[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:06

Hebben we echt allemaal iets? Ik zag gister een vrouwtje op rtl4 voorbij komen bij dat programma 'dit is mijn lijf'. Zij reed ook paard en had artrose. Zij kreeg een soort kunstheup. Mag toch hopen dat dat niet mijn voorland is... Poeh..

Welkom bij de kneuzen club :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:20

Wat gaan jullie haaaard!

Filmpje en uitleg van Mo heb ik volgens mij gemist, ben wel benieuwd! :)

Gisteren dus na een tijdje weer gereden en heb nu spierpijn, haha!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:26

Ik zag dat ook ja! (op m'n werk, dus jullie zijn echt te hard gegaan gisteren hoor :+ )

Ik heb vermoedelijk het syndroom van sjogren, dat is een reuma gerelateerde aandoening, daar hoort natuurlijk gewrichtspijn bij, maar ook uitgedroogde slijmvliezen, dat laatste heb ik vnl en dan met name mijn ogen. Gelukkig heb ik vorig jaar twee producten gevonden die dit voor mij een stuk dragelijker hebben gemaakt (op slechte momenten voelen mijn ogen aan als of er een föhn op wordt gezet, om even het gevoel te beschrijven), gewrichtspijn heb ik ook wel, maar heel minimaal, hopelijk blijft dit zo de rest van m'n leven :)
Waarom vermoedelijk: sjogren is maar soms in het bloed aan te tonen en bij mij dus niet (ws omdat ik zo weinig last met van m'n gewrichten en dus weinig tot geen ontstekingswaardes heb in het bloed).
Buitenom dit heb ik er wel mee leren om gaan, dus sta er weinig bij stil en laat het al zeker niet m'n leven beïnvloeden :)

Zenuwachtig met rijden herken ik wel hoor, zelfs nu heb ik er voordien nog weleens last van, als ik eenmaal zit is er niks aan de hand. Ik ben wel het typje die graag alle risico/stoor factoren uit de weg gaat :P
Met Darmorah had ik dat niet en komt bij Djuun ook goed, uiteindelijk is ze nog maar een broekie gezien dat we er zo vaak en veel al uit hebben gelegen. Maar ze is wel dapper en lief (meestal :') )

Filmpjes plaats ik ook niet zo graag, een poos geleden in een ander HK topic een filmpje geplaatst, bewust dus niet bij HAW en toch mensen die commentaar zaten te geven, daar plaatste ik het niet voor, was gewoon voor de leuk, zo iets gebeurd ook gerust op FB :+

Zo, nu even opschieten, zo met m'n ma naar de hand en pols kliniek, hopelijk kunnen ze wat voor d'r betekenen...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:31

Ik kan het filmpje niet openen Jes! Ben wel benieuwd! Nu jij hebt gefilmd ga ik me er ook maar eens aan wagen :P.

Lekker aan de slag geweest dus Joyce, ah spierpijn is gezond... :P

Jeetje Letiz, dat klinkt wel heel naar! Helemaal met je ogen, zijn best essentiële dingen en als die zeer doen.. Brrr..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:37

Ik heb er altijd veel last van gehad, druppelde zo'n 20 tot 30x per dag. Nu gebruik ik sinds een goed half jaar oguvit van bional, is gewoon een supplement. Was echt een gevalletje baat het niet dan schaad het niet, maar het resultaat is ongelofelijk! Ik druppel nu nog zo'n 7x per dag, een slechte dag daargelaten. Daarnaast ben ik een andere oogdruppel gaan gebruiken die veel milder is, maar wel goed m'n oog bevochtigd, ik had met de andere druppels geïrriteerde ogen van de druppels, beetje omgekeerde wereld :+
Dus het gaat veel beter nu :) Nadeel is wel dat deze spullen natuurlijk niet vergoed worden :Y)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:40

Nee uiteraard wordt dat niet vergoed.. Het is Nederland he.. Je moet hier eerst toestemming vragen voor alles, en dan is nog het antwoord vaak nee! Maar jij hebt verder geen problemen met je zicht?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:42

Ehm, nou, heb sinds kort een +1 leesbril :o Die zit dus nu ook op m'n neus :+ Moet eigenlijk eens m'n ogen oplaten meten door de opticien. Maar het is niet zo dat ik er hinder van ondervind :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:44

