[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:04

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:05

Heb foto's op mn facebook gezet van mn vakantie, weet alleen niet of jullie die kunnen zien (denk het niet, als je niet bevriend met me bent), maar wat een selecteren! We hebben ruim 2000 foto's geschoten :')

Heb zo'n fantastische vakantie gehad. Normaal heb ik zoiets van: "Het was leuk, maar ben blij dat ik weer thuis ben." Maar nu had ik echt zoiets van "Ik wil weer!!!" :') Maar echt onwijs genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:07

Sieltjuh schreef:
Heb foto's op mn facebook gezet van mn vakantie, weet alleen niet of jullie die kunnen zien (denk het niet, als je niet bevriend met me bent), maar wat een selecteren! We hebben ruim 2000 foto's geschoten :')

Heb zo'n fantastische vakantie gehad. Normaal heb ik zoiets van: "Het was leuk, maar ben blij dat ik weer thuis ben." Maar nu had ik echt zoiets van "Ik wil weer!!!" :') Maar echt onwijs genoten.

Weet je waarvoor je moet sparen :')
Als je z'n vakantie hebt pff ben blij dat ik thuis ben dan zeg ik nooit meer terug gaan haha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:11

Naja, meestal was dan de vakantie wel leuk, maar heb je na een paar dagen alles daar wel gezien. Zijn ook locaties waar ik niet direct terug zou gaan. Maar dan bijvoorbeeld wel een andere plaats in dat land :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:46

Wauw gaaf zeg! Kan me voorstellen dat je wel terug zou willen :D

Umoyax was gister jarig, nu écht een jaarling *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:18

Nog gefeliciteerd met hem!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:43

Pony is vandaag voor het eerst gedekt. Ze was dood benauwd voor die grote geile neger die bovenop d'r wilde klimmen LOL!
Uiteindelijk kwam hij half hebben ze snel z'n piemel erin gehangen en kwam er nog wat op de juiste plaatst terecht. Morgen wordt ze weer gedekt voor haar vertrouwen voornamelijk en woensdag wordt ze dan hopelijk volledig afgedekt en dan vrijdag weer. Was wel geweldig om te zien zeg, zo'n woest geweld de passie tussen de paarden helemaal gaaf. Heb wat foto's maar mijn kerel moet daar even voor zorgen. Woensdag gaat een vriendin mee en maken we een hele berg foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:14

Woogy schreef:
Pony is vandaag voor het eerst gedekt. Ze was dood benauwd voor die grote geile neger die bovenop d'r wilde klimmen LOL!
Uiteindelijk kwam hij half hebben ze snel z'n piemel erin gehangen en kwam er nog wat op de juiste plaatst terecht. Morgen wordt ze weer gedekt voor haar vertrouwen voornamelijk en woensdag wordt ze dan hopelijk volledig afgedekt en dan vrijdag weer. Was wel geweldig om te zien zeg, zo'n woest geweld de passie tussen de paarden helemaal gaaf. Heb wat foto's maar mijn kerel moet daar even voor zorgen. Woensdag gaat een vriendin mee en maken we een hele berg foto's :)

Goed nieuws *\o/*

Maar dekken jullie niet om de dag?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:21

normaal wel maar omdat ze zo'n angst toonde willen ze voor haar vertrouwen en de rust van cadaar morgen ook dekken. We gaan er van uit dat ze woensdag vol accepteert dat hij goed kan afdekken en dan wordt ze woensdag pas weer gedaan

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:27

Spannend zeg!

Ik zou eigenlijk ook de zadelmaker laten komen voor een interhippique zadel, dit maal met een wat groter zitvlak, maar hij heeft me er vanaf gepraat. De bomen van die zadels zouden niet lekker meeveren en aangezien daya al een gevoelige rug heeft, raadde hij het af.

Nu gereden met de Hulsebos van een stalgenootje en zij doet hem weg omdat haar paard is overleden (en het nieuwe paard past hem niet). Als dit zadel wordt goedgekeurd door de zadelmaker, neem ik deze over.
Vandaag ermee gereden en liep super. Wel even wennen, zo'n hele andere zit :Y)

We hebben het zadel ook gelijk even getest op snelheid, want met Daya zijn acceleratie moet het zadel echt goed liggen, dusssss dat moesten we even testen :D
Vriendin reed mee op haar arab, maar die liet ik me toch ver achter me :') Had ik niet verwacht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:36

hebben jullie een trainingbaan?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:36

Ja 500 meter renbaan :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:37

de zadelmaker die ik had verkocht ook niet alle zadels van hun.
Hij heeft bij mij zadel ook een kleine aanpassing gedaan.
Weet niet precies wat maar hij ligt raar maar waar als een huis :)
Nu sparen voor een luxere zadel :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:39

