[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:38

Oke ben hem aan het uploaden...

Puntjes om aan te werken :D

Rechter op zitten
Ontspannend(erg moeilijk)
uiteindelijk naar minder ondersteunen met been.
Makkelijker in de hand.
Hals langer proberen te maken.
Draf actiever

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:57

Goedemorgen!

Ach Jes, als je toch eens wist waar wij allemaal nog aan moeten werken ;-)..! Kan alleen maar beter worden toch...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:50

Leuke foto's en filmpje van Nikita op Fuego. Wat heerlijk dat die 2 zo aan de hobbel kunnen.

Ik heb voor Ely ook een Micklem. Tot nu toe alleen gebruikt om te longeren, maar wil 'm ook gaan gebruiken om te rijden.

Mooi hoor, die armbanden met paardenhaar. Zou graag ook zoiets willen van Ely, maar die heeft zo'n dun staartje dat ik daar niks af wil knippen :+

Mooi zadel, Katja, maar een beetje te lang!

Mooie foto van Montoyo, fijn dat het rijden zo goed gaat!

Gisteren kwam ik op stal en lag Doortje te slapen. Dus ik maar even aan de gang met Ely. Hoor ik Doortje opeens hinniken, maar ik zag haar nog niet staan. Ben maar even gaan kijken of ze zich niet vastgerold had o.i.d. Lag het kleine schatje te dromen en in haar slaap te hinniken <3

Daarna even paniekmomentje, want Ely heeft al inieminie beetje uier. Dan wordt het opeens wel heel echt :wow:

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:06

Hee Jes, ik begrijp je filmpjes angst hoor. Ik ben ook niet zo van: 'kijk mij eens even op mijn paard zitten en kraak me even af'. Want dat zie ik hier op Bokt weleens mensen compleet afgekraakt worden. En ik ben ook niet bepaald een Anky. Ik rij en heb regelmatig les, maar bij perfectie kom ik niet in de buurt. Gelukkig maar, dan is er niks meer te leren.

Die Fuego, bijna een bokje. Vet schattig zo :). Woeste Arabier :P.

Ik vind die armbanden met haar prachtig, maar ik heb een beetje een fobie voor dat soort dingen. Kan het niet uitleggen. Maar als ik zoiets aanraak dan krijg ik hetzelfde gevoel als dat iemand met zijn nagels over het bord krast.. Ik heb hetzelfde met van die lollystokjes van karton waar mensen dan een beetje op kauwen. Als ik het typ krijg ik al een knoop in mijn maag. Ik ben een doos. Ja.

Vet lief een dromend paard Annika! En een merrie met uier! Het gaat nu snel :)!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:54

Goedemorgen!

Katja, leuk bakkersopleiding! En heb je daar ook een speciale richting in?

Baukje, welkom, ik geloof dat ik jouw nog nooit gezien heb hier?
Ik zal mijzelf ook even kort voorstellen: Nicky, 21 jaar, in het bezit van Ludo. Foto's in mijn profiel :)
Knap paard heb je!
Dat micklem hoofdstel, waar heb je die gekocht? Ik zit er ook over na te denken om er een aaa te schaffen. Welke maat heb je gekocht?

Letizia, wat gaaf zeg die foto! :D
Pff vlechten, voor mij is het niet weggelegd. Vind dat jouw vlechten er opzich nog best netjes uitzien!

Nicky, dat is idd erg handig zo'n deken! en opzich valt de prijs nog wel mee :j Ik gebruik mijn zweetdeken daarvoor en dan is hij ook zo droog.

Miranda, iel!! Als je als vrouw zijnde zoveel baardgroei hebt...

Barcelano, lekker gereden dus! Fijn zeg :j

Ik vind het juist heerlijk om te leren, als ik mij in het weekend dreig te vervelen grijp ik mijn studieboeken erbij :')

ik gisteren Ludo voor het eerst weer zelf gedaan sinds 2 maanden ofz. Ging gelukkig best goed :j Heb wel ruim een half uur gedaan over mesten, drol voor drol en pauze's tussendoor, daarna meneer nog even lekker gepoetst :D Zondag ga ik het weer zelf doen, rustig aan opbouwen :j Ben zo blij! *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:58

Mooie armbanden! Ik wil ook nog een keer iets moois van Yus. Vind een ring met haren ook wel erg mooi :).

