[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:01

Dilan1993 schreef:
Da's al snel dat jullie gaan verhuizen. Ik kreeg vandaag op stal nog de vraag of ik ook mee ging _O-

Huh? Door wie dan? :')
En duim voor je dat zadel straks wel goed is!
En eventing, stoer hoor!!

Gaaf Tamara! :D Stoer! Wel foto's laten maken hè!

Dit wordt trouwens Djuun dr nieuwe stekkie (maar dan aan de andere kant in spiegelbeeld).
Afbeelding
Voor de stallen komen nog paddocks, waar ze dus ze dus vanuit de stal op kunnen. Mochten al niet klagen met de fijne buitenstal die ze nu heeft, maar dit is gewoon nog opener!

Dilan1993

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:03

Woow, ziet er gewoon super uit Ersiel :j En heerlijk hoor, zo open :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:06

Je komt maar een keertje Djunnah aaien hoor. Dan kom ik nog een keer Prins-zonder-poepvlek op de foto zetten met een halster van me :)) :P

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:09

Hihi, kom sowieso een keer langs hoor, als Djuun en jullie een beetje gewend zijn daar :) En ik tijd heb, want dat schiet er nogal bij in de laatste tijd := Heb dan toevallig deze avond vrij, omdat ik wat vroeger weg gegaan ben op school. Wilde op tijd op stal zijn voor zadelpasser. Maar meestal ben ik pas om half 10 klaar

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:13

Ah joh, komt wel goed :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:40

het is echt puur afhankelijk wat voor veulen we krijgen. Voor het juiste geld en het juiste thuis zal het diertje te koop zijn. Mocht hij nou waanzinnig kunnen galoperen willen we hem/haar wel opleiden tot renpaard. is het een echte beauty wordt er meer richting de show gekeken met hem/haar. Sowieso zal het mee gaan naar een premie keuring als veulen en zien we snel genoeg wat de opties en mogelijkheden zijn. Is dus nog helemaal afwachten. Eventueel zijn er ook delen te koop waarbij wij de zeggenschap houden. Maar nogmaals, is puur afhankelijk wat er uit gaat komen.

Over 21 dagen wordt ze gescant en zullen we zien of er überhaupt een klein Daartje in zit. Vanavond ging het dekken in elk geval helemaal goed!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:41

Spannend hoor :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:43

ziet er mooi uit, maar regent het daar niet in met schuine wind? wel lekker hoor, zoveel frisse lucht!
en ik laat zeker foto's maken, nu nog duimen dat ik blijf zitten. Noah is niet zo'n durfal... Ik ga van de week maar eens een ton in de bak leggen, kijken of hij daar overheen wilt hupsen. de natuurlijke hindernissen als op en afsprong en waterbak zullen geen probleem zijn, boomstammetje ook niet. maar de 'gekke' hindernissen zoals bezembak en tonnen enzo, ik vrees ervoor :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:49

Er zit meer afdak op dan dat ze nu op dr stal heeft en dat regent zelden in (tenzij echt de wind er pal op staat, maar dat zal nu niet snel zijn, aangezien zij nog een rij bomen voor de paddock heeft die de wind wel breekt). Maar zal het nog moeten zien, maar denk dat het wel meevalt :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:50

Haha, ben erg benieuwd Tamara! :D Bezembakken en tonnen, wie gaat daar dan toch ook overheen springen 8)7 :P :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:55

LOL pony is giga dapper en moedig maar iets anders dan een boom of balk doet ze ECHT niet...sgw zit er bij ons dus domweg niet in

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:59

Ik zou niet weten wat Djuun er van zou vinden _O-
Matjes op de grond heeft ze wel haar bedenkingen bij...
Afbeelding

Vandaar dat ze maar ging springen _O-
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:29

Daya moet nog eventjes trainen voor ik ga proberen of hij kan springen :Y)
Die achterhand is nog niet echt je-van-het en wil hem niet overtrainen door te gaan springen. Hij kan balkjes draven en galopperen. Telt dat ook :D? Haha!

