[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:30

Spannende plannen allemaal!

De schimmelmerrie is prachtig inderdaad!

Spannend, voor het eerst op Azim!

Barcelano _O- Leuk he merries :') Paraplu _O-

Djuun helemaal uit dr doen :(:)

Och, ik denk dat een hoop ook opvoeding is. Biscuit (ik noemde m altijd mini-arabier :+ Ben dus ook een valsspeler := ) was altijd perfect te hanteren (na stevige opvoeding, eerlijk is eerlijk :+ ), ongeacht de situatie. Kon met hem pal achter een hengstige merrie wandelen. Niet dat het echt een makkie was, maar t ging wel en hij liet zich prima leiden. Denk dat zeker mensen met Arabieren daar gewoon iets meer aandacht aan besteden dan eigenaren van veel andere rassen. Zie het ook veel aan de Iberische paarden, zijn in karakter vergelijkbaar met Arabieren (voor zover ik weet dan) en zeker bij Andalusiers zie je toch ook vaak dat het heel hanteerbare, eerlijke en trouwe paarden zijn. Ook paarden die dicht bij de mens staan en erg trouw zijn aan hun baas..

Umoyax is een vreselijk monster -O- Terroriseert Vijoy steeds dus die heeft al een heleboel plekken op zn rug. Ik snapte het alleen nooit want hoorde Tamara er steeds over dus ik was er altijd enorm alert op als ik het spul buiten zette of op stal was, maar dan waren ze gewoon lief aan het spelen. Inmiddels hebben we geconcludeerd dat als ik op stal ben, Umoyax gewoon kipmak is en als ik er níet ben is hij een vreselijk monster :') Merk nu ook precies aan hem wanneer hij wat heeft uitgevreten. Soms kom ik op stal en gaat hij vreselijk bij me slijmen, dan heeft ie streken uitgehaald. Als hij zich gewoon netjes heeft gehouden is hij namelijk niet half zo aanhankelijk := Oh oh oh wat een monstertje is het toch ook... Niet dat ik er last van heb verder, want bij mij issie mak. Maar vind het wel vervelend voor Vijoy en Tamara want ik kan er echt niks aan oplossen, dat is dan een groot nadeel..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:32

Montoyo kon ook altijd zo ruw spelen.
Toen ik hem ging ophalen van AF had ik een friezen opfok gevonden waar hij in de groep mocht.
Dus we lieten hem ter kennismaking los met de friezen een een grote bak.

Montoyo denderde zo tegen die friezen aan die naast elkaar stonden.
Een fries vloog een metertje verder en viel....was dat mijn paard die dat deed O:)

Ik heb op de comp foto s van dat ritueel staan...zal ze eens hier op neerzetten.

Binnen een week werd ik gebeld of ik hem wilde ophalen.......voor die friezen was hij gewoon te speels.
Die friezen stonden namelijk meer voor standbeel dan dat ze echt speelden.
Als ze nu eens ook wat tikken uitdeeelden had hij waarschijnlijk wel respect voor hun gehad...tenminste een beetje dan.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:24

Haha, lijkt een beetje op Prins met zn IJslandervriendje :)) Heb al jaren een merrie, dus heb met echt speelse paarden niet zoveel ervaring, zijn toch meestal de mannen die clown uithangen :P

Ben wel benieuwd naar de Montoyo-die-Friezen-terroriseerd-foto's :))

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:26

Prins is af en toe wel een beetje te ruw met spelen := Gisteren wou ie dat dus op een nieuw weidemaatje proberen, helaas voor hem is dat een heel dominante merrie en die pikte dat niet. Gaf 'm een paar goeie schoppen en het was over.

Hij heeft er overigens geen schrammetje aan over gehouden, maar hij hield wel afstand :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:28

Ik wou zeggen dat Prins wel snel is, maar dat is Rhoda natuurlijk ook :))
In die andere wei moest ik op den duur zo om hem lachen. Dan zag je hem bijna met en evil-grijns op zn kop naar de (langzame) ruinen vliegen en die werden dan boos, gingen achter hem aan, maar met twee galopsprongen had hij hun er al uit gerend om vervolgens weer opnieuw te beginnen _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:46

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:51

Umoyax is ook zo'n sneak := Die galoppeert altijd op zn dooie akkertje mee. Dacht dat ie gewoon niet zo hard ging, tot ie een keer de pest in had dat Vijoy hem had geplaagd en ineens bleek er nog wel een versnelling op te zitten :+ Volgens mij zitten er nog wel meer op eigenlijk...

