[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:14

Lisa fijn dat de dames zich vermaken
Joyce maar even bijkomen is nogal een drukte zo'n verhuizing en zeker als je lichaam niet meewerkt, wanneer komen de paardjes thuis? leuke zadelkamer/opslag
Jaleesa oef klinkt allemaal wel leuk maar zou toch ook fijn zijn als je zelf ook wat te zeggen hebt ;)
En Kat heeft weer de voorpagina gehaald *\o/* *\o/* geniet van je vakantie!

Vind t altijd leuk om te lezen hoe jullie aan het trainen zijn en dat toch ook gelukkig ieder naar het paard kijkt en niet de dingen uit het boekje doen tenslotte geen enkel paard is hetzelfde ze hebben allen een andere aanpak nodig, al lijkt het bij sommige paarden alsof ze al vanaf hun geboorte onder t zadel zijn. maar soms hebben ze ook een uitdaging nodig en moet je soms gewoon wat uitproberen maar dan wel rekening houdend dat de puntjes op de I er nog moeten komen, en moet je al tevreden zijn als ze bedoeling snappen met wat jij bedoelt(en dat is de kunst van het rijden dat het paard snapt wat jij bedoelt want alle oefeningen laten ze tenslotte ook wel in vrijheid zien, wij moeten duidelijk maken welke oefening wij bedoelen. en intelligent zijn die rareabies wel doorhameren op een nieuwe oefening totdat het goed gaat is soms helemaal niet nodig snappen ze wat je bedoelt kan je een volgende keer de oefening weer eens meepakken en ik merk persoonlijk vaak dat ze m dan doorhebben en je tzt de puntjes op de I kan gaan zetten, en zo geef je ze ook eens een uitdaging naast het gehamer op de basis ;)
Met bv Reem ben ik tegen vrij weinig problemen aangelopen het grootste probleem is diegene die erbovenop zit en de boel verprutst :o
En dank jullie wel voor de leuke reacties over onze(Van Mo en mijn)kuddes :D :j

en wij en ik geloof iedereen hier geniet ook nog steeds dat er nog steeds mooie momenten in de dagen zitten zodat niet alleen wij maar ook de paarden nog lekker genieten van het weer <3
Afbeelding
Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:31

_O- Een kamelen ruin :')
Maar bij hem nu in de planning staan een poloclub nabij Brussel en daarna misschien voor hobby een renstal. Weet alleen dat hij voor beide dingen een ander kan gaan zoeken want ik heb daar geen kaas van gegeten, dus dan is het niet handig als ik zo'n stal onder mijn hoede krijg. Wil best af en toe een paar veulens fokken maar daar houd het ook op.

Lisa Fijn dat je "jongens" het zo naar hun zin hebben.

Baukje die kleur is altijd een verrassing en altijd leuk :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:43

@Yildiz: Met een hengst moet je inderdaad gelijk klasse 2 starten toch? Of moet je zelf klasse 2 zijn, alvorens je met een hengst mag starten? Klasse 1 is nog wel aardig goed te doen voor ieder paard geloof ik.

Ben benieuwd waar je schoonvader mee aankomt Jaleesa ;) Hij heeft wel grootse plannen zo te lezen.

Mooie foto's Brenda!!

Als ik even wat moet opmeten van de spullen moeten jullie een gil geven!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:32

Ja ben der zelf ook nieuwsgierig naar, afwachten dus. De beste man weet gewoon van gekkigheid niet wat die met zijn centen moet doen en dan krijg je zoiets.

Heerlijk dat laatste zonnetje, zijn mooie foto's. Hier schijnt nu ook t zonnetje, loop gewoon in mijn tshirt 8)7

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:52

Zon? Hier is het vieeeees. Vieze harde miezer regen bah
En koud :brr:

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:12

Hier ook geen zon en zeker geen t-shirt, maar de verwarming aan :brr:

Wat een heerlijk ventje heb je toch Brenda!!

Gave foto's Kelly, heel leuk :j

Een super verjaardagscadeau Amy, zijn de beste cadeautjes he :D

Jeetje wat een rozetten Joyce :wow:

Qua kleur vind ik de roze fleece deken leuker bij Yus staan, dan bij je zus d'r paard :D

Spannend Jaleesa, heb je zelf niet zo iets van eerst zien, dan geloven?