En knappe stal hoor! Ik hou ervan, open en buiten. Daya staat achterin een gesloten stal :') haha. Daar is het net even warmer en meneer de koukleum is anders niet te genieten, als ie het koud heeft gehad. Maarja, hij staat wel van 9 tot 17 op de paddock, dus niks te klagen.
Hopelijk gaan ze beetje vlot het weiland op!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:39

Haha, telt ook mee hoor! Wij hebben Djuun 1x laten vrijspringen, that's it. Neem wel eens in mn grondwerk een hindernisparcourtje mee met balkjes en dat doet ze goed, vind het zelfs erg leuk!

Ben benieuwd wat Djuun straks vd nieuwe vriendjes vind. Ze komt als het goed is bij 2 mannen te staan, waarvan eentje eel groot is (maar wel erg lief).

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:46

Prins vind springen verschrikkelijk leuk, maar moet er nog wel in getraind worden (hij zet zegmaar iiiieeets te vroeg af :') ) Maar helaas is de bak waarin wij mogen springen, niet de meest fijne bak (gladde bak met grint erin) dus komt er van het springen niet zo veel.

Misschien dat ik van de zomer nog wat bijleer in de 6 weken dat ik bij Jan van Beek zit. En desnoods wat springlessen op de manege hier in de buurt, als dat mag met paarden van buitenaf :o

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:07

Ik wil idd ook wat springlessen gaan volgen als daytje er klaar voor is. Mijn dikke pony is echt dol op springen. Ik doe het niet zo vaak, maar vind het op zijn tijd ook wel leuk.
Niet voor elke dag hoor, haha.

Ik kan niet wachten op mn zadel. Heb besloten om nu maar even niet meer te rijden en alleen maar met dubbele lijnen te werken tot mijn zadel er is. Zo'n ongelofelijke zin om zorgeloos te rijden, haha. Stomme ruggen ook.

Heb nog een vraagje, wie weet heeft een van jullie ervaring. Van mijn instructrice moet ik veel voorwaards neerwaards rijden (klassieke dressuur ) om day te leren zijn rug te ontspannen. Alleen nu is het zo dat hij enorm gaat lopen zwalken in deze houding (onbalans). Dusss wissel ik wat af als ik zelf rijd. Als ik hem rechtgesteld heb, laat ik hem zijn hoofd wat zakken naar voorwaards, neerwaards. Dit probeer ik een rondje vol te houden en dan pak ik hem weer iets korter zodat hij meer steun heeft aan mij ( anders valt ie over de schouder en plakt aan de bakrand).
Is dit slecht of moet ik hem gewoon laten zwalken tot het beter wordt in die vw-nw houding?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:55

Op zich is korte stukjes proberen niks mis mee in mijn ogen.
Je wilt hem ook het vertrouwen geven.
Sterker ik doe het nu ook op die manier :+
Dat zwalken is inderdaad evenwicht.

Montoyo en springen :+ hij doet het wel...maar liever niet...stel je voor dat je moe wordt.
Mirka wordt jollig met springen...Lag er laatst na de sprong van af omdat me zadel mee klapte :)
Ik doe het wel zo nu en dan om eens wat anders te doen.

Ziet er mooi uit djuun s nieuwe onderkomen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:58

Ersiel wat een mooi plekje! Hoop dat het jullie gaat bevallen. Wat fijn dat ze er nog paddock aan krijgen, de stallen zien er ook mooi ruim uit. Gelijk dat je Djunnah niet twee keer in een kudde wil laten wennen in zo een korte periode.
Ik vind die foto's met dat zeil wel stoer hoor, ze komt er in ieder geval over heen ;)

En stoere plannen van Tamara en Dilan, leuk! Dilan ga je die periode bij iemand anders op stal trainen?

Kiya houdt niet van vrijspringen en als je het probeert ziet het er zo uit :x
Afbeelding

Maar springen vind ze wel leuk, alleen wordt ze zo enthousiast dat ik het dan een beetje eng vind :')
Maar samen ziet dat er zo uit:
Afbeelding

Ik heb ook kortere staanders, die gebruik ik vaak voor een sprongetje aan de longeerlijn, ideaal!