Ja ik ben ook bang dat day straks uit die hulsebos groeit... Ik weet nog niet wat ik eraan uit moet gaan geven, maar tussen de 700 en de 1000 euro voor een tweedehands hulsebos is niet raar, mits hij in goede staat is.
Laat deze nou er prachtig uit zien :') En hij is pas 4 weetje, deze zomer 5... Dus dat is wel wat balen, maar een niet-verende boom vind ik veel enger. Had jij ook Adrie van Giesbergen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:41

soms mis ik het baanwerk wel. vond het heerlijk om haar een keer in de week te laten lopen. ene keer gas geven en andere keer gewoon lekker een aantal banen galoperen. maar dat was op duindigt met een 2000 meter baan ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Woogy op 09-04-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:43

Ja dit is een klein baantje hoor, maar wel lekker om af en toe eventjes te gassen. Hij is alleen net iets te kort om even lekker los te gaan, daarvoor moeten we echt naar het strand.
Verder is het wel echt een perfecte baan om galoptraining te doen, tempowisselingen enzo. Hoef je niet buiten in de bermen :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:47

ik was stiekum toch eigenlijk wel heel erg trots op mijn renpaardje
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:53

Jolindaa schreef:
Ja ik ben ook bang dat day straks uit die hulsebos groeit... Ik weet nog niet wat ik eraan uit moet gaan geven, maar tussen de 700 en de 1000 euro voor een tweedehands hulsebos is niet raar, mits hij in goede staat is.
Laat deze nou er prachtig uit zien :') En hij is pas 4 weetje, deze zomer 5... Dus dat is wel wat balen, maar een niet-verende boom vind ik veel enger. Had jij ook Adrie van Giesbergen?

Ja:)
Hij komt dinsdag weer voor een stalgenoot.
Denk dat ik hem dan laat checken.rijd er nu een weekje mee.
Hij is heel eerlijk en kijkt echt of het wel kan anders krijg je een ander advies.
Hij heeft ook massimo:)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:54

Mooie fotos van de Konikpaarden!! Echt haarscherp.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:03

Gaaf zeg zo'n baan! Die zou ik ook wel willen hebben :j Maar wij hebben strand om de hoek, dus eigenlijk mag ik al niet klagen ;)

Zadeltroubles toch hè. Het lijkt wel het grootste dilemma! Ik had zadelmaker en passer moeten worden denk ik, goudmijntje :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:06

Sieltjuh schreef:
Gaaf zeg zo'n baan! Die zou ik ook wel willen hebben :j Maar wij hebben strand om de hoek, dus eigenlijk mag ik al niet klagen ;)

Zadeltroubles toch hè. Het lijkt wel het grootste dilemma! Ik had zadelmaker en passer moeten worden denk ik, goudmijntje :D

Ik roep altijd je kan beter zelf over een opleiding voor volgen...Ook omdat er vaak prutser tussen zitten :+

Moet wel zeggen dat Mirka 10 x beter loopt met dit zadel.
Maar als ik dan op Montoyo zit....tja die zit kwa zitting toch wat lekkerder :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:09

Ja stomme zadels. Heb nu de zadelmaker gebeld van een stalgenoot. Die handelt ook in kent&masters. Ik denk dat ik daar maar eens voor ga kijken. Die zijn aan te passen door de zadelmaker indien je een jong of veranderend paard hebt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:12

ik wil ook een trainingsbaan! zou geweldig zijn voor Noo, om wat vaker even op flink tempo te rijden. onze buitenbak is wel groot (70x80) maar niet groot genoeg voor Noah :')

ik baalde vandaag trouwens ontzettend, we hadden een springwedstrijd en hij liet me compleet in de steek ;( de eerste 2x weigeren, en de tweede daarna weer. Hij reageerde helemaal niet meer op been of iets, ik kon duwen wat ik wou maar hij reageerde gewoon niet, hij zat ook compleet niet op te letten -O-
gelukkig zijn de komende wedstrijden weer buiten, dat gaat een stuk beter dan binnen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:12

Is zo bontje op de zadel niet een idee.
Tot dat je paard kwa bespiering is veranderd of past het zadel gewoon niet meer?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:15

mijn drie jarige rij ik nu met mijn giga vlakke thorowgood vzh met een schapenvel eronder, die krijgt voorlopig geen eigen zadel. dat wordt een beer ;) mijn arabier ga ik een zadeltje aan laten meter vanaf juni, geen idee nog wat ik wil voor haar