[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:10

Ik kijk even hoe laat ik wakker ben en als dat op tijd is stuur ik een berichtje Kat/Nicky...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:40

Haha ja dat is ook wel zo amy. Ik zei nog tegen nicky, wat heb ik een sufkut vergeleken de arabs daar! :')
Geisha is super chil, loopt zowat altijd met haar hoofd laag.. dan zie ik hun met die arabieren naast ze lopen, die beesten lopen dan zo mooi zwevend naast ze met opgeheven hoofd. Haha vandaar dat veel mensen niet doorhebben dat geisha een volbloed is! :') :')

Hebben meer mensen dit? Geisha is altijd gewoon rustig en showt alleen als ik haar opjaag. Verder weinig pit te vinden haha!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:41

Behalve kwa karakter dan he :=
Meer dan genoeg pit wat dat betreft. .

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:43

Toen ze nog in de kudde bij SA stond kreeg ik Mish helemaal niet aan het showen, toen konden er alleen tamme drafjes of racegalopjes af, maar niks staart op de rug of verheven gangen :') en overdag speelt ze voor Vet Volwassen Paard door zich nooit druk te maken en alleen maar te grazen.

Maar ik heb me laten vertellen dat juist die paarden vaak het best presteren eenmaal op show.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:23

Set is ook heel relaxt :)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:37

Goede morge dames .
Nadat vannacht ineens wakker werdt .
Met een laten we het een onderbuik gevoel noemen , na het 10 min te hebben genegeerdt toch maar uit me bed .
En na me merries om tekijken had om 1 uur nog alles gecheck alles was rustig .
Dus dacht ja kath je bent gewoon een gek wijf om midden in de nacht met je zaklampje door de stallen te lopen alles na te kijken . Maar ja hoor bij de laaste stal hoorde ik een onbekende hinnek .
Had de bevalling dus net gemist was ik nu maar gelijk uit bed gekomen denk k nu maar chakura is vannacht bevallen van een wat ik vind prachtige zwarte dochter .
Zal later vandag ff fotos spammen .

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:09

Gaaaaf!!!!!!! Gefeliciteerd.. Alles goed gegaan?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:42

De cursus was leuk :j Sluit me wat betreft Jan volledig aan bij Amy.. Hij zoekt precies de grens op en behandeld elk paard anders. Zo zag je dat hij bij Dayem weinig hoefde te doen, terwijl een andere merrie echt 0 reactie had haha daar moest ie meer voor uit de kast trekken. Vind 'm een erg goede voorbrenger (voor zover ik er verstand van heb, haha). Hij heeft Shief vroeger ook in handen gehad volgens de oude eigenaren, maar ze zeggen dat ie t bij Shief niet voor elkaar kreeg :P En denk dat dat best zou kunnen, dat hij nét te ver de grens bij haar heeft opgezocht. Zij is ook zon miep die als je te ver bent gegaan, t ook echt niet meer doet :+

Maar vond 't weer een leerzame cursus, heb er wel wat van opgestoken, nu oefenen met Shief! De missie om het voor elkaar te krijgen is nu alleen maar groter geworden hihi

Nicky ik vind Dayem erg lief! Wat een goedzakje, hij was zo braaf! Vind hem in het lichaam ook erg mooi :j Zo langs de kant ook het een en ander opgevangen, hoorde de mensen achter mij ook een aantal x zeggen dat ze hem erg mooi gebouwd vonden :j. Vond hem ook erg op jou gericht, je kon goed jullie band zien!

Mashallah had wel mee gemogen naar huis voor een date met Shief... :))

Katjen gefeliciteeerd! Ben benieuwd naar de foto's!!

Iedereen die vandaag naar de cursus gaat, have fun! +:)+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:46

Oh wat leuk Kat! Die is wel eerder dan gepland toch (Khaliq was eerst toch, of is het een schimpie zwart geboren?)?

Hey wat leuk een om te horen Shanna! Hij was gister wel errrug scheef (die kont stak centimeters uit :+ ) Weer lekker aan het groeien. Ben heel benieuwd hoe die is als ie 6 is.

Zo naar stal, Katja en Baukje komen gezellig! :D Baukje belde me net wakker. Snapte er geen hol van haha :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:50

Haha ja maar los van dat, zit hij al erg mooi in z'n lijf voor z'n leeftijd :j Hij is al lekker de breedte in :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:28

Shanna_ schreef:
Hij heeft Shief vroeger ook in handen gehad volgens de oude eigenaren, maar ze zeggen dat ie t bij Shief niet voor elkaar kreeg :P En denk dat dat best zou kunnen, dat hij nét te ver de grens bij haar heeft opgezocht. Zij is ook zon miep die als je te ver bent gegaan, t ook echt niet meer doet :+

Dit was idd ook het geval bij Asi waardoor ik iets minder enthousiast was maar verder sluit ik me ook bij jullie aan! Veel plezier iedereen, altijd leerzaam!

