[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:34

Jalenka_Kiya schreef:
Woogy spannend hoor! Hopelijk is alles goed na scannen en mag je dame weer mee naar huis. Dan komt het lange wachten wat voor veulen er geboren gaat worden!
Premiekeuring is trouwens pas vanaf 4 jaar, omdat jongere paarden nog zoveel veranderen kunnen ze die niet goed beoordelen en een blijvende premie geven.

Het beestje kan voor zover ik heb gelezen wel een veulen premie krijgen.

pony kan ook super springen, vrij ook, alleen heb ik daar geen foto's van
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:08

Jaja onze "pony" Beesten doen het over het algemeen helemaal niet slecht over en tussen het hout :D
Op een enkeling na die zich nog dicht bij de roots vind voelen....met andere woorden...in de woestijn heb je alleen maar zandkorrels :+

Ik heb dat ook vaak als ze er vandoor gaan...niet zozeer dat ik er af stap...maar dat we samen ter aarde vallen :o
Maar op een of ander manier weten ze dan opeen wel hun voeten neer te zetten 8-)

Dilan1993

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:11

Naja, het is ook meer dat Prins al in 1 week twee keer onderuit gegaan is. Misschien heel stom hoor, want hij ging onderuit in de andere bak, maar toch :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:12

Djuun wist dat vandaag ff niet. Ze was beetje afwezig vandaag met longeren en ging onderuit :roll: Had niets hoor, alleen gekrenkt ego ofzo.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:22

Haha, die ego's ook. Daytje mocht vandaag weer eens aan het grondwerken en vrijheidsdressuren.

Toen ik hem vroeg om een "pas" was ie toch ook een partijtje beledigt.... Ik hoor hem toch niet te vragen om zijn been recht vooruit te strekken?! Klassieke buiging deed ie dan wel weer zonder aarzelen :') blijven staan op commando "blijf" is ook zo ego-krenkend. Dan staat ie je aan te kijken: waarom loop je weg om vervolgens terug te komen om mij een snoepje te geven?...
Geniaal gewoon. Daarna vond hij dat hij het recht had om op stel en sprong te gaan liggen rollen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:25

wat ik zo typisch vind met veel arabieren. Het strand :) Al dat zand is helemaal prima, maar dat stomme bewegende stink water moet maar opdrogen ofzo...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:36

Ik ga van de herfst naar het strand, ben heel benieuwd wat Noah er van vind! Maar water in een meertje vind hij leuk, lekker spetteren en andere paarden nat maken :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:51

Woogy schreef:
wat ik zo typisch vind met veel arabieren. Het strand :) Al dat zand is helemaal prima, maar dat stomme bewegende stink water moet maar opdrogen ofzo...

Als het al begint te regenen wil Meneer het Oranje monster al naar binnen.............dagje strand weet niet of ik hem daar blij mee maak :+
Ook bij de vorige stal wilde hij niet de paddock in als er water lag :+
Wat doet hij bij mij als ik hem er toch in zette.........midden in de plas rollen -O- Misschien dacht hij dat het een Fata Morgana was :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:03

Hahaha. Day ook. Regen is absolutely not done! Boooooos dat ie is als je hem toch buiten laat wanneer het regent. Mja. Zwemmen als een otter hoor!

Wassen enzo vindt hij ook allemaal prima. Alleen regennnnnnn!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:02

regen is allemaal prima bij pony, alleen als het echt dagen aanhoudend regent gaat ze even schuilen om op te drogen. Meren zijn inderdaad ook super leuk, lekker spetteren inderdaad en gewoon er door sjouwen, misschien omdat het dan een soort oase is ofzo :P . Maar de zee....NO WAY!!!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:54

Woogy schreef:

Zand doet ze denken aan de arabische woestijnen

water heb je daar niet :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:30

Djuun vind regen ook maar nat en de zee is spannend. Plassen in de bak daarentegen vallen wel weer mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:23

