[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:29

Hey Lilian! :wave:
Alles goed?

Kathink, naast een paard lopen kan heel vermoeiend zijn idd.
Maar dan heb je straks wel een bere conditie!

Hier was Fu ook nog jonger en dat zag er heel anders uit, maar ik vind hem nu mooier qua bespiering. :j
Afbeelding

katjen

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:39

fu is zeker verandert zeg .
voor mij is het geen probleem loop bijna elk dag 1 uur met de honden in bos .
maar me kleine man heeft een wond naja zeg maar gat onder ze oksel was heel dik .
heeft bijna 1 week box rust gehad was zo dik hij kon niks arme man moet nu langzaam gaan wandel van da

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:50

Oeh wat leuk, een arabjes topic welke ik nog niet kende! Afgelopen paar pagina's even bijgelezen en zie een aantal bekenden voorbij komen, maar voor mij ook een hoop nieuwe (paarden)gezichten ;)

Een voorstel ronde door de pony's.

Het aller eerste echte eigen paardje van mijn zus en mij samen. Gekocht toen ze 16 jaar was, maar helaas afgelopen zomer, met haar bijna 19 jaar, moeten laten gaan na een omslachtige en zware periode van ziekte.

Lady Shamit (Shamit x Amurath Atina)
Afbeelding

Veel eerder dan ons plan was, kwam onze tweede arab het team versterken. Exact vandaag, 2 jaar geleden gekocht.

M.A. Nadesh (Sivmen B x Lunara)
Afbeelding

En al vrij snel werd duidelijk dat we niet verder wilde met maar 1 paard en na veel paarden te hebben bekeken, kwam afgelopen zomer Raffi erbij. 4.5 Jarige hengst, super terughoudend en kende enkel een halster. Inmiddels geruind, elke dag vrolijk en samen hebben we al zoveel leuke dingen meegemaakt en geleerd. Het plan is om hem verspreid over dit jaar rustig aan te beleren.

Ashraf al Shams (Ajman Moniscione x Esstionia)
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:54

canisia schreef:
Oeh wat leuk, een arabjes topic welke ik nog niet kende! Afgelopen paar pagina's even bijgelezen en zie een aantal bekenden voorbij komen, maar voor mij ook een hoop nieuwe (paarden)gezichten ;)

Een voorstel ronde door de pony's.

Het aller eerste echte eigen paardje van mijn zus en mij samen. Gekocht toen ze 16 jaar was, maar helaas afgelopen zomer, met haar bijna 19 jaar, moeten laten gaan na een omslachtige en zware periode van ziekte.

Lady Shamit (Shamit x Amurath Atina)
[ [url=m/BhYtLx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel eerder dan ons plan was, kwam onze tweede arab het team versterken. Exact vandaag, 2 jaar geleden gekocht.

M.A. Nadesh (Sivmen B x Lunara)
[ [url=m/dqNDGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En al vrij snel werd duidelijk dat we niet verder wilde met maar 1 paard en na veel paarden te hebben bekeken, kwam afgelopen zomer Raffi erbij. 4.5 Jarige hengst, super terughoudend en kende enkel een halster. Inmiddels geruind, elke dag vrolijk en samen hebben we al zoveel leuke dingen meegemaakt en geleerd. Het plan is om hem verspreid over dit jaar rustig aan te beleren.

Ashraf al Shams (Ajman Moniscione x Esstionia)
[ [url=m/DNplwy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hé wat leuk, ik heb even met je staan praten tijdens een westernwedstrijd in Woubrugge tijdje terug! Nadesh is zo ongelooflijk leuk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:27

:wave: Canies!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:33

Amai Esme... dat was een flinke smak die jullie hebben gemaakt...
Wel fijn dat jullie beide met de schrik zijn vrijgekomen en jullie alles nog goed hebben kunnen afsluiten...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:29

Jeetje Talitha niet fijn met je scheenbeen! ik heb nog nooit zo'n erge val gemaakt dat ik er letsel van had, alleen Set een keer schaafwonden.

