[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:19

Hier is de wilgenboom te zien trouwens, bij 1 minuut :D

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:19

Jo, super joh!!

Noah komt in de grote wei vaak in galop naar me toe, als het een beetje modderig is doe ik wel een stap opzij, want als hij dan afremt vliegen de stukken modder me om de oren :D
Noo is trouwens 14, maar gedraagt zich niet naar zijn leeftijd (en hij ziet er uit als een spruit van 5 :Y) ) Hij kan zo onberekenbaar zijn, kan ineens opzij duiken voor een vogeltje of een stoel die er al een halfuur staat en als het hagelt op het dak van de binnenbak, nou dan moet ik me goed vasthouden... kan meneer ineens de piaffe _O-

Ik fiets niet met Noah, hij springt tijdens het rijden en wandelen regelmatig een pas opzij of staat hij ineens stil, zie mezelf al liggen, languit op het asfalt verstrikt in mn fietsje :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:20

Hahaha Shanna, zoiets zou Djuun ook doen _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:20

Haha Tamara waarom klinkt dat allemaal zooooo bekend :D vooral ook dat ineens snuiven en in piaffe lopen :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:28

Shanna_ schreef:
Siel nu wordt het wel een beetje creepy haha, wederom hetzelfde haha. Wij fietsen vaak met Shief :j Laatst op een recht stuk de galop getest! Ging prima! Shief had het zelfs te druk met m'n mandje opeten :') Heb zo'n bakfiets mand haha

Das inderdaad eng _O- Misschien moeten we eens van paard ruilen, kijken of ze het merken _O-

Dat filmpje is zo schattig Katja, knorrie <3

Wij zijn begonnen met fietsen met Djuun toen ze nog niet ohz was, fijne manier van conditie opbouwen :j Mits ze uiteraard niet over je heen denderen :') Galopperen naast de fiets durf ik nog niet, met Darmoor deed ik dat wel altijd, maar die kon heel langzaam galopperen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:30

Het op je af stormen en je aankijken dan net voor je langs is ook een heel leuk spellentje :+
Barc en Mo deden het beiden :D
En het leukste is als mensen roepen: kijk uit :+

Ik heb de foto's van Mo gezien die sjoert gemaakt heeft *\o/* *\o/*
Ik maak snel een topic aan.... :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:31

Ik ben heeeel benieuwd Jessica!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:01

Ik ben ook benieuwd Jes :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:03

Me 2 :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:16

Wij zijn idd ook eerst gaan fietsen voor we konden rijden :) Fijne manier voor de conditie idd maar ook voor verkeersmak maken! Lekker kilometers maken. Maare, weekje plannen dan voor de ruil?? :')

Ahh vet lief filmpje Katja!

Ik ben heeeel benieuwd Jessica :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:18

Is goed, doen we Shan, dan geef ik jou deze mee:
Afbeelding

:')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:20

Heb trouwens weer een opdrachtje die ik even met jullie wil delen :o.
Foto is echt heel belabberd, pixelig. Krijg de schaduwen er ook niet op..
Tekening is nog niet af! Paard bijna wel, maar komt nog iemand naast

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:21

HAHAHAHA ersiel _O- _O-

Dan geef ik jou de tip mee: ff de zon erop zetten en gebruik maken van zomerblond

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:30

Ben benieuwd Jessica!

Ik sta toch ff te kijken... Ik heb die wedstrijd zo rustig aan gedaan, iedereen lekker aan me voorbij laten gaan en lekker veel gestapt en rustig gedraafd... De hele 2 km tot aan de finish uit gesjokt en toch nog een gemiddelde van 12,34km/u!! Helemaal versteld.. 24e plaats behaald... Toch nog netjes! Nog trotser op poon.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:40

Netjes Jolin!! :D

Whahaha Shan _O- Goede tip _O-

Enne, mooie tekening joh!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:50

Prachtig Shanna!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:54

Jes, ik ken dat _O- Heb er hier nog zo eentje.... Mn moeder is een tijdje terug gauw de bak uit gevlucht, die vond m eng := Terwijl ik wéét dat Umoyax niemand omver loopt....hij test alleen hoe standvastig je bent :')

Fietsen met paard heb ik nooit gedurfd... Ben altijd als de dood dat ze ineens opzij springen ofzo. :+ Weet wel dat het echt heel goede training is voor paarden idd!

