[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:22

Wat een prachtige combinatie Yildiz, ben heel benieuwd! :D

Verbaast me niks canisia, ken meerdere paarden die bij die fokker hebben gestaan en die hebben er allemaal wel wat aan overgehouden. Moeders wel erg knap overigens!

Mwoh....op ''papier'' kom ik waarschijnlijk nuchterder over dan in werkelijkheid hoor :+ Doet nog steeds heel veel pijn en vanmiddag stond ik wel weer te shaken. Maar kende het paard ook al een aantal jaren en dat maakt het ook heel erg zwaar. Goede beslissing hoor, maar tjee, het haalt wel wat naar boven..
Vooral dat van die holling wilde ik echt weten want zag ik op gezonde rx-foto's steeds niet terug. Ben nu dubbel blij dat ik toen de knoop door heb gehakt. Dat hele been was gewoon 1 grote ellende, nog los van de andere plekken waar 99,9% zeker al flinke artrose heeft gezeten. Wat moet hij verschrikkelijk veel pijn hebben gehad. Wil er niet eens aan denken hoe het moet voelen als de druk in een gewricht zó groot is dat het bot erdoor wordt vervormd ;(

Wandelen is leuk :D Doe ik met de prinses ook veel (hoewel...tegenwoordig steeds in de avond op stal en moet nog kerstverlichting halen voor ons). Alleen die loopt vaak errug traag dus weinig training aan :')

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:30

Katja, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wie zijn fokker is. Maar ik geloof dat er genoeg mensen in arabieren land zijn die dat wel weten, aangezien Desh redelijk (vaak negatief) besproken is geweest.

Hihi yil :oo Ik wordt er verlegen van! Moet wel zeggen dat ons dawra clubje ons erg heeft geholpen om op zo'n leuke en positieve manier met paarden om te gaan.

Ja grondwerken is thé key naar geen vliegles! (I hope! haha) Ach ja, we hebben nog wel even voordat ik erop ga klimmen.

Heerlijke foto Katja! Doet me denken aan mijn oude merrietje, met neckrope en barebackpad op het strand. Kon me nog wel eens een flinke bok serie geven, maar toch enigste paard waar ik altijd zo opstapte en zonder tuig mee rond kon rijden. <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:41

gave foto zeg zo op het strand! Met mijn merrie wil het voor geen meter hoor haha, zit geen stuur op en vlak voor de foto gaf ze nog een boksessie. Maar soms laat ze dan ineens een fijn stukje zien.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:44

Amy, zolang je verdriet niet weg stopt ben je al een heel eind! Snap best dat het heel heftig is om het nu weer van dichtbij mee te maken, jouw eigen emoties komen dan ook wel weer snel naar boven!! :(:)
Canisia, jullie doen hele toffe dingen met de paarden! En wat een heerlijk foto zo met neckrope op het strand... In de bak durf ik het zo, maar daarbuiten nog niet...
En grondwerk, ja, daar zweer ik ook bij hoor... Als ik dat bij mijn dominante kerel niet had gedaan had ik hoogstwaarschijnlijk ook gewoon vliegles gehad... ;)
Kat, ze ziet er super gelukkig uit! Wat een geweldige mama!!!
Yildiz, zag het net al in het Westerntopic! Wat een gave combi... Snap wel dat je haar nu eerst even in de sport uitbrengt... Gaat Jessica doen?

Fietsproef is die van mij niet hoor, heb maar een step aangeschaft... Naast de fiets verandert Silver in een hengst :+

Edit: iemand ervaring met rotstraal..? Silver lijkt daar toch wel wat gevoelig voor te zijn... :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:50

Thanks Baukje! Ze is ook echt duidelijk merkbaar happier dan ooit <3

Bizar van Umoyax zijn been, snap wel dat je er nog veel moeite mee hebt

rotstraal nooit meegemaakt, vervelend Baukje

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:53

Super vette foto van Shamit! Raar dat ze niet meer is... Ze staat nog op m'n netvlies tijdens de clinic afgelopen zomer. Wat n werker! ;(

Katja, van die boksessies willen we natuurlijk wel beeld!!! :D

Ja Jes is hard aan t werk met Tie. En ik onderhoud haar zeg maar in de dagelijkse training. Heel benieuwd naar komend seizoen en debuut DRHA. Ook wel beetje eng tussen dat quartergeweld.

Helaas wel Baukje. Bij ons zit de bacterie op stal. Tie is nu op de nieuwe stek ervan af maar Nour op 4! hoeven rotstraal! -O-
Ik gebruik dry feet van cavelor op advies van mijn smid. Werkt echt super! +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:58

Haha ik heb dat niet op beeld van gister, wel beelden 'uit het verleden' ook goed?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:09

Veeeeeeeeeeeet coole pics!!!! *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:14

Haha Set, dan is Djuun nog braaf met dr bokjes :P (hoewel ik ook geregeld wel de staart op mijn cap heb horen tikken :') maar met zadel stelt het allemaal niet zoveel voor :)) ).

Nieuwelingen, welkom :wave:
Canisia, ik herken je idd ook van de Knappe AV-pagina van FB :j Wat een prachtige foto van jullie, was geen moeilijke keuze voor een achtergrondfoto :D

Amy, jeetje, dat is wel rot thuiskomen zeg! Wat mankeerde de paarden als ik vragen mag, 6 en 13 is nog wel erg jong natuurlijk... :\

Yildiz, wat gaaf zeg! Wel moedige beslissing, zo'n jonge hengst :j Ben heel benieuwd wat ze er samen van gaan bakken! :j

Vanavond in de kou maar een potje staan zoenen :9 <3
Afbeelding

Dat oog :')
Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:16

lieffff Siel!