Woogy spannend hoor! Hopelijk is alles goed na scannen en mag je dame weer mee naar huis. Dan komt het lange wachten wat voor veulen er geboren gaat worden!
Premiekeuring is trouwens pas vanaf 4 jaar, omdat jongere paarden nog zoveel veranderen kunnen ze die niet goed beoordelen en een blijvende premie geven.
Laatst bijgewerkt door JKiya op 12-04-12 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:07

Hahaha springen jullie maar lekker zelf whahah :')
Levert wel een heel mooie foto op <3

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:09

Ja ze was heel boos :x Een vriendin staat op de voorgrond, die moest echt opzij springen. Zelfs met meerdere mensen en een lijntje uitgezet vertikte ze het. Maar aan de longeerlijn is het geen probleem, dus mijn vader heeft kortere staanders gemaakt, dan hoef ik mijn lijn niet zo erg omhoog te tillen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:11

Ik zou zeggen photoshoppen die foto!
Mensjes weghalen en je hebt een prachtige foto boven je bed <3 <3

Lekkerding heb je toch ook :j
Hoef ik bij die van mij echt niet te doen gaat ze zitten!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:30

Het is inderdaad wel een hele mooie foto :D
Barcelano vond vrij springen zo leuk dat als je in de bak een sprong opzette hij er zelf over heen ging.
Al was de baan 25 x 65 hoefde ik er niet achter aan.

Montoyo now way...Misschien wel stiekem meer een dressuur crack :D

Mirka gaat trouwens de laaste dagen erg goed onder het zadel.
Gister zelfs een galopje gedaan....Normaal doordat ze bespiering miste sprong ze als een debiel in een noodvaart aan.
Nu voor haar doen was hij beheerst.
n belangrijk was zadel bleef nu wel liggen...heb hem zeer nauwkeurig opgelegt en een kleinere singel maat gebruikt.

Was gister wel doorweekt met rijden :+
Daarna Mirka voor het eerst uitgestapt buitenlangs...je kan bij ons om het complex heen stappen in plaats van binnendoor de stallen te gaan.
Ze was super braaf..

Alleen mevrouw is zow gemeen naar de nieuwe buurvrouw op stal.
Zelfs toen ik haar naar stal bracht haalde ze uit naar de buurvrouw.
Ik heb ook maar even uitgehaald :+
Mirka kan echt zo n feeks zijn 8-)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:18

Jalenka, ik ga 6 weken stage lopen bij Jan van Beek :) En Prins gaat dat met mij mee. Dan hoef ik niemand te regelen die voor 'm zorgt én denk ik dat ik nog veel kan leren samen met hem op zo'n stal

Jessica, Mirka is braaf dus :j Kun je van Prins niet zeggen de laatste tijd :')

Heb vanavond Prins nog gereden. Die kon eerst alleen maar zich sterk maken in galop. Na een kwartiertje kon ik normaal aan het werk. Tot ie ineens van iets schrok en volle bak er vandoor ging. Het schuim van 'm zat op m'n broek en hij liep met z'n staart omhoog, neusgaten wijd open en keihard snuiven.
En ik had niet zo veel steun aan mn springzadel. Maar was ik bang om zelf te vallen? Welnee, ik was eerder bang dat Prins om zou flikkeren, hij ging zó schuin door de bochten := Ben toch best geschrokken van z'n actie, zoiets heeft ie sinds vorig jaar april niet meer gedaan :n

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:28

Daarna ging hij toch wel lekker sjouwen, voor zover ik zag?

Haha, die foto van het "vrijspringen" _O-
Djuun vindt het wel leuk juist, ging er vrij makkelijk overheen!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:31

Ja, toen het rillerige er een beetje uit was, ging ie idd lekker lopen :j Dus kon wel lekker afsluiten :)

Achja, geloof dat bijna alle paarden een beetje de kolder in de kop hebben :')