[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:11

Hahaha Ersiel! _O-

Jeetje, dat ze nog heel zijn Letiets, na 10 jaar!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:12

*D

Eline, zal waarschijnlijk dan toch met dat dubieuze bezoekje vd smid te maken hebben? Das kleute maar ze is niet mega heftig erop ze is zo te zien wel stukje vertrouwen kwijt. Nour en Tie zijn ook netjes opgevoed en over t algemeen doodbraaf bij de smid maar ja, soms komt t voor dat ze voetje geven en dan toch even zon spastische trap naar achteren geven. Dan is t wel zaak goed vast te houden (als dat lukt) zodat het geen vervelend gedrag kan worden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:14

Ersiel!!! _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:14

Ja ik denk dat het daar wellicht mee te maken heeft. Ik zal het nu in elk geval wel regelmatig meepikken om er weer goed mee te oefenen :) Dankje voor de tips daarmee in elk geval, ik zal eens kijken of dat bij haar een beetje wil werken. Letiets, jij ook bedankt. :)

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:15

Hmm ja eline, ik gok ook op dat de smid misschien wat te grof gedaan heeft, of dat ze ergens van schrok waardoor ze nu meer moeite had door een wellicht slechte ervaring? Of ze probeert je gewoon even uit..

HAHA ersiel, net echt :') :')

Echt joh, door het gras? Pfoeh, ik ben het me al een jaar lang aan het bedenken.. Maar er zijn zoveel paarden die op gras staan, die het niet hebben?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:22

Die van mij had ook zo'n bekkie hoor Kelly en die kwam ook op gras. Wat eet ze nog meer, Rio had t iets minder maar die kreeg er iets wat brok bij en hooi natuurlijk

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:23

Ik lees mee hoor, zie prachtige foto's voorbij komen..
Eline, snel een andere smid idd! Slepen zou ik me nog niet druk om maken, ze is lekker in de groei.

Donderdag naar Laarakker... Super druk deze dagen, net 3 uur in de file gestaan, ik reageer donderdag even uitgebreid..

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:26

3 uur file.. moet er niet aan denken. Tot donderdag en succes dan!!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:30

Bah file is verschrikkelijk!
Geisha had het al toen ze bij mij kwam en stond altijd op gras dus is niet gek :)
Bij mij heeft ze niet super lang op gras gestaan ivm de bloedworm. Oke komt ie,
Ze krijgt lucerne, equimagic energy en een supplement van mij en in de hitactief krijgt ze veel kuil, 1 kilo luzernebrok en 1 kilo vente nogwat :'). Een soort sportbrok maar zonder troep er in.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:31

allereerst: SINDS WANNEER PRATEN JULLIE ER 4 PAGINA'S BIJ IN 3 UURTJES _O-

Ik hou van Porsches... Mijn baas had een zwarte Porsche Carrera, prachtding! Maar als ik zelf een nieuwe auto zou kopen wordt het iets moois wat ook een trailer mag trekken, Nissan QashQai oid :j
Vriend wilt een Audi, die wil ik ook wel :j
laat ik er even bij zeggen dat ik momenteel typ op een laptop uit 2007 en geen geld heb voor een nieuwe :+

Talen... Ik ben erg goed in Engels. Accent is ook aardig onder de knie, kan er mensen mee voor de gek houden. Ook Engelstalige mensen :j Mijn Nederlands is ook wel aan de maat, oma was altijd èrrug van de spelling en grammatica :j Moest de zin net zolang herhalen tot ik hem precies goed zei :') Ben daardoor wel een beetje een grammar nazi :x

Ersiel heeft het koud... Bij mij is de verwarming al regelmatig aan geweest hoor :j Vandaag ook! en dan heb ik nog wel een warm vest aan.

Eline, oh jee, wat naar! Hoef ziet er vrij lang en steil uit, en dat plekje boven, is de 'streep' daar onder een barst?? :oo ik zou als de bliksem een andere smid zoeken :j Let ook op dat die plek niet gaat ontsteken, even paar keer in de soda of biotex?

