[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:06

ArabianRanch schreef:
Meisje21 schreef:
Ik kan jullie mededelen dat AR Sivmayall in het echt net zo mooi is als op de fotos Haha!
Wat mij betreft wordt mij merrie dit jaar door hem gedekt!!

Ja hij was braaf gister he, Siv ziet er ook weer een stuk beter uit, petje af Loon Knipoog Afgod
Hij heeft laatst weer een bloedonderzoek gehad en alle waardes zijn weer normaal/goed.
Hij ziet er ook 'erg gezond' uit Bloos

Loon heeft de Spaanse pas aan Siv geleerd, wel heel gaaf om te zien Wow! We staan iedere keer versteld van 'ons manneke'. Dat hij een paar merries gaat dekken, zal hij niet erg vinden Tong uitsteken Houdt hem 'fris in zijn koppie' Haha!

Haha! Haha!

Afbeelding

ik ben nog altijd even fan Lovers *zucht* prachtig! mag ik de foto in me profiel zetten (ik kan er ook een copyright bij zetten Haha! )
mooi dat het zo goed met hem gaat.. ik heb zin in dit weekend!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:08

Jaimyliefje schreef:
ik ben nog altijd even fan Lovers *zucht* prachtig! mag ik de foto in me profiel zetten (ik kan er ook een copyright bij zetten Haha! )
mooi dat het zo goed met hem gaat.. ik heb zin in dit weekend!

Ja hoor, zet hem maar in je profiel Knipoog
Wanneer komen jullie? zondag ?

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:05

Vanavond ga ik met mijn vriendin in Schipborg kijken, daar hebben ze wel plek voor 2 Arabieren en 1 Haflinger... Ik hoop dat het wat is...iig snapt deze man dat paarden overdag zoveel mogelijk buiten moeten en dat ze niet over 2 weken opeens 24 uur per dag in het volle gras kunnen.

We gaan morgen ook nog weer bij een huis kijken als dat niks is gaan we het bod op een huis waar we al een paar keer zijn wezen kijken verhogen. We kunnen er nu bijna 4 ha van de buren bij kopen.... Ik vrees dat Tigger dan aan het werk moet anders krijgen we zo'n wei nooit vol... Haha!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:36

Monsje, ik keek net even in je profiel, wat een mooie dame is Menuette... ziet er uit als een heel wijs paard Ja

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:46

Monsje schreef:
Vanavond ga ik met mijn vriendin in Schipborg kijken, daar hebben ze wel plek voor 2 Arabieren en 1 Haflinger... Ik hoop dat het wat is...iig snapt deze man dat paarden overdag zoveel mogelijk buiten moeten en dat ze niet over 2 weken opeens 24 uur per dag in het volle gras kunnen.

We gaan morgen ook nog weer bij een huis kijken als dat niks is gaan we het bod op een huis waar we al een paar keer zijn wezen kijken verhogen. We kunnen er nu bijna 4 ha van de buren bij kopen.... Ik vrees dat Tigger dan aan het werk moet anders krijgen we zo'n wei nooit vol... Haha!

4 ha.. wauw dat is een hoop...
Ga maar snel een bod uitbrengen dan bereid ik Tigger alvast voor.
Kan altijd snow de tweede langs brengen als deze meneer geboren is Clown

Even een Shanon Up-date...

vannacht is alles gelukkig weer los gekomen, er lagen 6 hopen in stal, ze heeft heel goed gedronken en is nu heel erg hengstig (is iets wat ze in de 3 jaar tijd dat ze bij ons is niet geweest al hebben we van alles geprobeert).

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:21

Dat is goed nieuws Emma, super OK dan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:23

Eh Zahlina, je gaat weer uit van een hengstveulen begrijp ik? Tong uitsteken

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:28

Isabel, hoe is het met Aicha's buikje? Staat ze al op springen? Ik ben ontzettend benieuwd wat zij voor veulens zal geven. Spannend allemaal hé, maar nog even wachten!

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:30

Zahlina schreef:
4 ha.. wauw dat is een hoop...
Ga maar snel een bod uitbrengen dan bereid ik Tigger alvast voor.
Kan altijd snow de tweede langs brengen als deze meneer geboren is Clown

Even een Shanon Up-date...

vannacht is alles gelukkig weer los gekomen, er lagen 6 hopen in stal, ze heeft heel goed gedronken en is nu heel erg hengstig (is iets wat ze in de 3 jaar tijd dat ze bij ons is niet geweest al hebben we van alles geprobeert).

Euhm, mag ook wel een mevrouwtje zijn hoor... Duivel
en dan fokken we daar een Quarab uit.... zo die zal dan een kont krijgen... Haha!
Morgen gaan we nu bij een ander huis kijken, met 5 ha...