Djuun is naar mijn weten nooit voor een ander ras aangezien, terwijl ze niet eens zo enorme dish heeft (voor leken vaak een herkenningspunt), op de plaatselijk manege vonden ze haar super leuk, wij ook :D

Gisteren niet btw, toen heb ik ze door de gehaktmolen gedraaid -:(- Echt he, zodra mw moet werken, al die bakkabouters die dan spontaan te voorschijn komen, om het bloed onder je nagels vandaan te halen... Ik weet dat ik het moet negeren, maar echt, alles bij mij staalt het uit dat ik ze wel wat aan kan doen, ben op den duur maar afgestapt om even af te koelen := Daarna nog een rondje gedaan, dat wat ik wilde op mijn manier (en dat is niet eens zo streng hoor, ik wil gewoon een rondje ontspannen gaan :Y) ) en toen maar gestopt.
Vandaag maar even de dubbele longe gepakt in de rijbak en op het punt waar ze zo spooky is getraind, dan nog is er spanning en wilt ze weg schieten, maar ik kan dan veel meer geduld op brengen (ik weet het, het ligt echt aan mij....), maar wel heel fijn kunnen afsluiten.
Toch de dierenarts nog even gebeld dat wanneer ze komen enten, ook een algemeen bloedcheck laten doen, kijken of ze toch geen te korten heeft. Het zal ook te maken hebben met dat ze weer op stal staan, wind en ze krijgt weer alleen maar kuil, weet niet 100% zeker of dat het probleem is, maar daar heb ik al vaker de schuld op gestoken. Binnenkort is er weer hooi.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:21

Ja dat heb ik zeker wel, daarom ben ik er nu ook zo gelaten in. Kiek wa wat t word.

En merries kunnen dat zoooo goed Kel, kon Rio af en toe ook wel achter het behang plakken (en dat is dan heel zacht uitgedrukt) Wat heb ik in het begin een discussies met haar gehad.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:38

Hier is t idd ook prutweer, ben blij dat ik een relaxed bankdagje heb vandaag :j

Oef snap dat je dr idd genoeg van had, zou ik ook niet leuk vinden als mn poown zo zou doen :n
Bakkabouters heeft meneer nog niet ontdekt..wel vliegende kabouters :')
Oh en poown etend modder :roll: (terwijl hij prima erdoor rolt op de wei).

Ik vind dat fleece deken erg gaaf staan op een vos moet ik zeggen! Roze is gewoon awesome :D

Leuke pics Brenda :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:41

Plassen zijn lava voor Djuun :') Gelukkig hebben wij die niet meer echt in de bak nadat die is aangepast, plassen zijn er wel in het bos :') Grappig genoeg liep ze er op het strand zonder te morren door, de zee daar in tegen was een no go :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:47

_O- plassen blijven idd geniaal soms.
Die kleine van mij kan er de ene keer zo doorheen en de andere keer met een boog eromheen of gewoon erover springen.
Naf nog geen idee eigenlijk :')

Gaat Djuun in staking?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:56

@Brenda vanavond gaan we beginnen met de stal platen uit de oude stal te halen en dan het hier in te plaatsen, en dan moet buiten alles nog gedaan worden maar denk dat ze dan al wel vast over gaan
Die diertjes van jou geven wel een heerlijk showtje weg zeg
@shanna wat zonde hier was het vanmorgen ook heerlijk nu hier ook grijs en donker
@letizia die zijn van dit en vorig jaar, zie nu pas hoeveel het er zijn nu ik ze uitgestald heb. Djuun wil gewoon lekker alleen buitenritjes maken hihi

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:12

Best heel wat voor 2 jaar!

YamaSaki, bedoel je bij plassen of in de bak? Bij plassen gaat ze er op de meeste onhandige manier voorbij :Y) In bak schrikt ze van alles en vooral van niks :roll:

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:15

Bij plassen bedoelde ik idd :)
Dat soort acties moeten eigenlijk op de foto :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:18

Beeld je in: naast de plassen in het bos staat 9 v/d 10x een boom aan de kant waar Djuun er langs wilt, dus als je niet aan de boom geplakt wilt zitten, moet je goed opletten :')

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:26

:') whoops ze zoekt dus wel de meest praktische routes uit :=

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:36

Jup :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:01

bekend probleem ja, geregeld blauwe knieën en verdraaide enkels gehad...maar mevrouw had geen natte voetjes ;)

Mijn kerels gaan top. Taro wordt een echte stoere kerel en begint steeds meer hengsten gedrag te vertonen ;)
De merries op stal(soms zou je het wel denken :') 1 spatje regen en ze verstoppen zich gauw weer) gaan ook top. Had vandaag tranen in m'n ogen van mijn zwarte pluis. Had hem los in de baan om te werken en hij was zooooo braaf...Tot de buren gingen maaien -O- al bijna 2 jaar staat hij bij ons en kan maar niet wennen aan de activiteiten. Leverde echter wel een waanzinnig beeld op, staart plat op z'n rug en hij danste weer door de baan :wow: heb hem al zooooooooooooooo lang niet meer ZO zien lopen wat aan kanon is het dan zeg. En hij bleef gaan hij hield het weer echt vol zonder in galop te vallen. Trots op de knappe kop <3

Nicky, Baukje, Kelly: wanneer gaan de kindertjes (terug) naar Laarakker? Hoe gaat het met ze alle drie??