Welkom Canisia ik 'ken' je van de knappe Arabische volbloeden pagina :j

Lekker wandelen Kat, wel jammer van zijn wond

Set begint weer haar slanke lijn terug te krijgen, volgens mij lopen ze ontzettend veel op een dag als ik haar bekijk haha.
Verbaas me ook dagelijks over Ilya en hoe groot en pluizig hij imo is <3

Ik vind Fu wel mooi op die foto maar ik hou dan ook van smalletjes hehe. Set is op die slanke foto's niet eens spierloos, zijn vooral foto's uit periodes dat ik dagelijks uren reed.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:58

Hey Canies,
Leuk dat je het topic hebt gevonden :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:11

Welkom Lesley, Canisia! :wave:

Allemaal (te) dikke AVs, Djuun was toen erg bol ja. Maar die broer van Set heeft pas écht een vetlaag, die dikke billen zeg! :oo
Noah heeft altijd wel een ruwvoerbuikje maar is nooit vet geweest. Te dun is hij heel soms na een stressvolle periode, de dagen na de Arabissimo (veel nieuwe indrukken, nachtje op een andere stal etc) was hij toch wel erg ingevallen :(:) Noah krijgt trouwens ook beperkt ruwvoer, maar heeft wel altijd stro in de stal.
Schrikken van Vegas zeg, zo van zichzelf geschrokken dat ie omviel :(:) Gelukkig geen grote verwondingen. Moet zeggen dat het niet mijn manier is, ik hou zelf meer van voorwaarts laten gaan als een paard zo gaat schudden ipv aan de lijn trekken. Maar dat is natuurlijk al geen optie meer als hij er langer dan een seconde mee bezig is.

Fu ziet er echt heel anders uit zeg!! Op zich ook wel leuk, maar van achter idd erg 'kaal' in spieren.

Ik ga vandaag weer eens proberen om op mijn paardje te stappen! Auto heeft het begeven, dus een vriendin komt me ophalen aangezien fietsen nogal vervelend is (En het fietspad is afgesloten dus moet ik nog eens 8 minuten omfietsen), zeker met die kou op m'n knie.

Is nu 10 dagen geleden dat ik op Noah gezeten heb, het wordt weer eens tijd!!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:16

Tammy_ schreef:
Schrikken van Vegas zeg, zo van zichzelf geschrokken dat ie omviel :(:) Gelukkig geen grote verwondingen. Moet zeggen dat het niet mijn manier is, ik hou zelf meer van voorwaarts laten gaan als een paard zo gaat schudden ipv aan de lijn trekken.

Dat was ook mijn gedachte: waarom blijft hij aan die lijn trekken? Waarschijnlijk als hij ruimte had gegeven, had Vegas een stap naar achteren gezet en was het klaar geweest... Maar dat is altijd leuk achteraf praten...

Voor de rest gaan jullie wel heel hard en kan ik het niet altijd even goed volgen :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:20

Annika al meer nieuws over de hengst voor Ely??

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:27

Lillian :wave:
Nicky :wave:

Miran, kleine Fu... Hoe oud was hij daar?
Canisia, welkom! Ik ken je niet, maar aanstaande zondag hebben we na elkaar les... :D
Annika, is ook niet bij te houden...
Tam, succes... Balen van de auto, wat is loos?
Kat, bij jou kunnen ze ook lekker lopen..... +:)+

Ik heb de stream gemist trouwens...

Man, man, man, ik word helemaal dood gegooid met snoep en gebak op mijn werk... En ik wilde juist even geen snoep en gebak... Wordt nooit wat zo... |o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:46

Hi iedereen en welkom!

Ik ben even niet bij. Na een geweldig weekend Parijs vanmorgen meteen weer even de andere kant van paarden houden gezien. 2 paarden (6 en 13 jaar oud) ingeslapen op stal vanmorgen, waarvan 1 een arab van een vriendin. Kwam even hard binnen zeg maar.

Omdat de arts er toch was ergens tussendoor kans gezien om eindelijk rustige uitleg te krijgen over umoyax z'n rx (focus lag steeds op het geheel en wat de mogelijkheden waren, niet op het uitleggen van de losse componenten) en arts had zowat een rolberoerte. Nu eindelijk duidelijkheid over de rare holling in z'n pijp, dat was dus gewoon compleet verdrukt door de verdikking an sich. ;( Was volgens hem geen redden aan.
Linksom of rechtsom heb je natuurlijk niks aan de informatie maar vond het toch fijn om weer een stukje uitleg te hebben gekregen. Al schrok ik er wel enorm van dat nog naast alle woekeringen, chips en gaten dus zelfs gewoon bot dusdanig in de verdrukking was gekomen dat het krom was gaan trekken.

