe sneller hoe beter. Ze kunnen echt heftige schade aanbrengen

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:32

Ik sluit me in dit geval aan bij Joyce, krijg de kriebels van die rotbeesten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:35

Wow, heel wat pagina's erbij over voornamelijk Italianen? _O- Ik kan lekkere lasagne maken, telt dat ook? Haha!

De rensport/draverij heeft mij altijd enorm getrokken. Als schattig pennymeisje wou ik ook jockey/trainer worden :D Maar met mijn 1.81 en breder postuur gaat dat hem nooit worden, ook al ga ik nu strak aan de lijn. Kan een baangefokte Arabier zeker waarderen. Volbloeden en dravers overigens ook wel!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:42

Lasagne.. daar kun je me echt midden in de nacht voor wakker maken, dus ja telt ook hoor :P en wou jij ook jockey worden ja. Heb wel eens vol trots tegen de moeder van een vriendinnetje lopen vertellen dat ik later junkie wou worden en met paarden wou racen :+ Gelukkig verbeterde die vrouw me gauw.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:49

Met m'n Italiaanse lengte en mijn vroegere ondergewicht (is nu totaal geen spraken meer van :P ) had in makkelijk jockey kunnen worden _O-

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:56

Haha heb je nu Italiaans gewicht :P Ik weet dat ik er wel last van heb sinds ongeveer ander half jaar :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:26

Neuj, dat ook niet, maar een gezond gewicht, waar ik graag nog 'n kilootje van af wil :Y)
Toen een bmi van 17, nu een van 22 :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:37

ooh noh, ik weet wel ben blij als ik weer fatsoenlijk werk heb, van school word je dik zeg!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:42

Dag allemaal, ik ben er een paar weken niet geweest en heb pakweg 50 pagina's gemist :+ Dus ik ga een bijleespost proberen van een aantal pagina's, maar die 50 zal me niet lukken...

Eline, die hoef van Mish ziet er imo niet goed uit, al zeker véél te lang voor een recent smidbezoek. Die hoekjes af komen hier ook wel eens voor, maar dat is meestal pas na een aantal weken zo en die spleet is gewoon raar... Ik zou ook een andere smid zoeken, eentje waar je idd bij kan zijn, want niet elke smid past bij je paard. Onze ezels hebben 15 jaar dezelfde gehad en dat was altijd zo'n opgave. Nu heb ik een andere voor hun en de paarden, en dat is veel relaxter en gewoon ook beter gedaan! Op het filmpje lijkt ze heel kort te lopen imo. Ik zou ook niet zo blij zijn als mijn paard altijd goed voetjes gaf en na zo'n smidbezoek plots zo reageert. Je gevoel volgen!

Kelly, mooie foto's, ze heeft een heel lieve uitstraling!

Geen ervaring met Italianen, wel met Spanjaarden! Italianen zijn mijn ding niet, hun voeding wel :P

Nog geen koeienkuil in handen gehad, maar ik vind de geur van voordroog al genoeg! De geur van gemaaid gras is idd zalig!

Joyce, hopelijk een fijne productieve dag gehad, en een goeie les met Asal! En wat een domein heb je daar, wow! Ziet er erg veelbelovend uit.

Yildiz, Yanour is gewoon een topper op alle vlakken. Dat verliefde gevoel, die trots, is gewoon geweldig! Jullie gaan nog 1000en van die momenten hebben! Qua training kan ik je niet echt tips geven...

En ook Lisa die een fijne rit gehad heeft. Super dat Zaraar zulke vorderingen heeft gemaakt! Het doet me denken aan Falco, maar ja... Verder he, gewoon je passie volgen! Waarom niet (ik ken er trouwens helemaal niks van en zou het nooit durven :+ ) ? Misschien is die angst overwinnen minder moeilijk dan het leven zonder je enige echte passie ;-) Leuke foto's!

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald type Arabier, als het Arabisch is, is het goed voor mij :D Ik weet dat Falco z'n vader ooit op de renbaan heeft gestaan en daarna succesvol in de endurance liep bij Desiree Haenen, maar verder weet ik het niet. Falco was ook niet de meest verfijne Arab.

Amy... :(:) Herkenbaar, het blijft zo bizar allemaal. Ik kan nog steeds niet over Falco spreken, krijg er geen woord over uitgebracht. Heb er eigenlijk nog altijd zo weinig vrede mee...

AVS... Vroeger was het BAPS ook zo, maar tegenwoordig lijkt men daar de achterstand te hebben ingehaald, toch als het om rekeningen versturen gaat :D

Kelly, bloedworm is echt iets vies. Ik durf te wedden dat als hij 9 jaar geleden niet zo besmet was geweest, dat hij dan vandaag nog zou leven. Ik zou ook de DA informeren. Ik moet ook terug ontwormen, welke stof raden jullie aan?

Hier dan...
Intussen bijna 4 weken verloofd en al basisdingen aan het plannen. Ook aan een kuur van minstens drie maanden AB bezig voor de lyme. Binnenkort naar de reumatoloog om mijn gewrichten te laten checken, om zeker te zijn dat ik niks anders heb. Mogelijk kan ik dan een paar weken AB hebben via infuus, want mijn maag ziet nogal af.

