[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:42

Wij gaan vrijdag dus ook kijken naar een Kent&Masters. Ik hoooop zo dat het wat is en we weer lekker aan de slag kunnen :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:02

Pff die Hulsebos ligt nu goed, maar is niet met bontje eronder te rijden, dan is hij te smal. Dus nu ligt hij goed, maar hij moet nog veel spieren en breedte krijgen en dan is het te smal. Om dan tussen de 700 en de 1000 euro uit te geven aan een zadel vind ik nogal wat.

Mensen suggesties?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:13

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:15

ah gut, in de regen... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:20

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:23

LOL! uiteindelijk gaat het vanzelf. maak ik me helemaal geen zorgen om. Sarah en Jorn zijn goed bezig met ze dus het komt vast helemaal goed en alles alles dan nog goed gaat heb ik over elf maanden een mooie cadaar baby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:25

Woogy schreef:
LOL! uiteindelijk gaat het vanzelf. maak ik me helemaal geen zorgen om. Sarah en Jorn zijn goed bezig met ze dus het komt vast helemaal goed en alles alles dan nog goed gaat heb ik over elf maanden een mooie cadaar baby

Inderdaad!

Geloof me daar komt een prachtig veulen uitrollen *\o/*

Papa & Mama gaan heel erg hun best doen.
hmm zie dit maar als goed schouwspel voor een goed veulen shower ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:27

wie weet! heb 66% van zijn veulens gezien en die zijn HEEL fraai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:33

Woogy schreef:
wie weet! heb 66% van zijn veulens gezien en die zijn HEEL fraai.

Gaat helemaal goed komen ;)
heb vertrouwen, geweldige combi :D ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:41

ik heb alle vertrouwen en mocht het dier niet zo mooi zijn, zal hij/zij wel een waanzinnig karakter hebben. vader en moeder hebben een super kop erop. lieve zachte paarden. cadaar is aanhankelijker dan pony dus dat zal wel goed komen ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:15

Jolindaa schreef:
Pff die Hulsebos ligt nu goed, maar is niet met bontje eronder te rijden, dan is hij te smal. Dus nu ligt hij goed, maar hij moet nog veel spieren en breedte krijgen en dan is het te smal. Om dan tussen de 700 en de 1000 euro uit te geven aan een zadel vind ik nogal wat.

Mensen suggesties?

2e hands wintec?
Of als je oude zadel nog welpast een bontje voor je zelf op het zit vlak.
Of die kunstof zadel geloof riders pro ofzoiets.Deze zijn nieuw 200,-

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:19

Die heb ik gehad, die knightrider, maar het kussenkanaal is heel smal. Dit kan Daytje niet hebben, omdat hij al last heeft gehad van zijn rug. Het moet een kussenkanaal zijn van minimaal 4 vingers breed.
Mijn huidige zadel past op zich wel, maar ik pas daar niet in en kan daar dus ook niet goed in zitten. Ik klap voorover omdat het zadel te klein is voor mijn dikke reet en zo loopt day snel op de voorhand.

Wintecjes zijn toch altijd heel lang? Ik heb er eentje op stal, een vzh model, maar die is heel lang. Komt helemaal op de lendenen te liggen en dat is een 18''.

Over twee weken kan mijn instructrice, die ook zadelmaker is, de kent&masters meenemen. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:42

Volgens mij zijn dat prima zadeltjes en komen zelfs uit een fabriek van een duurdere merk.
Wat trouwen vaak het geval is bij B zadels.
Bij Mirka paste die kunstof zadel ook niet.het was wel het mooiste/fijnste zadel
En geloof dat ze 2e hands dan ook weer leuk te verkopen zijn

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:53

Ik heb het ook niet zo op kunststof, dus het moet zoiezo leatherlook zijn. Heel vermoeiend.

Anderzijds wil ik toch endurance gaan rijden, dus misschien de trekker pro endurance.....
Ik word er gek van! Haha.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

Ik heb die interhippique zadel in 18 inch.
Normaal heb ik 17,5 maar ze vallen wel klein.
JC zadels zijn ook degelijke zadels voor een leuke prijs.
Adrie verkoopt ook 2e hands zadels via T zadelhuisje heb je zadel al voor onder de 600 euro

