[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:55

Zadels en arabieren blijft om te huilen.
Weet niet waar mijn zadel vandaag last van had...zadelmaker was er voor een stalgenoot en ik was ook aan het rijden...hadden het erover dat hij netjes lag.
Is die goede man weg :+ glijd steeds me dekje naar achter...Na de galop me zadel naar voren -O-
Morgen poging 2 en dan leg ik het zadel goed naar achteren en me dekje goed eronder....denk dat het probleem een beetje bij mijn opzadel kunst van vandaag lag :+

Wanneer kom je merrie dan weer thuis woogy?Pas na het scannen?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:58

Woogy gefeliciteerd! Super nieuws! Nu komt het lange wachten, spannend hoor.

Dilan je hebt zeker een goede zit met al die grappen van prins! :D Fijn dat je evengoed lekker hebt kunnen rijden.
Wel schrikken van die val! Hopelijk valt het mee met de schade. Had hij nu al dat vuil er af 'gevallen'?

Trouwens ook bij ons gebeurt met de aankoopkeuring: Bij gebrek aan een bak beweging beoordelen op gras. Kiya ging steeds harder in galop aan de longeerlijn, gleed uit, sprong op en racete weer verder! DA vroeg nog of ik wel een beetje kon rijden :Y) 'leuke, frisse pony' stond op het rapport haha.

Thanks voor de lieve woorden! 33 is inderdaad een hele mooie leeftijd, de meeste moeten het maar zien te halen. We hebben er ook allemaal vrede mee, maar het blijft wel gek dat hij er nu niet is. Hij liep altijd over het hele erf dus hij kwam altijd wel even bij je koekeloeren :+ Maar het was mooi zo, hij heeft een super leven gehad en een geweldige leeftijd gehaald, hoop dat Kiya ook zo oud mag worden.

Edit: Jessica wat stom, net de zadelmaker weg!

Dilan1993

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:02

Mwoah, wat rodeo's betreft heb ik niet zo'n stevige zit hoor. Prins bokt meer uit joligheid, niet echt van die gemene zwiepers. Als een paard dat wel doet, zou ik er zo naast liggen hoor.
Maar ik zat een jaar geleden heel erg voorover, kantelde m'n bekken niet genoeg en hield m'n handen te laag. En ja, dat is natuurlijk niet voordelig voor je paard en de hulpen die je 'm geeft, maar dat is heel erg verbeterd. Merk zelf ook wel dat ik de hulpen nu veel makkelijker kan geven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:25

na het scannen halen we haar op ja, ze staat er helemaal naar haar zin, buiten dag en nacht grasjes eten stabiele kudde dus die is in haar sas :)
plus als het niet heeft gepakt dekken ze haar gelijk opnieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:28

Nee nu op tv bij de rijdende rechter.
Hond gaat naar de Dierenarts voor gebitsreiniging en word per ongeluk gecastereerd.

Oeps foutje! |o :x

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:31

wattefuk?? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:31

Dilan1993 schreef:
wattefuk?? :')

Nederland 1 :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:34

Ben je ook blij mij, ipv tandsteen weghalen, zijn de ballen weg gehaald :+ := Per ongeluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:37

Dilan1993 schreef:
Ben je ook blij mij, ipv tandsteen weghalen, zijn de ballen weg gehaald :+ := Per ongeluk

En die dierentolk OMG!!! _O- _O- GILLER!!!

Moottie is niet boos op dit administratief foutje, Moottie is niet boos op jullie baasjes _O- _O-

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:38

Ben gelijk gaan kijken, gelukkig is de hond niet boos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:40

Jalenka_Kiya schreef:
Ben gelijk gaan kijken, gelukkig is de hond niet boos :')

Nee hond niet, die man wel :j

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:41

Ja en die wil gewoon lekker een weekje op vakantie :+
Dat bedrag slaat echt nergens op vind ik maar misschien lopen ze nu een heel fokplan mis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:47

Jalenka_Kiya schreef:
Ja en die wil gewoon lekker een weekje op vakantie :+
Dat bedrag slaat echt nergens op vind ik maar misschien lopen ze nu een heel fokplan mis :Y)

Het bedrag is schandalig, dierenarts is erg fout.
Gelukkig is de hond een bastaard en papierloos :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:50

Ja de dierenarts heeft zeker een domme fout gemaakt! Maar hij wilde volgens mij wel tot een oplossing komen.
Ze kunnen hun energie beter in het hondje steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:54

Nou daar zitten ze dan mooi mee te kijken :')
Nu hebben ze niks whaha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:59

Ik had dat "foutje" al eerder gehoord op de radio geloof ik laatst :P Tjah, een DA is ook maar eens mens, maar een stomme fout is het wel iig :')

Jessica, kijkt jouw zadelmaker dan niet hoe je zadel ligt als je paard beweegd? Want dat doet die van ons wel. Zij wilt paard altijd even aan de longe met zadel zien, kijken of hij goed blijft liggen. Alleen dan kan je volgens mij goed beoordelen of het zadel wel écht goed ligt :)
Desalniettemin: balen!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:46

33 is idd een mooie leeftijd :(:)

Zadeltrubbels zeg, jeetje! T is bij Antha af en toe ook even lastig maar ach, ligt nu voor tijdelijk een bontje onder :) Verder hebben we met 3 jaarlingen niet zo veel last van zadeltrubbels :=

