[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:23

Iloontjeehh schreef:
Oei, dat is niet fijn Jessica. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt met een paard hier op stal, dus ik weet er niet heel veel van. Zijn er dan nog andere opties die je kunt proberen?

Ja maar dat vind ik eigenlijk absoluut niet paard vriendelijk.
je kan namelijk de zenuwen doorsnijden.
Ze voelen dan geen pijn meer.
nadeel vind ik en daarom voor mij een no go is dat ze dus dan als ze in iets scherps staat dus niks voel.

Verder zijn er mensen die zweren bij Antione de bodt....maar vind die stijl ook eigenlijk uhh niet mijn stijl.

het is een soort artrose idee...

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:01

Wat vind je niet goed aan zijn trainingsmethode Jessica?

Had het al eerder gezegd, maar zou een breakover niks zijn?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:07

heb het verschil gelezen.
Gaat me er even verder in verdiepen......wie weet werkt zo break over beter:)

AdB vind ik behoorlijk forcerend kwa rijerij kwa stelling etc....

Ik denkt dat je een paard altijd moet recht richten op 2 teugels en 2 benen:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:29

Ik ben zelf verder niet bekend met hem, buitenom het verhaal over het rechtrichten, maar er is binnenkort een clinic van hem hier in de buurt en zat er over te denken om mee te doen met Djuun, maar tis dus niet veel?
Pff, had echt een dipje met Djuun gisteren, rijden ging absoluut niet fijn, was zelfs even een momentje controle kwijt en dan word ik enorm onzeker :\ Probleem ligt ook volledig bij mij :Y)
Morgen les, hopelijk dan beterschap :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:32

Ik heb dat ook een beetje hoor.
Ik rij als het ware tegen mezelf.
ben eigenlijk gewoon heel erg een meut met rijden dus in die zin heel erg pietje precies.
En als ik een strijd met mezelf lever dan vergeet ik me paard :+

http://www.hoefkatrol.be/

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:37

Oh jeetje dat is geen fijn nieuws Jes! Hopen dat het goedkomt, zenuwen doorsnijden lijkt mij inderdaad ook niks...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:39

amyz schreef:
Oh jeetje dat is geen fijn nieuws Jes! Hopen dat het goedkomt, zenuwen doorsnijden lijkt mij inderdaad ook niks...

ja stiekem hoop ik het ook, maar blijft er een hard hoofd in hebben.

Toch lijkt het wel alsof mevrouw zich beter gaat voelen *D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:49

Kijk das in elk geval iets!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:51

Maar, ik snap het nog niet helemaal. Wat is nou precies wat je tegen staat aan zijn methodes, Jes? Ik heb zelf geen ervaring ermee, dus ben wel nieuwsgierig. Hoor namelijk vaak genoeg wel goede verhalen van hem.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:57

Heb je de filmpjes gezien;)
Ik kan niet precies uitleggen maar vind het geen vriendelijk beeld.

En mensen die hem je van het vinden roepen dat HKO te genezen is.....
Maar de andere zijde is dat er mensen zijn die volgens zijn methode les geven en eigenlijk dat het niet zo is..

Misschien wel een idee om eens zelf echt naar zo clinic te gaan...dan zie je het in het echt en kan je misschien beter oordelen:P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:58

Ja, dat denk ik ook idd :) Vind het moeilijk beoordelen vanaf een filmpje :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:59

Maar hij komt dus binnenkort bij jullie in de buurt?
weten jullie daar meer over?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:03

Naja, een stal in de buurt (lees: 200m verderop) wilde hem geloof ik voor een clinic naar hun halen :) Dat hoorde we iig van onze staleigenaresse :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:07

Vind het wel apart dat als je naar zijn site gaat het www.hoefkatrol.be vind
Hij beweert ook dat keuring volte op het harde geen goed beeld geeft omdat paarden die scheef zijn onregelmatig lopen

Sommigen uitspraken vind ik nogal wat zeg maar

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:16

....

Ik moet mn inventaris op een andere manier in een document gaan zetten.....maar heb geen zin meer :') Over een paar jaar kan ik volgens mij geen showhalster meer zien _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:21

Naja, wat ik altijd jammer vind, is dat sommige mensen maar één techniek goed vinden en niet open staan voor een andere. Ik denk dat je moet open staan voor meerdere aanpakken en van alles de punten moet toepassen die voor jou werken.

Denk dat een clinic van AdB best interessant is, of je nou wel of niet van zijn methode van rijden houdt :)

Nou Amy, succes! :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:40

Nu ben ik er echt klaar mee := Hoef alleen nog de authentieke halsters, de rest allemaal al geïventariseerd... Das overigens alleen voor de foto's een lijst hoor.... Ik moet nog aan de slag met alle prijzen.... Berekenen.... Opzoeken.... Word er nu al moe van :')

Maar goed, morgen nog even de authentieke halstertjes en daarna..... de rest van de voorraad _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:49

Houdt je van de straat!