Zo weer naar stal vosje heeft een ontstoken oog
Zalfje in doen hopen dat het snel opknapt. Zo sneu ze kwam gisteren tegen me aan staan baasje heb z'n pijn haal het weg :(:)
Kwam de dierenarts nog zo laat terwijl ik in de ochten al had gebeld. Kwamen ze pas om 20:30
De assistente heeft op haar kop gekregen. Ze zouden me bellen naar overleg, nou ben ik echt een stalk mens als ze naar 15:00 nog niet terug bellen. bel ik, neemt niemand op :(
Kwam het uiteindelijk goed. Vosje zag de Dierenarts en die wilde aan haar oogje zitten en was ze niet mee eens, en ze hapt :') :j
uhm uhm doet ze anders nooit :') :j }> }> }> }> }> }> }> }>

Praam weet jij dat zeker }> }> }> }> :j :')
Baasje mag wel aan mijn oogjes komen jij niet, jij bent niet aardig :') :j
ga weg ga weg :j :') :j :') :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:32

Arme Vosje :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:50

Ik krijg altijd gewoon een zalfje. Ze zitten nooit zomaar aan day omdat ze weet dat ie zo eenkennig is. Alleen wanneer het echt nodig is, zoals bij pijn in zijn rug, hoesten of koorts. Zoals bij een oogontsteking krijg ik altijd gewoon een receptje. Wel handig.
Hij is altijd wel een paar dagen van slag als de dierenarts aan hem heeft lopen rukken en plukken.

Hopelijk gaat dat oogje snel over!

Gister gereden met mijn trekker <3
Hij ging super! In het begin wat omwennig, moest wat wennen aan het gevoel denk ik, maar niet wiebelen met aansingelen, niet schuiven met opstappen, helemaal niks. Alleen toen ik rengalopje over de baan ging doen schoof mn dekje minimaal naar achter, dus zal toch nog wat aan die boom moeten veranderen, maar moet even kijken wat precies.

Zal vandaag eens een fotootje maken!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:32

Heb bij Biscuit ooit de tip gekregen om kamillethee te gebruiken voor ontstoken oogje, werkte perfect :) Gewoon bij de kruitvat (even opletten dat er echt alleen kamille in zit). Thee zetten, af laten koelen en dan met een doekje schoonmaken.

Water wordt hier ook niet zo gewaardeerd :') Hoewel ik laatst de tuinslang op Umoyax zn voeten heb gezet en daar maakte hij dan weer weinig van. T is geen makkelijke, maar met sommige dingen is t dan weer gewoon een ei := Gisteren ook een beetje door de bak gedraafd om te oefenen voor show, in eerste instantie snapte hij helemaal niks van me maar ineens ging de knop om :Y) Max Maya is in elk geval niet vergeten om de showknop ook nog te installeren op dr baby :+ Hij had zó de smaak te pakken dat daarna netjes meewandelen weer moeilijk was hihi.

Fijn dat t zo lekker ging met je Trekker! :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:49

Vosje met een ontstoken oog dus :\

Jolinda, je zadel lag goed dus :j Fijn hoor.
Ik kan woensdag pas meer zeggen over m'n dressuurzadel. M'n wintecje blijft iig liggen, ben ik al heel blij mee.

Vanochtend op Prins gereden. Had 'm voor het eerst sinds z'n val los gegooid voor het rijden, mèn wat kan die debiel doen. Steil overeind steigeren, steil overeind bokken op 'n plaats en met 4 benen tegelijk de lucht in. Vervolgens rennen door de bak en dan z'n voorbenen overdreven ver uitslaan (cker Totilas op tv gezien :') ).
Maar met rijden was ie ontzettend braaf :D Heb geen bokje gehad en hij is ook niet weg geschoten dit keer :)

Verder is ie nog de wei op geweest samen met een andere ruin, ging heel goed :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:56

Fijn dat het goed ging Dilan, nu hopen dat die andere twee zich ook gedragen!