Brenda wat is je vosje toch een knapperd...heb wel iets met vosjes geloof ik ;)

Joyce..roze op een vos? :\

Ik heb zelf niks met roze tot ik van de week bij de action roze joggingsbroek had gespot...met een paarse streep langs de zijkant. Laatst van m'n schoonzus een roze met paars gestreepte trui gekregen. Dat is dus nu mijn hardloop outfit :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:04

i love roze Asal heeft btw ook weer een nieuwe frontriem helemaal mijn smaak whaha bling bling en nog eens bling ohja en roze :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:05

Ik heb heerlijk al jullie verhalen gelezen, en weer genoten van alle mooie foto's :D Heb een drukke week gehad, assessment dossier ingeleverd voor mijn propedeuse assessment... nu duimen dat ie ontvankelijk wordt verklaard en ik op assessment mag :=

Daarna gevierd dat mijn dossier is ingeleverd en de verjaardag van mijn vriend gevierd met zijn familie, dus geen blp bijgehouden -O- sorry! :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:21

onderbroekenlol! ik lees het altijd als ASSessment :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:46

Thuis rij ik ook zonder cap, maar omdat Fu best wel eng is buiten heb ik tegenwoordig wel een cap op buiten, maar ik voel me er niet veiliger door ofzo, alleen mijn man en dochter vinden het vooral prettig.

Djuun is ook echt zo'n heksje af en toe hè? _O-
Maar misschien toch wat meer aan het werk zetten, bij mijn vorige paard werkte dat heel goed, toen ik éénmaal wist hoe ik dat voor elkaar moest krijgen dan. :')

Mooi Tam, vertel eens wat meer over je dossier enzo!

Joyce, leuk plaatsje voor je spulletjes! :j

Jaleesa, ben benieuwd hoe het verder gaat!

Hele mooie foto's Kelly! :))

En Katja natuurlijk ook, ik vind hem heel veel op mammie lijken!
Nikki maakt echt sprookjesfotto's. <3

Nog gefeliciteerd Amy!

Annika, het lijkt me een fijne plek waar Euf staat.
En wat groeit ie!

Lisa, Zaar wordt ook steeds mooier vind ik. :j

Roze vind ik ook leuk maarja Fu is geen meissie. :=

Fu en Zos zijn weer bij de tandarts geweest, ging beter dan verwacht vond ik, Fuego was zelfs heel erg braaf, meestal wil ie niks met de dokter te maken hebben dus ik was een beetje verbaast.
En ik heb samen met Nikita een buitenrit gemaakt naar het Zuidlaardermeer!
Hij was wel een beetje onrustig omdat het wat verder is maar hij heeft zich redelijk normaal gedragen dus het wordt steeds wat beter. :j
Nog even en ik heb de perfecte poowny. :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:58

Heel herkenbaar Letiets! Je bent niet de enige hoor :+

Ik hoop maandag Lisa maar zoals het er nu uitziet heb ik geen auto die de trailer kan trekken :(

Hoe was het met Fu z'n kiezen?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:03

Lekker Miranda dat t zo goed gaat buiten en dat Fuego zo braaf was bij de tandarts. Ik vind t zelf ook altijd drama om naar de tandarts te gaan dus kan me de protesten van een paard heel goed voorstellen.

Tammy wat is een propedeuse assessment? Assessment is toch beoordeling? Maar als je die zelf schrijft zal t denk ik toch wat anders zijn? Ik zal voor je duimen dat die ontvankelijk word verklaard (ontvankelijk vind ik heel erg klinken als een merrie die klaar is voor de hengst, t word wel telkens gekker hier)

Heb net iets raars meegemaakt, 'k liet een filmpje van t EK AV vorig jaar zien aan mijn vriend, begint mijn cavia spontaan mee te knorren op dat arabische riedeltje wat onder t filmpje zit.. 8)7

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:06

neem je Caaf mee volgende week!! :D

Nicky wat balen :( hoop dat het gaat lukken

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:15

Dat is idd mooi oliebol dat je misschien geen auto hebt, maar t is nu nog maar dinsdag ken nog een hoop gebeuren :)

Hahaha hij is mooi gekleurd en heeft een bloody shoulder? maar dan lichter getint en is best heel brutaal, wie weet maak ik n kans :P
Ik liep vanmiddag toch nog met tshirt, der is hier nu een halve orkaan (alleen wind) gaande niet normaal hoe hard en t is ook dreks een stuk kouder :(