[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:24

Iloontjeehh schreef:
Jij hebt eerst een massage en een yogalesje nodig voordat je op Mo stapt Jes :P

Ja, het gaat hard hier :D

Yoga heb ik eens gedaan...werd de les uitgestuurd samen met vriendin :o 8-)
Kreeg de lach stuipen en kwam er niet meer uit ^)

Massage ga ik denk maar eens achteraan.
laat me vriend het weleens doen :=
Maar die kan het echt niet -O-

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:26

Hahaha ik ben ook een x met yoga de les uitgestuurd. Maarre.. ik weet niet of je een beetje van het zweverige ben hoor maar mediteren schijnt er ook goed voor te helpen. Dat kun je zo zweverig maken als je zelf wilt :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:28

kellaxy schreef:
Hahaha ik ben ook een x met yoga de les uitgestuurd. Maarre.. ik weet niet of je een beetje van het zweverige ben hoor maar mediteren schijnt er ook goed voor te helpen. Dat kun je zo zweverig maken als je zelf wilt :+

Hoe doe je dat 8-)
Met de yoga moest ik een innerlijke smile op me organen zetten...toen kon je me opvegen..
Heb wel een sauna tegenover me vriend zijn huis :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:30

En een osteopaat voor jezelf Jes? Complete bodymassage lijkt me ook goed. En misschien heb je wel wat tekorten? Misschien eens magnesium nemen ter ontspanning?

Ik zat laatst nog eens te denken om eens een rug, schouder en nekmassage te laten doen. Gewoon ff helemaal ontspannen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:33

http://www.thermenpapendrecht.nl/

Toevallig had ik gister ook met iemand over de magnesium...geef het Mo nu.
Pure variant...mss even uitzoeken wat ik mag.

Tekorten heb ik ook..moet eigenlijk weer bloedprikken.
Door die coeliakie neem ik geen vit D op en kom vaak foliumzuur te kort.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:35

Ik zou gewoon eerst eens een potje van de Kruidvat halen voor jezelf :P (of bestellen bij mij op het werk :') ).

Papendrecht beetje te ver voor een massage voor mij :P Ik weet dat er hier in de buurt ook wat zit, ben ik wel eens eerder geweest. Was toen echt een overheerlijke massage :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:37

Sieltjuh schreef:
Ik zou gewoon eerst eens een potje van de Kruidvat halen voor jezelf :P (of bestellen bij mij op het werk :') ).

Papendrecht beetje te ver voor een massage voor mij :P Ik weet dat er hier in de buurt ook wat zit, ben ik wel eens eerder geweest. Was toen echt een overheerlijke massage :)

Is het van de kruitvat dan wel genoeg geconcentreerd?
Zal die centrum ook helpen...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:38

Ik geef Schussler celzouten aan Dayem (kalium phosphoricum en magnesium phosphoricum), die kan je ook zelf nemen. In deze supplementen is magnesium gekoppeld aan een lichaamseigencel en wordt daarom veel sneller en veel beter opgenomen door het lichaam dan pure magnesium. Zijn te koop bij De Tuinen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:42

Mediteren.. ja kan je op verschillende manieren doen maar dan moet je je ook concentreren op je ademhaling. Moet je is googlen. Ik heb ooit logopedie gehad toen ik 18 was voor me poliepen omdat ik verkeerd ademhaal en dus ook verkeerd praat/zing noem maar op. Niet dat ik kan zingen hoor, maar ik doe het wel heel graag :') :') . Toen moest ik ook van die domme oefeningen doen haha.. zoals TSJ geluiden maken waarbij je dat snel doet en je buik uit zet bij de TSJ, al staand met je armen een locomotief nadoen. Zie je het voor je? :') en als je inademt (door je neus het best) buik uit, bij uitademing door je mond, buik weer in. Hoesten same story. En dan ook een oefening waarbij ik POH moest roepen, keer op keer, heel krachtig. -O- Seriously? Het was maar 10 min. per dag die oefeningen maar ja wanneer doe je dat? Nou, niet dus.. dus toen hebben ze me maar geopereerd :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:50

kellaxy schreef:
Mediteren.. ja kan je op verschillende manieren doen maar dan moet je je ook concentreren op je ademhaling. Moet je is googlen. Ik heb ooit logopedie gehad toen ik 18 was voor me poliepen omdat ik verkeerd ademhaal en dus ook verkeerd praat/zing noem maar op. Niet dat ik kan zingen hoor, maar ik doe het wel heel graag :') :') . Toen moest ik ook van die domme oefeningen doen haha.. zoals TSJ geluiden maken waarbij je dat snel doet en je buik uit zet bij de TSJ, al staand met je armen een locomotief nadoen. Zie je het voor je? :') en als je inademt (door je neus het best) buik uit, bij uitademing door je mond, buik weer in. Hoesten same story. En dan ook een oefening waarbij ik POH moest roepen, keer op keer, heel krachtig. -O- Seriously? Het was maar 10 min. per dag die oefeningen maar ja wanneer doe je dat? Nou, niet dus.. dus toen hebben ze me maar geopereerd :j

Zo ben ik dus ook....als ik met me paarden werk ben ik zo precies etc...
met mezelf totaal niet :o
Stalgenoot op vakantie ik gaf haar paard medicatie..netjes stipt om 1700.
Ik zelf vergeet vaak me medicatie...behalve de pil...zit niet te wachten op mini me's _O-