Set doet meestal erg dol zonder zadel in de wei, geen idee of ze dan echt boos is of gewoon baldadig :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:18

Ik dacht de eerste keer zonder zadel op Djuun dat ze echt ging bokken als ik ging draven, maar dat doet ze dus helemaal niet :') Maar ben niet meer zo dol op zonder zadel rijden, nadat ik er vorig jaar toen ben afgeschoven _O- Compleet mn eigen schuld, moet je maar niet met een ultra-gladde endurancebroek op je paard zonder zadel gaan zitten. Halve stap opzij en roetsjjj, daar ging ik _O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:20

Echt vette foto's, Katja!

Haha, Ersilia, Djuun haar blik op foto 2 XD

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:26

Wat leuk die zonderzadelfoto's :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:29

Relaxt die Yussie :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:32

Jong ding nog Yildiz.

Wat een donkere Fu nog op die foto! :D

Hallo Canisia!

Ik hou ook van wandelen met paard, loopt ook lekker door :)

Heftig Amy! Gelukkig is Nas er om troost bij te zoeken.

Leuke foto Katja, zag hem ook op FB :)

Heb zelf geen ervaring met rotstraal. Vervelend zeg.

Djuun in zoenmodus :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:33

hihi, stoute Set :)) Ik rijd ook wel eens zonder zadel, vind Noah geen probleem. Zonder hoofdstel doen we ook wel eens, maar altijd in de bak. buiten durf ik dat niet aan met meneer Paniek :')

rijden ging wel okee, maar het duurde even voordat ik mn broek helemaal goed had zitten zonder dat die aan mn knie trok :+ toen die eenmaal goed zat heb ik er bijna geen last van gehad! :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:39

Afbeelding

Wij doen ook mee :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:39

Hahaha heerlijk die Set!! Kiek der goan met der blubber beentjes hihaah!

Moet wel zeggen dat mijn neckrope buitenrij sessie op een hele vroege zondag morgen was en ik het stukje over de weg mooi de sidepull eromheen had hangen voor de zekerheid. ;) niet altijd even stuurbaar, maar op 'Ho' reageerde ze gelukkig altijd, dus zolang we kunnen remmen moet het goed gaan was mijn motto :Y) Zie het me op me gup de komende 10 jaar ook nog niet doen hoor haha!

Het blijft inderdaad raar Yil, merk het zelf ook.. Kwam vandaag toevallig een foto tegen op me telefoon, van de laatste keer dat ik serieus met haar aan het trainen was in de bak, voordat de ellende begon.. Alweer 7 maanden geleden, maar toch lijkt het gister dat ik haar voor de laatste keer afscheid liet nemen van Desh.. En nu staat er elke dag een blij jong ei op me te wachten in de wei.. Het kan raar lopen.

Dat moet voor jou ook nog zijn Amy, zeker nu na deze gebeurtenissen.. het blijft ellendig, maar gelukkig blijven de herinneringen ook mooi en daar moeten we maar van blijven genieten :o

Baukje, een step dat is wel handig! En sowieso wat veiliger dan een fiets :+ Ik verbaas me altijd weer dat ik nog nooit omver ben gesprongen op me fietsie namelijk hihi.
Hier geen ervaring met rotstraal (gelukkig).. Ben je lekker mee met Nour zeg! :n

Enne die Tie is gonna kick some quarter asses! *\%/*

Siel, dankje! Ben ook erg blij met die foto's van die shoot, was de laatste goede dag van Shamit. De week erna ging het bergafwaarts en 2 weken later hebben we haar laten gaan :(

Tammy, wat is er met je knie gebeurd?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:42

ik ben anderhalve week geleden van de fiets gevallen :+ maar best wel ongelukkig, diepe wond, en hij wilt niet echt fijn helen. Had al 10 dagen niet gereden -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:50

Wij doen ook mee, als we dan toch bezig zijn :P
Afbeelding

Tam, hoe ziet je knie er dan nu uit? Echt balen joh!

Canisia, jeetje, heftig hoor! Sterkte er nog mee!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:50

Aaj dat is inderdaad dan niet fijn met rijden! Maar wel fijn dat het nu weer is gelukt! :D

Desh is afgelopen zomer voor het eerst zonder zadel 'gereden' door me zussie. Was even afwachten wat hij ervan zou vinden en met zijn verleden van in paniek wegrennen, dus erop geklommen toen hij tot halverwege zijn buik in het water stond. Valt het tenminste zacht :Y) Maar meneer zette geen stap verkeerd, dus ze zijn lekker samen gaan zwemmen erna.
Afbeelding

Misschien is inrijden in het water ook geen slecht plan? Net zoals in de film Black? :D
Laatst bijgewerkt door canisia op 01-12-14 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:51

Dan moet je paard wel in de buurt van het water komen :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:52

ik kan straks wel een foto maken, zit nu in de trein naar vriendje :j

al die woest wilde arabieren ook :')

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:55

Siel, dankje. Ik heb trouwens even op je profiel gespiekt, wauwiee ik ben verliefd op je merrie! Heb haar ook al eens op topics e.d. voorbij zien komen, heerlijk dier!

Haha ja daar heb je wel een punt ;) Onze nieuweling moest er ook vrij snel aan geloven, we wonen vlakbij het strand, dus hoe eerder hij het leerde hoe beter.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:58

poedersuiker van je knie Tam, gelukkig ging het rijden wel!

Ik kwam net op de knappe Av pagina van facebook ineens Set halfzusje tegen! Saima, vos, net geplaatst. De naam in combi met de foto's deed meteen een balletje rollen. Ze hebben een andere vader.

Water doen wij ook aan :)) fotospaaaaam hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding