[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:35

Tnx Joyce,,,,dat is zo braaf van Mo als ik even dicht sla en niet meer na denk...gaat ie gewoon halthouden.
Rijtechnisch niet helemaal zoals het hoort maar hij is wel voorzichtig...

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:37

@Jessica het is jou paard jij moet er plezier van hebben en je er veilig op veilen rijtechnisch of niet boeiend....als ik kijk hoe ver ik nu met asal ben reed ook zoals jou door de wei en durfde echt geen been te geven wand stel je voor..jou tijd komt ook nog wel

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:39

joysjuh1987 schreef:
@Jessica het is jou paard jij moet er plezier van hebben en je er veilig op veilen rijtechnisch of niet boeiend....als ik kijk hoe ver ik nu met asal ben reed ook zoals jou door de wei en durfde echt geen been te geven wand stel je voor..jou tijd komt ook nog wel

Ja ik geloof gewoon in Mootje.
Is even gewoon weer misgegaan bij de andere instructie...kan per pb wel erover zeggen hoor.

Maar ik rij op het filmpje weer los voor het eerst weer *\o/* *\o/* *\o/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:41

@Jessica echt super goed toch? vertrouwen moet groeien en vertrouwen is eerder weg dan dat het weer opgebouwd is (helaas)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:46

Ziet er netjes uit Jes... En inderdaad, vertrouwen is snel weg, maar aan de andere kant heb je een super band met je paard (heb ik zelf mogen aanschouwen) dus het is weer een kwestie van elkaar het juiste gevoel geven en hij geeft je dat echt wel weer terug... Dipje hebben we allemaal weleens.. Lekker zo doorgaan samen en vooral veel lachen en plezier maken, dat is nog steeds het allerbelangrijkste!! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:47

Op zich is het helemaal niet zo erg om wat onder het tempo te lopen, alsmaar hard vooruit brengt ook geen gedragenheid.
Maar dan wel met veel afwisselen.
Ik vind Mo wel lekker lopen, dat zou ik dan wel sneller afwisselen met middendraf.
Maar dat komt vanzelf als je er vertrouwen in hebt, je kan niet alles in één keer doen.
We doen het allemaal voor ons plezier dus dat is het allerbelangrijkst!
En idd valt je houding reuze mee. :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:51

Ik vind het er ook netjes uitzien! En inderdaad: weer vertrouwen opbouwen maar vooral plezier hebben! :D Jammer dat het met de vorige instructie niet werkte, maar des te beter dat je nu andere instructie hebt waarbij je weer lekker kunt genieten!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:55

Wat is Silver al wit man! Knapperd.

Mo loopt mooi maar wel wat strak in de krul of niet, maar vind hem wel knap hoor :D

Een stukje van Set heb ik wit kunnen maken :+ Tenminste het deel wat wit moet zijn:
Afbeelding

Afbeelding
buikie

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:57

Set ziet er tevreden uit en met schone staart haha :D

Met Polly ook alles weer oké?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:59

Polly gaat goed :D Alleen mager maar dat is niet zo gek, ze is nog niet te mager en heeft gewoon een terugval gehad tijdens die verstopping :) lief dat je het vraagt.

Set is heel erg tevreden, staat lekker hooi te kauwen en geniet van haar heerlijke rustige "winter".

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:00

Wat fijn jessica! Wat instructrices wel niet kunnen verzieken he! :=

Ik heb even mn geisha verhaal op bokt gezet. Ookal gaat het best goed, was ik toch al een tijdje benieuwd naar bokt reacties haha!

Ben benieuwd of ik dalijk me paard moet verkopen volgens bokkers. :')
ik zag trouwens op youtube dat mijn filmpje dat geisha dreigt iets van 326 x was bekeken. Hoeee dan? We hebben echt stille meelezers hier )!
:D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:01

Set lijkt wel wat minder in de bespiering te komen, ze krijgt op het moment zeker vooral kaakspieren? :D
En weer netjes hoor, haar staartje, over een paar dagen alleen weer overnieuw beginnen. :roll:
Bij Fuego laat ik het fftjes met die staart, het is elke dag een modderbadje.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:03

Oef, mooie witte staart bij Set! Fijn dat Polly het ook weer goed doet...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:05

Ow jee Kelly, weet wat je op je hals haalt :') Gewoon alleen kijken naar de goede tips en goed onderbouwde argumenten, haha! En ja meelezers zijn er hier een heleboel geloof ik :+ Onderin zie je welke gebruikers op dit forum zitten (alleen de zichtbare dan, ik ben geloof ik onzichtbaar en ook op het gehele forum dus ze kunnen ook lezen in de andere topics over arabieren) Ik zie vaak dezelfde voorbij komen :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:07

set_elkol schreef:
Wat is Silver al wit man! Knapperd.

Mo loopt mooi maar wel wat strak in de krul of niet, maar vind hem wel knap hoor :D

Een stukje van Set heb ik wit kunnen maken :+ Tenminste het deel wat wit moet zijn:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
buikie

Dat komt denk ik door mijn spanning...ik ben wel tijdens het rijden bezig met uitschuiven.
Maar hij is heel los in het lijf...maar inderdaad mag er meer lengte in.

Miranda, zo pak ik het nu ook aan met de nieuwe instructie....als ie ontspannen aanvoel pasje voorwaarts en dan weer terug..lekker aan het tempo controle werken...

Die vorige instructie vergat ook dat we een tijd met een niet zo goed zadel hebben gereden..heel het lichaam van Mo moet ook even weer anders ingesteld worden...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:09

Stuur jullie even een pb met wat uitleg over me dip...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:15

MirandaFuego schreef:
Set lijkt wel wat minder in de bespiering te komen, ze krijgt op het moment zeker vooral kaakspieren? :D
En weer netjes hoor, haar staartje, over een paar dagen alleen weer overnieuw beginnen. :roll:
Bij Fuego laat ik het fftjes met die staart, het is elke dag een modderbadje.

Beter minder spieren door niet rijden dan te dik door niet rijden ;) Ze is inderdaad niet gespierd maar heeft een beetje vakantie, dat krijgt ze elke winter eigenlijk :) Alleen haar buikje is rond, en schouders en billen zijn wat platter dan normaal. We gaan het rijden wel weer oppakken maar alleen lekker buitenritjes. Zolang ze maar lekker in haar vel zit.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:21

Knappe Mo! Hij loopt heel anders dan ik verwachtte. Vind hem wat weinig tact hebben maar verder ziet het er lekker relaxt uit!

Set heeft weer een mooie witte staart :)

Ik heb toevallig net een lesje longeren en rechtrichten gepland met m'n instructrice voor dinsdag. Wilde ik al doen maar het longeeronderwerp hier herinnerde me eraan :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:25

__Nicky schreef:
Knappe Mo! Hij loopt heel anders dan ik verwachtte. Vind hem wat weinig tact hebben maar verder ziet het er lekker relaxt uit!

Set heeft weer een mooie witte staart :)

Ik heb toevallig net een lesje longeren en rechtrichten gepland met m'n instructrice voor dinsdag. Wilde ik al doen maar het longeeronderwerp hier herinnerde me eraan :D

Dat heeft dus niks met Mo te maken maar dat ik hem wat vast houd door me spanning...
zal wel eens een keer een filmpje maken aan de longe...zie je ook een andere paard.
'
Ik rijd hem dus nu even bewust op die relaxt heid...dat is voor mij een hou vast.

Dat is dus de reden waarom ik voorzichtig ben met filmpjes neer te zetten;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:27

ik vind je filmpje juist leuk, ik zet hier ook geen filmpje neer wand zal ook te veel fout aan zijn maar ik heb plezier en jij ook en dat is wat er toe doet

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:30

set_elkol schreef:
Beter minder spieren door niet rijden dan te dik door niet rijden ;) Ze is inderdaad niet gespierd maar heeft een beetje vakantie, dat krijgt ze elke winter eigenlijk :) Alleen haar buikje is rond, en schouders en billen zijn wat platter dan normaal. We gaan het rijden wel weer oppakken maar alleen lekker buitenritjes. Zolang ze maar lekker in haar vel zit.

Nou, het probleem wat ik heb is nog erger, te dik terwijl je wel rijdt! :D
Set is ook niet zo'n spierbal die is meer voor de lange afstanden. :j
En dat ze lekker in der velletje zit is zekers het belangrijkst!

Jes haha dat houvast moet juist wat minder! :D :P
Lijkt me wel leuk om Mo aan de longe te zien!
Ik moet zelf ook maar eens een goed filmpje maken anders denken jullie dat Fuego altijd zo loopt. :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:30

Ja dat snap ik maar zolang je het kan onderbouwen is er niks aan de hand toch? :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:31

Leuk filmpje jess! Je weet het zelf al maar je mag best wat trotser op je paard zitten hoor op die kanjer van je!
Na een rotdag kreeg ik net een foto van me bijrijdster, me dag is weer een stuk beter zo
Afbeelding
image by misssol, on Flickr

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:33

haha arme Fu, met zn buikie :P en maar trainen, is vast een stiekem bierbuikje :+ Ik wil ook best meer spieren op Sets schouders hoor, zoals afgelopen lente/zomer. Maar als we lekker gaan zwemmen en rijden komt dat wel weer, ik ben zelf ook gewoon heel erg moe de laatste tijd. Gelukkig staat ze altijd lekker buiten, vanmiddag trok ze een enorme sprint door de wei :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:33

__Nicky schreef:
Ja dat snap ik maar zolang je het kan onderbouwen is er niks aan de hand toch? :)

Vandaar jullie pb's
En me uitleg..

Het gaat ook mis bij mij omdat ik rijtechnisch donders goed weet hoe ik hoor te rijden.
Maar op het moment dat ik er op zit doen lichaam en geest opeens andere dingen _O-

Ik zit dus ja heel slecht met mezelf tijdens het rijden in discussie dat ik nu eens moet stoppen met piepen en moet gaan rijden....werkt nu op dit moment averechts _O-