Knappe Mo! Ziet er goed uit op dat fotootje. Ik plaats ook niet gauw foto's met mij erop. Ik erger me altijd aan mn dikke bovenbenen op foto's, niet zozeer het rijtechnische plaatje _O- haha!

Wat lief van Doortje! <3

Straks ff het dorp in met Yussie, mooi een eindje sjouwen en overal op visite :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:07

Hahaha een niet goedzittende tampon. Daar lijkt het op ja+ :') .

Agh het is wel heel vermoeiend voor dikkie zo de hele dag buiten! Ga er zo maar is naar toe. Ff kijken .. ik ga beginnen met dubbele longe werk. Wat zijn jullie ervaringen daarmee met een jonkie?

Had van de week gelongeerd met bijzet om te proberen. Linksom ging goed en rechtsom had ik hem eerst los gedaan omdat dat haar moeilijke kant is, ik denk dan doe ik hem daarna vast. Ging ze uit zichzelf mooi nageeflijk lopen. Hoe kan dat? Haha heb de bijzet niet eens meer vastgedaan. Kan iemand mij dat vertellen? :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:35

Oh zo herkenbaar die kartonnen lolliestokjes haha!

Micklem is een investering maar ik wil niet meer anders! Ik heb small horse en dat past perfect. Ik zou hem wel bij Josie bestellen, scheelt je veel geld :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:38

Nicky, hoeveel heb je ervoor neergelegd?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:38

Als zij ontspanning vindt in het nageeflijk lopen dan is het fijn dat ze het uit zichzelf doet. En vaak hebben ze het idee dat de bijzet er gewoon op zit. Zo fop ik Princesa ook weleens.

Ses gaat vandaag voor het eerst sinds een jaar ofzo in de winter overdag naar buiten :). Lekker even een paar uurtjes een frisse neus. Ik ben er helemaal blij mee. Gooide haar gisteravond maar even los in de paddock om te kijken wat ze deed maar zoals altijd rolt ze en gaat ze daarna stom voor zich uit staan kijken... In plaats van dat ze nou even haar benen strekt.. Maar misschien vandaag als ik er niet bij ben dat ze wat vreugdesprongetjes maakt. Ik vind het helemaal fijn!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:31

@Jessica ziet er goed uit met die knappe man van je
@annika kleine doortje die droomt wat schattig zeg
@Joyce ff buurten met je paardje ideaal zon bomproof paard

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:48

Wandelen is toch 'serieus' bakwerk geworden, en ging best lekker! Al een hele tijd niet gereden door een singelwondje wat moest genezen, dus weer een blij baasje hier :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:49

Dat je het zolang op een stal hebt uitgehouden waar ze niet in de winter buitenkomen, Lil! Fijn dat je nu een goed plekje hebt gevonden!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:36

Ik heb er echt lekker gestaan hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar vorig jaar winter had ik al een keer opgezegd en me daarna bedacht omdat Ses en ik gewoon nog HEEL veel hulp nodig hadden en die gaven ze mij absoluut. Maar ik ging werkelijk elke dag met een soort van schuldgevoel op haar zitten. Zo van: 'arm paard, je bent alleen maar een uurtje in de molen geweest, de rest van de dag sta je in je stal en dan ga ik nu ook nog eens bovenop je zitten'.
Ik had deze zomer al een beetje besloten dat ik dat deze winter niet zou trekken. En dat klopte wel. Knoop in mijn maag gewoon, en daar pas ik voor. Toen mijn stalgenootje zei dat ze bij deze stal ging kijken ben ik heel blanco meegegaan maar na een uur wist ik het wel...dit is wat ik wil. Ze hoeft van mij niet 6 uur lang in de zeikregen buiten te staan. Maar ze gaat nu elke dag een paar uur in de paddock en een uurtje in de molen. Ik hoop gewoon dat ik er een wat vrolijker paard voor terug krijg. Wat minder mat qua gedrag zeg maar. Weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik ben in elk geval van mijn schuldgevoel af, kijk met heel veel dankbaarheid en plezier terug op mijn vorige stal, maar het binnen staan paste niet bij ons.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:50