Wat fijn dat het beter met Shanon gaat

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:35

Djilan schreef:
Eh Zahlina, je gaat weer uit van een hengstveulen begrijp ik? Tong uitsteken

Van Gvarna weet ik eigenlijk wel 100% zeker dat het weer een hengst is.
Op de een of andere manier krijg ik het woord zij en haar niet uit mijn mond als ik met Gvarna over haar dikke buik en inhoud zit te banketstaaf.
Tis steeds, he mannetje of tegen Gvarna hoe is het met je zoon Clown

Verder is iedereen er van overtuigd dat Zahlina wel een merrie krijgt, over haar laat ik me niet uit, zie het straks wel eind mei.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:07

Jmc schreef:
Isabel, hoe is het met Aicha's buikje? Staat ze al op springen? Ik ben ontzettend benieuwd wat zij voor veulens zal geven. Spannend allemaal hé, maar nog even wachten!

Nou, ze is het behoorlijk zat en is mega zwaar Tong uitsteken
We verwachten een 'paas-babietje' Haha! Afbeelding

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:27

joepieee.. schop ff hard tegen da beest aan zodat dat jong er uit is gefloepst als wij komen Bloos

oohh fenna, hoe durf je zo te denken!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:30

Oeps, die smiley !!! (foutje hahaha)
Nou nee Fenna, ik gaat niet ff tegen Aicha schoppen Bloos Laat de natuur zijn gang maar gaan Bloos

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:33

hahah Knipoog

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:59

Deze xx gaat ook maar even reageren... 8-)

Mijn echte naam is: xb]
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): [b]Groningen doordeweeks /weekend in Dedemsvaart (daar staan de paarden; bij mijn ouderlijke huis)

In Groningen woon ik met: huisgenoot en beste vriendin Michelle
Ik heb wel/geen relatie: heerlijk vrijgezel! Joehoe!
In het dagelijks leven ben ik: verkoopster Lady Sting. Wil waarschijnlijk weer deeltijd gaan studeren, zit momenteel aan SPH te denken, dus de hulpverlenende kant en met mensen werken is wat voor mij
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: 2 merries; moeder en dochter
1. Firenza (Poulenc x Flinta)
2. Alde's Al Hadiye (Valerio Ibn Eternity x Firenza)
Firenza zal deze zomer weer door Valerio gedekt gaan worden.

Verder heb ik de volgende huisdieren: 2 honden, kippen.
Kijk voor foto's in mijn profiel!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:59

het is maar goed dat ik het niet meende.. anders.. had je mij waarschijnlijk een harde trap gegeven Vork

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:33

De kans is groot dat je het veulie ziet a.s. zondag Knipoog haar uier staat op ontploffen Bloos (mega druppels). ~laat maar komen ~ Go jij! Go jij!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:04

succes met de bevalling!!!! Altijd weer even spannend he.. gaat vast goed! komt vast een heel mooie baby uit!! (zien zien zien! fotoooos) Cheese! Ja Afgod Tong uitsteken

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:07

CtjeLief schreef:
succes met de bevalling!!!! Altijd weer even spannend he.. gaat vast goed! komt vast een heel mooie baby uit!! (zien zien zien! fotoooos) Cheese! Ja Afgod Tong uitsteken

Ja, ik vind het heel spannend, daar het haar 1e baby is.
Ze loopt nu nog lekker op de wei in het zonnetje. Ik maak haar bed lekker vast op, kan ze vanaaf lekker 'op tijd' bevallen Tong uitsteken Bloos Haha!

ooh ja, 15 april komt Nanda voor Cheese! ook van Carisma Knipoog Pling

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:35

Spannend!! En leuk dat Nanda foto's komt maken, ben benieuwd naar al dat moois op de foto.

Enne veel succes met Aicha haar bevalling!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:10

Super goed nieuws gekregen maar kan er nog niet vrolijk om zijn...

Het goede nieuws is dat Sabiha niets aan haar knie heeft. De vorige DA heeft de foto verkeerd beoordeeld. Geen cyste dus. De reden dat de knie zo dik is, is omdat de groeischijf onrustig is geweest door die operatie destijds. Het is nu aan elkaar gegroeit en die blijft zo maar heeft geen beperkingen. Ik kon er zelfs endurance mee rijden Knipoog

Waarom voel ik me dan zo rot?

