[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:10

Joyce: wanneer kunnen we intrekken?! Behangen doen we zelf wel hoor...

Eline: voetjes vragen tot ze ze normaal geeft werkt vaak beter als ze paniek krijgen en het steeds wat langer vast houden. Mooie zou zijn als je dagelijks kan oefenen, maar geloof dat dat voor jullie geen optie is?

Kelly: wat heeft Geisha al een lekker pluizig berevelletje zeg!!

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:24

@lisa whaha grapjas, neej dit wordt de woning voor mn paardenkindjes

Super vet dat renpaarden gedoe, ben er zelf als de dood voor (dressuurmiep_) whaha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:33

:( je houdt niet meer van me! ;( je kindjes krijgen het wel goed :)

Het is zo eng niet als het lijkt, het is juist een feeling die je krijgt. De hele week doe je rustig aan met ze en de ene keer in de week dat ze tempo moeten is een kick. 500 kg puur spier die je bediend op je wenken <3 Shine(de vos van de foto) was er zo één. Zodra ze aangalopeerde wilde ze vliegen, kontje zakte een halve meter en ze gooide alles naar voren. Ze had zo'n geweldige loop, lang en vlak met zoveel power. Niet te vergelijken met een Engels Volbloed, dat zijn werkelijk de koningen van de paarden...waarom ik in vredesnaam arabs heb, i dunno...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn andere grote passie <3 Alleen nooit en nooit meer zal dit ene deel van mijn leven worden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:40

Lijkt me ook gaaf hoor Lisa, machtig gevoel! :j Tis (in z'n algemeenheid dus) alleen echt m'n type arab nie die renners/Franse, vind ze echt zo lelijk, solly... Y;(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:48

als arabieren zijn ze doorgaans niet te mooiste, maar als paard zijnde vind ik ze absoluut met stip tweede op de eerste plaats staat voor mij nog altijd de volbloed, hoe lelijk ook al hebben ze de grootste oren een lelijk ramshoofd...die gouden velletjes, lange benen en halzen de manier waarop ze uit hun moedige ogen kijken :+: kippenvel paarden. derde plaats staan of tekes of harddravers...de laatste eveneens door de blik in hun ogen, de uitstraling van moed en doorzettingsvermogen <3 ik hou van power paarden.

Maar ik lees dus wel dat je Pony ook niet om aan te ogen vind? >;) :n ...nou komt de aap uit de mouw ;)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:56

Lisa scheelt, je hebt bijval van mij dus je bent niet in je uppie fan van die lelijkerds :P Ik vind de renarabs eerlijk gezegd mooier als die showers, hou niet zo van die ontzettende dish.
Enne wat voor baan wil je dan?? Wil je der weer op? Mag ik bij je in de leer als de man toch besluit ergens een renstal uit de grond te stampen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:02

Ik wil weer rijden, heb intussen denk ik al bijna ene half jaar überhaupt niet meer gereden. Maar een baantje rond canteren in de ochtendgloren met de dauw nog laag aan de grond...das wel echt mijn ideale wereld.
Je hebt het zo onder de knie, beetje balans en beetje boel spierkracht en je hebt de houding zo voor elkaar. Uiteraard niet te gek kort beginnen ;) heb er zat vanaf zien knallen 'maar renpaarden hoor je toch met korte beugels te rijden?'...korter ja, en als je balans en kracht goed genoeg is...Je staat immers op een bewegend object met je voeten op twee centimeter brede steuntjes...

Ik kan een show arab zeker wel waarderen, mits ze niet zo extreem zijn als hoe ze tegenwoordig worden gefokt, wil er nog steeds graag mee kunnen werken. Maar die brede bulldozers de tanks met hun massale lichamen dat zijn echt mijn droom paardjes

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:05

Afbeelding
Afbeelding
mijn Pony toen we beide nog jong waren ik zal een jaar of 19 zijn geweest, zij dus 6...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:06

_O- :(:)
Duh...ik kan zeker een goed paard waarderen! Wat je zegt, de hardheid, de snelheid en power! Wauw!
Zo vind ik de Andalusier (liefst zonder die ramskop) ook geweldig, echt een warhorse, een eenhoorn!
Of zelfs een robuuste IJslander die knetterhard in telgang over het ijs gaat! <3
Daarmee vind ik ze nog niet mooi mooi. Ik hou van de sierlijkheid van de arabier, echt t type (en das meer dan dish) en de Franse hebben ja uhm, géén type (of in ieder geval geen Arabisch) maar daar zijn ze ook niet op gefokt, grote koppen winnen van kleine koppen op de fotofinish laten we wel zijn.
Maar mooi is anders en ik hou gewoon van die typische Arabische schoonheid! *D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:07

Hihi heb de stoute schoenen aangetrokken en naar Rieky Young haar stal gebeld of ze nog iemand nodig hebben. Ik word terug gebeld *\o/*

En ik zal t plekkie dan voor je open houden Lisa ^^

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:08

Lisa, als je het zo mist, waarom begin je er dan niet weer mee?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:09

Gaaf Jaleesa! Zou tof zijn, thumbs up! +:)+ Kom er regelmatig bij Adje dus mocht dat doorgaan zie ik je wel!

