[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:52

0ke ik ben 1 avondje weg en jullie kunnen je weer niet gedragen? ff 4 pagina's erbij gekletst en waar gaat het over???? een Italiaan :')
Aangezien ik daar toch geen ervaring mee heb en geen verstand van heb scheeld het bij 4 pagina's bijschrijven :D

@Eliene wat een #$#$%^#$^hoefsmid heb je daar gehad krijg meer het vermoeden dat er gewoon niks is geweest de smid die jaleesa aangeeft (brian) is idd een hele goeie maar ik weet niet of hij particulier doet
Ze is echt alles behalve rad, zou toch eerst een smid laten komen kan ook heel goed daar door komen, goede voeten zijn het halve werk
@kelly echt super mooie fotos van je shoot, kun je mooi als vergelijkingsmateriaal gebruiken voor over een tijdje

Vandaag maar eens een productief dagje houde, hard voor school aan de slag en vanavond fijn naar de les met Assie <3

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:49

Wauw wat een pagina's erbij haha
Mijn man is half italiaans hij spreekt beter italiaans als ie beweert haha en het italiaanse eten mjammie nu heb ik ook nog eens het geluk dat Hubby van koken houdt (mag ik mij ook wel erg gelukkig mee prijzen daar ik er een bloedhekel aan heb) en dan komen er natuurlijk vaak heerlijke gerechten op tafel <3
Het verstaan lukt mij na een dagje ook wel grotendeels (dit heb ik met meerdere talen wel, enkel het zelf praten duurt wat langer, het lezen lukt me ook wel aardig, en ook hier vind ik het een mooie taal :D

Joyce ow spannend allemaal vind het leuk als je vorderingen plaatst van je stal in opbouw

Aleeneh had je ook pb gestuurd en blijf eigenlijk ook bij t meeste, maar vind ook dat het wel zo netjes is om de betreffende smid te bellen over het hoe en wat, want als ze zo'n feeks was kreeg hij ook geen kans zijn werk goed te doen natuurlijk (zijn nietvoor niks genoeg smeden die geen jonge paarden meer bekappen, een ongeluk zit in een klein hoekje, mijn man heeft hier ervaring mee die is nu niet voor niets blijvend invalide door ongeluk met paard waarbij hij hielbeen heeft gebroken die nu is vastgezet, zijn werk doet hij nog met plezier maar risicovolle type paarden laat hij sneller staan of overlegd met eigenaar voor eventueel verdoving zodat hij goed werk kan afleveren en het voor hem en paard zo relaxt mogelijk gebeurd, een gevecht gaat hij niet aan, wat sommige smeden wel doen wat niet altijd zo goed werkt)
Maar er mag zeker nog een stukkie van de hoef af en die scheur kan veroorzaakt zijn doordat zijzelf of een ander paard erop heeft gestaan, en de losse delen moeten eraf en waar je meisje baadt bij heeft dat ze binnendoor bekapt word.
Ijn dat je al wat namen hebt anders kijk op Www.hoefsmedenvereniging.nl voor een gediplomeerde smid die ook bijscholingen bijwoont. Dit geldt overigens voor iedereen die een smid zoekt.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:17

Knappe Mas en Reem!

Vervelend dat Djuun weer zo heftig is, Letizia! Al herken ik het wel van Ely op het moment, die kan ik ook wel achter het behang plakken! Ook plassen zijn een no go haha

Fijn dat je ventje weer zo goed gaat, Lisa!

Top dat de tandarts goed ging, Miranda!

Jazzy gaat ook goed zo te lezen!

Hopelijk wordt je assessment goedgekeurd, Tamara!

Dat is wel bizar, Eline, zo'n lange hoef en de hoefsmid is een week geleden geweest?? Ze lijkt niet helemaal soepel te lopen, maar met een paard in de groei zou ik me nog niet enorm druk maken. Kan ook een hoop verschil maken. Ik weet nog dat Ely in de groei het ook heel moeilijk vond om haar achterhoeven te te tillen, heeft te maken met balans...

Gave foto's, Kelly!

Gisteren waren de dames weer allebei om achter het behang te plakken, want het waaide _-:(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:27

@bren ik zal fotos posten. Er komen wel tijdelijke stallen in, volgend jaar willen we mooi gemetselde stallen met een mooi voorfront.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:30

Bren, echt super bedankt voor je tips :)

Ik heb echt heel veel waardevolle comments enzo gehad, en ik heb momenteel niet eens de tijd om op iedereen uitgebreid te antwoorden! Echt sorry daarvoor, vind het niet netjes, maar weet dat ik al jullie berichten allemaal gelezen heb, alle bruikbare tips eruit heb gefiltert en deze ook gebruik :) Hartstikke bedankt allemaal voor het meedenken.

Ik ben in elk geval super blij dat veel van jullie zich niet echt grote zorgen lijken te maken. Ik vond het er gisteren ook al weer een stuk beter uit zien dan een paar dagen daarvoor. Ik hou het nu goed in de gaten, maar ik hoop dat het dan inderdaad allemaal wel meevalt.

@Joyce, ik ben superbenieuwd naar je foto's! Echt gaaf voor je hoor, dat eigen huis :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:50

@eliene waar ik later nog aan dacht dat ze misschien wel veel spanning bij de smid heeft gehad en daardoor spierpijn heeft
Ik ga vanmiddag even fotos maken :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:10

Joyce ben benieuwd naar je foto's en succes met studeren ;)

Eline, no worries denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat het je niet kwalijk word genomen.

Annika fijn he van die dames :')

Edit@Brenda: Zoo als je niet van koken houd dan heb je idd geluk met je hubby, kan die van jou ook zo lekker ruzie lopen maken in het Italiaans? Of heeft ie meer meegekregen van de droogkloterige/nuchtere Nederlandse kant van de familie :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:15

Leuk leuk joyce ben benieuwd :D
Eline komt wel goed met je meisje ;)
Annika haha dames beetje dwars :+ en toch blijven ze leuk

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:37

oke hier komen dan de fotos van de stal en bak/wei

Dit is nu tuin, de heg gaat eruit, achter de heg zit ook nog gras
Afbeelding
achter de heg (huisje gaat eruit)
Afbeelding
het wordt ong 30x30 en we laten het gras, ik kan prima op het gras rijden, rij toch vaak bij vriendin die heeft binnenhal, buitenbak springwei en natuurlijk mn zandpad op 200m om de hoek

de auto overkapping wordt wasplaats, recht wordt helemaal dicht gemaakt aan de vookant komt schuifdeur
Afbeelding

De stal met de aan de rechterkant toekomstige wasplaats
Afbeelding

Binnen hier komt Asal haar stal
Afbeelding

Deze blauwe wand gaat eruit en hier links naast de trap komt Fame haar stal
Afbeelding

Wat een werk nog....

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:11

Joyce, ik kan ze niet zien. Partyflock forbidden geeft ie aan

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:16

Zie ok niks...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:35

oh dacht moet mn fotos ff ergens parkeren om ze hier te kunnen zetten doe ik het daar maar ik ga ff wat anders zoeken

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:39

oke hier komen dan de fotos van de stal en bak/wei

Dit is nu tuin, de heg gaat eruit, achter de heg zit ook nog gras
Afbeelding
achter de heg (huisje gaat eruit)
Afbeelding
het wordt ong 30x30 en we laten het gras, ik kan prima op het gras rijden, rij toch vaak bij vriendin die heeft binnenhal, buitenbak springwei en natuurlijk mn zandpad op 200m om de hoek

de auto overkapping wordt wasplaats, recht wordt helemaal dicht gemaakt aan de vookant komt schuifdeur
Afbeelding

De stal met de aan de rechterkant toekomstige wasplaats
Afbeelding

Binnen hier komt Asal haar stal
Afbeelding

Deze blauwe wand gaat eruit en hier links naast de trap komt Fame haar stal
Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:42

Oow dat gaat leuk worden Joyce, klusze iig ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:59

Jeetje Joyce, dat ziet er echt gaaf uit, wat een droomplekje! :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:45

Ow dat word een leuke stal

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:56

thanx allemaal zie er als een berg tegen op maar gaat vat mooi worden

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:03

Echt gaaf Joyce, boel werk nog maar alles wat blijft is in prachtstaat, dus wordt echt paleisje!

Vanochtend Nour weer gereden in de bak. Ging top! Heule mooie tempowisselingen en begint nu ook mooi buiging op beide kanten aan te nemen. Galop ging nu ook mooi gedragen en beheerst alleen aanspringen gaat nog niet zoals het moet. Maakt niet uit, was heerlijk en echt waar, hij is tot dusver het fijnste paard ever dat ik ooit onder m'n gat heb gehad! Wat n genot hem te rijden. In onze bak hangen 6! spiegels dus ook mooi kunnen checken of ik beetje recht zat en of het er ook zo uitzag als dat t voelde en ja echt wauw, we gaan echt knallen in de sport dat kan gewoon niet anders! Helemaal verliefd <3 (alweer... :+ )
Verder Tie nog ff snel gereden (eindelijk de back up zonder verzet voor elkaar) en tot slot Jazzy weer gedaan: er op en nu aan langere lijn stappen en halthouden op mijn hulp ipv de longeur. Ging ook redelijk goed (ze valt steeds naar binnen en snapt niet zo goed wat ze moet doen. Dus morgen maar weer verder, dan zijn we met drie en extra paar handen is nu wel ff handig.

