[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:15

Zadel zit heerlijk, ligt super. Ik moet alleen nog even een andere singel. Eentje met bont oid. Gevoelig huidje namelijk, haha. Ik heb inderdaad ook ontstoken ogen verzorgd met afgekoelde kamille-thee. Om het schoon te maken gebruik ik het ook altijd, ookal is het niet ontstoken.

Schijnzwanger... Dan ben je wel zuur denk ik idd. Dan gaan ze zich helemaal indenken alsof ze een veulen dragen en dan krijg je daar weer issues mee met werken. Zit niemand op te wachten denk ik...

Had eigenlijk een foto geupload, maar die doet het even niet, dus dat moet dan nog eventjes wachten.

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 00:37

gevoelig huidje heeft Noah ook veel last van, zeker bij de singel. Ik moet toch maar eens gaan kijken naar een meer anatomisch gevormde singel, hij blijft kale plekken krijgen.
Noo en ik hebben vandaag heerlijk buiten gereden, als begeleiders van een groep. Hij was zo braaf, alleen een beetje bang voor een vrachtwagen dus toen ben ik even afgestapt. De rest van de groep keek niet op of om, sta je dan als begeleider met je trillende paardje aan de hand :')

Ik kan me er trouwens ontzettend aan storen dat mensen hun paard een arabier noemen en iedereen daar heilig van overtuigen, terwijl ze bijvoorbeeld een kruising arab x New Forest zijn. Dan denk ik: dan is het toch net zozeer een NF als een arab :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:15

Da's ook altijd heel leuk ja :') Ken ook wel iemand die z'n paard steeds arabier is terwijl het een halfbloed is. En dan vervolgens: 'Ja, arabieren zijn altijd van die heethoofden, kijk maar naar die van mij' :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:14

Ja inderdaad :+ of ze vinden die van mij maar een bange pony, 'die andere arabier is helemaal niet zo' :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:23

Ik irriteer me er ook aan.maar laat ze maar banketstaaf...Wij weten beter :+

Ik heb een keer toen aan een meisje die beweerde op paardenhouderij ook een arabier te hebben.
Keek toen eens in de papieren en moest haar diep teleurstellen..
Daarna was zo boos op mij...Prima kan toch haar paard niet omtoveren in een volbloed.
Had ook gezegt joh wat maak het uit als je gelukkig bent met je paard...doe niet zo moeilijk

Idem op de manege noemde ze die pony ook arabier..jaja want hij was zo druk in de galop daar kon je het zo aan zien.
Maar je zag echt wel dat het een kruising was...Ik in de papieren gekeken en gezegt mensen het is gewoon een nrps met een hoog precentage av.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:37

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:03

LOL zulke mensen ken ik ook ja. evenals iemand met een donker bruine die hem altijd 'die zwarte van ons' noemde...ik bleef het vragen wie ze ermee bedoelde, ik kon echt de link niet leggen met dat paard.

maar ja...waarom heet mijn arabier pony? Omdat ik het VEEL te leuk vond om iemand te stangen die altijd geïrriteerd raakte als ik het had over de arabieren en kleine paarden op stal als zijnde pony's. Elke keer als ik lang haar heen liep moest ik het gewoon zeggen 'Ik heb zooooo'n geweldige POOWNIE' en dat blijft het hangen :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:30

Woogy schreef:
LOL zulke mensen ken ik ook ja. evenals iemand met een donker bruine die hem altijd 'die zwarte van ons' noemde...ik bleef het vragen wie ze ermee bedoelde, ik kon echt de link niet leggen met dat paard.

maar ja...waarom heet mijn arabier pony? Omdat ik het VEEL te leuk vond om iemand te stangen die altijd geïrriteerd raakte als ik het had over de arabieren en kleine paarden op stal als zijnde pony's. Elke keer als ik lang haar heen liep moest ik het gewoon zeggen 'Ik heb zooooo'n geweldige POOWNIE' en dat blijft het hangen :S

haha die is wel goed ja :')

Wij hebben een dierentuin Poownie whaha
Wij zijn knettergek dat we een moordlustig Poownie houden :') :j *\o/*
Dan vragen we in koor over welke van de 2 heb je het over whaha
Twee :') :j Sttttttttt