Je filmpjes zijn niet heel erg duidelijk, volgende keer camera even op een paal zetten :j Vind haar in de wei inderdaad niet helemaal rad lopen, maar is lastig te zien door dat hoofd schudden.
Ik vind het vooral erg gek dat ze op het paadje de ene keer erg binnendoor loopt, en daarna een pasje licht buitenom? en dan weer vrij rechtuit.
Met het voetje optillen sluit ik me aan bij Yildiz. zou gewoon door gaan met aanraken tot ze ontspant, nu leert ze dat terugtrekken/licht uitschoppen betekent dat ze haar voet niet hoeft op te tillen. Even paar keer doorpakken, ook al gaat ze steeds gekker doen (aangeleerde reactie, zal eerst verergeren voordat het verbeterd). Als ze wat verbetert met aaien dan zou ik het voetje oppakken, en niet meer loslaten tot ze weer rustig is.

Kelly wat heb je toch een heerlijk paard :Y)

Noah heeft ook van die lekkere geelbruine paardentanden :p

Ersiel wow jouw pard is gereden door een BNer _O-

over zuinig zijn, Ik doe ook zo lang mogelijk met spullen hoor, pas als het stuk is beyond repair (sokken fix ik nog maximaal 2 keer :+ ) mag het weg. Zie eerder gemaakte opmerking over laptop :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:32

Bleh Baukje, 3 uur is echt walgelijk lang!! :\

Haha, serieus Letiets, die jas? :') Die draag je toch nooit meer?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:33

Kuil is donkerder en geeft ook een donkerdere aanslag. Als ik veel kuil moest voeren had ik zelfs groen/bruinige aanslag op mijn handen. Tadaaa nu weet je het :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:33

Tammy_ schreef:

Het ging mis toen het over Italianen ging :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:37

Tammy_ schreef:
Eline, oh jee, wat naar! Hoef ziet er vrij lang en steil uit, en dat plekje boven, is de 'streep' daar onder een barst?? :oo ik zou als de bliksem een andere smid zoeken :j Let ook op dat die plek niet gaat ontsteken, even paar keer in de soda of biotex?

Je filmpjes zijn niet heel erg duidelijk, volgende keer camera even op een paal zetten :j Vind haar in de wei inderdaad niet helemaal rad lopen, maar is lastig te zien door dat hoofd schudden.
Ik vind het vooral erg gek dat ze op het paadje de ene keer erg binnendoor loopt, en daarna een pasje licht buitenom? en dan weer vrij rechtuit.

Ja, is een barst inderdaad. Andere smid is in the works, ik hoop dat die deze week al kan komen en anders snel volgende week.

Ja filmpjes was lastig. Desiree zit in de rolstoel op het moment dus die moet een beetje improviseren met filmen _O- sorry daarvoor.

Binnenom en buitenom kan er mee te maken hebben dat ze het heel spannend vond, ze liep haast te dansen naast me en alles aan alle kanten in de gaten te houden. Of bedoelde je dat niet?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:38

Sieltjuh schreef:
Tammy_ schreef:

Het ging mis toen het over Italianen ging :')

Hahaha ja :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:39

Maar heb ook wel ns iets met een halve arabier gehad :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:39

Italianen en boktdames... tsja :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:42

Italianen heb ik weinig ervaring mee, sorry kan niet meepraten daarover :') Ik hou wel van lasagne, telt dat ook?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:45

Tammy_ schreef:
Italianen heb ik weinig ervaring mee, sorry kan niet meepraten daarover :') Ik hou wel van lasagne, telt dat ook?

Vooruit, je mag er mee door :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:45

Sieltjuh schreef:
Tammy_ schreef:

Vooruit, je mag er mee door :P

Hier idem dito

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:05

Haha!

Jaleesa, dat klopt wel ja. Ik voer elke dag de paarden bij ons en heb het ook ja :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:09

bah ik ben aant inkakken..
Vind jij kuil lekker ruiken Kelly? Ik vond t altijd een beetje stinken, vind hooi wel heel lekker ruiken.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:16

Nou vroeger (10 jaar geleden) werd ik er kotsmisselijk van. Ik kon echt geen dag aanwezig zijn op een stal waar ze kuil gaven. Nu vind ik het eigenlijk wel lekker. Dat koeienkuil is wel ranzig. Maar nu als ik een nieuwe baal neerzet, en dat plastic er af haal, ruik je die verse geur.. Dan is het ergens wel lekker :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:20

Stukje gewenning? Ik vind t niet echt heel ranzig ruiken maar lekker is anders.
Hooi en pas gemaaid gras is zeker wel een van de lekkerste geuren voor mij persoonlijk! Begin van de zomer! :D
Trusten iedereen, ga in m'n mandje, was weer enorm gezellig! :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:28

Ja zeker heerlijk! Vooral als dan de zon schijnt en de bloemetjes weer beginnen te bloeien:D

Ik ook! trustnnn