Kamillethee hebben wij ook wel eens gedaan bij de vorige pony toen die ontstoken ogen had (jáááren geleden).

Djuun is gisteren verhuisd en dat is prima gedaan. Vandaag onze stalkast ook verhuisd (met alle zooi die erin zat :') ). Ze is ook voor het eerst op de wei gegaan. Eerst wat overstuur, paarden op stal stonden ook heel hard te hinniken :(:)
Uiteindelijk gekalmeerd en na een uur kon ik dr achter uit de wei gaan vissen, omdat ze echt niet wilde komen, want de grasjes waren veel te lekker! :P
Nog even aan de longe gehad en was erg braaf :j Al met al denk ik dat ze snel gewend is!

Op de wei:
Afbeelding

Aan de stal tijdens het poetsen:
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:07

Met een onstoken en of dik oog haal ik de Da erbij.
Kan namelijk ook acute maanblindheid zijn.

Lenzenvloeistof alles in 1 voor zachte lezen kan je ook gebruiken om het oog schoon te houden.
Is gelijk desinfecterernd maar prikt niet:)

Hopelijk gaat het snel over bij vosje.

Barc heeft het ook gehad + een dik hoofd dus dacht de da aan maanblindheid.
Ik moest 6x per dag druppelen..dus zei tegen de Da als ik de 2e keer met dat spul aan komt heeft Meneer het wel gezien.
Kon ook kiezen voor een injectie direct in het oog.
Heb daar voor gekozen.
Bij meerdere aanvallen zou die een operatie moeten ondergaan.
Het is bij 2x gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:32

Het gaat al wat beter met vosje :D
Oogje staat al open maar nog steeds pijn en je ziet een waas.

Normaal gesprokken doen wij ook kamile thee af laten koelen en dan op het oog deppen.
Maar helaas zag dit er anders uit dan dat wij normaal hebben met een ontstokken oog ;(
Kwam drap/ pus uit op de oogbol was een hele sterke waas die er niet goed uitzag.

Dierenarts heeft gelijk een strijkje afgenomen, en gelukkig niks beschadigd.
Ze kan een trap gehad hebben, geschuurd hebben god mag weten wat.
We waren er op tijd bij! Zolang je goed naar je paard kijkt en luistert weet je of je het zelf af kan of een Dierenarts moet inschakelen.

pijn had ze en dat hebben we geweten. Vandaag bedankte ze me met een likje <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:40

Ik weet niet eens meer of we toen DA erbij hebben gehad. Goede kans van wel hoor :? Is zo lang geleden :+

Fijn dat vosje al beter gaat!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:39

nou zag ik vanavond ineens witte stippen op de tepels van mijn drie jarige...heeft iemand enig idee wat het is en waar het door komt? Verder zagen ze er normaal uit, wel iets voller maar denk dat dat komt omdat ze kat hengstig is en echt een vrouwtje wordt(had eerst druk knoopjes hihi).

Pony is weer netjes afgedekt en bleef naar zeggen zoet stil staan nou, doet me wel HEEL veel goed om te horen dat ze niet meer zo angstig is. Ik vond het zon naar idee dat ze gedekt werd terwijl ze bang was. Ik ben een watje wat betreft mijn Pony :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:47

Geen idee wat dat is :?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:01

Zou best kunnen hoor, dat het de ontwikkeling is. Misschien zoiets als pubermeisjes soms hebben als hun borsten groeien, van die groeipijn? Weet niet of paarden dat ook hebben, en hoe dat zich uit :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:18

de witte stipjes leken soort van los te zitten, soort velletjes ofzo, maar merkte ook dat er wat kleine kristalletjes op de uhmmm gaatjes :D zaten...misschien toch omdat ze kat hengstig is en geregeld gedekt wordt. Als ze nou maar niet schijnzwanger is, daar zitten we echt helemaal niet op te wachten.

Zal wel goed komen, als ze er last van krijgt gaan we maar weer een keer naar de buren toe(va)