De paarden zijn gezond, maar... Op de dag van de verloving was Fin plots al zijn manen kwijt. Ik weet niet wat ermee gebeurd is, maar hij heeft dus alleen nog een voorpluk... voor de rest is ALLES weg... Heb hem voor de zekerheid een goed deken gekocht met hals van Amigo en dat past, maar ik zie hem dus niet schuren of zo. Heel vreemd. Ik was al opgelucht dat het niet bij Adje was, want dit bij zijn manen van pakweg 80cm zou mij zo aan het huilen brengen!
Voor de rest zijn ze gezond en wel, nog steeds lief voor mekaar, maar ik heb ze weinig aandacht kunnen geven en daar voel ik me wel slecht over. Al weet ik zeker dat ze het zelf allemaal wel best vinden. Adje is weer een stuk uiteen aan het gaan en ik denk dat hij nu op z'n slungelachtigst is :+

Verder terug aan het werk sinds een paar weken, want met de eerste kuur AB ging dat echt niet. En toevallig gisteren een intern sollicitatiegesprek gehad, en ik ben door naar de laatste ronde! Deze week of volgende week hoor ik nog iets. Mogelijk dus een vast contract :-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:56

Zaraar had vorig jaar een bloedworm telling van 2150...GEEN WURM GEZIEN!!! Gong van 350 en daar zag ik met regelmaat rode sliertjes in z'n mest...

Pramox is altijd fijn om in het najaar erin te stoppen vanwege lintwormen die je zelden tot nooit in de mesttest ziet...zie je ze wel in de test...dan zitten ze tot aan de euren vol ;)

De sport is machtig mooi maar niet voor tere zieltjes, zowel onder de rijders, trainer als verzorgers. Maar ook de paarden zelf. Het vergt enige hardheid om het onderste uit de kan te halen. Om echt 100% te geven maar ook te durven vragen van je viervoeter. Ze sneuvelen hierdoor weleens en dat is de walgelijke keerzijde van de sport. Omdat de blessures vaak op zo'n grote snelheid worden opgelopen is er meestal maar 1 oplossing :( Let wel in de tijd dat ik bij de renpaarden zat heb ik er 1 gehad in de stallen waar ik liep die haar kogeltje verbrijzelde in de koers, 1 die een pees afscheurde.
Helaas wel wat stal blessures en lieverds die na hun carrière geen andere kant op konden vanwege hun karakter of slijtage.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:57

Tieneke gefeliciteerd met je verloving! Wist dat helemaal niet joh, heel veel plezier met plannen en ook heel veel succes ermee ;) en wat raar dat Fin ineens zijn manen kwijt was, t groeit gelukkig weer aan, dat scheelt. Een paardenverlies blijft moeilijk aan de ene kant heb ik Rio verwerkt maar aan de andere kant ook totaal niet. Ik zal voor je duimen dat je goed bericht krijgt wat betreft werk enzo en dat de AB goed aanslaat en dat de reumatoloog met goed nieuws komt na het onderzoek :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:01

Thanks :-) Ja ik geloof persoonlijk niet dat de reumatoloog veel voor me gaat kunnen doen, maar ik snap dat de HA dat toch wilt nagaan. Heb m'n eetpatroon aangepast en zit nu ook met verschillende pilletjes met natuurlijk spul om me te helpen ontgiften, waardoor ik me wel beter voel. Drink ook bijna geen frisdrank meer omdat ik 2-3 volle glazen water per maaltijd nodig heb om in totaal +-25 pillen per dag te slikken :+ Ik hoop enerzijds op de job, anderzijds is het in een ander kantoor in een andere stad en zou ik mijn collega's wel missen...

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:07

Wooow.. 25 pillen :oo Das echt een bergje als je ze bij elkaar zou leggen. Water is veel lekkerder dan frisdrank (vind ik) dus dat is geen straf toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:12

Het is gewoon wennen, de pillen smaken niet allemaal even lekker :+ Het is idd een hele hoop, maar bijna allemaal natuurlijk op de AB en maagbeschermer na.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:22

Ooh dat scheelt enorm (dat het overgrote deel natuurlijk is) en lijkt mij wel een opgave hoor, vergeet soms zelfs mijn pil :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:26

Ja de halve eettafel staat vol doosjes links. Als ik uit een doosje genomen heb, zet ik het rechts aan tafel. En zo doosje per doosje :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:31

Tieneke schreef:
Italianen zijn mijn ding niet, hun voeding wel :P

:7
Succes met je therapie!

Rensport, mijn ervaring stopt bij één keer op Duindigt te zijn geweest. Weet wel dat ik dat wel ontzettend leuk vond toen :j

Joyce, wat een enorm mooi huis hebben jullie gekocht zeg <3 Prachtig paleisje :j

Kel, wat rottig van die wormen. Nog een vraagje, worden ze bij jullie collectief ontwormt? Aangezien ze natuurlijk in een grote groep staan? Want als er andere paarden met een besmetting lopen, kan je er natuurlijk niet tegenaan ontwormen...

Nou, vanavond Djuun maar eerst even aan de longe gezet achterin de bak, want er was nieuw kuil gebracht en dat stond achter de bak :wow: :') Eerst beetje snuif en heel de tijd tijdens het rijden een beeje :):) Maar expres achterin de bak gaan rijden }:)
Al met al fijn kunnen afsluiten uiteindelijk :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:56

Sieltjuh schreef:
Tieneke schreef:
Italianen zijn mijn ding niet, hun voeding wel :P

:7

_O-

Sterkte idd.