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:54

Hahaha ook daar ben ik heel laks in hoor. Me vriend word er altijd gek van omdat al mijn huisdieren..lees; 2 valkparkieten, 3 hondjes (parttime gelukkig) een poes en een paard, heel goed te eten geef en er altijd op let wat ze krijgen en of ze iets te kort komen oid. En zelf.. Tja, sla gerust een maaltijd over. Deed ik eerst niet hoor want deed er alles aan om aan te komen maar nu blijft het redelijk stabiel. Vaak ruzie om met mn vriend want hij vind dat achterlijk. Me dieren hebben het perfect en ik maar mezelf een beetje "verwaarlozen".. :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:57

Haha grappig alsof ik mijn vriend.hoor praten.

Kastje van stal is netjes heb van de lade kasten alles pietje precies...

In het.huishouden een stuk minder...heel slecht.

koken vind ik niet leuk...dus eet dus weinig groente en vlees..eet gerust kwark als avond maal...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:01

Geen idee Jes, maar zou iig niet zelf gaan prutsen met hoeveelheden :)
Biotics heeft ook altijd fijne producten (en groot assortiment).

Ik ben daar ook wel laks in hoor. Neem elke dag een multi-vitamine en echinacae forte, maar alleen omdat mn moeder het altijd voor me klaar zet eigenlijk _O- Ten eerste vind ik het vreselijk om ze in te nemen, maar merk wel dat ik daardoor fitter blijf :+
Eet in principe wel regelmatig (soms in het weekend wat minder netjes qua tijd).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:02

Barcelano schreef:
koken vind ik niet leuk...dus eet dus weinig groente en vlees..eet gerust kwark als avond maal...

Seriously? Dan zou ik echt flauw worden :') Mijn avondeten is mijn favoriete maaltijd van de dag :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:03

HAHA ja ik ook jes.. Doe ik gelukkig niet want mijn vriend kan zaaalig koken dus die verplicht me wel.. :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:09

Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:

Seriously? Dan zou ik echt flauw worden :') Mijn avondeten is mijn favoriete maaltijd van de dag :')

Ik gun mezelf ook de tijd.niet..
Ontbijten is ook niet mijn ding..
maar dat komt omdat alles wat.ik eet na opstaan buikpijn bezorgt...

zeg steeds dat ik moet veranderen met eet patroon maarbik ben gemak zuchtig...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:13

En het is juist zo belangrijk met coeliakie, Jes :+
Ik neem aan dat je bepaalde producten toch wel niet eet?
Je weet wat ik ooit heb gezegd over wat voor onderzoeken wij doen op mn werk hè :) Denk nog steeds dat je er baat bij kan hebben :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:14

Heb ik ook jes! Ik krijg overal buikkramp van.. niet gek ook met wat er tegenwoordig aan E-nummers in je eten zit. BI-ZAR

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:16

kellaxy schreef:
Heb ik ook jes! Ik krijg overal buikkramp van.. niet gek ook met wat er tegenwoordig aan E-nummers in je eten zit. BI-ZAR

Ligt echt niet alleen aan E-nummers. Buikkrampen kunnen enorm veel oorzaken hebben :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:20

Ik heb zo ie zo.coeliakie...
Dus al gevoelig op de buik etc

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:51

Jaa ik wilde hem al aanpassen haha maar ik heb het wel van typische dingen waar die E nummers ook inzitten. Ik probeer dat al zoveel mogelijk te voorkomen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:56

Ik moet heel eerlijk bekennen...ook altijd buikpijn-patient (het grote feest van fibro, je hebt van alles wat :+ ), maar toen ik een maand gestopt was met roken kon ik ineens ontbijten, at veel beter en nauwelijks de buikproblemen die ik normaal wel heb. Daarna toch weer begonnen en binnen een week terug. Volgende week ga ik weer stoppen overigens, voelde me wel serieus beter :)

Ik ben dol op eten en koken dus ik eet eerder te veel lekkere dingetjes dan te weinig := Maar avondeten idd voor mij ook heel belangrijk. Op zaterdag eten mn ouders altijd brood, dat kan ik echt niet. Moet normaal eten hebben met alles erin :+

Ik ga overigens echt kapot van vaste boter. Van die bakboter zeg maar, roomboter dan weer niet. Snap het nog steeds niet maar blij dat ik het weet, hoef ik geen uurtje of 12 me beroerd te voelen :+

Ach....lekkere kneusjes zijn we ook bij elkaar eigenlijk :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:39

Haha hier nog zo'n "kneusje" met coeliakie

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:41

Haha hier nog zo'n "kneusje" met coeliakie

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:51

Hier een fibro kneus die op pijnstilling leeft en hierdoor heel blij dat al vroeg in mijn paardenleven rareabies voorbij kwamen met hun kan ik lezen en schrijven, ze zijn makkelijk en licht te rijden voor me en een gevecht hoef ik niet aan te gaan.
Wat ik ook in pb had gezet naar jes geniet van je kanjer en het hoeft niet allemaal netjes te gaan t plezier is belangrijker, maar met de angst die erbij komt kijken is t allemaal makkelijker gezegd als gedaan, vertrouw op je paard dit doen zij ook met jou.