Was heftig dagje in elk geval -O- Voor ik wegging Nas maar even plat geknuffeld en met haar afgesproken dat ze stokoud wordt.

Ga mn best doen nu weer bij te houden :) moest dit echt even kwijt. Bah. Moge 2015 maar een beter jaar zijn...

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:47

@Nicky, Ik moest even nadenken, maar ik weet het weer! Wat leuk om je zo toch weer tegen te komen :)

@Baukje, Oh nu je het zegt zie ik het inderdaad in de lijst! Wat leuk! Kennen elkaar inderdaad nog niet, maar regelmatig foto's voorbij zien komen op fb en bij de western Arabjes. Ben benieuwd naar silver, jullie zijn zo'n leuk setje!

Wat een geweldig baby foto's komen er ook voorbij zeg! Heerlijk al die kleine koppies. Hier helaas geen baby foto's, maar wie weet one day een eigen baby arabje fokken (keep on dreaming O:) )

Filmpje met Vegas gezien, jeetje dat is heftig! Wel fijn dat jullie het erna goed hebben kunnen afsluiten. Hoop toch dat mijn eerste keer op me gup iets plezieriger verloopt _/-\o_

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:48

Welkom canisia, knappe Arabieren heb je!

Even geen snoep en gebak en dan vliegt het je om de oren! Zal je altijd zien.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:34

Bauk en Canies, jullie gaan al eerder meeten hoor; zaterdag bij Krista! :j Helemaal gezellig, wordt weer minimeeting. Ik hoop er tussen 4 en 5 te zijn.

Vind Fu nu veel en veel mooier! Betere bespiering en rijtechnisch heb je m nu ook zo veel verder gebracht wat je echt terug ziet in z'n lijf! Respect! _/-\o_

Snoep en gebak kan ook verstuurd worden! :')

Amy, heb t al eerder gezegd, 2015 wordt jouw jaar! ;)
Toch wel beetje spijt dat ik niet naar Parijs ben geweest, vond de kwaliteit erg hoog (ja duhuh :P ).

Canies, tegen de tijd dat jij op Raf gaat zitten, knielt ie om je op z'n rug te laten. :P Je doet zo onwijs veel met m en hij is zo gruwelijk braaf, die zet geen stap verkeerd! ;)

Voor de mensen zonder FB; tis nu helemaal rond! *\o/*
Onze fokplannen voor 2015 <3

Afbeelding

Afbeelding

http://www.allbreedpedigree.com/yentl4/

http://www.allbreedpedigree.com/ea+arjen+el+marwteyn

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:40

Hoi Canisia, volgens mij is Nadesh ook een poosje van een goede vriendin vqn mij geweest.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:44

Fu was op die foto nog net 4 (in januari is ie jarig)

Kathink, ja met de honden loop ik ook maar met Fu vind ik wel vermoeiender, vooral als hij een beetje onrustiger wordt.

Hoi Canisia!

Amy, Nas wordt vast 50! :))

Baukje, haha, maar extra veel beweging dan. ~~}>

Tam, succes! Niet doorzetten als het nog niet gaat hè, anders krijg je nog spijt.

Ik zit hier tussen de inpakpapier. :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:45

Yildiz, tof! *\o/*
Ben nu al benieuwd! :D
En thanks voor je complimenten, ik hou ook meer van mooie bespiering. :))

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:57

Talitha, zulke verwondingen lijken me echt niet prettig. Heb je daar nog last van?

Zo te zien kom je er dan goed vanaf, Esmé!

Dikkie Dik tijdens pensioen moet idd kunnen :D

Heb zondag ook de stream compleet gemist. Is toch niet hetzelfde als live kijken, dus had er ook niet echt zin in..

Miranda, zoals Fu op die foto, zo zag Falco er op het einde ook uit. Hij was toen op zijn mooist (nog iets meer bespierd wel), eerder was hij altijd zo schraal... Maar ja :-(

Lijkt me een opgave, wandelen naast een paard dat even op stal heeft gestaan en terug buiten mag komen! Zeker met deze temperaturen zijn ze vaak toch frisser...

Welkom, Canisia! Heel leuke paarden heb je hoor!!

