Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:54

In venhorst, waar mijn paard nu ook in training staat.
Ik les daar ook en ze organiseren eens in de 3 maanden een onderlinge wedstrijd.
pleasure, horsemanship en reining.

Dit keer doe ik alleen mee aan de reining beginners.
Voorheen elke keer alles mee gedaan, maar vind de pleasure zo saai :P
Had daar nu even geen zin in haha

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:25

CounTree schreef:
Thanx! En met BM zadels! ;)

Ik krijg net een aantal pics binnen gemaakt door M.Sandijck van de 0 score van June. Aan der stops lag het niet, die kan ook zoooooo heerlijk makkelijk stoppen. _/-\o_ Doet ze graag hoor, liever dan hard rennen, kijk maar naar der oortjes }> :Y) Maar als ze maar ff de gelegenheid krijgt om terug te vallen in draf, dan doet ze dat :o Yep June is altijd heerlijk uitgekookt, maar ach..... <3

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

En onze super dochter die alles serieus aan het filmen is, vaak ook met directe verslaggeving..... :D :j :')
Afbeelding

AMAAI NANCY, in 1 woord WAUUUUUUUUUUUUUUW EN KWIJLLLLLLL!! Echt die haar stijl die haar looks, menig quarters zouden haar niet herkennen als ARABJE in de groep! Zo zie ik ze graag lopen, lekker vlak, en lekker met stijl in de stops en in de run's!!

Wees maar trots op haar, tenslotte loopt ze ook nog niet zo lang onder zadel!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:17

Dank je Glenn :o , ben ook zeker heel erg trots op haar.

Maar idd je hebt gelijk, ze valt tussen de quarters niet direct op als arab. Zeker niet omdat haar houding ook vlak is. Pas als ze haar "koppie" zien, dan beginnen ze te twijfelen...."is dit nou een arabier? Dacht eerst dat het een quarter was" "Arabieren zijn toch nooit zo rond??" Hoor ik vaak voorbij komen. Of deze "hoe kom jij aan je zwarte quarter, wilde ik ook, maar die zijn bijna niet te krijgen" :D
Ook Bea de fotograaf is tussendoor eens snel naar ons toe gekomen..."wauw wat is dit een waanzinnig mooie merrie, moest het je even zeggen, wat een pracht paard" :o _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Yep very trots. June mist nog haar ervaringskilometers, dat merk ik wel, maar ja dat is wel logisch. Daarnaast is haar spin ook nog niet wat het wezen moet....draait achter te veel mee. In tegenstelling tot de stops vindt ze het bij spinnen moeilijk om haar been goed onder te zetten en haar schouders goed te liften en weg te draaien. De reactie op de neckrein moet ook beter. :j Ze doet altijd haar uiterste best, dus dat wordt vanzelf beter.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:56

Nou vandaag wedstrijd gehad en mijn paard had er alles behalve zin in _-:(
Met losrijden al rodeo gehad en heb hem er toch doorheen kunnen rijden.
Later moest helemaal als eerste starten.
Binnenkomen en moest ik op x halthouden en dan de spin inzetten naar links. Meneer reageerde niet eens op me en viel gewoon bijna in slaap, dus er zat niks anders op om het toch even een flinke schop bij te geven en ja hoor, toen werd ie wakker!
Toen konden we ineens wel goed spinnen. Daarna spin rechts en ook dat ging veel beter dan links. Pattern uitgereden en ben uiteindelijk 4e geworden van 3 groepen reining ruiters. Van zo'n 8 mensen per groep ongeveer, dus van ongeveer 24 mensen in totaal.
Dus ik mag ondanks mijn goed gehoorzame paard toch heel trots zijn op het resultaat! Wat ik eigenlijk dus ook helemaal niet verwacht had.
Uiteindelijke score weet ik niet, omdat de uitslagen er nog niet hingen, dus dat vraag ik woensdag nog wel even als ik weer les heb.

Dus al met al, toch een goede proef neer gezet en 4e geworden *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:15

@ Nancy, ze is echt prachtig, een look a like maar dan wat groter, zouets zoek ik dus ;-)! met alle punten van mijn lijstje hey!!

Je mag trots zijn op haar, het is echt een topmerrie! PS het Dale Chavez hoofdstel staat haar prachtig!!

@ Bimmetje ondanks het conflict tss jullie mag je dan toch trots zijn 4 op 24 gaaf!!! dikke proficiat!

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:54

dank je. Ondanks het conflict tussen ons hebben we de rest wel goed laten zien.
Stops waren super, rollbacks ook. Maar dat is ook iets wat ie erg leuk vind. Spinnen vind ie moeilijk, dus probeert daar dan ook onderuit te komen. :P

Maar goed, had een 0 voor de spin en een 1.5 geloof ik. Maar dat wil ik eigenlijk woensdag nog even precies na kijken. ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:28

Gave foto's Nancy! En denk dat je aan Cyann de meest eerlijke groom hebt ;)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:28

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH wat een gave stopfoto's Nancy! June is echt om te kwijlen zo mooi!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:59

WAAN-ZIN-NIG!!!! Wat n gave pics Nancy! Ze is echt super mooi en echt wel heel duidelijk n arab! Dat koppie super!!!!!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:07

Hee Yildiz, ik was er zaterdag niet maar hoe is het gegaan met je kleine??? En ik dacht je bent er zondag ook nog wel dus had carrot stick en dvd's bij me.......