Jes, iedereen moet aan dingen werken op z'n paard, dat blijft ook altijd zo.
Zelf plaats ik ook nooit filmpjes, ik ben ook heel kritisch en vind mezelf altijd slecht rijden. :')

Annika, de uiers worden al wat, spannend!!
En wat schattig dat die kleine lag te hinniken in haar slaap. <3

Nicky, fijn dat je weer zelf aan de slag kunt!
Dat is toch wel een levenswijze.

Kelly, paarden doen dat vaker, ik heb zelf het liefst dat ze met hun neusje over de grond gaan, Fuego doet dat heel makkelijk dus ik hoef hem ook niet persé bij te zetten en longeer hem vaak gewoon met halster voor de ontspanning.

Lilian, Ses moet het nog even uitvinden denk ik! :j

Joyce, dus gewerkt in de bak met Yus, ook wel weer lekker na al dat gewandel.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:11

Annika, super schattig, dat zijn leuke momenten! Leuk dat het echt wordt inderdaad, ook wel weer heel spannend!

Ik heb maat cob en een Multi bridle, je hebt ook nog een competition uitvoering. Ik vind het een heel fijn hoofdstel, gebruik het om te "rijden" en ook om te longeren. Ik heb mijn Micklem bij Agradi gekocht, daar heb je vaak stickerkorting, maar Josie heeft ook een super service, bestel mijn dekens altijd bij haar.

Nicky, dat zou zomaar kunnen, ben een hele tijd afwezig geweest.. Ik heb Ludo stiekem al bekeken, mooi dier!

Kellaxy, Silver vond de dubbele lijnen in het begin heel lastig... Samen met mijn instructrice eens naar gekeken en dat toen losgelaten en gaan rechtrichten (doet iemand dat hier trouwens?), daarna pakte hij alles veel beter op.. Het is heel fijn om zo je stuur er alvast op te zetten..

Joyce, lekker dat je zo fijn hebt gewerkt.

Ik ben echt onzettend blij dat Silver lekker in de paddock kan overdag.. <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:17

Jes, je begrijpt toch wel dat we hier verder allemaal Anky's zijn die perfect zitten en nooit iets verkeerd doen??

:+

Ben heel benieuwd naar filmpje, foto is veelbelovend :D

Ik longeer die jonkies ook het liefst aan alleen halster, en dan in trage maar actieve draf en neusje over de grond. Oooooit geleerd op een stoeterij en vind het nog steeds erg fijn werken. Nas zakt ook zo makkelijk :)

-O- Baal als een stekker. Na Nas met wond nu Umoyax met mok. Aan 1 voorbeen best pittig, zelfs beetje dik been ervan, andere voorbeen klein beetje. Volgens mij de allereerste die het hier op stal oploopt maar ik vrees dat hij na die heel heftige mok vorig jaar gevoelig blijft. En het weer helpt nu ook weer niet mee om het op te lossen...

Ik ben aan het kijken naar ander voer, iemand misschien tips? Ik wil hoger in magnesium en vitaminen. Hij staat nu op de draversbrok van Havens.

Ennuh....effe spammen hoor....beginnetje van de nieuwe collectie.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 3299_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8295_o.jpg

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:18

Wat bedoel je met rechtrichten, Baukje?
Ik hoop toch wel dat mensen hier dat doen das zo'n beetje het belangrijkste waar ik constant mee bezig ben, ontspanning en rechtrichten. :D

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:24

Ik zat toevallig naar de Micklem Multi Bridle te kijken. Het lijkt me een erg fijn hoofdstel, zeker om bij Jim te gaan gebruiken, deze kan ik ook gaan gebruiken bij het longeren.
Maar wat ik dan wel weer begrijp is dat dit hoofdstel niet gebruikt mag worden bij wedstrijden. Althans, zolang dat ringetje op de neusriem zit, klopt dat? *Al duurt dat nog heel lang haha

Lilskie, fijn dat je een plek hebt waar ze lekker naar buiten kan, maar dat je ook terug kan kijken op een plezierige tijd.