In december gaat Nour zoals jullie wel weten een maandje in training (zodat ik m komend seizoen zoetjesaan kan gaan uitbrengen). Hij gaat dan waarschijnlijk 5 tot 6 keer per week gereden worden.
Ik zit nu op 2 keer per week (1 keer bak, 1 keer per week ritje). Ik wil dit dus wel gaan uitbouwen, het aantal keer per week, anders wordt t wel een heel heftige overgang denk ik..
Tips zijn welkom!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:22

Hoe lang rij je nu per keer? En longeer je er ook naast.
Ik zou in jou situatie lekker om de dag bezig en omdat julllie ervan genieten lekker naar buiten ;)
Hij zal met die 5/6 keer per week niet elke keer een uur aan de bak moeten dus als jij 4 keer pw iig half uurtje wat doet of buiten langer is de overgang ook niet zo groot.

Joyce ja druk druk maar als dat klaar is helemaal happy je wil niet weten wat voor stress ik had en dat was simpel 1 stal erbij en weide opnieuw omheinen ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:33

Rij nu 20 minuten bakwerk, buiten langer. Longeren doe ik laatste tijd niet meer zo veel maar wel veel rechtrichten adh, vrij springen, Parelli, trail adh, showmanship of potje voetbal :D 2 a 3 keer per week bovenop die rijmomenten.
Ook staat hij 7 dagen in de week hele dagen buiten met z'n maten. Veel jonge paarden dus wordt wat afgeravot. Hij heeft bereconditie maar das toch wat anders als 5 keer per week straks onder de man in training (en idd dat zal vast Max half uur per keer zijn met zon gup)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:42

Niet alles kunnen onthouden van de afgelopen 6(!!! half dagje geen bokt, wat ze hell gappend?!) pagina's maar las iets over verhuizen naar Italië? Geloof niet dat ik Jeroen mee kreeg, Frankrijk is mij prima moet Julie ook mee maar dat scheelt die is half Frans dus die spreekt dat ook weer vloeiend ;)

Eline: ziet er niet uit of je paard recent bij de smid is geweest, die scheur zou ik me niet te gek druk om maken. Bovenaan zit een kloof zal ooit een wondje op de kroonrand zijn geweest, gezien de mate van uitgroei ongeveer een maandje terug. Daar mond de oppervlakkige scheur in uit, die groeit er wel uit. Zou wel even een andere smid zoeken, één die z'n werk wel doet bijvoorbeeld ;)

Zaraar ging me toch wel zo lekker vandaag! Heb besloten dat ik er morgen eens 5 minuten op ga stappen na het werk, z'n balans is enorm verbeterd en hij liep vrijwel constant met z'n neus op de grond tijdens het draven <3 heerlijk dier is het toch ook.
Maar een keer de rekeningen inscannen om naar de verzekering door te sturen...gedoe altijd maar

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:48

Zou die toch nog maar es ff goed doornemen Lisa. Had ik net een renstal voor je geregeld bij Jaleesa in Brasschaat neem je niet eens de moeite ff te lezen, tssss..... :P _O-

Fijn dat Zaraar zo goed gaat! +:)+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:56

De renstal had ik nog wel meegemaakt, uiteraard sta ik daarvoor open :D Merk eigenlijk stiekem dat het toch kriebelt...en niet zachtjes ook. Alsof ik met m'n blote kont in een baal vers hooi ga zitten.
Was vandaag wat zadels aan het passen op Zaraar en onderop de steun lag m'n renzadel...Toen ik het 2,5 kg ding vast had ging m'n hart weer open. De laatste waar hij op heeft gelegen was een kanjer van een merrietje, sterk en pittig had een hele beste geweest als ze niet naar een endurance ruiter was verkocht...Tjonge wat was het toch een leven, vroeg VROEG op staan in de schemer je eerste rit en voor 12 uur klaar. De adrenaline als het koersdag was issie er klaar voor, kan hij het aan, issie überhaupt snel genoeg. Het kleien van de benen 's avonds en de volgende dag stappen en wat draven op het harde om de stramheid uit de spieren te rijden. 's Winters met wollen dekens rijden, dikke sjaal om en bril op tegen de kou...Ik mis het...ik mis het echt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:57

Afbeelding net een weekje onder het zadel. Jemig wat een kanon was dit toch ook.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:03

Mijn zwarte dikke vriend vandaag met z'n zadeltje op wat voor geen meter ligt :(
Afbeelding
Afbeelding