Baukje, is het bij jou ook zo erg?? Hier op het werk staat elke week wel een taart of drie klaar... Echt niet fijn!

Tam, voorzichtig he!

Amy, zo jammer dat jullie er daar twee hebben moeten laten gaan. Kan me voorstellen dat dat bepaalde dingen naar boven haalt. Vind het wel knap dat je het aan kan om over Umoyax uitleg te vragen. Wat de DA dan heeft gezegd, toont nog maar eens dat je de juiste beslissing gemaakt hebt.

Yildiz, heb je die hengst hier eerder al eens vermeld? Kan me die foto herinneren. Spannend in elk geval!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

Jeetje Amy, ik heb heel het verhaal over Umo voorbij zien komen. Onwijs veel respect hoe goed je met alles omgaat.

Moosie90 & Tieneke, bedankt! Ik ben ook heel blij met ze hihi ;)

Mazzeltje, Zou goed kunnen! Desje is vaak verkocht, maar is ook vrij lang van 1 eigenaresse geweest. Via haar en Krista Sterrenburg haar hulp is hij uiteindelijk bij ons gekomen. Hij heeft helaas een hoop ellende meegemaakt, waar hij mentaal nog steeds erg veel last van heeft, maar we komen er wel!

Haha Yil, laten we het hopen! Ik houd niet zo van vliegles :Y) Heb meneer namelijk al flink rond zien stuiteren als een springbok toen hij de eerste keer los mocht met de bareback pad op..Tevens zijn zijn sliding stops, rollbacks en conditie al heeul goed ontwikkeld := Maar tot nu toe lijkt hij idd alles goed op te pakken, singeltjes en zadeltje gaan prima en nu spelenderwijs bezig met zo nu en dan wat minie hangen op zijn blote rug.

Maare wauwieee, vette combo! Tie mag dus toch wel weer aan de bak? Of nja juist weer met zwangerschaps verlof hihi. Super gaaf en ben nu al benieuwd! *\o/*

Oja Baukje, zaterdag al bij Krista. Wij zullen ook eind middag gaan denk ik zo +:)+

Ik gebruik het wandelen tegenwoordig maar als sportschool voor mij zelf. Lekker goedkoop en mega zwaar om met pony lief door de duinen te klauteren. Niet alleen hij zit aan de billen training, zelf mag ik net zo hard mee doen ~~}> (Inmiddels is hij ook fiets-proof, dus kan ik weer wat luier worden en pony wat meer tempo maken :P)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:53

Ik ben blij te zien dat Nadesh zo goed terecht gekomen is!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:59

Gaaaaaaf Yildiz! Ik vind het een heel tof hengstje!

Welke fokker is eigenlijk MA, van Nadesh? Ik ken ook een MA Sudar

Ik wil ook wat met de paardjes gaan doen, keuze is Set weer meenemen op buitenrit, of lekker Ilya vaker mee de wei uit nemen voor wandelingetjes, Blue zadelmak maken, genoeg leuks te kiezen :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:09

Saskia, een beter thuis kan n paard zich niet wensen als bij Canies en Robina. Heel tof hoe die meiden met hun paarden bezig zijn!

Haha, Canies dat dacht ik met Jazzy ook. Nogal heet meidje en bokken, bókken met zadel op! :oo
Maar ik heb echt gruwelijk geïnvesteerd in grondwerk. Beweging op rechteroog flipte ze dus daar helemaal op gedesensibiliseerd. En steeds hele proces zo geleidelijk stap voor stap doorgelopen. Nu al twee keer los buitenritje gedaan en echt, die meid zet echt echt geen stap verkeerd.

Ja klopt Tiene, had eerder gepost maar nu is t dus helemaal rond. Thanks Katja! :) Was vorig jaar op de Tulip helemaal verliefd op m en heb de eigenaresse toen ook ontmoet. Toffe dame en we hebben samen ook vertrouwen in deze combi.
Zal wel later in het seizoen worden omdat het echt n gup is, dus laat eerst maar ff springen voor andere merries en Tie kan dan in de tussentijd lekker in de sport lopen, want daar werken we nu hard voor. Vind t toch altijd lastig met drachtig krijgen (en houden) in combinatie met wedstrijden rijden. Better safe then sorry is t motto.

Katja, lekker alles tegelijk doen! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:16

Jaa :D

<3 <3

Afbeelding