In de auto draag ik vaak een nerdbril voor de blower (of een zonnebril als de zon schijnt, maar das in het donker niet zo praktisch :+ )

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:52

Ik vind brillen wel gaaf. Mijn ogen zijn niet zo goed. Wij hebben een fijne afwijking die erfelijk bepaald is. Mijn vader zijn zicht gaat inmiddels flink achteruit en uiteindelijk zal hij ook bijna niks meer zien. Het is geen staar, maar verklevingen in zijn oog zijn het. Mijn zus en ik hebben ook al van die vlokjes, dus het is waarschijnlijk wel zo dat ook wij in de toekomst slecht zicht krijgen. Verder ben ik nachtblind en ook niet zo'n beetje. Maar daar helpt geen bril tegen... Haha.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:54

Jeetje, das ook heftig :\
Hopelijk hebben ze tegen die tijd een behandeling gevonden!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:55

Zolang ze van meisjes jongetjes kunnen maken en andersom heb ik best veel vertrouwen in de medici van nu en de toekomst :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:56

Ik bedoel maar :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:12

Dat is wel een hele mooie opmerking Lilian :')
Dus, we zijn nu een soort kneuzenclubje, ik hoor er ook wel bij denk ik met een longembolie op mn 19e en 22e :+

Ik ga binnenkort ook maar weer eens een stukje dressuur laten filmen, gaat erg goed voor mijn gevoel nu. Hoewel als Noah gaat klooien ik snel te veel aanspan (schouders en nek helemaal strak) doe ik met het springen ook en daar gaat Noah nog veel debieler van doen :')

Ik heb gisteren mijn 2e date gehad met de jongen die ik al een tijd kende maar door tinder (omg) weer mee ben gaan kletsen :') was echt heel gezellig :x zaterdag date nummer 3 :=

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:22

Haha wat leuk! Dat tinder is wel leuk he geloof ik! Veel plezier! Ik mankeer niks ernstigs Gelukkig.. *klopt af*. Ik vermoed alleen dat ik nu carpaal tunnel syndroom heb.. :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:27

:+ Wat voel ik me ineens gezond. Ik mankeer ook wel een paar dingen hoor; krijg in de toekomst vermoedelijk COPD (zit in de familie, m'n vader heeft 't ook best ernstig en ik vertoon ook al de eerste kenmerken) en heb PDS en het syndroom van De Quervain (chronische pijn bij m'n duimpezen). Maar kan er aardig mee leven tot op heden, zolang ik me er maar aan aanpas. Ben bijvoorbeeld met kassawerk gestopt omdat ik daarmee standaard mijn polsen overbelastte.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:29

Haha inderdaad we kunnen.hier ook een.gezondheid Hk van.maken....

Adawi hoe.zit het met.jou dieet en.klachten dan....ik heb na meer dan 10 jaar strikt het gevolgt te hebben,.het dieet.aan.de hoogste boom gehangen.

met of zonder heb ik toch.nog.klachten..

Zo lekker na Mootje:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:48

jullie gaan haaaaard

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:17

jeee inderdaad, wat een verhalen alweer joh....

Jes mag ik vragen waarom je zo gespannen bent? heb niet alles kunnen lezen want ik moet werken, hoort er ook bij he....maar veel puf heb ik ook niet in de winter...

kel hoe gaat het bij jullie? snel nog eens afspreken?

katja, rij jij Set normaal wel en mag ik vragen waarom ze nu stilstaat?

hier alles rustig, barst van de spierpijn van mijn strandritje van zondag, *** wat gaat die knol hard...das toch wel t echte werk, heerlijk maar nu dus spierpijn...toch ook maar eens iets aan mijn soepelheid gaan doen haha..

mediteren werkt idd vaak goed maar neem wel de rust en de tijd er voor....en knuffel af en toe eens een boom, daardoor aard je ook goed en krijg je ook rust...staat de rest van de wereld je aan te kijken of je niet goed bent ja maar t is wel fijn haha....

magnesium werkt goed voor jezelf maar je kan ook eens een bach bloesem proberen, dat werkt ook vaak erg goed...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:22

Ik kan het filmpje btw niet zien, dus ook niet op reageren :Y)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:31

Ik ook niet -O-

Ik heb zo veel zin in zaterdag, lekker indoor crossen in de Meern met Noah! :):)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:33

Ligt het dus niet aan mij!