Ik wil sowieso wel gaan kijken als hij komt, al is het maar als groom, ben er gewoon benieuwd naar!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:22

Barcelano schreef:
Vind het wel apart dat als je naar zijn site gaat het http://www.hoefkatrol.be vind
Hij beweert ook dat keuring volte op het harde geen goed beeld geeft omdat paarden die scheef zijn onregelmatig lopen

Sommigen uitspraken vind ik nogal wat zeg maar

Dat klopt wel. een paard dat scheef is kan op de volte de verkeerde kant op alleen een korte pas aan de buitenzijde maken terwijl daar een lange pas nodig is. dan lopen ze onregelmatig indd. als je daar oog voor hebt dan zie je ook dat het daardoor komt.
Een scheef paard heeft korte spieren aan de ene kant en lange spieren aan de andere kant.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:09

Een pension klantje krijgt les op de manier van AdB. Blijf alsjeblieft zelf goed na denken of het klopt wat ze zeggen!
Ik denk dat er goede maar ook slechte dingen zijn. Zij moest haar paard op een hele kleine volte longeren (volte was ongeveer 5m). Hij loopt na 2 jaar les op die manier nog steeds helemaal niet fijn (hoofd heel hoog en rug weg gedrukt).
Andere pensionklant had een paar lesjes gehad, haar paard was echt scheef en is verbeterd maar ze vond de manier van les geven niet fijn dus doet af en toe nog oefeningen maar krijgt 'gewoon standaard' dressuur les.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:24

ik ken de manier niet maar heb ook niet al te positieve dingen gehoord. Maar een clinic bekijken kan altijd en het wil ook niet zeggen dat er niet bepaalde dingen zijn die je wel aanspreken en die je wel kunt gebruiken. Bekijk 100 dingen, pik overal de dingen op die je aanspreken en bevallen, dan heb je uiteindelijk je eigen manier met alle positieve aspecten vanuit de diverse stromingen/goeroe's/whatever. Zo deed ik het ook, ik heb mn eigen manier qua werken en omgaan. Ik pas niet in een hokje, geen natural, geen klassiek, geen standaard...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:04

Dat bedoelde ik ook Ylona :) imo is ook niet alleen 1 manier goed. Elke manier heeft zijn voor- en nadelen denk ik :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:19

En een trainingsmethode moet ook maar net bij jouw visie aansluiten :)

Woei, vandaag les gehad, zo but als het woensdag ging (volledig mijn schuld) zo heerlijk heb ik gereden vandaag <3 We hebben gewoon weer even een stapje terug gedaan, uitleg gekregen in het waarom, ze was eigenlijk vanaf de eerste stap heerlijk ontspannen en bijna heel de les zo kunnen rijden, ze was alleen nog even zuur toen ik een paar pasjes wilde verruimen, dan denkt ze gelijk aan galop, dus gaf een klein kriebeltje bij met de zweep, voelde hem al aan komen, en ja hoor, bok, zwiept ze zo hard met d'r staart die in een vlecht zat, dat die boven op m'n cap knalde _O- En toen was het over en konden we gewoon weer verder rijden, tis wel een droogkloot hoor :')

Maar ben helemaal opgeladen van d'r af gekomen, toen die van m'n tante gedaan, die had weer eens last van de schrikkeritus, dus ze heeft m'n geduld weer eens aardig op de proef gesteld :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:21

:') Heeft Pasja nooit last van toch :')

Lekker gereden :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:53

Fijn dat het zo lekker ging! :)

AdB heb ik me eigenlijk nooit in verdiept... Zou idd gewoon eens gaan kijken of het wat is. Ik ben ook geen fan van 1 methode, doe van alles wat en uiteindelijk wordt het dan mijn eigen mix :D

Vandaag hoefsmid geweest, moest écht, maar er kwam steeds wat tussen.... En nu is mn eigen smid dus onbereikbaar, laatste keer dat ik hem sprak ging het heel slecht met zn vader voor wat ik begreep dus zal daar mee te maken hebben. Anyway, aangezien we morgen naar die trainingsdag gaan moest Umoyax echt gedaan worden dus gegoogled en uiteindelijk maar een smid uitgekozen, die dus vandaag kwam.
Eerst Padri, dat was een redelijk lastig verhaal, die ging steeds op 3 benen het erf over en Mel durft m dan niet zo heel goed aan te pakken... Uiteindelijk goed gekomen hoor, die man bleef echt heel rustig dus ik was al lang blij :)
Hij vroeg steeds hoe Umoyax iets wel of niet zou doen, geloof dat ie er een beetje tegenop zag :') Zei nog dat het een hengst is, toen stond ie heeeel stom te kijken _O-

Dus Umoyax zn paddockje uit *sjoksjok*, voetje opgetild....en Umoyax was met álles bezig behalve met dat zn voeten gedaan werden :') Af en toe keek hij eens heel verbaasd om, maar over all waren de honden/mijn handen/mijn jas/de stofjes op de grond/de deur/de rest van de wereld veeeeel interessanter. Was toch wel trots op hem, braaf beest :D Daarna ook zn kammetje nog geschoren, machine deed het gisteren niet, was toch wel erg veel gevraagd want Umoyax was duidelijk not amused maar hij had effe pech :+

Dus op naar morgen! Heb er echt zin in, benieuwd hoe Uk zich gedraagt! :D