Nou, ik weet al 2 jaar dat ik niets met haar kan omdat ze die cyste zou hebben in haar gewricht. Ik heb me daar al die tijd al bij neergelegd...
Ik leen haar dit jaar (misschien langer) uit als fokmerrie. Ik kan haar houden omdat ik er niet zoveel tijd in hoefde te steken omdat ze toch beperkt was. Nu blijkt dat ze alles gewoon kan doen, zelfs longeren is niet erg. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen... Ik heb geen tijd om 2 paarden 100% aandacht te geven en te rijden...
Maar ik wil ze ook niet kwijt.
Ik heb altijd gezegd dat ALS ik er 1 weg moet doen, dat dat Sabiha zou zijn omdat zij beperkt is. Op karakter alleen heb ik meer met Sabiha, dat is echt mijn meisje Ja
Ik zit nu dus met mijn handen in mijn haar... Afzeggen als fokmerrie ga ik niet doen, dat kan ik niet maken naar de fokker toe vind ik...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:30

Als eerst gefeliciteerd met het goede nieuws van Sabiha. Ik kan me voorstellen dat je in een lastig parket zit. Ik zou als ik jou was het gewoon nog even aanzien en Sabiha een jaar uitleasen als fokmerrie. Blijft zij dan bij jou staan? Of gaat ze naar die mensen van de hengst toe? Want dan zou ik (als ze bij jou blijft staan) de kosten van onderhoud willen, zodat ze kostenloos de tijd dat ze verleast word, bij jou kan staan. En rondom het moederschap kun je haar toch nog niet zoveel gaan trainen en dan kan je haar lekker recreatief rijden. Als het veulen dan afgespeend is, kan je altijd nog zien of je haar gaat trainen voor de sport naast Lieki of dat je haar recreatief gaat rijden, of zelf gaat fokken, of verleasen, of evt. verkopen. Dan zou je een keuze moeten maken tussen Lieki en Sabiha, als je echt vind dat ze beide de sport in moeten en als jij daar geen tijd voor hebt... Maar ik zou het eerst nog even rustig laten bezinnen, je hebt toch geen haast verder?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:34

Ik heb geen haast, maar ze is nu 4... Zodra ik serieus met haar aan de gang kan is ze bijna 6jr. Ik wil ze allebei in de sport hebben lopen Ja Verkopen, verleasen of ermee fokken is geen optie, zelfde geldt voor Liekie. Een bijrijder heb ik wel aan zitten denken, maar leuk vind ik het niet
Maar goed, wat moet, dat moet maar...
Ze blijft bij mij staan, buiten de tijd dat ze (natuurlijk) gedekt wordt. Ze verhuist dan voor 2 maanden naar Belgie Ja

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:38

Oke nou dan snap ik niet zo goed, waarom je dan nu een naar gevoel hebt. Met Sabiha kan je nadat ze terug komt uit Belgie alvast wat conditie opbouwen en haar alvast wat gaan trainen. En als het veulen er dan af is ga je voor het echte werk, met evt. een bijrijdster, als je het zelf niet red. En pas met 6 in de sport, lijkt me geen punt. Dan is ze mooi ontwikkeld en uitgegroeid en kan ze ook wat meer hebben. Ik ben met Sake pas begonnen toen ze 5 was, toen heeft ze nog een veulen gehad en daarna een aantal endurance wedstrijden, dit ging prima. Nog tijd zat hoor, nu is ze drachtig van de 2e en als ze haar ongeluk niet had gehad, kon ik daarna ook zeker nog heel wat jaartjes meedraaien in de endurance. Nu is dat vanwege haar kogel afwachten, maar ik houd zeker goede moed. Ook zij wordt dit jaar/volgend jaar verleast als fokmerrie en daarna zien we het wel weer. Wie dan leeft, wie dan zorgd Lachen Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:42

Dat is ook helemaal niet mijn punt
Punt is dat ik al 2 jaar denk dat mijn meisje afgekeurd is. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Dat is wel ff een domper (wel goed nieuws hoor, begrijp me niet verkeerd). Maar nu moet alles anders. Beslissingen die gemaakt zijn kan ik niet terugdraaien vind ik. Tijd voor 2 paarden die 100% aandacht nodig hebben, heb ik ook niet. Minder gaan werken kan ook niet want dan moet ik er alsnog 1 verkopen.
Komt die keuze alsnog dan weet ik niet meer wat ik moet doen. Voorheen was het dan Sabiha die wegging omdat ze beperkt was, en nog uitgeleend kon worden als fokmerrie. MAAR, ik heb veel meer met sabiha dan met Liekie. Ik heb met Liek een super band, wij zijn echt maatjes, maar wat ik met Sabiha heb is niet te beschrijven. Het is ook geen probleem van NU, maar wel iets waar ik me niet lekker door voel...