Jolinda super, gefeliciteerd weer met de resultaten!!!

Shanna :oo Wauw!

Nou...ik van de week nog zeggen dat ik hier geen prutoogjes had,.....vlak daarna Nas met vieze ogen. Dus maar vliegenkap op gedaan (hielp enorm) en kamillethee gaan gebruiken... Eergisteren nog schoongemaakt, gisteren alleen effe geknuffeld want had van Danielle al begrepen dat het heel goed ging met haar oogjes en was gisteren zwaar futloos :+
Kwam ik vanavond op stal, wil Nas pakken....enorme wond op haar kaak! :oo Bleek dat Danielle echt net daarvoor vliegenkap had afgedaan, dat was dus gaan smetten. Schiet mij maar lek... Eergisteren heb ik écht niks gezien en toen heb ik m af gehad om haar ogen te doen. Is dus gewoon in 1 dag helemaal mis gegaan -O- T is gelukkig niet echt een diepe wond maar het ziet er naar uit en bloedt wel... Arme Nas :(:) Gelukkig waren haar ogen net weer goed, kan ze weer een paar dagen zonder kap :=
Daarna had ik het plan om met haar te grondwerken, maar in plaats daarvan kreeg ik een enorm showkanon in de bak zodra ik haar halster af had. So much for grondwerk :+

Het gekke met Nashwa is eigenlijk dat ze dingen niet ''onthoudt''. Als ik bijvoorbeeld niet iedere dag haar deken op doe (dus af en er weer op :+ ) maar het een paar dagen niet doe (of ze heeft een week geen deken op ofzo) is ze daarna altijd weer heel erg rillerig met opdoen. Doe ik het iedere dag/om de dag, niks aan de hand.. Vanavond was ze dus even alleen in de bak (andere dames in het daaraan grenzende landje) en dikke stress. Ben idd een tijdje niet met haar in de bak geweest, maar alleen zijn in de bak ként ze heel goed en kan ze ook prima! Nu dus niet... En zo heb ik vaker dingen met haar. Ze is beslist niet dom, maar alles moet worden blijven bevestigd, heb dat eigenlijk nooit eerder meegemaakt met een paard...
Umoyax leert iets en vergeet het dan nooit meer, al doe ik het maanden niet. Moet ik hooguit heel effe helpen herinneren maar dan is het ook gelijk klaar en goed.
Iemand die het herkent? :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:04

Arme nas Y;(
moooooooie tekening!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:03

@shanna wow wat een mooie tekening, ik krijg nog een huisje op papier whaha
@amy arme Nas :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:03

Van de deken komt me bekend voor, bij mij gaat ie in het voorjaar af en in het najaar pas weer om en mijn oh zo volwassen Set denkt dan echt oooooh nooooo wtf is dat wat doe je hellup het wappert iiii en deinst achteruit, draait haar kont weg en staat te miepen als een domme doos en als ie dan eenmaal om is is ze zoooo tevreden :+ haha. Wel vervelend van de wond op haar kaak maar dat gaat gelukkig wel weer over :)

prachtige tekening Shanna!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:08

oh asal staat al vroeg onder de deken, ze heeft nu de zomerdeken op. De temp is ineens weer veel lager als vorige week en wij hebben de stal altijd open overdag ook haar buitenluik, als ze geen deken op heeft heeft ze het gewoon koud en nu behoud ze haar velletje ook zo lang mogelijk

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:17

Tja het is wel kouder dan eerst maar nog steeds tegen de 20 graden, dan vind ik een deken nog niet nodig :) maar sommige paarden kunnen er slecht tegen :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:18

ja asal heeft het vrij snel koud maar die pak ik altijd al vroeg in om te voorkomen dat ik haar in de winter moet scheren, als moest ik dat vorig jaar helaas wel

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:47

Montoyo had het rond februari al warm en ben ik gaan afbouwen.
Zodra de foto's klaar zijn voor een topic geef ik een gil:D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:14

Princesa heeft het al een paar dagen zo koud dat de vacht op haar kont en in haar hals gewoon al dik is geworden... Echt balen. Maar ik ga echt niet nu al aan dekens beginnen. Ze staat nu 's winters al onder de 500 gram binnen omdat ze anders staat te bibberen, maar echt geen zin in om naar de 800 te gaan ofzo. Koukleum :)