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:50

M'n lief mooi meisje :). Volgend jaar in de showring <3

Afbeelding

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:14

Wat een mooi koppie en mooie manen. :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:26

Hahaha, eigenlijk heb ik nog niet veel negatieve dingen over Djunnah specifiek gehoord. Wel meer mensen die zeiden "Ooh een arabier! Die zijn toch best heet??" :7 Maar dan beweerde ik dat die van mij niet bepaald een heethoofd is te noemen.
Op het moment is ze trouwens nog beetje ontdaan van de verhuizing :(:) Gisteren tegen het hysterische aan, maar dan blijft ze wel hanteerbaar :) Denk dat je met weinig paarden die zo uit hun doen zijn van een verhuizing gewoon met een halstertje kan gaan wandelen :)
Afijn, hoorde dat het vandaag alweer beter ging :) Ze moet heel erg wennen, vind dr buurman iets te leuk (en hij haar ook, wordt het niet echt samen in de wei: zij stond te piesen en zijn piemelorus kwam naar buiten, ehh.. hoef niet persé een dekkende nog-niet-zo-heel-lang-ruinenpony op mn merrie :') Maar Djuun heeft wel smaak, echt een geweldig leuk dingetje is dr buurman).
Maargoed, komt wel goed hoor, vind het een logische reactie als je er net een paar dagen staat. Dr paddock aan dr stal vindt ze volgens mij geweldig, stalletje in, stalletje uit :D En in de roundpen heeft ze al héérlijk gelopen! Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto's kan maken van dr nieuwe huis :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:33

Ben benieuwd naar Djuun in haar nieuwe huis! Fijn dat ze al iets rustiger is en ze hanteerbaar blijft! Is met Noah ook, die kan je ook aan een halster meenemen ookal is hij gestressed :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:35

Spannend dat ze wordt geshowd Jazz-Fan.

Mirka mocht vandaag een uurtje in de merrie wei.
Ze heeft lekker grasjes staan te eten.

Montoyo van de week ook even in de hengsten wei zetten :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:37

Sabrina, zoals ik in je topic ook al zei, wat een manen :wow: En dat bekkie, lekker ding hoor. Hoe oud is ze?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:37

Deze week gaan we voor het eerst ( althans voor ons dan, niet voor Azim) op Azim stappen, na misschien wel een jaar?
Hij is heel erg opgeknapt, ziet er echt supergoed uit.
Hij is zo ontzettend lief.( hoe penny kun je zijn als oude muts)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:41

Waarom is Azim een jaar niet gereden, Jeanette, als ik vragen mag?
Enne, er schuilt een penny in elke paardenliefhebber hoor :D

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:42

Sieltjuh schreef:
Sabrina, zoals ik in je topic ook al zei, wat een manen :wow: En dat bekkie, lekker ding hoor. Hoe oud is ze?

Ze wordt in juli 4 jaar :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:44

Ah, zelfde jaar als Djuun dus :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:47

Leuk al die berichtjes weer! Wat is ze prachtig jazzfan!!!!

Mensen die hun paard Arabier noemen, haat ik echt. Als je zo graag een volbloed wil, koop dan een volbloed en geen nrps, nf of andere kruising.... Ik zeg toch ook niet dat mijn hackneyxfriesxfjord een hackneyxfriesxfjord is, omdat ie daar t meest op lijkt? Of m'n friesxandalusiër dat t een fries is, omdat ie daar t meeste op lijkt ( lokaal issie bruin en heeft ie een enorme bles :Y) )....
AV is AV, anders heb je geen Arabier. Mensen die t zeggen, vraag k altijd naar de afstamming. Als ze dan zeggen dat ze dat niet weten, zeg ik altijd dat ze dan geen Arabier hebben. Heel kortaf, Mja.

Men oordeelt te snel, zonder daadwerkelijk kennis van zaken te hebben.