Jaaaa gefeliciteerd Kath!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:39

Gefeliciteerd met je veulen! Zag al wat voorbij komen op fb :)

Ik heb wel eens iets opgevangen dat Jan ook wat selectief is, misschien daardoor...geen idee, kan natuurlijk altijd eens niet werken..
Nas loopt hier ook heel braaf te wezen, maar met een zakje loopt ze wel :D Zijn er hier een aantal die erg braaf en toch showy zijn. Umoyax weet ook weer precies wat er wanneer verwacht wordt en hij maakt een duidelijk onderscheid tussen weidehalster, werkhalster en showhalster en dit zie je ook terug in zijn temperament en manier van doen. Heel grappig!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:59

Ja, ach niet voor niks zoveel mensen zoveel wensen toch? Mijn merrie was ook nog wel erg jong, sloeg totaal dicht en dan is het ook wel erg moeilijk om als voorbrenger nog enige reactie te krijgen, ik zou dat alleen dan niet met een grote zak doen maar haar op een andere manier op haar gemak stellen. Maar zoals ik zei: niks ten nadele van Jan, puur persoonlijke ervaring en wie weet zou het nu veel beter gaan, ik weet het niet. En ik moet het zelf ook nog maar "even" gaan doen op de amateurkeuring, zo makkelijk is het niet haha en diep respect voor de voorbrengers!

Geen idee of dat zo is Eline, zoveel verschillende paarden, zoveel factoren die invloed kunnen hebben, het blijft een apart wereldje (dat showen) vind ik altijd maar wel heel leuk!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:06

Djuun is enorme binnenvetter. Ook al komt zij relaxt over, dan kan ze van binnen helemaal dichtslaan. Dus geen idee hoe zij zou reageren op een vreemde die opeens andere dingen van haar vraagt...

Voor de rest is Djuun gewoon erg lui van zichzelf en als je haar niet aanmoedigt gaat ze niet snel een showtje weggeven zomaar :')

Kath, gefeliciteerd!! *\o/*

Zo, op naar stal, goed weer voor een buitenrit!! :D

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:48

In ze jongere jaren heeft mijn aaziez bij jan in training staan voor de hengsten keuring moet zeggen mijn sisi was altijd gek op hem en jan vond hem altijd een fijne hengst om mee tewerken .

Nicky ,chakura en faiza waren beiden op dezelde dag voor laaste gedekt was even muntje gooien wie we als eerste zal gaan.
Ondanks dat faiza kwa uiers enz eerder leek tegaan heeft chakura ons mooi gefopt zo .
Vader van de kleine is barakee bf veulen is ook in eigendom van chess arabians .

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:06

Veel plezier op de cursus.

Dat onderscheid maakt Mo ook...Alleen.maar fijn.

katjen gefeliciteerd! Ben benieuwd naar Foto,s.

Ik droomde vannacht ook over merrie s die gingen bevallen.haha :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:21

Kath heeft een veulieeee!! :D *\o/*

En ik heb net in ons debuut in de 100cm het parcours helemaal uitgereden, 65 stijlpunten! 2 balkjes, helaas net 1tje te veel voor een winstpunt maar ik ben zooooooo trots! Zonder stops of twijfel het hele parcours zo lekker rond gereden :+:

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:53

Gefeliciteerd met je veulen kath, kom maar op met die foto's!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:26

Knap gedaan Tamara! Klinkt al een fijn rondje!

Het was gezellig Kat en Baukje! Vond je zadel heerlijk Kat! Dayem liep lekker met z'n koppie omlaag, heerlijk relaxt. Daarna voor het eerst nog zonder zadel op gestapt. Uiteraard ook geen probleem, brave knul 8-)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:34

Hebben jullie nog tips om Dayem iets voller te maken voor de keuring? Stalgenootje zei zemelen met luzerne en bietenpulp (ik geef nu al SP van Subli, ook op bietenpulp basis) en het krachtvoer iets meer opbouwen tot een 1 kilo per dag. Jullie nog suggesties? Hij mag achter z'n ribben iets voller.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:45

Ik vond het ook heel gezellig en wat een enorm knap paard is Dayem :j...

Bietenpulp of speedibeet (ook pulp, maar dat is in 15 min klaar, makkelijker)..

Langs Kelly en Annika is niet meer gelukt dus daar ga ik volgende week eens kijken :D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:27

Hartog grasbrok en speedibeet voer ik nu zelf bij zolang er nog geen gras is en dat helpt echt om ze voller te houden! En natuurlijk goed hooi is ook heel belangrijk.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:10

Goede kwaliteit ruwvoer. Krachtvoer opvoeren snap ik niet, dat geeft alleen maar snelle energie, waardoor hij hooguit drukker wordt...

Heerlijke buitenrit van 2,5 uur gedaan vandaag <3
Was samen met mn Franse stalgenoot, die niet enorm sociaal rijdt :+ Dus toen hij op het pad opeens weg galopeerde ging bij Djuun de kop tussen de benen en kreeg ik een bokserenade :+
Maar ff Djuun voorop, vervolgens eind gedraaft en toen weer achterop en nog eens een galopje geprobeerd en dat ging goen keeeeeurig!! Dus maar goed beloond en fijn over de paden kunnen rijden <3

Voor de rest gewoon super braaf paard, dus heerlijk gereden :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:13

Lekker Siel! Was het ook wel perfect weer voor.

Ruwvoer is prima. Hij is ook niet dun oid (ribben zijn amper zichtbaar) maar hij mist wat spekjes achter z'n ribbetjes. Morgen even zemelen halen en dan ga ik beginnen met wat meer SP geven met zemelen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:22

Lekker gereden dus ;)

Djuun jolig :D

Ik geef cavalor merrie muesli wat ik even laat weken...werkt super.
Worden ze niet drukker van.
Lucerne kan ook super werken

Mootje vandaag.weer op de wei gezet.
Wei ernaast stond het welsh.hengstje van.stal..ging super..ik dus weer.blij :D

Nadeel van Sp.is in de zomer de vliegen die er op af komen..ben et daarom.mee gestopt...