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:26

Ik heb ZOJUIST de trekker endurance pro besteld. Was er ZO klaar mee, wisselen van zadel...
Lekker verstelbaar, super drukverdeling en in 1 klap klaar voor mijn endurance-wedstrijden in de toekomst. Helemaal prima.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:43

hebben de rider pro/knight rider zadels werkelijk een smalle kamer? Vergelijkbaar met stubben(die hebben over het algemeen een smallere kamer namelijk). Ik zat namelijk te kijken naar zo'n zadel voor pony zolang ze nog steeds mooier en ronder wordt in de spieren maar die had enorme last van m'n stubben zadeltje. als iemand info heeft hoor ik het heel graag!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:11

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:37

Nog altijd zadelproblemen hier. Mijn dressuurzadel ,waar ik best wel veel aan uitgegeven heb... wordt morgen opgehaald door de zadelpasser om te vermaken waarna ie hopelijk eens blijft liggen >;)

Vanavond lessen met m'n springzadel (niet eens springen overigens :') ), want dat zadeltje, waar ik wel 50 hele euro aan uitgegeven heb, bleef vorige keer wel prima liggen. Hopelijk blijft ie vandaag ook netjes liggen, heb ik iig iets om op te rijden :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:43

Zadels, echt een drama.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:44

Laat je je springzadel ook nog tjekken, Dilan?

Jolinda, als vrijdag de zadelmaker is geweest, kan ik je mijn ervaring vertellen over de Kent&Masters, want die komt ze vrijdag brengen. Kijken of dat wat is. Kunnen hem dan even op proef nemen, mocht hij goed liggen. Anders moeten we ook verder op zoek :=

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:54

Meiden wat een drama met de zadels he, ik hoop dat iedereen een goede oplossing vind! Jolinda ik begrijp dat je het zat werd! Moet je lang op je bestelling wachten?

Woogy wat stoer die 'Making of' foto's ;) Ik ben benieuwd hoe de komende dekkingen gaan. Ik vind Cadaar een aansprekende hengst, ben benieuwd wat hij met jouw merrie gaat geven.

Ersiel wat een leuk filmpje, fijn dat je zo een leuke vakantie had!

Iedereen een lekker paasweekend gehad? Hier redelijk rustig, wel gezellig.

Vorige week 2 nieuwe arabieren erbij op stal, ik kende ze al dus leuk om weer bij elkaar te staan. Ze moeten nog even wennen maar zijn al best relaxed. Kiya is wel erg jaloers op de aandacht die de enige ruin bij de dames nu krijgt.Geprobeerd bij elkaar te zetten maar Kiya ging bepalen wie waar moest staan en naar wie mocht kijken :x Voor de rust nu apart maar wel met contact, nog even wennen maar komt goed.

Helaas is vrijdag de 33 jarige pony op stal ingeslapen, het ging niet meer maar hij heeft een mooie leeftijd gehaald. Wel een dubbel gevoel! Mis hem wel.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:01

33 is idd een mooie leeftijd, maar afscheid is altijd heel vervelend.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:47

Vanavond is ze volledig afgedekt! we zijn blij. Pony was nog wat angstig maar Sarah heeft even ingegrepen waarna alles soepel verliep. Morgen nog eens en daarna om de dag zolang ze accepteert.

Afscheid nemen is altijd naar, maar als ze zo'n leeftijd hebben behaald is het wel even wat meer te relativeren. Sterkte met je verlies

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:47

33 is een hele mooie leeftijd, maar het blijft moeilijk, paarden laten inslapen -O-

Ersiel, wil m'n springzadel ook nog even laten nakijken :j Marieke heeft er vandaag naar gekeken en die vond 'm wel goed ligge :)

Nou, is weer lekker gegaan hoor. Ik dacht, Prins heeft gister stil gestaan (omdat er hier wat dingen niet helemaal gingen zoals de bedoeling was...), dus neem ik 'm aan de longe voor m'n les. Gaat die boerenl.ul wéér onderuit. He-le-maal zwart aan 1 kant, maar godzijdank geen wonden. Alleen van de wond van vorige week was de korst eraf geschraapt en die bloedde een beetje...

Nu is de kant waarop ie gevallen is wel strontvlekvrij, dat wel, maar ik schrok me kapot... :o Afijn, hij liep nog wle goed en heeft nog flink gebokt aan de longe. Daarna zadel erop en gaan lessen. Ging ie nog even een ereronde doen in de les, met mij erop :+ En ik zat al niet bijzonder stevig met dat springzadel _O-
Afijn, toen ie z'n ei goed kwijt was, kon ik 'm alsnog lekker aan het lopen krijgen :)
Instructrice vond dat mijn zit al heel erg verbeterd was sinds dat ik daar op stal ben gaan staan :) En dat terwijl ik nu op een zadel reed wat me eigenlijk in springhouding zet