Jeej Woogy spannend, nu afwachten! *\o/* Mooie foto's ook :+
Hier binnenkort miss ook wat moois te melden, nog even afwachten ;) *laat jullie lekker in spanning* :=

Noohhhh wat gaaf zo'n baan! :oo Zou ik Umoyax denk ik heeeel blij mee maken :P Ontzettend gave foto's ook van de renpaarden Woogy! Heb daar toch altijd iets mee dus ben errug blij met mn Aparan-offspring :D Hoop dat ie een beetje op zn opa zal gaan lijken :D

Qua kleur snap ik er helemaal niks meer van -O- Hij zou koffievos worden maar so far komt er vooral goudkleurige vacht tevoorschijn... En in zn manen steeds meer witte haren.. Of dat nog een koffievos gaat worden? Zou rabicano ook niet erg vinden eerlijk gezegd, maar heb geen idee hoe en wanneer zich dat gaat uiten... Komen wel hier en daar witte haartjes tevoorschijn maar lijkt me toch dat daar al meer van zichtbaar had moeten zijn?>

Nouja, moet maar eens opschieten en voer gaan halen, ze gaan om half 1 dicht en Umoyax wil toch wel graag eten ook :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:15

Sieltjuh schreef:
Ik had dat "foutje" al eerder gehoord op de radio geloof ik laatst :P Tjah, een DA is ook maar eens mens, maar een stomme fout is het wel iig :')

Jessica, kijkt jouw zadelmaker dan niet hoe je zadel ligt als je paard beweegd? Want dat doet die van ons wel. Zij wilt paard altijd even aan de longe met zadel zien, kijken of hij goed blijft liggen. Alleen dan kan je volgens mij goed beoordelen of het zadel wel écht goed ligt :)
Desalniettemin: balen!!

Nou het is niet echt zijn fout want in stap en draf ligt hij als een huis.
En aangezien ik gister sinds lange tijd de galop mee heb gepakt :o .
Dus vandaag weer even proberen en anders bel ik hem wel even op:)

Haha wel een banketstaaf fout van de DA.Misschien dacht hij wat een lelijke hond laten we die maar even helpen :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:27

Tis ook vooral die galop he := Bij Prins schuift het zadel het meest in galop, of als ie gaat bokken :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:29

:D Ja de galop ja inderdaad :+
Gaat denk ook een bananen singel proberen.
Het probleem ligt namelijk vermoed ik onder de buik.
Als het zadel goed ligt schuift de singel naar het smalste stuk en neemt het zadel mee..
Montoyo heeft dat niet...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:28

Spannend Woogy! Wat zijn je plannen met het veulen eigenlijk? Houden of voor de verkoop?

Bestelling is met een paar dagen :) heb de allerlaatste bruine :D! Krijg vandaag een factuurtje per mail, centjes overmaken en dan morgen op de post, dus overmorgen moet hij er zijn.
Had gister weer even met de Hulsebos gereden, maar na de galop bleef hij met zijn hoofd schudden, dus afgedaan en boomloos erop, weg was het geschud, dus ik hoop echt dat die Trekker hem (en mij) bevalt!

33 is idd een mooie leeftijd, maar die gedachte maakt het niet minder erg. Sterkte!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:42

Aha Jessica :j Kan me ff niet voor de geest halen of onze zadelmaker toen ook vroeg om een galopje aan de longe.

Zadelmaker is trouwens voor vrijdag afgezegd, want we gaan vrijdag (tenminste, ik niet, want ik zit op mn werk :') ) Djunnah al verhuizen. Kunnen we dr niet echt aan doen om op een nieuwe stal er al gelijk weer een zadel op te leggen om te passen hè :')
Keuze om vrijdag al te verhuizen is gemaakt, omdat ze binnenkort gaan opbouwen met het weideseizoen op huidige stal. Beetje lüllig om dr 2 weken in een groep te zetten en dan weer in een nieuwe groep erbij.
Ben heel benieuwd hoe ze het straks op nieuwe stal gaat doen, ze zal, Djunnah kennende, wel eerst een beetje over dr theewater zijn :(:)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:06

Da's al snel dat jullie gaan verhuizen. Ik kreeg vandaag op stal nog de vraag of ik ook mee ging _O-

Nou, m'n dressuurzadel is opgehaald. Ben er eerst mee gaan rijden, ondanks dat ie schuift. Ik wilde dat de zadelpasser kon zien in welke mate mijn zadel schuift. Prins was weer errug fris en probeerde me nog uit het zadel te werken :') Daarna ging ie wel lekker lopen, al was ie wat stijf van de les van gisteren geloof ik :=

Naja, m'n dressuurzadel sluit dus qua vorm goed aan op Prins, echt alleen die singelstoten die vervangen moeten worden, dus hoop dat het dan blijft liggen.
Mijn springzadel is ook naar gekeken. Ligt niet je-van-het, maar de zadelpasser zei dat met wintecjes de vulling wel vaker niet 100% past op het paard. Maar met een dekje eronder kon het prima :) Heb ik iig nog wat om nu even mee rond te crossen :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:51

fijn dat jij in ieder geval weer lekker vooruit kan Dilan!

okee, ik heb de stoute schoenen aangetrokken, 12 mei hebben Noah en ik een crosstraining in Moordrecht :=

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:53

Gaaf joh! En spannend, crosstraining :j

Prins en ik worden van 11 juni t/m 23 juli tot eventingcombi opgeleid :)) :')