Vandaag voor t eerst gewerkt en zooooo brak dat ik nu niet meer ga rijden, haha.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:51

Ik noemde mijn NRPS altijd NRPS en niet een arabier :') Braaf hè :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:54

Jeannette schreef:
Deze week gaan we voor het eerst ( althans voor ons dan, niet voor Azim) op Azim stappen, na misschien wel een jaar?
Hij is heel erg opgeknapt, ziet er echt supergoed uit.
Hij is zo ontzettend lief.( hoe penny kun je zijn als oude muts)

Spannend :D
Ben blij dat die is opgeknapt :D
Niemand is te oud om penny te zijn :') :j ;) En al helemaal niet met z'n heerlijke hengst onder je kont dadelijk <3

Sabrina,
Wat een heerlijk meiske blijft het. Heerlijke bos manen <3
Just Lovely!!!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:04

Sieltjuh schreef:
Waarom is Azim een jaar niet gereden, Jeanette, als ik vragen mag?
Enne, er schuilt een penny in elke paardenliefhebber hoor :D

Ja hoor dat mag je vragen. Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht. Hij zal tussendoor wel eens een zadel op zijn rug hebben gehad als er kijkers kwamen, maar verder heeft hij weinig buitenlucht gezien. Hij mocht dus eerst lekker bijkomen, verwend worden, de paardentandarts ontmoeten en de hoefsmid ook maar eens weer. Dat waren genoeg indrukken in een korte tijd, nu zit hij goed in zijn vel en heeft weer flink vlees op zijn botten, dus nu: erop. *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:56

Oow je hebt hem nog maar zo kort! Spannend, maar leuk hoor *\o/*

Zadelmaker komt hier de 27e, dus ik hoop heel hard dat we dan weer lekker aan de slag kunnen met Djuun.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:04

Ersiel, Djuun is daar lekker koel onder. Weet nog wel die eerste keer dat ik met jou en Djuun ging wandelen, toen Prins net verhuisd was. Toen duurde het toch wel even voor ie normaal meeliep :')
_O- z'n piemelorus :') Die van Dragan kwam gister naar buiten toen ik net gelongeerd had en ik m'n BP en cap aantrok. Ik weet niet of ie er iets mee bedoelde, maargoed >;) :') Stond ook alleen een ruin in de buurt, verder geen merrie oid

Jeanette, heb je mij wel eens penny zien wezen als ik met Prins of Dragan iets voor mekaar krijg :o Ach, zolang ik er niemand kwaad mee doe, maakt het niet uit :P
Weet nog wel de eerste keer dat ik op Dragan ging zitten, ondanks dat ie me al een paar keer door de longeerbak gesleept had :o echt van 'aaaaah ik zit erop ik zit erop, hij is hartstikke braaf' :D :D :))

Prins was gister ook lekker bezig. Heenweg naar de wei kon ie alleen maar sbw of appuyeren :+ Terugweg ging ie ineens lopen steigeren en bokken en probeerde 'm te peren :? Heb 'm even in de bak gedumpt en besloot toch maar even te gaan rijden (wilde m eigenlijk vrij geven) anders zou ie met m'n les van vandaag zo druk zijn. Dus ik leg er een zadel op, en ineens is het driftige gedoe over :? Hij heeft ook werkelijkwaar geen stap verkeerd gezet onder het rijden, zelfs met warmstappen/draven niet.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:55

Inderdaad lekker bij laten komen...vind dat voor je met ze aan het werk gaat eerst lekker ontspannen in het hoofdje moeten kunnen zijn.
Mirka liep rustig naar de wei.

Maar bah wat een vieze pismerrie is het dan met andere paarden -O-
Als ze naar andere paarden schopt pist ze daarbij en het vliegt dan alle kanten op :r
Heb stal genoten al aangeraden om of een paraplu mee te nemen of een regenpak aan te trekken

Dus als iemand een mooie hengst wil ruilen tegen een merrie :+ 8-)

Montoyo het weekend ook weer gereden.Gaat echt kei goed.
Ben echt trots op me mannentje.

Mirka gaat trouwen ook veel beter onder het zadel.
Neem haar in de zomer mee naar een onderlinge wedstrijd op een rijvereniging waar ze op stal ook altijd aan mee doen.
Kan ik mooi kijken wat ze op vreem terrein doet :)