Hihi wat een heerlijke terrorpaarden dus allemaal :Y) Ben heeel benieuwd naar de friezenfoto's! Lijken me ook niet echt speelpaarden idd als ik er zo over nadenk...
Toch is Vijoy meer de stormram van de groep. Althans, Goudlokje is gewoon van mening dat de wereld wel voor hem aan de kant gaat :+ Zo niet, dan toch. Hihi.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:19

Ik denk dat Djuun ook wel beetje eenkennig is. Heb vorig jaar verhalen van staleigenaar gehoord (gewoon op dr achterbenen gaan staan toen ie dr een halster op wilde doen om buiten te zetten :oo ). Maar denk niet dat ze terror is naar de andere paarden, vrij onderdanig karakter :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:52

Azim is vandaag voor het eerst weer onder de man, nou ja vrouw geweest. Hij was erg braaf. Ze vond hem superfijn rijden met lekkere ruime gangen. *\o/*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:54

Op de foto s zie je echt wel een wilde hengst die de friezen inderdaad toetakelt.
En inderdaad als je niet opzij gaat gaat ik toch gewoon dwars door je heen ~~}>

Heb overgins op dit moment nog een terrorist door huis vliegen 8)7
In de vorm van een rode kater die dus nu over mijn banken heen vliegt over de laptop de vensterbank over rent naar de keuken en weer terug :+

Zou het de kleur zijn :+

Mirka vanavond gereden......Het was een beetje winderig en de eigenaar had een graaf machine in de tuin staan :Y)
Dus je raad het al Tante truus zag overal spoken.
Knorrend ging ze met mij op de rug de bak door....
En opeens schrik Miss Piggy van een paar gele bloemen die al dagen langs de bak staan... 8)7
Toen was mijn geduld even weg ~~}>

Daarna nog redelijk lekker gereden met Miss Piggy......

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:17

Haha, ja, ik zie het Prins zo doen, bij langzamere paarden _O-

Ersiel, leuk beestje in die advertentie :)

Jeanette, op Azim gezeten *D

Jessica, op Knorretje gereden dus :))

Heb les gehad op Prinsje vanavond :) Ondanks dat ik bijna uit m'n zadel waaide, heeft ie geen stap verkeerd gezet :D Alleen een paar stalgenoten die oefenden met trailerladen waren wel héél interessant :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:24

Jeannette Toppie dat je zo fijn heb gereden *\o/* dat moet toch wel heel fijn aanvoelen:D
Ik grijns altijd van oor tot oor al Montoyo het weer zo goed doet onder de vrouw:P

Dilan1993 Dus bij jullie waaide het ook aardig?
Was allang blij dat het droog was.
Was van de week namelijk helemaal doorweekt van het rijden in de regen....... :D Ik ben geen mooi weer ruiter :D

Jep Truus de Mier is vanaf vandaag Miss Piggy :+
Na het rijden even de manen met spray ingespoten.....Dat was natuurlijk ook opeen eng }:0
Dus na even haar op dr plek gezet was het gemiep over :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:35

Het waait hier vrijwel altijd -O- Gelukkig niet altijd zo hard als vandaag :')

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:45

AR Nadar ibn Valerio <3

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:46

@ AR Nice! Wat een mooierd:)
Gaat hij ook geshowd worden?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:47

Barcelano schreef:
@ AR Nice! Wat een mooierd:)
Gaat hij ook geshowd worden?

Hij staat te koop, maar grote kans dat ik hem nog mee neem *D
Zo vanuit huis, vanuit de stal ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:52

Ik heb geloof ik nog niet verteld dat ik vrijdag een geboorte van een veulen heb meegemaakt.
Heb er al eerder een gezien...

Maar nu gaat het stiekem wel meer kriebelen om een Montoyo x Mirka te fokken :D

En door al die mooie Av veulen foto s die hier worden neergzet des te meer :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:56

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:59

Haha maar eerst moet hij bij ons vallen *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:00

Jeanette, fijn dat hij zich heeft gedragen :D het kleine neefje van Noah :))

wauw Isabel, die is groot geworden! is hij toch gebleven? dacht dat hij onder de naam Vulcano weg ging, of ben ik nou in de war met een ander paard?
Noah stond vanavond als enige echte bikkel in de regen op de wei :+ wel met z'n regenjasje aan, maar na een kwartiertje werd het weer droog en meneer stoorde zich absoluut niet aan de regen, die had vers gras en niets houdt hem daar van weg _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:03

Wat gaaf Jessica! Wat voor een veulen?

Jeanette, fijn dat Azim zo braaf was.

Wind? Regen? Waar hebben jullie het over? :P Storm!! En KOUD! Ben nog steeds niet geaclimatiseerd na 2 weken Aruba -O-

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:07

Ik heb iemand anders eerst op Azim laten rijden, ik heb mijn andere paarden wel allemaal zelf zadelmak gemaakt, maar als 45 plusser wil ik dat niet meer doen. Mocht het nodig zijn spring ik er toch niet meer ven snel af.
Wat een plaatje van een jaarling zeg. Kan me goed voorstellen dat je die graag zelf wilt houden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:36

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:44

Sieltjuh schreef:
Wat gaaf Jessica! Wat voor een veulen?

Jeanette, fijn dat Azim zo braaf was.

Wind? Regen? Waar hebben jullie het over? :P Storm!! En KOUD! Ben nog steeds niet geaclimatiseerd na 2 weken Aruba -O-

Ik heb niet eens in Aruba gezeten, maar ik vind het ook al 10 graden te koud :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:10

Wou net zeggen, van mij mag het ook wel wat graadjes warmer, en het mag vooral ook droger! Hoewel er nu even een zonnetje schijnt :)