Oeh spannend met Noah! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:46

Bach Remedies zijn idd ook erg fijn.

Alvast succes Tamara! :D

Ik eet een tosti met Nutella en banaan, jammie :9

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:48

get, wordt dat niet een en al snot? nutella smelt dan toch denk?

wat een butweer, net effe paardjes gevoerd maar die waren het alweer zat buiten na vier uur dus maar even op stal hooitje eten...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:11

Fijn dat je Ludo weer zelf hebt kunnen doen, Nicky!

Heerlijk dat Ses nu lekker overdag naar buiten kan, Lilian, dat geeft je vast veel rust!

Over zakken aan de longeerlijn. Ely liep eerst ook altijd in haar eigen houding (liefst kop in de lucht en rug weggedrukt). Ik ben begonnen met, zoals Amy het ook aangeeft, tempo omlaag (wel actief!) en zodra ze maar iets zakt, heel uitgebreid belonen. Op een gegeven moment voelen ze dat dat een fijnere houding is (geeft ontspanning) en gaan ze het steeds meer doen. Zodra Ely in het langzame tempo steeds langere stukken zakt, ga ik langzaam het tempo opvoeren (dan gaat die achterhand ook echt werken). Is wel een proces van maanden geweest.

Baukje en Adawi, zijn jullie tevreden over de Metazoa? Ik zit er ook naar te kijken voor als Dos van de merriebrok af gaat...

Amy, ik geef Ely tegen de mok vitamine en mineralenbrokjes en NAF Opkikker naast haar merriemuesli. Lijkt te helpen!

Mooie foto's van Silver, wordt al een echte vent!

Jessica, ik herken helemaal hoe lastig het is om onzeker te rijden en herken je filmpje dus ook. Tempo mag omhoog en halsje mag meer uitschuiven, maar eerst weer vertrouwen in elkaar krijgen! Komt vast goed nu je de goede begeleiding hebt! Bach Rescue druppeltjes hebben mij ook wel geholpen trouwens.

Balen van de hoefzweer van je ruin, Dorinda! Hopelijk breekt ie snel door.

Waarschijnlijk mist ze gewoon nog buikspieren, Kelly. Ely was ook zo voordat ze aan het werk ging.

Ik zorg ook altijd eerst voor al m'n paardjes en daarna pas voor mezelf :o

Bijna iedereen in de lappenmand :(:)

Tam lekker aan het daten

Gisteren kwam de stalbaas naar me toe. Als het zo doorgaat met het weer moeten Dos en Doortje van de wei af :( Ik snap het wel, want ze lopen het echt helemaal aan gruzelementen en als hij er nog gras op wil dit voorjaar...
Nu moeten ze dus bij één van de bestaande paddockgroepen erbij. Ik heb gelukkig wel 2 a 3 weken gekregen om ze daaraan te laten wennen, aangezien ze altijd alleen maar samen staan.
Ik twijfel wel bij welke groep ik ze zal zetten. Ze staan in de wei naast een paddock met een tinkermerrie, andalusiermerrie, andalusierruin en oude merrie. Die zijn ze dus al gewend, maar vind het van die grote paarden :=
Andere optie is de groep van Ely (+arabierruin, arabiermerrie, Welsh A-ruin, KWPN-merrie en een oude merrie). Meer hun 'soort' paarden, maar die paddock is natter en de groep onrustiger.
Wat zouden jullie doen?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:21

Jammer maar wel begrijpelijk Annika! De eerste groep zijn wel grote paarden, maar ze zijn er wel aan aan gewend. Ik zou persoonlijk daarvoor gaan. Ik vond het ook doodeng toen Remoyo en Asiyah weer in de kudde gingen maar dat waren ook bij de paarden die Asiyah al heel lang kende en die Remoyo al kende vanachter het draadje. Het is even spannend in het begin en even aankijken hoe het gaat maar uiteindelijk ging het super! Ze leren er gewoon zoveel "paardentaal" van en mams beschermt haar wel als het echt uit de klauwen loopt. Bij ons speelde het ook nog mee dat de merrie van m'n buurmeisje heel gefrustreerd werd van het feit dat ze Remoyo wel zag achter het draadje, maar er niet bij kon. Toen hij éénmaal de kudde in ging was dit over en liet ze hem met rust.