Wat een mooie armbanden komen hier voorbij! Wat een creatievelingen! Ik heb hier ook een armband liggen van het haar van mijn shetlander.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:24

Bah, begrijp wel dat je baalt ja...! Laat hij de behandeling toe?

Silver zakt niet zo makkelijk aan de longeerlijn...

Miranda, rechtrichten als in een rechtgericht paard, horizontaal en verticaal in balans. Wij hebben 1 keer in de 3 weken les.. 2 weken geleden bevestigde Silver ineens (na de traver) de schoudervoor.. :D.. Was een trotse mama :D
Laatst bijgewerkt door Smart op 15-01-14 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:25

Adawi schreef:
Ik zat toevallig naar de Micklem Multi Bridle te kijken. Het lijkt me een erg fijn hoofdstel, zeker om bij Jim te gaan gebruiken, deze kan ik ook gaan gebruiken bij het longeren.
Maar wat ik dan wel weer begrijp is dat dit hoofdstel niet gebruikt mag worden bij wedstrijden. Althans, zolang dat ringetje op de neusriem zit, klopt dat? *Al duurt dat nog heel lang haha

Lilskie, fijn dat je een plek hebt waar ze lekker naar buiten kan, maar dat je ook terug kan kijken op een plezierige tijd.

Wat een mooie armbanden komen hier voorbij! Wat een creatievelingen! Ik heb hier ook een armband liggen van het haar van mijn shetlander.

Klopt.. Ik lees ook wel dat mensen het afplakken met een stukje zwarte tape, dat is dan wel weer toegestaan..

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:25

Amyz, die van mij staan momenteel op Metazoa

En wat gaaf!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:26

Adawi schreef:
Amyz, die van mij staan momenteel op Metazoa

En wat gaaf!

Silver ook, de luzerne en de vitaminekorrel..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:45

Ziet er goed uit Jes, ben benieuwd naar het filmpje! Snap wel wat je bedoeld hoor, ik ben ook zo'n miepmuts met plaatsen van filmpjes, maar is eigenlijk helemaal nergens voor nodig want jouw Mootje ziet er super uit en wij zijn ook geen Anky's :D

Ach wat schattig dat Doortje hinnikt in haar slaap <3

Wat goed Nicky! Gewoon rustig aan weer opbouwen idd :)

Geisha en Yus lekker gewerkt, fijn hoor!

Snap helemaal wat jij bedoelt Lilian! Super fijn voor Ses en dat "schuldgevoel" zou ik ook hebben. Ook al weet je dat ze er niet dood van zal gaan op stal, het is gewoon zo fijn als ze lekker die uurtjes buiten mee kunnen pakken :)

Amy twee paarden in de lappenmand nu, niet leuk! Het is een beetje wat je wil denk ik, ik zou gewoon even googlen en via voervergelijk vergelijken met wat je nu voert. Waar merk je aan dat hij tekort komt? Wil je ook een lager suiker+zetmeel gehalte voeren?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:53

T is idd echt even flink balen..

De mok is weerstandsprobleem, vandaar de vitaminen (heeft hij daar doorlopend wat extra aan, altijd fijn). Magnesiumtekort heeft hij eerder gehad en nu vertoont hij hetzelfde gedrag, alleen in iets mindere mate. Een keer kan natuurlijk gebeuren maar als het een terugkerend ding is ga ik liever constructief wat meer geven :)
Verder doet hij het erg goed op de draversbrok, dus ik zie geen directe aanleiding om in andere dingen te gaan rommelen. Wil ook niet minder in energie oid aangezien hij hier gewoon mooi genoeg uithaalt en los van de magnesium-uitspattingen is hij heel fijn in het koppie. :)
Voervergelijk idd gekeken maar das zoeken naar een speld in een hooiberg := Vandaar dat ik dacht, wat tips vragen, kan ik gerichter gaan vergelijken :)