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:02

Hey Clau! Ben je heel het terrein afgeweest met je stick, hihi?!! }>

Nee, wij zijn zaterdagmiddag weer vertrokken. De paardjes gingen gelijk naar hun nieuwe stal en alles was al spannend genoeg voor ze geweest.
Nour is 7e (van de 9) geworden. We hebben echt hele mooie punten van 2 juryleden gekregen, waaronder 19 voor beweging (terwijl hij niet eens echt goed uit de verf kwam en wat overdonderd was). Helaas dacht jurylid nummer 3 anders over Nour en heeft op alle onderdelen 2 tot zelfs 3 ! punten lager gegeven dan de andere juryleden. Ik weet dat het een jurysport is en ik ben ook heel blij met de ervaring en de mooie punten van de andere juryleden, maar ik snap niet zo goed hoe zo'n groot verschil kan/mag voorkomen? Smaak valt over te twisten maar je moet je toch houden aan een rasstandaard? Nou ja, zal ik maar aan moeten wennen, al was het wel een beetje zuur op het moment zelf.
We hebben in ieder geval ontzettend veel voorpret gehad en ik ben super trots dat mijn kleintje daar tussen al die andere prachtige veulies liep! Het was een gave ervaring en smaakt zeker naar meer (hopelijk groeit hij een beetje mooi uit, dan mag hij weer mee! :j )

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:26

Ja yildizh, je mag dan heel fier zijn op je kleine man! Jury sport is en blijft een kwestie van smaak en mode's! De ene jury ziet liever dat, de andere jury liever dat!!

Hopelijk veel foto's gemaakt van je aanstaande kleine western kanjer ;-)!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:32

Nou idd yildiz, je staat er toch maar mooi tussen! +:)+ Tja en die jury's..... 8)7

En je paardje is weer een hele ervaring rijker! :j

En nu willen we van jouw kanjer natuurlijk ook ff showfoto's zien :D *-:) *-:)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:06

Even tussendoor:

Heeft iemand hier wel eens besteld bij JustWestern, en zoja:
Wat was de levertijd?

Ik zit nu al ruim een week te wachten op mijn snaffle :(

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:29

kayacratzo schreef:
Even tussendoor:

Heeft iemand hier wel eens besteld bij JustWestern, en zoja:
Wat was de levertijd?

Ik zit nu al ruim een week te wachten op mijn snaffle :(

Pas een week :?
Ik heb er ooit iets besteld en ook zo lang moeten wachten, uiteindelijk wel gekregen na veel mailen, maar wanneer je iets voor je wedstrijd binnen wilt hebben, niet doen...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:32

Balen zeg.

Ik heb dezelfde dag en bijna dezelfde tijd iets besteld bij Magic's Spirit en dat kreeg ik afgelopen zaterdag al binnen.
Ik heb ze nu 2x gemaild maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen.
Erg jammer. Sta echt op het punt gewoon langs die winkel te gaan, maar dat zal wel niet veel zin hebben :')

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:33

ja ik! Laatst heb in augustus j.l. 2 cans vliegenspray besteld. Zondag besteld en had ik donderdag of vrijdag erop. Ik had wel van te voren naar de levertijd gevraagd, omdat ik haast ermee had ivm wedstrijd. Deze vliegenspray had ie niet op voorraad en moest besteld worden. Hij ging zijn best doen voor woensdag, het werd net ff later. Kreeg wel trace nr. door.
Op zich vind ik persoonlijk lang wachten niet erg, als ik het van te voren maar weet en zodra de levertijd nog langer wordt ik hiervan op de hoogte gebracht wordt.

Mocht je nog niet geinformeerd hebben naar de status, dan zou ik dat alsnog doen. Duurt het te lang dan kan je overwegen om te annuleren. Oh lees dat je dat al hebt gedaan....probeer nog ff te bellen en anders annuleren! Waarschijnlijk hebben ze nog geen antwoord van de leverancier gehad, maar dan kunnen ze op zijn minst wel reageren naar jou toe. Helemaal geen reactie is erg irritant.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:40

Precies CounTree, helemaal geen reactie is erg irritant. Dan bestel ik het liever bij een particulier, voor dat geld.
Annuleren, gaat dat telefonisch of via de site oid?

Ik vind lang wachten ook niet erg, maar waar ik wel van baal is dat ik nergens reacties op krijg.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:47

Annuleren kan je op diverse manieren doen. Persoonlijk zou ik per mail annuleren, dan heb je het zwart op wit staan en vergeet ook niet een leesbevestiging aan te vinken. Of beter... eerst bellen (stel je voor dat ze het net binnen hebben en het is iets persoonlijker), dan je gesprek bevestigen per mail.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:17

Goed idee.
Dan ga ik nu maar even boodschappen doen en vervolgens bellen...

Edit: Heb antwoord op mijn mail van vorige week vrijdag. Stond tussen 'Ongewenst'.
'Hartelijk dank voor uw bestelling. Het bit word komende week naar u verzonden.'

Goed, dan wacht ik toch nog even tot zondag :)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:12

Ik zit erover te denken om eens een westernlesje te gaan proberen, maar ik kan helemaal niemand vinden die in Zuid Holland lesgeeft. Kan een van jullie iemand aanbevelen die in Schiedam komt?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:34

Krista?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:56

Die vind schiedam helaas te ver :(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:02

Anja Diephout, geen idee of ie schiedam te ver vindt, haar nr. kan je vinden op de site van westernspul.nl

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:04

JP Koopman misschien?