Woogy

De grote koppen zijn er niet bewust in gefokt ;) Rechte snuiten kunnen meer zuurstof verplaatsen en door hier en daar een volbloed erin te stoppen als zijnde 'desert bred' verkloot je het type wel. Maar krijg je wel snellere completere ren arabs die zich onderscheiden van hun knappe neefjes en nichtjes. In de zandbak word nog veel gekoerst met SE's erg leuk om te zien al die staartjes op de ruggen en neusjes de lucht in :=

Angst is het wat me tegen houdt weer te gaan rijden. Angst om ze weer m'n hart in te laten. De laatste draversstal waar ik werkte trainde ik ze volledig zelf zonder dat er iemand zei wat er moest gebeuren of over m'n schouders mee keek. Sindsdien kan ik de paarden waar ik mee werk niet meer zien als zijnde van een ander. Ik maak mezelf gek met het piekeren over tekorten of fouten. Heb destijds slapeloze nachten gehad omdat ik er maar niet achter kon komen hoe ik één van de dravers aan het werk kon krijgen. Thuis ging het in mijn handen prima, zodra hij op duindigt kwam trok hij z'n benen bij elkaar...Dat wil ik voorkomen...Heb destijds m'n hart en ziel verloren op de baan, het valt niet mee om door te leven zonder die twee dingen...
Laatst bijgewerkt door Woogy op 15-10-14 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

jaleesa89

Ja oke qua body zijn ze prachtig die showers, en de gehele uitstraling.. *kwijlbekkie*

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:11

Dat zou echt zooo tof zijn he, ik kan echt niet wachten. Die duitse reiner zocht niemand erg jammer

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:12

@lisa je mag wel bij Assie logeren hoor moet je wel voor de stal
Vind de paardje absoluut niet lelijk maar niet typisch arabisch

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:14

Heb je een stretcher of moet ik in m'n slaapzakje op een strobaal? ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:31

Hallo niet te verwend he, heb geen stro krullen ook goed?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:35

Zoiets Lisa? :D

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind de rensport prachtig. Vind het altijd de meest natuurlijke tak van de sport die er is, (die) paarden zijn van nature competetief en natuurlijk komt er ook een hoop bullsh*t bij kijken, maar over all is het een heel stuk natuurlijker dan in de rondte huppelen of over hekjes springen :+ Kan een goed gebouwd renpaard ook absoluut waarderen, met name als ze doen waar ze voor gemaakt zijn; rennen :D Ik vond dat bij Umoyax ook altijd zo mooi, die enorme drive in alles wat hij deed en de manier waarop hij vlak trok als hij écht hard ging (hoewel ik vaak ook niet durfde te kijken ivm de hekjes _O- ). Die had echt het race-hart van opa.

Maar mn kind van de woestijn kan ook best hard hoor :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-3CKTKZJD.jpg

Maar goed, zijn beiden natuurlijk niet rengefokt en dat verschil zie je :P

Voor mij het perfecte paard zou een verfijnde versie van Nas zijn, met behoud van haar krachtige lijf uiteraard. Maar vooral de hals even goedom erop en iets meer dish en een groter oog. En dan uiteraard showy :D
Maar ik vind Anda's ook schitterend en enorm gaaf. En Ijsco's kunnen ook heel leuk zijn. Akhal is ook tof. Ik vind een heleboel paarden mooi, al ligt mijn hart wel echt bij de Arabieren, al zo lang ik me kan herinneren <3

Maar snap volledig wat je bedoelt hoor... Mijn wereld zou het niet zijn, maar ik begrijp volkomen waarom je hart daar ligt :j

Joyce ziet er goed uit allemaal zeg, wauw!

Yildiz kan je helaas niet helpen. Zou denk ik inderdaad gewoon rustig in de aanloop er naartoe de frequentie van het rijden iets gaan opschroeven..

Gisteren trouwens ineens moeilijk moment. Hadden het over oma, zal jullie het hele verhaal verder besparen maar in elk geval flapte ik er op een gegeven moment uit ''ik ben mn allerbeste vriendje kwijt, omdat ik niet wilde wachten tot zijn spirit echt volledig gebroken zou zijn''. En dat was zo gek... Zomaar ineens hardop zeggen... Maakte het zo echt...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:03

<3 Amy wat mooi, dat je het hardop zegt is zoiets belangrijks!! Een hele grote mijlpaal!
Zo te zien kon hij afzetten, ze hebben die billen nodig om te vertrekken, die hebben sommige gelukkig nog steeds :)

Ik zie zelf in Tara zo'n ander karakter dan in Arie, die was veel relaxter in grote lijnen en vond veel meer goed. Tara is een vechtjas, als er gerend wordt loopt zij voorop en houdt de anderen terug ze heeft zo'n drang om sneller te zijn dan de anderen, ze heeft zo'n vechtlust en gaat niets uit de weg!
Afbeelding
Ben zo benieuwd of we haar gedrag straks in banen kunnen leiden of beter...op banen kunnen leiden

Joyce: krullen...echt wat?! -O- ik mag dus niet in je stal wonen en dan ook nog eens geen stro bedje... |(

Tara is inmiddels al ruim een half jaar oud(7-4 geboren) en nog altijd geen paspoort, en levensnummer ook niet doorgevoerd...ik word me toch wel zo moe van het AVS

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:20

Jeetje, hoezo heeft dat volk van t AVS zo lang werk dan? Zo moeilijk is het toch net om gegevens door te voeren en een boekje op te sturen?

Amy dat hardop zeggen is heel belangrijk in de verwerking, heel goed van je.
Die paardenbillen zijn geweldig en de drive die ermee gepaard gaat..

Hehe heb net een, denk ik, reltopic gestart op BB over jaarlijkse entingen :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:24

@lisa whaha paarden hebben ook altijd dik pak krullen ligt erg lekker hoor volgens hun

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:29

Joyce krullen ligt idd prima, ben wel is in slaap gevallen op stal :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:41

whahaha ik nog nooit maar de paarden liggen 's avonds altijd languit